To naturalne, że kupujący chcą mieć pewność co do produktu, który zdecydowali się wybrać. W wielu przypadkach zdjęcie i cena nie wystarczy do tego, by ich przekonać. Konieczny jest właśnie skuteczny opis.
Jak tworzyć takie teksty? Co warto w nich umieścić, by wyróżnić się na tle konkurencji? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.
Spis treści artykułu
Skuteczny opis produktu na Allegro krok po kroku
Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma marketplace w naszym kraju. Od lat deklasuje konkurencję i nie pozwala dojść do głosu nawet zagranicznym gigantom.
Portal daje szansę na dotarcie do ogromnej bazy potencjalnych klientów, ale z drugiej strony musisz się mierzyć z wieloma konkurentami. Opis jest jedną z tych rzeczy, która pozwoli Ci się wyróżnić pośród innych sprzedawców i przekonać klientów właśnie do siebie. Pod warunkiem, że zrobisz to dobrze.
O czym zatem pamiętać, tworząc opisy na Allegro? Sprawdź!
1. Przygotuj dobry tytuł oferty
Tytuł nie jest co prawda częścią opisu, ale warto o nim krótko wspomnieć, gdy mówimy o treściach na Allegro.
Czym powinien się charakteryzować i jak go stworzyć?
- Dobierz odpowiednie słowa kluczowe. Przeprowadź analizę i dowiedz się, jakich fraz używają użytkownicy, by szukać towarów danego typu. Użyj jednego z nich w tytule, by ułatwić kupującym odnajdywanie produktów.
- Zachowaj zwięzłość. Długość tytułu nie powinna przekraczać 50-75 znaków.
- Unikaj umieszczania w tytule informacji o obniżkach cenowych, modnych fraz nieadekwatnych do produktu, dodatkowych informacji typu login sprzedającego, miasto, informacje o fakturze czy szybkiej wysyłce.
- Nie używaj znaków specjalnych.
Najłatwiej to pokazać na konkretnych przykładach.
Przykłady dobrych tytułów:
- Samsung Galaxy S5 16 GB biały;
- Rower holenderka miejski damski 28’;
- Kask Shark motocyklowy otwarty;
- Kombinezon Berik motocyklowy dwuczęściowy.
Przykłady złych tytułów:
- Tylko u nas Najtaniej !! moto;
- Kask Shark open face ZOBACZ_TO;
- kombinezon motor Berik modny.
2. Stwórz atrakcyjny opis produktu
Jakich zasad przestrzegać, tworząc opisy?
Korzystaj z integracji, której jakość potwierdza partnerstwo z Allegro
- ✔ Wystawiaj setki ofert w kilka minut
- ✔ Automatyzuj codzienną pracę i oszczędzaj kilka h dziennie
- ✔ Obsługuj całą sprzedaż z jednego panelu
O czym pamiętać, by skutecznie zwiększać sprzedaż?
Oto sprawdzone wskazówki:
- Podziel opis na przejrzyste sekcje, używając nagłówków. Ułatwisz w ten sposób użytkownikom odnajdywanie informacji.
- Możesz w tym celu także stosować pogrubienia i wypunktowania.
- Używaj jasnego i zrozumiałego języka. Unikaj specjalistycznego żargonu (chyba, że jego użycie jest konieczne) czy silenia się na literackie metafory. Im prościej, tym lepiej.
- Podaj wszystkie istotne informacje i cechy produktu. Poinformuj o jego zaletach, sposobach użycia i wszystkich niezbędnych parametrach technicznych.
- Nie kopiuj treści z innych ofert czy opisów z hurtowni. Takie działania mogą przyczynić się do tego, że Allegro obniży pozycje Twojej oferty w listingu.
- W pierwszej kolejności zamieść ogólne dane, a następnie bardziej szczegółowe – specyfikację techniczną czy tabelkę rozmiarów.
- Pisz o zaletach przedmiotu, jednak unikaj zbytniego wychwalania. Sformułowania typu „ekstra”, „najlepszy” czy „hit” nie zbudują wiarygodności. Za to poinformuj dlaczego produkt jest wyjątkowy i w jaki sposób przysłuży się kupującemu. Mów językiem korzyści.
- Pamiętaj również, aby dostosować wypowiedź do Twojego odbiorcy. Dobierz odpowiedni ton komunikacji. Dowiedz się, jak stworzyć buyer personę.
- Zwróć uwagę na poprawność językową i ortograficzną opisu przedmiotu. Dbaj o detale! Dzięki temu zbudujesz zaufanie klientów oraz spełnisz ich oczekiwania.
Opis produktu na Allegro – czego nie możesz robić?
Allegro ma jasno określone restrykcje co do opisów aukcji publikowanych na portalu. Tego typu teksty nie mogą:
- zachęcać klientów do kontaktu, negocjacji ceny, pytania o rabaty czy składania zamówień telefonicznych,
- zawierać linków do stron o charakterze komercyjnym (np. Twojego sklepu internetowego),
- linkować do filmów na YouTube, jeżeli w ich opisie umieszczone są odnośniki do stron o charakterze komercyjnym.
3. Jakie zdjęcia produktu zamieścić w aukcji na Allegro?
Kupujemy oczami. Właśnie dlatego warto przyłożyć dużą uwagę do zdjęć produktów. Powinny być profesjonalne (w wysokiej rozdzielczości) i atrakcyjne.
Czym się się kierować, dodając zdjęcia do ofert na Allegro?
- Dodawaj fotografie produktu w różnych aranżacjach, tak aby pokazać przedmiot w naturalnym otoczeniu i przekonać odbiorcę do zakupu.
- Zamieść także wiele fotografii, tak aby klient mógł poznać przedmiot z każdej strony i wiedział, co kupuje. Zmniejszy to liczbę zwrotów oraz pozytywnie wpłynie na Twój wizerunek.
- Umieszczaj zdjęcia danego produktu w użyciu. Działaj na wyobraźnię klientów i pokaż im, jak dokładnie mogą korzystać ze sprzedawanych przez Ciebie produktów.
- Jeżeli dysponujesz wideo prezentacją produktu na YouTube, to zamieść w aukcji link. Odbiorcy będą mogli poznać przedmiot w całej okazałości.
Jakie wymogi formalne musisz spełnić w kontekście zdjęć dodawanych do ofert?
- Zdjęcie główne powinno być umieszczone na białym tle. Możesz zastosować tę zasadę także do pozostałych zdjęć, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Na zdjęciach nie powinno być tekstów i logo z wyjątkiem logotypów marek, produktów, technologii, oznaczeń kolorów i wzorów czy certyfikatów.
4. Płatności i wysyłka – o czym pamiętać, tworząc tę zakładkę?
Warto zaproponować klientom wiele form dostawy produktów. Tak naprawdę im więcej, tym lepiej. W ich doborze możesz kierować się popularnością danych form wysyłki. Wg danych zebranych w raporcie E-commerce w Polsce 2023, wśród klientów królują automaty Paczzkowe.
Pamiętaj również, aby czas wysyłki był jak najkrótszy (najlepiej 24 h) i zaznacz to w opisie. Odbiorcy bardzo na to zwracają uwagę.
Jeżeli oferujesz odbiór osobisty, pamiętaj, by określić warunki płatności. Podaj terminy i godziny, w których klient może odebrać zakupiony produkt. Poinformuj także, w jaki sposób może zapłacić za zamówienie (gotówka, karta płatnicza).
Warto również rozważyć wprowadzenie jednej darmowej formy wysyłki, chociażby najtańszej. Dzięki temu potencjalni odbiorcy mogą wyszukiwać Twoją ofertę w kategorii „wysyłka gratis”. Dla e-konsumentów to kusząca propozycja.
Pamiętaj także, by zawsze podawać pełne koszty dostawy. W ten sposób unikniesz braku finalizacji transakcji.
Podobnie jak z wysyłką, sytuacja przedstawia się z systemami płatności. Klienci lubią mieć wybór. Na Allegro szybkie przelewy czy BLIK są standardem. Warto jednak wprowadzić inne rozwiązania, na przykład płatność przy odbiorze czy kartą kredytową. Wszystko po to, abyś podążał za trendami w Twojej branży i spełniał oczekiwania różnych grup konsumentów.
5. Uzupełnij starannie sekcję „zwroty i reklamacje”
To bardzo ważna zakładka, z którą niektórzy klienci na pewno będą chcieli się zapoznać przed dokonaniem zakupu. Opisując zasady zwrotów i reklamacji na Allegro, warto pamiętać o następujących kwestiach:
- Podaj jasne i zrozumiałe zasady dotyczące procesu zwrotów i reklamacji. Kupujący powinni wiedzieć, jakie kroki muszą podjąć, aby zwrócić towar lub złożyć reklamację.
- Określ terminy, w jakich klienci mogą dokonać zwrotu towaru oraz poinformuj, jak szybko zostanie rozpatrzona reklamacja i dokonany zwrot pieniędzy.
- Określ, kto ponosi koszty zwrotu towaru. Możesz zaoferować bezpłatny zwrot, co dodatkowo zachęci użytkowników do zakupu.
- Informuj o stanie, w jakim towar powinien zostać zwrócony, np. nieuszkodzony, w oryginalnym opakowaniu, z wszystkimi akcesoriami.
- Podaj informacje o formularzu zwrotu towaru, jeśli jest wymagany i o sposobie jego wypełnienia.
- Wymień wyjątki od zasad zwrotów, np. produkty wykonane na specjalne zamówienie, które nie podlegają zwrotowi.
- Opisz procedurę reklamacyjną, w tym informacje o tym, jak zgłosić wadliwy towar i jakie dokumenty są potrzebne do rozpatrzenia reklamacji.
- Przypomnij o prawach konsumenta, w tym o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny.
O czym jeszcze warto pamiętać, tworząc opisy na Allegro?
Zadbaj o poniższe kwestie:
- Aktualizuj opisy. Raz stworzony tekst nie pozostaje aktualny na zawsze. Reaguj na pytania i uwagi klientów. Analizuj również działania konkurentów i dostosowuj swoje opisy.
- Nie próbuj wprowadzać swoich klientów w błąd. Jeżeli sprzedajesz budżetowy produkt, nie opisuj go tak, jakby był rzeczą z sektora premium. Unikniesz w ten sposób potencjalnych nieporozumień i zwrotów.
- Nie wystawiaj produktów, co do których masz wątpliwości. Stawiaj na towary, które dobrze znasz i jesteś w stanie udzielić niezbędnych informacji na ich temat. Nawet jeśli sprzedajesz w dropshippingu, nie jest to usprawiedliwieniem.
Przygotuj dobry opis aukcji na Allegro z poziomu Sky-Shop
Sky-Shop to platforma e-commerce, a więc także narzędzie do sprzedaży na Allegro. Z poziomu panelu administracyjnego wygodnie wystawisz oferty, a także – dodasz ich opisy. Wybierzesz również szablon aukcji i wygodnie go edytujesz.
👉 Sprawdź pełną instrukcję, jak wystawić ofertę na Allegro.
Dwukierunkowa integracja ma wiele innych funkcji, które pozwalają Ci automatyzować sprzedaż na portalu. To takie rozwiązania jak możliwość automatycznego i masowego wznawiania i zamykania aukcji, ustalanie narzutu na Allegro, automatyczne aktualizacje stanów magazynowych czy integracje z hurtowniami.
Podsumowanie
Opis to bardzo ważny element Twojej oferty. Dopracowując go, zwiększasz szansę na dokonywanie transakcji i ułatwiasz klientom podejmowanie decyzji zakupowych. Pamiętaj także o przestrzeganiu zasad narzucanych przez portal. Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki Ci w tym pomogą.
👉 Przeczytaj także kompleksowy poradnik o sprzedaży na Allegro.