Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu
marketplace esklep

Marketplace – dodatkowy kanał sprzedaży dla e-sklepu

Sklep stawiający na prowadzenie sprzedaży na wielu płaszczyznach może liczyć na docieranie do szerokiego grona odbiorców, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie zysków. Marketplace to dodatkowy kanał sprzedaży, którego nie możesz pominąć. Z uwagi na fakt, że jest to przyszłość e-commerce, warto skorzystać z niej już teraz!

  • Marketplace jest miejscem, w którym swoje oferty przedstawia wielu sprzedawców.
  • Sklep internetowy współpracujący z marketplacem używa przygotowanej infrastruktury, korzysta z promocji i może liczyć na szerokie grono klientów, do których dociera oferta.
  • Szacuje się, że w 2020 roku marketplace’y będą odpowiedzialne za 39% generowanego zysku na globalnym rynku e-commerce.

Co to jest marketplace?

Marketplace jest obszarem gromadzącym w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Stanowi innowacyjne podejście do sprzedaży, przypominające internetowe targowisko. W zależności od segmentu rynku, w którym działa wybrany marketplace, możemy mówić o wąskiej, branżowej ofercie bądź szerszym asortymencie, który można znaleźć na platformie. Ciekawostkę stanowi fakt, że marketplace’y to nie tylko miejsca stworzone z myślą o przedstawianiu ofert partnerów biznesowych. To coraz częściej rozpoznawalne, duże sklepy, które udostępniają swoją powierzchnię dla innych, by zapewnić pełną wygodę zakupów każdemu z klientów.

Jak działa marketplace?

Marketplace działa w prosty i intuicyjny sposób. Przedstawia klientowi ofertę sklepów internetowych zgodną z towarem, którego poszukuje, a następnie przekierowuje go na stronę wybranego sprzedawcy. Dzięki zgromadzeniu dużej ilości danych, pozwala na zdobycie szeregu informacji nie tylko o cenach, ale i dostępności towarów oraz czasie dostawy. Tym samym zakupy przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, co stanowi znaczne udogodnienie dla kupujących.

W związku z tym, że marketplace musi być rozpoznawalny i przyciągać użytkowników na swoją stronę, prowadzi szeroko zakrojone działania marketingowe. Doskonałym przykładem jest Allani (zintegrowane ze sklepami na platformie Sky-Shop), które umożliwia dzielenie się stworzonymi przez internautów stylizacjami i prezentuje nowinki ze świata mody. Wiedza pozyskana w ten sposób przekłada się na zadowolenie użytkowników serwisu, a bezpośrednie odnośniki do poszczególnych elementów garderoby umożliwiają zakup całych zestawów, a także wybranych ich części.

Co zyskuje klient kupujący przez marketplace?

Klienci chętnie korzystają z marketplace’ów, ponieważ rozbudowany system niezwykle ułatwia prowadzenie zakupów przez internet:

  • pozwala łatwo zapoznać się z ofertą bez czasochłonnego przeglądania wielu serwisów,
  • udostępnia informacje o cenach, ilości dostępnych sztuk oraz czasie dostawy, na podstawie którego wybierzemy zaspokajającą potrzeby ofertę,
  • skraca czas zakupów, ponieważ klient nie jest zmuszony do przeglądania wielu stron internetowych w poszukiwaniu produktu,
  • pomaga dobierać produkty zgodnie z trendami,
  • zapewnia szeroki asortyment, w którym znajdują się specjalistyczne produkty dla wybranych branż,
  • weryfikuje sprzedawców, dzięki czemu wzrasta bezpieczeństwo zakupów.

Marketplace – korzyści dla sklepu internetowego

Nie od dziś wiadomo, że prowadzenie sprzedaży w wielu kanałach jest konieczne dla osiągania jak najwyższych zysków. Marketplace doskonale wpisuje się w wykorzystywanie strategii omnichannel, która pozwala nie tylko sprzedawać więcej, ale i zatrzymuje klientów na dłużej. Dostępność Twoich produktów w większej ilości miejsc nie jest jedyną zaletą korzystania z marketplace’u. Współpracując z marketplacem:

  • zyskujesz dostęp do dziesiątek tysięcy klientów,
  • nie martwisz się o działania marketingowe,
  • korzystasz z rozpoznawalności marki i zaufania jej klientów,
  • zyskujesz miejsce w ofercie branżowej,
  • zapewniasz lepsze pozycjonowanie Twojego asortymentu,
  • budujesz rozpoznawalność swojej marki.

 

Marketplace jest ogromną szansą dla sklepu internetowego, bowiem pozwala niemalże bez wysiłku dotrzeć do szerokiego grona konsumentów. Samodzielne budowanie szerokiego zasięgu byłoby nie tylko niezwykle czasochłonne, ale wymagałoby poświęcenia znacznych nakładów finansowych, na co mniejsze sklepy nie mogą sobie pozwolić.

Marketplace’y dodatkowym kanałem sprzedaży w Polsce

Podczas gdy w USA marketplace’y stanowią jedną z podstaw sprzedaży w internecie, w Polsce obserwujemy ich dynamiczny rozwój. Allani i Domodi to tylko niektóre z cenionych przez klientów serwisów. Emocje wywołało udostępnienie miejsca do sprzedaży dla innych przedsiębiorców przez gigantów takich jak Empik i Carrefour, w których od niedawna możemy znaleźć produkty dotychczas niedostępne. Co więcej, niejednokrotnie są one znacznie tańsze niż w klasycznych kanałach ich dystrybucji.

Klienci Sky-Shopu mogą już korzystać z wystawiania swoich produktów w rozpoznawalnym serwisie Morele Marketplace, który stanowiąc dodatkowy kanał sprzedaży, poszerza możliwości. Wygodny eksport produktów ze sklepu internetowego sprawia, że z marketplace’u będziesz mógł zacząć korzystać niedługo po jego aktywacji! Udostępnienie rozbudowanej infrastruktury jest szansą, którą należy wykorzystać.  To jednak nie wszystkie nowości przygotowane dla sprzedawców idących z duchem czasu. Integracja ze sklepem na Facebooku pozwoli Ci na szybką i sprawną sprzedaż z użyciem mediów społecznościowych.
Marketplace’y to przyszłość e-commerce. Już teraz należy do nich znaczna część rynku, a w 2020 roku ma sięgnąć nawet 39% udziałów w sprzedaży na rynku globalnym.

 

sklep internetowy za darmo

5.00 avg. rating (98% score) - 3 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu