Jak zarabiać na Allegro?

Katarzyna Kwartnik
Sprzedaż na Allegro

Allegro co miesiąc odwiedza ponad 21 milionów użytkowników. Nie wchodzą tam przypadkiem – świetnie znają ten portal i odwiedzają go z intencją zakupu, bo wiedzą, że znajdą tam ogromny wybór interesujących ich produktów.

Dla sprzedawców oznacza to ogromną szansę, a jednocześnie… ogromną konkurencję. Zatem jak zarabiać na Allegro? Najbardziej skuteczny sposób to wyróżnienie się na tle pozostałych wystawców.

Spis treści artykułu

  1. Z jaką marżą sprzedawać na Allegro?
  2. Ile można zarobić na Allegro?
  3. 9 gotowych porad na skuteczną sprzedaż na Allegro
  4. Jak jeszcze możesz zwiększać sprzedaż na Allegro?
  5. Co sprzedawać na Allegro, aby zarobić?
  6. Jak sprawdzić opłacalność sprzedaży konkretnych produktów? 
  7. Najlepsze modele biznesowe do zarabiania na Allegro
  8. Sprzedaż na Allegro – korzyści i zagrożenia 

Z jaką marżą sprzedawać na Allegro?

Marża to wskaźnik, który informuje, jak dużo zarabiasz na danej ofercie. W sieci możesz znaleźć opinie, aby na Allegro sprzedawać z minimum 20-30% marżą. Jest w tym oczywiście sporo racji – jednak tak naprawdę samodzielnie musisz określić, jaki zarobek jest dla Ciebie satysfakcjonujący i zaplanować, jak go uzyskać. 

Obliczając marżę, musisz wziąć pod uwagę przede wszystkim:

  • Wysokość prowizji na Allegro w danej kategorii.
  • Koszt pozyskania produktu bądź jego wytworzenia.
  • Koszty magazynowania produktu. 
  • Ewentualne koszty związane z promocją danej oferty. 
  • Wynagrodzenie pracowników.
  • Koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej (ZUS, podatek dochodowy itd.).
  • Potencjalne zwroty. 

Zwróć uwagę na to, jakie ceny stosuje Twoja konkurencja. Ustalanie 50-procentowej marży nie będzie miało sensu, jeżeli będzie to oznaczać znacznie wyższe ceny niż na konkurencyjnych ofertach. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie przekonasz wtedy do siebie klientów. 

👉 Dowiedz się, jak obliczyć marżę i narzut i pobierz kalkulator.

Ile można zarobić na Allegro?


Znane są przypadki przedsiębiorców, którzy rocznie osiągają przychody liczone w milionach. Słyszałeś na pewno także o osobach, które nie zarobiły nic i po kilku miesiącach porzuciły na zawszę sprzedaż na tym portalu.

Co decydowało o sukcesie tych pierwszych i porażce drugich?

W ogromnym uproszczeniu:

  • Wybór odpowiednich, mało konkurencyjnych produktów.
  • Wybór najbardziej opłacalnego systemu współpracy z hurtowniami i magazynowania.
  • Wybór sprawnego oprogramowania, wspierającego sprzedaż.
  • Skuteczny marketing.
  • I oczywiście… szczęście.

Pamiętaj, że sprzedaż na Allegro zawsze wiąże się z niższą marżą niż sprzedaż za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Portal pobiera bowiem prowizję.

9 gotowych porad na skuteczną sprzedaż na Allegro


Podstawy za nami. Teraz pora powiedzieć sobie, co zrobić, aby przyciągnąć uwagę kupujących, a w konsekwencji – jak zarabiać na Allegro.

1. Załóż konto firmowe na Allegro

Dopiero zaczynasz sprzedaż na Allegro? Przed Tobą jedna z najważniejszych decyzji, czyli wybór rodzaju konta. Podpowiemy Ci, że jedyną słuszną opcją jest założenie konta firmowego. Po pierwsze, zyskasz w ten sposób wiarygodność wśród potencjalnych klientów. Po drugie, znacznie łatwiej będzie Ci wystawiać faktury. Po trzecie, będziesz mieć szansę zdobyć odznaczenie Super Sprzedawca. A to zaledwie początek argumentów.

I w końcu kluczowa kwestia – od jakiegoś czasu za pośrednictwem konta prywatnego możesz sprzedawać wyłącznie na Allegro Lokalnie. Możliwości są więc bardzo ograniczone. 

