Kursy online z roku na rok zyskują na popularności – zarówno wśród osób, które chcą nauczyć się czegoś nowego, jak i różnego rodzaju twórców. Szkolenia mają więc w obecnych czasach ogromny potencjał sprzedażowy.
Zwłaszcza, że dziś możesz sprzedawać swoją wiedzę łatwiej niż kiedykolwiek – i to nie tylko za pośrednictwem różnego rodzaju platform, ale przede wszystkim własnej strony internetowej. Uruchomisz ją bez kodowania czy nawet umiejętności graficznych.
Zastanawiasz się, jak to zrobić? Jak skutecznie sprzedać pierwszy kurs online? O tym i o innych aspektach sprzedawania kursów online przeczytasz w poniższym artykule.
Spis treści artykułu
Gdzie możesz sprzedać kurs online?
Zrobiłeś kurs online? A może dopiero masz takie plany? Im wcześniej zaplanujesz, jak sprzedawać swój produkt, tym lepiej. Dobra wiadomość jest taka, że jest to bardzo proste. Na pewno dużo łatwiejsze od stworzenia kursu online. Sprawdź!
Sprzedaż kursów za pomocą strony internetowej
Masz wiedzę na jakiś temat i chcesz się nią dzielić? Możesz zamknąć ją formie pliku pdf czy nagrania wideo i wygodnie sprzedawać online. Własny sklep daje Ci niezależność i możliwość budowania własnej marki – a co najważniejsze dzięki niemu nie musisz dzielić się z nikim zyskiem.
Dzięki oprogramowaniom takim jak Sky-Shop proces jego uruchamiania i konfiguracji jest maksymalnie uproszczony. Po wykupieniu abonamentu otrzymujesz dostęp do praktycznie gotowego sklepu, który musisz tylko dostosować do swoich potrzeb. Platforma jest wyposażona w liczne integracje (np. z bramkami płatności czy narzędziami marketingowymi), a także szereg rozwiązań do sprzedaży plików cyfrowych (czyli również kursów online).
Jak działa sprzedaż kursów internetowych na Sky-Shop?
- Umieszczasz plik z kursem w sklepie (np. w formie pdf, mobi czy MP4).
- Klient dodaje do koszyka i kupuje dany kurs.
- Gdy płatność zostanie zaksięgowana, automatycznie otrzyma maila z kursem.
Cały proces sprzedaży jest więc zautomatyzowany.
W teorii możesz więc raz skonfigurować sklep i dodać swoje kursy online, a następnie tylko cieszyć się z zysków.
Dowiedz się więcej:
Jak uruchomić sklep z swoimi kursami krok po kroku?
Sprzedaż szkoleń online to świetny pomysł na biznes, który pozwoli Ci czerpać dochód pasywny. Nie ma sensu tracić długich tygodni czy wydawać grubych tysięcy na uruchomienie strony. Już samo tworzenie kursu jest przecież wymagające. Wystarczy!
Programowanie własnej strony www od zera jest czasochłonne i uciążliwe. Na szczęście nie musisz tego robić.
Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!
- ✔ Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
- ✔ Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
- ✔ Korzystaj z nieograniczonej pomocy
Jeżeli skorzystasz z oprogramowania typu Sky-Shop, uruchomienie własnej strony czy sklepu z kursami będzie dziecinnie proste. Oto co musisz zrobić:
- Załóż konto na Sky-Shop – zacznij od darmowego, które pozwoli Ci przetestować wszystkie funkcje oprogramowania i wybrać najlepszy pakiet abonamentowy.
- Wykup domenę i dodaj ją do sklepu.
- Dostosuj szatę graficzną sklepu do swoich preferencji – skorzystaj z intuicyjnego kreatora lub wgraj gotową skórkę. Możesz także wykupić indywidualny projekt graficzny.
- Dodaj kursy (pliki) do sklepu.
- Stwórz atrakcyjne tytuły oraz opisy kursów. Zadbaj także o grafiki, które nieco zdradzą ich zawartość i zachęcą do zakupu.
