Nie możesz prowadzić sklepu internetowego w trzeciej dekadzie XXI wieku i liczyć na to, że Twoi klienci będą płacić wyłącznie gotówką czy za pośrednictwem tradycyjnego przelewu bankowego.
Zdecydowana większość osób, czyli dokładnie 69%, płaci dziś za zakupy online szybkim przelewem internetowym (PayU, Przelewy24, DotPay). Drugą lokatę na podium zajmuje BLIK (63%), a trzecią – płatność kartą płatniczą (43%) (dane: Raport E-commerce 2023).
Czy w Twoim sklepie internetowym powinieneś oferować wszystkie wymienione wyżej metody płatności w Internecie? A może jeszcze więcej? No i jak wybrać operatora płatności? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.
Spis treści artykułu
Lista 9 dostępnych form płatności w sklepie internetowym
Na które opcje płatności warto postawić? Na te, z których chętnie korzystają kupujący w Internecie. Możliwości jest sporo.
Oto najpopularniejsze metody płatności online dla sklepu internetowego:
- Szybkie przelewy.
- BLIK.
- Płatność kartą.
- Płatność za pobraniem.
- Płatność za pomocą tradycyjnego przelewu.
- Płatności odroczone.
- Raty.
- Płatności mobilne.
- Portfel elektroniczny.
A teraz przyjrzyjmy się im bliżej:
1. Szybkie przelewy, czyli najpopularniejsza metoda płatności wśród klientów
Szybki przelew online to dziś absolutny standard. Umożliwia błyskawiczne i przede wszystkim bardzo wygodne sfinalizowanie zakupu w sieci.
Działanie tej formy płatności jest banalne. Użytkownik wybiera swój bank, by następnie się zalogować i potwierdzić transakcję (wszystkie dane zostaną uzupełnione automatycznie). Po dokonaniu płatności klient powróci na stronę Twojego sklepu, a płatność zostanie przetworzona automatycznie.
Aby oferować klientom taką metodę płatności, musisz podpisać umowę z operatorem zintegrowanym z Twoim oprogramowaniem (Sky-Pay, Przelewy 24, PayU itd.).
2.BLIK
Płatności mobilne zyskują coraz większą popularność. W Polsce najpopularniejszym rozwiązaniem z tego zakresu jest rzecz jasna BLIK. Płatność dokonywana jest poprzez podanie sześciocyfrowego kodu wygenerowanego w aplikacji mobilnej banku.
Tego typu płatności możesz oferować za pomocą wymienionych wyżej systemów. Nie potrzebujesz wdrażać żadnych dodatkowych rozwiązań.
3. Płatność kartą
Płatność za pomocą karty bankowej to w XXI wieku codzienność. Wystarczy przyjrzeć się preferencjom osób, robiących zakupy w tradycyjnych sklepach. Sporo internautów płaci również w ten sposób za zakupy online.
Mogą oni korzystać w tym celu z kart kredytowych, debetowych, przedpłaconych oraz wirtualnych. Aby sfinalizować transakcję, należy podać imię i nazwisko, a także numer karty, datę jej ważności oraz kod CVV lub CVC. W wielu przypadkach konieczne będzie także potwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej banku, co zwiększa bezpieczeństwo płatności.
Aby udostępniać w sklepie płatności za pomocą karty, wystarczy, że zintegrujesz go z popularnym systemem płatności – jak Sky-Pay.
4. Płatność za pobraniem
Płatność za pobraniem to rozwiązanie dla klientów, którzy mają ograniczone zaufanie co do zakupów internetowych czy konkretnego sklepu, a także tych, którzy wolą posługiwać się gotówką.
To opcja, która ma swoje wady i zalety. Z jednej strony klientom jest znacznie łatwiej zrezygnować z takiej transakcji, co może się wiązać z tym, że stracisz po prostu czas na przygotowanie takiej paczki. Jednak z drugiej – dotrzesz do osób, które ze względu na konieczność płacenia np. za pomocą przelewu mogą w ogóle zrezygnować z zakupu.
Aby zrekompensować sobie ewentualne ryzyko, możesz pobierać nieco wyższą opłatę za przesyłkę pobraniową niż opłaconą z góry. Klienci są przyzwyczajeni do takich praktyk.
5. Płatność za pomocą tradycyjnego przelewu
Nie wszyscy ufają transakcjom internetowym. Musisz założyć, że również tacy klienci będą odwiedzać Twój sklep. Aby stworzyć im możliwość dokonywania przelewów tradycyjnych wystarczy, że podasz dane swojego rachunku, czyli przede wszystkim numer konta bankowego, i poinformujesz użytkowników o takiej opcji.
A a propos bezpieczeństwa – pamiętaj, żeby koniecznie zabezpieczyć swój sklep certyfikatem SSL!
6. Płatności odroczone
To najnowszy trend związany z płatnościami w e-commerce. Dzięki takiemu rozwiązaniu. klienci mogą zapłacić za zakupy nawet 30 dni od momentu ich dokonania.
Internauci postrzegają to jako bezpieczne finansowo rozwiązanie. Pozwala im uniknąć “mrożenia” pieniędzy na koncie, gdy np. czekają na rozliczenie zwrotu. Płacą za produkty, których rzeczywiście są pewni.
Jeżeli korzystasz ze Sky-Shop, możesz oferować kupującym płatności odroczone dzięki integracji z PayPo i Twisto.