Oto porównanie dwóch rodzajów kont:

czym rozni sie konto firmowe od prywatnego na allegro

Nie masz jeszcze konta na Allegro? Sky-Shop jest oficjalnym partnerem portalu, co oznacza, że możesz założyć je na specjalnych warunkach. Klienci Sky-Shop mogą skorzystać ze świetnej oferty, w ramach której przy założeniu konta na Allegro otrzymują:

  • Pakiet Powitalny minimalizujący koszty sprzedaży na starcie, a w nim:
    – 0% prowizji na start,
    – 100 wyróżnień ofert gratis,
    – abonament profesjonalny za darmo.
  • 500 zł do wydania na dowolne zakupy na Allegro, które pomogą Ci poznać portal od podszewki i udoskonalić Twoją ofertę.

Poznaj szczegóły oferty specjalnej!

2. Nazwij konto Allegro tak samo jak swój sklep internetowy

Nazwy typu karolcia91 czy misiaczek69 nie wzbudzają zaufania wśród klientów, zwłaszcza jeśli sprzedajesz dość drogie produkty. Są one jak najbardziej w porządku w przypadku osób prywatnych, jednak jeśli chcesz uchodzić za profesjonalistę – powinno się to przejawiać nawet na poziomie nazwy konta.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, najlepiej będzie jeśli nazwa Twojego konta na Allegro będzie tożsama z nazwą domeny.

3. Stosuj krótkie nazwy/tytuły aukcji

Na stworzenie tytułu aukcji masz 50 znaków, co niektórym może wydawać się dosyć małą liczbą. A co jeśli powiem Ci, że nie musisz wykorzystywać ich wszystkich?

Spójrz, jak prezentują się wyniki, gdy w wyszukiwarkę Allegro wpiszę hasło “rower”:

nazwy aukcji na Allegro

Który produkt przykuł Twoją uwagę? Być może ten z najkrótszym tytułem aukcji?

Warto testować każdy sposób, by wyróżnić się na tle innych sprzedawców. Krótsza nazwa aukcji z pewnością może być tym skutecznym, jednak nie zawsze się sprawdzi. Pamiętaj, by dostosować nazwę aukcji do swojej grupy docelowej i tego, co wpisują w wyszukiwarkę produktów. Nie bój się eksperymentować!

4. Ceny z końcówką 99 groszy zwiększą sprzedaż

Tak, wiem, to stary psychologiczny trik.

Na Allegro ma on jednak także trochę inną funkcję – chodzi o sortowanie po najniższej cenie. Wyobraź sobie, że sprzedajesz produkt po 13 zł, a Twój konkurent po 12,99 zł. Kto wyświetli się na wcześniejszej pozycji?

5. Postaw na unikalne opisy produktów

Połowa sukcesu już za Tobą – dobrze zatytułowanym produktem i profesjonalną nazwą konta, przyciągnąłeś użytkownika na stronę swojej aukcji. Teraz musisz go zatrzymać i skłonić do zakupu – za pomocą skutecznego opisu oferty.

Czyli jakiego? Zawierającego absolutnie wszystkie niezbędne informacje na temat danego produktu. Opisane przede wszystkim w sposób zrozumiały i nastawiony na użytkownika. No i oczywiście uzupełnionego zdjęciami.

Miej na uwadze, że nie ma czegoś takiego, jak zbyt długi opis aukcji – pod warunkiem, że nie jest blokiem tekstu. Podziel go na przejrzyste sekcje, dzięki którym użytkownicy łatwo odnajdą informacje, których szukają. Pamiętaj też, że dłuższe opisy produktów lepiej pozycjonują się w wyszukiwarkach.

6. Użyj niestandardowych zdjęć produktów (social proof)

Sporo sprzedawców ogranicza się do wrzucania w opisach aukcji tzw. packshotów, czyli zdjęć produktowych, które niestety najczęściej nie prezentują się zbyt zachęcająco. Dużo lepszym pomysłem jest umieszczanie zdjęć pokazujących produkty w użyciu.

A najlepszym rozwiązaniem jest pokazywanie, jak inni klienci korzystają z danego produktu. Przykład co prawda nie z Allegro, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by go tam wykorzystać:

zdjęcie produktu - odpowiednie użycie w aukcji

Już wiesz, co kupisz swojemu kotu? 🙂

7. Zdobywaj pozytywne komentarze na Allegro

Użytkownik wszedł na Twoją aukcję. Wszystko jest w jak najlepszym porządku, jest już prawie zdecydowany na zakup. Musi sprawdzić jeszcze tylko jedną rzecz – opinie.

I teraz: Kupi czy jednak nie?

Wszystko zależy od tego, jak dużo nieprzychylnych komentarzy znajduje się na Twoim profilu. Pamiętaj, że użytkownicy raczej nie czytają pozytywnych opinii – czytają za to te negatywne. Rozwiązanie?

Postaraj się wyeliminować negatywne opinie zanim się pojawią

Oczywiście, część z nich jest całkowicie niezależna od Ciebie. Jednak pozostałym możesz łatwo zapobiec. Wyobraź sobie, że wiesz, że dostawa się opóźni – masz bardzo dużo zamówień albo po prostu czekasz na dostarczenie danego towaru do hurtowni. Wystarczy, że poinformujesz o tym klienta i zaoferujesz mu rabat czy produkt gratis, a negatywny komentarz nie powinien się pojawić.

Pozytywne opinie pozwolą Ci aktywować Allegro Smart na Twoich aukcjach!

8. Sprzedawaj za pośrednictwem kilku kont 

Tak, to całkowicie legalna, a także często stosowana praktyka przez sprzedawców na Allegro. Sprzedaż za pośrednictwem wielu kont pozwala Ci:

  • Sprawiać wrażenie, że klienci przeglądają oferty różnych sprzedawców. Zwiększasz tym samym prawdopodobieństwo, że zdecydują się na zakup właśnie u Ciebie.
  • Sprzedawać na poszczególnych kontach spójny asortyment. Zwiększa to Twoją wiarygodność w oczach kupujących.
  • Nie doprowadzać do sytuacji, w której klient otrzymuje od Ciebie kilka paczek – co może się zdarzyć, jeśli sprzedajesz w dropshippingu. W takiej sytuacji najlepiej stworzyć osobne konta dla produktów z danej hurtowni. 

Dzięki Sky-Shop z łatwością możesz obsługiwać sprzedaż na kilku kontach z poziomu jednego panelu, co znacznie ułatwi Ci pracę. 

👉 Dowiedz się więcej: Kilka kont Allegro – jak obsługiwać?

9. Uwzględniaj sezonowość produktów

Kiedy ludzie robią najwięcej zakupów w sieci? Oczywiście przed świętami Bożego Narodzenia. Kiedy kupują akcesoria ogrodnicze? Wiosną. A kiedy kremy do opalania i walizki? Latem.

Oczywiście najlepszą opcją jest wybór produktów uniwersalnych, które utrzymują wysoką sprzedaż przez cały rok. Nie zawsze jednak jest to możliwe. Z drugiej strony, po prostu głupio przegapić okazje, które tworzy wzmożone zainteresowanie danymi towarami.

W sprawdzaniu sezonowości produktów pomogą Ci dwa narzędzia: wspomniany już TradeWatch do analizy sprzedaży na Allegro oraz darmowe narzędzie Google Trends.

Jak jeszcze możesz zwiększać sprzedaż na Allegro?

Wszystkie opisane powyżej sposoby dotyczą albo prezentacji produktów, albo kwestii technicznych. Na tym jednak metody zachęcania klientów do zakupu na Allegro, a w konsekwencji zwiększania zarobków, się nie kończą. Oto kilka propozycji:

  • Wysyłka tego samego dnia (oczywiście pod warunkiem zakupu do określonej godziny).
  • Wydłużona gwarancja.
  • Dodawanie gratisów do przesyłek.
  • Możliwość pakowania produktów jako prezent.

Poznaj zalety dwukierunkowej integracji z Allegro w Sky-Shop

Co sprzedawać na Allegro, aby zarobić?

Teoretycznie sprzedawać możesz wszystko – oczywiście, jeżeli jesteś w stanie przypasować dany asortyment do kategorii na Allegro. W praktyce jednak Twoje zadanie polega na tym, aby odnaleźć te produkty, które mają największą szansę podbić serca klientów. Uwzględnij przede wszystkim popyt i konkurencyjność.

W wyborze produktów do sprzedaży na Allegro mogą pomóc Ci następujące narzędzia:

  • Google Trends. To narzędzie, które służy do badania częstotliwości wpisywania określonych fraz do wyszukiwarki. Dzięki niemu możesz więc oszacować popyt na konkretne produkty.
  • Trade Watch. Tutaj znajdziesz z kolei szczegółowe raporty dotyczące sprzedaży poszczególnego asortymentu na Allegro. Niestety, od jakiegoś czasu Trade Watch udostępnia już tylko archiwalne dane. 

Inne podejście to kierowanie się aktualnymi trendami i sprzedawanie produktów, które… się sprzedają. Możesz to w łatwy sposób zweryfikować, korzystając z narzędzia TradeWatch. Pamiętaj również o wspomnianej już sezonowości produktów!

Miej na uwadze również, na Allegro nie opłaca się sprzedawać produktów niszowych. Użytkownicy szukają tam zazwyczaj konkretnych produktów – za pośrednictwem tego portalu trudno będzie Ci wypromować całkowicie oryginalny asortyment i nowości na rynku.