- Ustaw wygodne dla klientów formy płatności – możesz wybrać bramkę Sky-Pay, z której skorzystasz na korzystnych warunkach.
- Promuj swój sklep i sprzedawaj!
Oczywiście nie musisz ograniczać się do sprzedaży szkoleń w formie plików cyfrowych. Możesz także udostępniać je jako produkty fizyczne – np. na płytach czy w formie książek.
Dowiedz się więcej o:
Sprzedaż kursów online za pomocą platform
Nie jest tajemnicą, że kursy możesz sprzedawać także za pośrednictwem różnego rodzaju platform. Jest to banalne – tego typu portale wymagają od Ciebie jedynie założenia konta i wgrania kursu. Oczywiście musisz się również zatroszczyć o jego atrakcyjny opis, tytuł i podanie wszystkich niezbędnych informacji.
Musisz jednak liczyć się z tym, że tego typu platformy pobierają wysokie prowizje od sprzedaży.
Nie oznacza to, że zachęcamy Cię do rezygnowania ze sprzedaży za ich pośrednictwem – w końcu udostępniając tam swoje szkolenia, zwiększasz grono potencjalnych kursantów. Dobrym pomysłem jest jednak równoczesne rozwijanie swojej własnej marki i strony – dzięki temu cały zysk zachowujesz dla siebie.
O czym pamiętać, sprzedając kursy online?
Jak zwiększyć bazę potencjalnych klientów i wyprzedzić konkurencję? Sprawdź garść wskazówek.
1. Postaw na skuteczne działania marketingowe
Jeżeli zdecydujesz się na uruchomienie własnego sklepu z kursami, musisz zadbać o to, aby odpowiednio go wypromować. Marketing to podstawa.
Postaw na takie działania, które pozwalają na personalizację i dotarcie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane tematyką Twoich kursów.
Jakie działania marketinowe warto wykorzystać, by skutecznie sprzedać kurs online? Możesz postawić m.in. na następujące wskazówki:
- Zorganizuj darmowy webinar. Powinien być on zbliżony do tematyki Twojego kursu online. Może dotyczyć np. jednego wybranego zagadnienia, które w nim omawiasz. Daj się poznać jako ekspert w danej branży. Pod koniec poinformuj o możliwości pogłębienia wiedzy i zakupienia kursu.
- Postaw na płatne reklamy, jak Google Ads i Facebook Ads. Tego typu kampanie reklamowe pozowlą Ci błyskawicznie dotrzeć do swojej grupy docelowej.
- Pormuj kursy w swoich mediach społecznościowych. Social media to ogromny potencjał, który pomoże Ci w sprzedaży online. Przyszli uczestnicy kursu na pewno przebywają na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy TikToku. Im więcej kanałów wykorzystasz, tym większy zasięg uda Ci się wypracować.
- Zadbaj o pozycjonowanie. Wiele osób poszukiwania szkoleń online zaczyna od wyszukiwarki. Zadbaj więc o to, by wyświetlać się tam jak najwyżej na zapytania związane z tematem kursu.
- Masz już stronę? Wyślij newsletter. Być może działasz już online i udało Ci się zbudować wokół Twojej osoby czy marki społeczność? Wykorzystaj potencjał swojej bazy mailingowej, by promować własny kurs. Najłatwiej to zrobić, wysyłając newsletter.
👉 Dowiedz się więcej: Jak wypromować sklep internetowy?
2. Zadbaj o różnorodną formę kursów
Zależy Ci na tym, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców? Zadbaj o to, aby oferować kursy w różnej formie.
Nie wszyscy są fanami kursów wideo – niektórzy wolą przyswajać wiedzę w formie pisanej. Dobrym pomysłem jest też oferowanie indywidualnych konsultacji, które poprowadzisz np. za pomocą darmowego narzędzia Google Meets, a sprzedasz za pośrednictwem Sky-Shop.
