Sky-Shop Blog Wywiady ze sklepami Success stories Najlepsze sklepy internetowe na Sky-Shop. Przykłady i przepis na sukces!

Najlepsze sklepy internetowe na Sky-Shop. Przykłady i przepis na sukces!

Success stories
10 min

Najlepsze sklepy internetowe to te, które sprzedają. Właśnie dlatego tworząc zestawienie najlepszych sklepów internetowych, skupiliśmy się właśnie na nich. Przeglądamy strony główne, sprawdzamy wykorzystywane funkcje i szukamy czynników, które sprawiły, że oferty podbiły serca klientów. Poznaj najciekawsze sklepy internetowe na Sky-Shop.pl i dowiedz się więcej o dobrych praktykach, na których warto się wzorować!

Co wyróżnia sklepy internetowe które sprzedają? 7 czynników

Sklepy korzystające z oprogramowania Sky-Shop.pl, które znalazły się we wpisie zostały wybrane spośród tych, które cieszą się dobrymi wynikami sprzedażowymi. W każdym akapicie znajdziesz przykładowych sprzedawców z różnych branż, funkcje wykorzystywane do osiągnięcia efektu oraz wskazówki, które warto wdrożyć we własnym biznesie. Nie jest to ranking sklepów, a raczej zbiór ciekawych przykładów, które warto naśladować. Pamiętaj, że to nie wszystkie najlepsze sklepy na Sky-Shop, a kolejny z nich może okazać się jednym z Twoich ulubionych!

1. Najlepsze sklepy internetowe, które postawiły na specjalizację

Wiele sklepów internetowych na Sky-Shop pokazuje, że specjalizacja w e-commerce wychodzi na dobre! Bogaty asortyment i profesjonalna obsługa klienta dają kupującemu pewność, że trafił w odpowiednie miejsce. Warto zwrócić uwagę, że branżowy kanał na YouTube, blog, fanpage bądź grupa na Facebooku są doskonałym uzupełnieniem dla sklepu internetowego i mają szansę ściągnąć do niego jeszcze większą liczbę klientów. Co specjalistyczne sklepy podkreślają w swojej ofercie?

  • Obecność w ofercie towarów producentów najbardziej cenionych w branży;
  • możliwość skorzystania z pomocy doradcy na chacie online;
  • przeznaczenie oferowanego sprzętu (profesjonalne, do firmy, do domu).

Oprogramowanie Sky-Shop jest dostosowane do specyfiki wielu branż. Sprzedawaj w różnych jednostkach miar np. sztukach, litrach, m2.

📌 narzedziowy24.eu – sklep internetowy z bogatym asortymentem narzędzi dla przemysłu, warsztatów, klientów indywidualnych.

narzediowy sklep internetowy

📌 ss24.pl – profesjonalny sklep internetowy ze sprzętem sportowym.

Strona główna sportowego sklepu internetowego na Sky shop

📌 gastroprofit.pl – kompleksowe wyposażenie lokalu gastronomicznego w sklepie internetowym.

sklep internetowy z wyposażeniem restauracji

2. Silna marka najlepszych sklepów internetowych

Wprowadzenie produktu na rynek wiąże się z pracą nad rozpoznawalnością marki. Tę innowacyjne produkty mogą uzyskać szybciej niż się spodziewasz. Pamiętaj, że jako producent korzystający z oprogramowania Sky-Shop.pl możesz uruchomić sprzedaż B2B i budować sieć dystrybutorów. Zobacz, co robić, by dać się poznać klientom od najlepszej strony!

  • Bądź obecny na targach branżowych, pokaż się na Facebooku i Youtube, nawiąż współpracę z portalami docierającymi do Twoich potencjalnych odbiorców;
  • włącz dodawanie opinii o produkcie;
  • podkreślaj swoje wieloletnie doświadczenie, odkryj fragmenty procesu produkcyjnego, pokaż, kto stoi za marką,
  • zadbaj o dobry ranking w wyszukiwarkach internetowych.

Sprawdź, jak wykorzystać social proof marketing w sklepie internetowym!

📌 media-tech.eu – sklep z urządzeniami elektronicznymi, peryferyjnymi Media-Tech. Firma istnieje od 1993 roku.

elektroniczny e-sklep

📌 yoer.pl – sklep z autorskimi urządzeniami drobnego AGD. Przedsiębiorstwo działa już przeszło 10 lat!

sklep internetowy z polskim rtv agd

3. Intuicyjna nawigacja i łatwe wyszukiwanie produktów

Część klientów trafi do Twojego sklepu prosto z wyszukiwarki Google, skąd zostanie skierowana wprost do karty produktu. Pozostali będą przeglądali produkty i szukali tych, które wpasują się w wymagania. Jeśli filtrowanie produktów okaże się problematyczne, potencjalny klient opuści stronę. Właśnie dlatego w każdym dobrym sklepie internetowym tak istotną rolę pełni nawigacja i łatwość poruszania się w asortymencie. Stworzenie intuicyjnej nawigacji sklepu wspierają funkcje takie jak:

Zobacz, jak zbudować poprawne drzewo kategorii w sklepie internetowym!

nawigacja w sklepie internetowym

Drzewo kategorii w sklepie mediatech.eu

📌 mtuning.pl – sklep motoryzacyjny z bogatym asortymentem.

sklep internetowy z czesciami samochodowymi mtuning.pl

📌 sweetsen.pl – sklep internetowy z materacami dla każdego!

sklep internetowy z polskimi materacami

4. Najlepsze sklepy komunikują korzyści i USP

Unikalna propozycja sprzedaży to cecha, która wyróżnia najlepsze sklepy internetowe. Jest bonusem dla klienta, który skłoni go do wyboru Twojej oferty. Co może stać się Twoim USP?

  • montaż i wniesienie mebli;
  • odbiór starego sprzętu RTV i AGD;
  • doradztwo w doborze specjalistycznego sprzętu;
  • bezpłatne materiały szkoleniowe dla klientów np. z zakresu fotografii;
  • gwarancja wysyłki tego samego dnia dla zamówień złożonych przed 13:00.

Pamiętaj, że udogodnienie dla klientów dostępne nie tylko w Twoim, ale także w innych sklepach, może stać się wartościowym USP! Wystarczy, że przyjrzysz się konkurencyjnym ofertom i skupisz na bonusach, które nie zostały wyeksponowane. Klient powinien tuż po wejściu do sklepu widzieć, co zyskuje. Właśnie dlatego USP warto zamieścić w kafelkach dostępnych w Kreatorze Szablonu Sklepu – tak, jak zrobił to sklep megismeble.pl

Dowiedz się więcej o USP w sklepie internetowym!

unikalna propozycja sprzedazy

Unikalna propozycja sprzedaży w sklepie meblowym

📌 xlap24.pl – ceniony przez klientów sklep internetowy z laptopami poleasingowymi.

sklep internetowy z laptopami po leasingu

5. Bezpłatna dostawa i łatwe zwroty

Zobacz, na co zwrócić uwagę wprowadzając do sklepu informacje o dostawie:

  • zadbaj o to, by informacje o wydłużonym czasie dostawy (np. przy produktach na zamówienie) wyświetlały się w karcie produktu;
  • zamieść wszystkie informacje o dostawie (formach dostawy, kosztach, szacowanym czasie) w zakładce „dostawy” w stopce sklepu;
  • zapomnij o stosowaniu klauzul niedozwolonych np. „zwrot możliwy przez 7 dni” w regulaminie sklepu;
  • pomyśl o wydłużeniu czasu na zwrot towaru np. do 30 dni, a nawet dłużej (w niektórych sklepach zmniejsza to liczbę zwrotów);
  • rozważ włączenie darmowej dostawy od progu cenowego, pomoże Ci to zwiększyć średnią wartość koszyka.

Sprawdź, jak ustawić darmową wysyłkę dla zamówień od określonej kwoty!

📌 homedoors.eu – dobry sklep internetowy z bogatą ofertą drzwi wewnętrznych i zewnętrznych.

sklep internetowy z polskimi drzwiami do domu HomeDoors

6. Blog i opisy w najlepszych sklepach internetowych

Dobra prezentacja produktu w sklepie internetowym jest kluczowa ze względów marketingowych. Ma też ogromne znaczenie dla minimalizowania liczby zwrotów w e-sklepie. Przygotowując informacje w karcie produktu zwróć szczególną uwagę na:

  • pokazanie drobnych, istotnych elementów np. poprzez zrobienie zdjęć;
  • zastosowanie języka korzyści;
  • przedstawienie danych w przystępnej formie np. buttonów kolorystycznych dostępnych w Sky-Shop;
  • objaśnienie tego, co wynika z zastosowanych w produkcie technologii;
  • przejrzystość informacji, którą uzyskasz korzystając z wypunktowań i tabel.

Zobacz, jak napisać dobry opis produktu!

dobry opis produktu

Fragment przykładowego opisu produktu w skelpie yoer.pl

📌 dobrebaseny.pl – sklep internetowy z produktami dla domu.

sklep internetowy z basenami ogrodowymi na oprogramowaniu Sky-shop.pl

📌 strefadrukarek.pl – wszystko, czego potrzebujesz dla swojej drukarki w domu i w firmie!

Sklep internetowy z taśmami do drukarek

7. Najlepsze sklepy pokazują, jak korzystać z produktów

Kolejnym z czynników dobrze widocznym w najlepszych sklepach internetowych na Sky-Shop.pl jest dzielenie się wiedzą na temat sprzedawanych produktów. Przedsiębiorcy, którzy postawili na edukowanie swoich odbiorców cieszą się ich sympatią i lojalnością. W content marketingu istotną rolę pełnią:

  • filmy stanowiące przykłady wykorzystania produktów;
  • materiały objaśniające zastosowane technologie oraz ich znaczenie dla użytkowania;
  • porównania i porady dotyczące wyboru modelu spełniającego oczekiwania;
  • przepisy;
  • wpisy blogowe oraz filmy zamieszczane na kanale YouTube.

Dowiedz się więcej, o blogu w sklepie internetowym!

📌 zepterpolska.pl – dystrybutor profesjonalnych produktów marki Zepter.

Sklep internetowy z produktami marki Zepter

📌 cobbo.pl – polska marka, która w sklepie internetowym oferuje wysokiej jakości urządzenia użytku domowego.

Sklep Online z polskimi robotami Cobbo

Inne czynniki wpływające na sukces sklepu internetowego

Pamiętaj, że najlepsze i najpopularniejsze sklepy internetowe podążają za oczekiwaniami klientów. Właśnie dlatego tak ważne jest przygotowanie ofert sezonowych, udostępnienie oczekiwanych przez odbiorców form płatności i dostawy. Kluczem do sukcesu sklepów internetowych jest więc umiejętne wykorzystanie funkcji i możliwości, jakie daje oprogramowanie sklepu. Sprawdzamy, na co jeszcze warto zwrócić uwagę!

Wykorzystanie funkcji wspierających sprzedaż

Największe sklepy internetowe chętnie korzystają z funkcji, które podkreślają popularność, ograniczoną dostępność (czasową lub liczbową), zwracają uwagę na obniżoną cenę poszczególnych produktów. To one motywują kupujących do podjęcia decyzji o zakupie właśnie teraz. Wśród funkcji wspierających sprzedaż, o których nie możesz zapomnieć znajdują się:

  • licznik promocji;
  • wyróżnienie produktu jako produkt dnia;
  • możliwość ustawienia niskiej dostępności produktu;
  • przekreślona cena;
  • prezentacja % obniżki;
  • etykiety bestseller, promocja, black friday i inne;
  • nowości i produkty polecane.

Poznaj sprawdzone sposoby na zwiększenie wartości koszyka w sklepie internetowym!

