Mamy nadzieję, że w pierwszej części naszego poradnika, przekonaliśmy Cię do rozpoczęcia sprzedaży na Allegro. Nauczyłeś się również jak założyć wiarygodne konto firmowe oraz przeprowadzić analizę konkurencji. Tym razem dowiesz jak wzbudzić zainteresowanie odbiorców w czasie przeglądania ofert na portalu aukcyjnym. Przygotujemy razem z Tobą tytuł aukcji, miniaturkę oraz ustalimy cenę produktu. Ruszajmy po sukces!
1. Jak tworzyć efektywne tytuły na Allegro?
Tytuł aukcji jest bardzo ważnym elementem sprzedażowym. To od niego zależy czy użytkownik znajdzie Twój produkt w wyszukiwarce oraz czy się nim zainteresuje. Dlatego w nazwie powinieneś użyć słów kluczowych, które najlepiej opisują przedmiot, np. producent, model, rozmiar, kolor.
Pamiętaj, że odbiorcy szukając produktów nie tylko wybierają kategorie, ale często wpisują w wyszukiwarkę Allegro hasła kluczowe. Im dokładniejszy będzie tytuł, tym oferta będzie bardziej spersonalizowana i widoczna dla Twojej grupy docelowej. Aby zmieścić się w ilości znaków i zawrzeć niezbędne informacje możesz używać skrótów.
Nie zalecamy stosowania w nazwie sformułowań typu: hit blogerek, super, ekstra itp. Jeśli zmieścisz się w ilości znaków możesz dodać przymiotnik lub rzeczownik. Natomiast gdy chcesz zwiększyć ruch na stronie przedmiotu, w tytule możesz wstawić dodatkowe określenie, np. buty trampki.
2. Jak wybrać miniaturkę przedmiotu?
Wielokrotnie już pisaliśmy, że konsumenci w Internecie kupują oczami. Ta zasada tyczy się również Allegro. Dlatego miniaturka aukcji, czyli zdjęcie produktu, powinna być w dobrej jakości i najlepiej pokazywać przedmiot.
Do niedawna sprzedający mogli umieszczać na portalu aukcyjnym miniaturki z ramkami, logami czy hasłami w stylu: „Promocja!”, „Hit cenowy”. Takie rozwiązanie miało swoje wady i zalety. Jednak w ostatnim czasie Allegro poinformowało, że zmienia swoją politykę dotycząca miniaturek.
Od 1 lutego 2017 r. wszystkie produkty muszą być zaprezentowane na jednolitym tle. W innym wypadku oferty sklepów mogą być nawet usuwane. Dlatego już dzisiaj powinieneś zatroszczyć się o profesjonalne zdjęcia towarów w dobrej jakości z jednolitym tłem.
Więcej na temat nowych zasad dot. miniaturek na Allegro przeczytasz TUTAJ.
3. Jak ustalić cenę przedmiotu?
Na Allegro jest inaczej niż w sklepie internetowym. Głównym kryterium zakupu jest cena, wartość dodana czyli kreacja marki nie ma takiego znaczenia.
Oczywiste jest, że nie zawsze można pozwolić sobie na sprzedawanie produktów po najniższych cenach. Jednak są pewne techniki, które sprawiają, że koszty wydają się konsumentowi niższe. Oto one:
- zlikwiduj psychologiczną barierę robienia zakupów – cena przedmiotu powinna kończyć się na 0,99 lub 0,90
- wykreuj promocję – pokaż starą cenę i/lub procentowy rabat
- oddziel koszty wysyłki – z punktu widzenia Klienta lepiej wygląda oferta 199 zł + 20 zł wysyłka niż 219 zł + wysyłka gratis
- zaproponuj jeden darmowy sposób wysyłki – pozwoli Ci to w aukcji zamieścić chwytliwe sformułowanie „wysyłka gratis”
- dodaj mały gratis – koszt tego zabiegu będzie niewielki, ale z pewnością skusi potencjalnego Klienta – gratisem może być nawet naklejka z logotypem sklepu – klienci lubią wszelkiego rodzaju gratisy.
Powyższe techniki działają, jednak prawdopodobnie nie będziesz mógł pozwolić sobie na wprowadzenie wszystkich. Dlatego sprawdź metodą prób i błędów, co najbardziej działa na Twoich odbiorców. Często zależy to od uwarunkowań w branży. Trzymamy za Ciebie kciuki!
A już dzisiaj zachęcamy Cię do czytania 3 części naszego Poradnika. Dowiesz się z niej m.in. jak napisać skuteczny opis produktu oraz wybrać szablon aukcji na Allegro. Do zobaczenia 😉