7. Raty online
Sprzedaż na raty może być dobrym pomysłem, jeśli oferujesz stosunkowo drogie towary, jak np. meble czy elektronikę. Nie jest tajemnicą, że w dobie inflacji coraz trudniej jest podejmować decyzję o dużych wydatkach. Możliwość ich rozbicia na raty może to ułatwić.
Jeżeli prowadzisz sklep na Sky-Shop, dasz swoim klientom możliwość kupowania na raty dzięki integracji z systemami PayU Raty, Santander Consumer Bank, Pragma Go czy Sky-Pay (Alior Raty).
8. Płatności mobilne
Coraz więcej osób płaci dziś za pośredictwem Google Pay czy Apple Pay.
Proces płatności również w tym wypadku nie jest skomplikowany. Podczas dokonywania zakupów online, użytkownik wybiera opcję płatności za pomocą Google Pay lub Apple Pay i autoryzuje transakcję za pomocą bezpiecznych metod.
Dane karty są zabezpieczone i nie są udostępniane właścicielowi sklepu. Zamiast tego, używany jest unikalny token transakcyjny, co zapewnia dodatkową warstwę prywatności i bezpieczeństwa
9. Portfel elektroniczny
Nie jest to popularna metoda płatności w Polsce, ale za naszą zachodnią granicą – jak najbardziej. Najbardziej znany przykład takiego rozwiązania to PayPal.
Zasady działania tego typu systemów są proste. Użytkownik zakłada konto w systemie i zasila je środkami ze swojego rachunku. Może również podpiąć swoją kartę płatniczą (kredytową lub debetową). By dokonać zapłaty, korzystając np. z PayPal wystarczy wybrać tę formę i zalogować się na swoje konto.
Na jakie metody płatności internetowych postawić w e-commerce?
Klienci korzystają dziś z różnych form płatności. Bez problemu wyłonisz z tego grona zdecydowanych faworytów.
Spójrz, jak dokładnie prezentują się preferencje użytkowników sklepów internetowych. To najlepsza podpowiedź co do wyboru optymalnych metod płatności w Twoim sklepie.
To, że preferencje klientów są różne, nie oznacza, że musisz oferować w sklepie internetowym absolutnie wszystkie możliwe formy płatności. Jednak im będzie ich więcej, tym lepiej. Klienci lubią mieć wybór.
Na pewno nie chcesz też ryzykować, że dany użytkownik zrezygnuje z zakupów ze względu na brak danego rozwiązania w zakresie płatności.
Na początku radzimy postawić jednak na 3-4 najpopularniejsze. Wraz z rozwojem swojego biznesu możesz wdrażać kolejne formy płatności za zakupy. Przeanalizuj również potrzeby i nawyki Twoich klientów – kieruj się ich preferencjami, a nie tylko statystykami.
Dowiedz się więcej 👇
Na co zwrócić uwagę przy wyborze operatora szybkich płatności?
Popularność zakupów w Internecie rośnie z roku na rok. Nie istniałby one jednak, gdyby nie wygodne płatności elektroniczne. Właśnie dlatego wybór systemów, które umożliwią Ci ich obsługę, jest sporo. Czym kierować się przy wyborze tego optymalnego? Zwróć uwagę przede wszystkim na:
- Dostępne rodzaje płatności online. Przelew to zdecydowanie za mało. Upewnij się, że wybrany przez Ciebie system pozwala na dokonywanie płatności mobilnych i za pomocą karty. A najlepiej, jeśli oferuje jeszcze dodatkowe opcje.
- Możliwość integracji z oprogramowaniem sklepu, z którego korzystasz. Dzięki temu bez żadnego wysiłku dodasz dany system do swojego sklepu i umożliwisz wygodne dokonywanie płatności klientom.
- Koszty i prowizje. Korzystanie z danego systemu płatności powinno być dla Ciebie opłacalne i jak najmniej kosztowne. To naturalne, że każdy system będzie pobierać prowizje – zwróć jednak uwagę na to, by jej warunki były dla Ciebie jak najbardziej korzystne. Sprawdź również, czy dany operator nie narzuca dodatkowych kosztów.
- Wymogi rejestracyjne. Sprawdź, czy musisz prowadzić działalność gospodarczą i podpisywać umowę. Jeżeli wybierzesz Sky-Shop, ani jedno ani drugie nie będzie konieczne.
Co zyskujesz, wybierając bramkę płatności online Sky-Pay?
Sky-Pay to bramka płatności stworzona z myślą o osobach, które korzystają z oprogramowania Sky-Shop. To zdecydowanie najbardziej korzysta finansowo opcja – przez pierwsze 3 miesiące zapłacisz tylko 1% prowizji.
Wybierając Sky-Pay, możesz oferować swoim klientom aż 4 formy płatności:
- szybki przelew pay by link,
- karty płatnicze Visa i MasterCard,
- BLIK,
- raty Alior.
Bramkę wyróżnia również to, że mogą z niej korzystać osoby prowadzące działalności nierejestrowaną. Aby z niej korzystać, nie musisz podpisywać żadnej umowy – wystarczy, że wypełnisz formularz.
👉 Dowiedz się więcej o Sky-Pay.
Masz pytania odnośnie płatności internetowych dostępnych w Sky-Shop? Skontaktuj się z nami na info@sky-shop.pl.