WooCommerce to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie. Korzysta z niej ok. ¼ wszystkich sklepów internetowych.
Zastanawiasz się nad założeniem na niej sklepu internetowego? Sprawdź, jak zacząć korzystać z WooCommerce.
Z poniższego artykułu dowiesz się:
- czym jest WooCommerce,
- jak uruchomić sprzedaż na tym portalu krok po kroku,
- czy istnieją szybsze i łatwiejsze sposoby na uruchomienie sprzedaży w Internecie.
Spis treści artykułu
- Co to jest WooCommerce?
- Korzystanie z WooCommerce krok po kroku
- Alternatywa dla WooCommerce
- Podsumowanie
Spis treści artykułu
Co to jest WooCommerce?
WooCommerce to darmowa wtyczna do systemu CMS WordPress, która dodaje funkcjonalność sklepu internetowego.
W praktyce jest to oprogramowanie e-commerce działające w modelu open source. Oznacza to, że po pobraniu wtyczki otrzymasz dostęp do kodu źródłowego swojego sklepu i możliwość jego edycji.
Jak łatwo się domyślić, stwarza to duże możliwości w zakresie personalizacji sklepu.
Z drugiej strony, uruchomienie sklepu internetowego na WooCommerce będzie wymagać od Ciebie umiejętności technicznych, samodzielności, a także dużych nakładów czasu, poświęconych na jego konfigurację.
👉 Dowiedz się więcej o WooCommerce: WooCommerce – co to jest?
A teraz sprawdź, jak otworzyć sklep internetowy na WooCommerce krok po kroku.
Korzystanie z WooCommerce krok po kroku
W praktyce sama instalacja wtyczki nie wystarczy, aby uruchomić funkcjonalny sklep na WooCommerce. Aby sklep działał w zgodzie z Twoimi oczekiwaniami, będziesz musiał go odpowiednio skonfigurować, a następnie rozszerzyć jego funkcjonalność, dodając kolejne wtyczki i moduły.
Oto, co musisz zrobić krok po kroku:
1. Wykup domenę i hosting
Zanim przejdziesz do kwestii z konfiguracją sklepu, musisz wykupić domenę, na której będzie on działać. Konieczne będzie także odnalezienie i wykupienie hostingu.
Jak wybrać odpowiedni serwer? Musisz uwzględnić przede wszystkim rozmiar Twojego sklepu (liczbę produktów), a także prognozowany ruch w Twoim sklepie internetowym.
Dowiedz się więcej o wyborze hostingu dla WooCommerce.
2. Zaintstaluj WordPressa
Jeżeli nie prowadzisz jeszcze strony na WordPressie, musisz ją założyć.
Następnie konieczna będzie jej instalacja na serwerze.
Jeżeli masz umiejętności techniczne, możesz zrobić to samodzielnie lub zlecić to zadanie firmie wdrożeniowej czy hostingowej – niektóre z nich świadczą takie usługi.
3. Uruchom wtyczkę WooCommerce
Gdy działa już Twoja strona, pora zainstalować WooCommerce – rozszerzając tym samym jej funkcjonalność o sklep internetowy.
Możesz to zrobić na 2 sposoby:
- Zakładając konto na WooCommerce. com i postępując według instrukcji.
- Pobierając wtyczkę WooCommerce i aktywując ją na swojej stronie.
Po instalacji wtyczki system uruchomi instalator (Setup Wizzard), który pomoże Ci skonfigurować swój sklep.
4. Wybierz szablon
Wygląd Twojego sklepu bardzo istotna kwestia. WooCommerce udostępnia wiele szablonów, z których możesz skorzystać.
Część z nich jest darmowa – jednak jak możesz się domyślić, nie prezentują się one imponująco. W praktyce e-sprzedawcy w większości przypadków wybierają jednen z płatnych szablonów.
5. Dodaj produkty
Produkty to serce sklepu internetowego. W WooCommerce możesz dodać je ręcznie, postępując według poniższej instrukcji:
- Wybierz zakładkę “Products” (Produkty).
- Kliknij przycisk “Add new” (Dodaj nowy).
- Uzupełnij każdy produkt podstawowtmi danymi – nazwą, ceną, dostępnością czy warunkami dostawy.
6. Dodaj niezbędne rozszerzenia
Aby Twój sklep na WooCommerce był w pełni funkcjonalny, musisz dodać do niego wtyczki, umożliwiające między innymi integracje z hurtowniami, bramkami płatności, systemami księgowymi, portalami typu marketplace czy narzędziami marketingowymi.
Część z rozszerzeń jest darmowa, a część oczywiście płatna.
Ich instalacja oczywiście nie jest obowiązkowa, jednak w praktyce trudno prowadzić bez nich sklep internetowy.
Alternatywa dla WooCommerce
Jeżeli korzystanie z WooCommerce wydaje Ci się zbyt skomplikowane lub czasochłonne, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość.
Oprogramowania typu SaaS pozwalają na znacznie szybsze, a także łatwiejsze uruchomienie sklepu internetowego. Przykładem takiej platformy jest Sky-Shop.
Działają one w modelu abonamentowym, co oznacza, że w zamian za opłacanie abonamentu otrzymujesz dostęp do praktycznie gotowego sklepu internetowego z szeregiem natychmiast dostępnych funkcji i integracji.
A oto, jak krok po kroku wygląda założenie sklepu na Sky-Shop:
- Wykupienie domeny. O hosting nie musisz się martwić – stabilny serwer zapewnia dostawca oprogramowania.
- Wprowadzenie niezbędnych danych – nazwa firmy, adres email, numer telefonu itd.
- Dodanie produktów. Możesz zrobić to automatycznie, dzięki integracji z hurtowniami, lub ręcznie, jeżeli sprzedajesz autorski asorytment.
- Konfiguracja wyglądu sklepu. Możesz o niego zadbać, korzystając z intuiycyjnego kreatora. Nie musisz wykupywać dodatkowych szablonów.
- Wybór form płatności i dostawy – spośród integracji dostępnych w Sky-Shop, czyli bez konieczności instalacji dodatkowych modułów.
- Sprzedaż i działania marketingowe.
Na każdym etapie uruchamiania, jak i prowadzenia sklepu możesz korzystać z bezpłatnej pomocy technicznej naszych doradców. WooCommerce nie daje Ci takiej możliwości.
👉 Przeczytaj także: WooCommerce czy SaaS?
Podsumowanie
WooCommerce ma wiele zalet, jednak sam proces rozpoczynania sprzedaży na tym portalu nie należy do najłatwiejszych – zwłaszcza w porównaniu z innymi dostępnymi na rynku rozwiązaniami.
Wszystkie funkcje platformy Sky-Shop i aplikacji mobilnej do zarządzania sprzedażą możesz testować bezpłatnie przez 14 dni. Nie musisz więc podejmować decyzji co do wyboru oprogramowania na podstawie podobnych artykułów czy opinii.
Przekonaj się sam, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie – załóż konto już dziś!