Płatności ratalne, zapłata kartą

Według raportu „Płatności cyfrowe 2020” od E-Izby, najczęściej wybieranymi w sklepach internetowych metodami płatności przy zakupach online dokonywanych z komputera są: szybki przelew (35%), BLIK (26%), przelew tradycyjny (22%). Z uwagi na popularność, wymienionych form płatności nie może zabraknąć w Twoim sklepie! To jednak nie wszystko. Najlepsze sklepy internetowe dobrze znają swoich klientów i stosują rozwiązania dopasowane do ich potrzeb, a wśród nich:

  • Płatności ratalne np. PayU Raty, z których chętnie korzystają klienci sklepów internetowych z drogim asortymentem np. meblowych, elektronicznych.
  • Płatności odroczone np. Twisto, które sprawdzą się podczas pików sprzedażowych.
  • Płatność kartą uruchamiana z poziomu bramki płatniczej. Jest to duże ułatwienie dla osób, które do zakupów wykorzystują kartę kredytową.

Postaw na bramkę Sky-Pay z niską prowizją! Twoi klienci skorzystają z szybkiego przelewu, płatności kartą i BLIKiem!

Dostawa do Paczkomatów napędza najlepsze sklepy internetowe

Wśród trendów e-commerce na 2021  rok znalazła się dostawa bezkontaktowa. Pandemia koronawiursa sprawiła, że Paczkomaty InPost stały się obok dostaw kurierskich kluczową formą dostawy. Firma w odpowiedzi na oczekiwania klientów, postawiła swoje maszyny już w 9 000 lokalizacji. Co więcej, by jeszcze bardziej usprawnić proces wysyłkowy, odbiorcom umożliwiła zdalne otwarcie skrytki, a nadawcom wysyłkę paczek bez konieczności drukowania etykiety.
Popularność Paczkomatów sprawia, że są one obecnie formą wysyłki, której nie może zabraknąć w żadnych, nie tylko najlepszym sklepie internetowym!

Poznaj brokerów i firmy kurierskie, z którymi zintegrujesz sklep na Sky-Shop.pl

Sprzedaż wielokanałowa

Kolejnym z czynników wspierających sukces najlepszych sklepów internetowych jest sprzedaż wielokanałowa. Dywersyfikacja źródeł klientów pozwala docierać do zróżnicowanych grup klientów, którzy z jakiegoś powodu preferują wybrany kanał sprzedażowy np. marketplace. W Sky-Shop.pl sklepy obsługują zamówienia ze wszystkich źródeł w jednym panelu administracyjnym. Pojawiają się w nim m.in.:

Poznaj 5 dobrych miejsc do sprzedaży w Internecie!

Recepta na najlepszy sklep internetowy

Jak nietrudno się domyślić przeglądając nasz ranking, jedna recepta na najlepszy sklep internetowy nie istnieje. Działania prowadzące do sukcesu sprzedażowego są w znacznym stopniu zależne od branży i grupy klientów, do których kierowany jest produkt. Wymienione w artykule czynniki to uniwersalne działania, o których obecność warto zadbać w każdej branży. To one stanowią solidne podwaliny do dalszego budowania odnoszącego sukcesy sprzedażowe sklepu internetowego.

Sprawdź indywidualne projekty graficzne sklepów na Sky-Shop.pl!

Stwórz sklep internetowy już teraz!

Wszystkie opisane wyżej funkcje, a także wiele innych udogodnień czekają na Ciebie! Wystarczy, że wykorzystasz swój pomysł na sklep internetowy, założysz konto w Sky-Shop.pl, skonfigurujesz sklep i zaczniesz sprzedawać! Pamiętaj, że w cenie wygodnego abonamentu oprócz kompleksowego oprogramowania otrzymasz także:

  • liczne pomoce dostępne w panelu administracyjnym sklepu i w zakładce Pomoc & FAQ na naszej stronie;
  • pomoc doradców, którzy są do Twojej dyspozycji w dni robocze od 8:00 do 18:00;
  • aktualizacje i rozwój systemu;
  • aplikację mobilną do zarządzania sklepem.

Czerp inspiracje z działań najlepszych sklepów internetowych i rozpocznij swoją działalność w e-commerce już teraz!

Testuj oprogramowanie Sky-Shop.pl bezpłatnie przez 14 dni!

4.38 avg. rating (87% score) - 13 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.