3. Aktualizuj kursy i rozwijaj ofertę
Sprzedaż szkoleń można postrzegać jako sposób na uzyskanie dochodu pasywnego. Nie jest tak jednak do końca – jeżeli zależy Ci na maksymalnym sukcesie, powinieneś stale pracować nad swoimi kursami.
Wiele dziedzin stale się rozwija. Jeśli chcesz utrzymywać najwyższą wartość merytoryczną swoich kursów, pamiętaj o ich aktualizacjach. Informuj o tym, kiedy ostatnio aktualizowałeś materiał. Wielu potencjalnych kursantów może szukać takiej informacji.
Każdy nowy klient to szansa, że poleci on Twoje usługi innym. Dbaj o to, aby stale poszerzać swoją ofertę i edukować nowych użytkowników.
Sprzedaż online szkoleń a kwestie prawne
Uruchamiając własną stronę czy właściwie sklep z kursami, musisz zatroszczyć się o kilka formalności. Sprawdź, czego dopilnować, zanim wystartujesz ze sprzedażą.
1. Regulamin sklepu internetowego z kursami
Regulamin musi się znaleźć w każdym sklepie internetowym. Chroni on zarówno Ciebie jako sprzedawcę, jak i Twoich klientów. Strony sprzedające kursy są jednak szczególne – dlatego w Twoim regulaminie powinno znaleźć się kilka innych zapisów niż w przypadku sklepów z tradycyjnymi towarami.
Sprzedając kursy zawierasz z klientem umowę o dostarczeniu treści cyfrowych – a nie standardową umowę sprzedaży, o czym powinieneś poinformować w regulaminie Twojego sklepu. Pamiętaj, aby dokładnie opisać sposób, w jaki produkty zostaną dostarczone do klienta – czyli np. drogą mailową. Poinformuj także, jakie wymagania sprzętowe są zalecane, aby móc swobodnie korzystać z kursów.
W regulaminie powinny się także znaleźć zapisy na temat licencji, której udzielasz kursantom. O co chodzi? Przede wszystkim o to, jak długo użytkownik może korzystać z danego kursu i w jaki sposób go wykorzystywać.
👉 Skorzystaj ze oferty specjalnej i postaw na Sky-Shop Regulaminy!
2. Odpowiednio zabezpiecz swoje treści
Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoje kursy nie były kopiowane lub wykorzystywane bez Twojej zgody, musisz zadbać o ich odpowiednie zabezpieczenie. Sposób tego zabezpieczenia zależy oczywiście od formatu pliku.
Możesz wykorzystać między innymi:
- znak wodny,
- notę copyrightową,
- inne techniczne zabezpieczenia.
3. Zwroty kursów online
W przypadku tradycyjnych produktów, klient ma 14 dni na odstąpienie od umowy i zwrot towaru. Prawo to nie obowiązuje jednak, gdy mowa o produktach cyfrowych (a więc także kursach sprzedawanych w takiej formie) – w tej sytuacji klient nie ma możliwości odstąpienia od umowy.
Oczywiście nie zmienia to faktu, że możesz dać swoim klientom możliwość odzyskania pieniędzy, gdy kurs nie spełni ich oczekiwań. Może być to aspekt, który wyróżni Cię na tle konkurencji.
Pamiętaj tylko, aby w jasny sposób informować ich o polityce zwrotów.
Podsumowanie
Nauka zdalna w ostatnich latach stała się standardem. I nie chodzi tu tylko o lekcje w szkołach czy korepetycje, ale także różnego rodzaju kursy i szkolenia – dotyczące np. programowania, copywritingu czy grafiki.
Jeżeli masz wiedzę w jakiejś dziedzinie i chcesz się nią dzielić – wykorzystaj ten moment i możliwości, jakie stwarzają nowe technologie. Pamiętaj, że w sieci w formie cyfrowej możesz sprzedawać nie tylko kursy. Możliwości jest wiele – zacznij od założenia darmowego konta na Sky-Shop i przetestowania jego funkcji.
W razie pytań związanych z oprogramowaniem i uruchomieniem sprzedaży w Internecie, zachęcamy do kontaktu na info@sky-shop.pl.