Autor:Aleksandra Batko
Specjalista ds. Marketingu i PR
sklep happy kids - wywiad

[WYWIAD/CASE STUDY] – Wykonanie integracji z hurtowniami dla sklepu Happykids.sklep.pl

Zaopatrzenie sklepu internetowego w ciekawy asortyment to jedno z najważniejszych zadań, które stoi przed właścicielem e-sklepu. W Sky-Shop.pl stworzyliśmy rozbudowany moduł, który pozwala zintegrować sklep z wybranymi hurtowniami i wypełnić wirtualne półki setkami produktów w krótkim czasie. Jak przebiega integracja, jakie są jej największe zalety i na co warto się przygotować, decydując się na sprzedaż w modelu dropshipping? Postanowiliśmy porozmawiać o tym z Panią Joanną Kmiotek – właścicielką sklepu internetowego Happykids.sklep.pl. Przeczytaj wywiad i poznaj case study sklepu dropshipping!

 

sklep dropshipping Happy Kids

 

Jak rozpoczęła się Pani przygoda ze sklepem internetowym? Czy wcześniej działała Pani w branży e-commerce?

Branża e-commerce jest dla mnie czymś zupełnie nowym. Zanim podjęłam decyzję o uruchomieniu sklepu internetowego, przez trzy miesiące zbierałam informacje na temat rynku e-commerce. Przeglądałam wiele stron w Internecie, czytałam artykuły na ten temat oraz oglądałam filmiki i poradniki w sieci, słuchając rad ekspertów, specjalistów i praktyków. Nim wybrałam konkretną platformę, wiedziałam, że chciałabym działać w branży dziecięcej. Przez 10 lat prowadziłam sklep stacjonarny, dlatego zdobyte doświadczenie postanowiłam wykorzystać również w sprzedaży online.

 

Jak udało się Pani trafić do Sky-Shop? Co skłoniło Panią do wybrania właśnie naszej oferty?

Na Sky-Shop.pl trafiłam, oglądając jeden ze zorganizowanych przez Was webinarów na temat dropshippingu. Dzięki zawartym w nim informacjom, zdecydowałam, że wybiorę właśnie ten model logistyczny. Zaczęłam więc sprawdzać propozycje firm oferujących programy do obsługi tego rodzaju sprzedaży. Ponownie zagłębiłam się w opinie na forach i okazało się, że Sky-Shop nie ma ani jednej negatywnej recenzji i dotyczy to nie tylko funkcjonalności oprogramowania, ale również obsługi posprzedażowej, czyli głównie obsługi technicznej. Było to dla mnie niezmiernie ważną kwestią. Właśnie to przeważyło o wyborze Państwa firmy.

 

Wybrała Pani model dropshipping – jak to rozwiązanie sprawdza się w codziennym prowadzeniu sklepu?

Mając integrację z jedną hurtownią dropshipping i przyjmując, że klient opłaca przesyłkę z góry, po naszej stronie pozostaje jedynie zrobienie zamówienia w hurtowni. Cała reszta procesu dostawy odbywa się bez naszego udziału. Jednak w przypadku integracji z kilkoma hurtowniami, proces sprzedaży nieco się komplikuje. Każdy sprzedawca, który decyduje się na wybór dropshippingu powinien pamiętać o kilku kwestiach.
Po pierwsze, towar trzeba zamawiać w kilku miejscach, a w każdej hurtowni proces ten wygląda inaczej. Zdarza się, że aby zrealizować jedno zamówienie, muszę pobrać towar z dwóch magazynów. Uprzedzam wtedy klienta, że towar przyjedzie w dwóch osobnych paczkach. Po drugie, ku mojemu zdziwieniu, 90% moich klientów jako formę zapłaty wybiera opłatę pobraniową, co powoduje, że muszę opłacić przesyłkę z własnych środków, aby hurtownia ją zrealizowała. Z założenia tego nie planowałam, ale nie mogłam nie zapewnić klientom również takiej opcji zapłaty. Podnosi to nieco koszty transportu, generując dodatkowe opłaty za przewóz gotówki, które ponoszę ja.

 

Jak z Pani perspektywy wyglądał proces wykonania nowej integracji? Czy przebiegł sprawnie i pomyślnie?

Zdecydowanie tak. Cały proces przebiegł sprawnie i pomyślnie. Panel administracyjny, tak jak mówiły przeczytane przeze mnie opinie użytkowników, jest intuicyjny i prosty w obsłudze. Jeżeli mam jakąkolwiek wątpliwość, dzwonię do Państwa i zawsze szybko otrzymuję profesjonalną odpowiedź. Obsługa posprzedażowa to coś, co najbardziej sobie cenię we współpracy z Państwem.

 

Jak korzysta się z już gotowej integracji, czy oferuje ona duże możliwości i spełnia Pani oczekiwania? Które z rozwiązań docenia Pani najbardziej w codziennej obsłudze sklepu?

Jeśli chodzi o sam program to oferuje on dużo funkcji, które pomagają w codziennym zarządzaniu sprzedażą. Właściwie niemal każdego dnia odkrywam coś nowego. Jednak chyba najbardziej przydatna jest funkcja automatycznego wprowadzania nowego towaru – zaoszczędza to naprawdę sporo czasu.

 

konfiguracja połączenia z hurtownią dropshipping w Sky-Shop.pl

Widok podstawowej konfiguracji połączenia z hurtownią

 

Jak często potrzebuje Pani aktualizować ofertę w sklepie, aby była zgodna ze stanami magazynowymi w hurtowni?

Oferta w sklepie happykids.sklep.pl jest aktualizowana raz dziennie i w zupełności to wystarcza.

 

lista hurtowni w trakcie aktualizacji w Sky-Shop.pl

Widok okna listy hurtowni w trakcie aktualizacji

 

Czy planuje Pani podłączać kolejne hurtownie do swojego sklepu?

W tej chwili mam integracje z trzema hurtowniami i w najbliższym czasie nie planuję zmian.

 

Jakie są najbliższe plany na rozwój sklepu i czego możemy Pani życzyć?

Jeśli chodzi o plany na przyszłość to myślę o sprzedaży na rynek europejski. To jednak jeszcze dość odległy temat. Na razie ciągle się uczę i analizuję. Proszę mi zatem życzyć wytrwałości, cierpliwości i konsekwencji. Tego również życzę Państwu. Na koniec mogę tylko sama sobie pogratulować wyboru Sky-Shop.pl i z czystym sercem polecić wszystkim tym, którzy myślą o sklepie internetowym, a zastanawiają się, jaką firmę wybrać.

 

Serdecznie dziękujemy za rozmowę i życzymy samych sukcesów! 🙂

 

5.00 avg. rating (98% score) - 3 votes 5

Aleksandra Batko

Specjalista ds. Marketingu i PR