Jak sprawdzić opłacalność sprzedaży konkretnych produktów? 

Co do opłacalności konkretnych produktów nie możesz mieć stuprocentowej pewności, jeśli nie zaczniesz ich sprzedawać. Dobrym pomysłem będzie sprawdzenie popytu na dany produkt – możesz to zrobić wykorzystując wspomniane już narzędzia – Google Trends i TradeWatch.

Test opłacalności możesz także przeprowadzić, sprzedając dane produkty w dropshippingu. W takim przypadku nie ponosisz żadnego ryzyka finansowego – w końcu płacisz za towar dopiero, gdy ktoś go od Ciebie kupi. 

Najlepsze modele biznesowe do zarabiania na Allegro

Możesz sprzedawać na Allegro:

  • Prowadząc własny magazyn. To najbardziej popularny model – kupujesz produkty od hurtowni i magazynujesz je wynajmowanym obiekcie. 
  • Wykorzystując dropshipping. W tym modelu ściśle współpracujesz z hurtownią. To ona zajmuje się magazynowaniem i wysyłką produktów. Ty zajmujesz się pozyskiwaniem zamówień i rozwijaniem swojego biznesu.
  • Łącząc oba te modele. W sposób tradycyjny możesz sprzedawać te produkty, które cieszą się największą popularnością, a z dropshippingu korzystać, aby oferować te, które sprzedają się rzadziej. Zaoszczędzisz wtedy na wydatkach związanych z magazynowaniem.

👉 Zaciekawił Cię dropshipping? Dowiedz się więcej o tym modelu: Najczęściej zadawane pytania o dropshipping. 

Sprzedaż na Allegro – korzyści i zagrożenia 

Allegro to ogromny potencjał, z którego korzystają nawet najwięksi gracze na rynku e-commerce. Liczba 21 milionów zarejestrowanych użytkowników mówi sama za siebie. Sprzedaż na Allegro, jak na każdym portalu marketplace, ma oczywiście swoje wady i zalety.

Korzyści ze sprzedaży na Allegro:

  • Możliwość korzystania z rozpoznawalności portalu. Docierasz do milionów użytkowników bez konieczności prowadzenia działań marketingowych na szeroką skalę i budowania marki. 
  • Prezentowanie oferty użytkownikom zainteresowanych konkretnymi produktami. Allegro odwiedzają raczej osoby, które chcą dokonać zakupu i wiedzą, czego szukają, a nie przypadkowi internauci. 
  • Błyskawiczne rozpoczęcie sprzedaży. Założenie konta zajmuje Ci w praktyce kilka minut. 

Zagrożenia wynikające ze sprzedaży na Allegro:

  • Bardzo ograniczone możliwości w zakresie budowania własnej marki. Klienci kupują na Allegro, a nie u konkretnych sprzedawców.
  • Konieczność opłacania stale rosnących prowizji. Allegro nie jest obojętne na uwarunkowania panujące na rynku. Nigdy nie możesz mieć więc pewności, co do tego, ile za rok czy nawet kilka miesięcy będzie wynosić prowizja w danej kategorii. Musisz mieć to na uwadze w dobie galopującej inflacji i rosnących cen.
  • Konieczność dostosowywania się do zasad narzucanych przez portal i regulaminu Allegro. Nie zrealizujesz tu swojej unikalnej wizji prowadzenia biznesu

Podsumowanie


Gdy mowa o sprzedaży internetowej w Polsce, Allegro zdecydowanie wiedzie prym. Niedziwne więc, że zainteresowałeś się tematem zarabiania na tym portalu. Pamiętaj jednak, że z powodu dużej konkurencji nie jest to już tak łatwe, jak jeszcze kilka lat temu – musisz uzbroić się w pokłady cierpliwości i opracować strategię, która pozwoli Ci się wyróżnić na tle innych sprzedawców.

Dobrym pomysłem będzie traktowanie Allegro jako jednego z kanałów sprzedaży – oprócz własnego sklepu i na przykład Empik Marketplace czy eBay. 

Na skróty

Wypróbuj sprzedaż na Allegro ze Sky-Shop.pl!

  • Postaw na sklep internetowy ze wsparciem technicznym.
  • Zyskaj dostęp do stale aktualizowanej i rozwijanej integracji Allegro.
  • Poświęcaj uwagę rozwojowi biznesu, a nie technicznym zawiłościom.
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Przeczytaj też inne artykuły o sprzedaży na Allegro:

4.54 avg. rating (90% score) - 28 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.