Jak sprzedawać kursy online?

Katarzyna Kwartnik
Sklep internetowy

Dziś możesz sprzedawać swoją wiedzę łatwiej niż kiedykolwiek – i to nie tylko za pośrednictwem różnego rodzaju platform, ale przede wszystkim własnej strony internetowej. Uruchomisz ją bez kodowania czy nawet umiejętności graficznych.

Jak to zrobić? O tym i o innych aspektach sprzedaży kursów online przeczytasz w poniższym artykule.

Sprzedaż kursów online za pomocą strony internetowej

Masz wiedzę na jakiś temat i chcesz się nią dzielić? Możesz zamknąć ją formie pliku pdf czy nagrania wideo i wygodnie sprzedawać online. Własny sklep daje Ci niezależność i możliwość budowania własnej marki – a co najważniejsze dzięki niemu nie musisz dzielić się zyskiem.

Dzięki oprogramowaniom takim jak Sky-Shop proces jego uruchamiania i konfiguracji jest maksymalnie uproszczony. Po wykupieniu abonamentu otrzymujesz dostęp do praktycznie gotowego sklepu, który musisz tylko dostosować do swoich potrzeb. Platforma jest wyposażona w liczne integracje (np. z bramkami płatności czy narzędziami marketingowymi), a także szereg rozwiązań do sprzedaży plików cyfrowych (czyli również kursów online).

Jak działa sprzedaż kursów na Sky-Shop?

  • Umieszczasz plik z kursem w sklepie (np. w formie pdf, mobi czy MP4).
  • Klient dodaje do koszyka i kupuje dany kurs.
  • Gdy płatność zostanie zaksięgowana, automatycznie otrzyma maila z kursem.

Cały proces sprzedaży kursów jest zautomatyzowany. W teorii możesz więc raz skonfigurować sklep i dodać kursy, a następnie tylko cieszyć się z zysków. 

Jak uruchomić własny sklep z kursami krok po kroku?

Programowanie własnej strony internetowej od zera jest czasochłonne i uciążliwe. Na szczęście nie musisz tego robić.

Jeżeli skorzystasz z oprogramowania typu Sky-Shop, uruchomienie własnej strony czy sklepu z kursami będzie dziecinnie proste. Oto co musisz zrobić:

  1. Załóż konto na Sky-Shop – zacznij od darmowego, które pozwoli Ci przetestować wszystkie funkcje oprogramowania i wybrać najlepszy pakiet abonamentowy.
  2. Wykup domenę i dodaj ją do sklepu.
  3. Dostosuj szatę graficzną sklepu do swoich preferencji – skorzystaj z intuicyjnego kreatora lub wgraj gotową skórkę. Możesz także wykupić indywidualny projekt graficzny.
  4. Dodaj kursy (pliki) do sklepu.
  5. Stwórz atrakcyjne tytuły oraz opisy kursów. Zadbaj także o grafiki, które nieco zdradzą ich zawartość i zachęcą do zakupu.
  6. Ustaw wygodne dla klientów formy płatności – możesz wybrać bramkę Sky-Pay, z której skorzystasz na korzystnych warunkach.
  7. Promuj swój sklep i sprzedawaj!

Oczywiście nie musisz ograniczać się do sprzedaży kursów w formie plików cyfrowych. Możesz także udostępniać je jako produkty fizyczne – np. na płytach czy w formie książek. 

Jak założyć sklep internetowy?

Dowiedz się więcej o:

Sprzedaż kursów za pomocą platform

Nie jest tajemnicą, że kursy możesz sprzedawać także za pośrednictwem różnego rodzaju platform. Jest to banalne – tego typu portale wymagają od Ciebie jedynie założenia konta i wgrania swojego kursu. Oczywiście musisz się również zatroszczyć o jego atrakcyjny opis, tytuł i podanie wszystkich niezbędnych informacji.

Musisz jednak liczyć się z tym, że tego typu platformy pobierają wysokie prowizje. 

Nie oznacza to, że zachęcamy Cię do rezygnowania ze sprzedaży za ich pośrednictwem – w końcu udostępniając tam swoje szkolenia, zwiększasz grono potencjalnych kursantów. Dobrym pomysłem jest jednak równoczesne rozwijanie swojej własnej marki i strony – dzięki temu cały zysk zachowujesz dla siebie. 

O czym pamiętać, sprzedając kursy online?

Jak zwiększyć bazę potencjalnych klientów i wyprzedzić konkurencję? Sprawdź garść wskazówek.

Postaw na przemyślane działania marketingowe

Jeżeli zdecydujesz się na uruchomienie własnego sklepu z kursami, musisz zadbać o to, aby odpowiednio go wypromować.

Postaw na takie działania, które pozwalają na personalizację i dotarcie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane tematyką Twoich kursów. Mowa tu więc przede wszystkim o reklamach Google Ads i Facebook Ads, pozycjonowaniu i aktywności w mediach społecznościowych.

👉 Dowiedz się więcej: Jak wypromować sklep internetowy?

Zadbaj o różnorodną formę kursów

Zależy Ci na tym, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców? Zadbaj o to, aby oferować swoje kursy w różnej formie.

Nie wszyscy są fanami kursów wideo – niektórzy wolą przyswajać wiedzę w formie pisanej. Dobrym pomysłem jest też oferowanie indywidualnych konsultacji, które poprowadzisz np. za pomocą darmowego narzędzia Google Meets, a sprzedasz za pośrednictwem Sky-Shop.

Aktualizuj kursy i rozwijaj ofertę

Sprzedaż kursów można postrzegać jako sposób na uzyskanie dochodu pasywnego. Nie jest tak jednak do końca – jeżeli zależy Ci na maksymalnym sukcesie, powinieneś stale pracować nad swoimi kursami.

Wiele dziedzin stale się rozwija. Jeśli chcesz utrzymywać najwyższą wartość merytoryczną swoich kursów, pamiętaj o ich aktualizacjach. Informuj o tym, kiedy ostatnio aktualizowałeś materiał. Wielu potencjalnych kursantów może szukać takiej informacji.

Każdy nowy klient to szansa, że poleci on Twoje usługi innym. Dbaj o to, aby stale poszerzać swoją ofertę i edukować nowych użytkowników.

Sprzedaż kursów online a kwestie prawne

Uruchamiając własną stronę czy właściwie sklep z kursami, musisz zatroszczyć się o kilka formalności. Sprawdź, czego dopilnować, zanim wystartujesz ze sprzedażą.

Regulamin sklepu internetowego z kursami

Regulamin musi się znaleźć w każdym sklepie internetowym. Chroni on zarówno Ciebie jako sprzedawcę, jak i Twoich klientów. Strony sprzedające kursy są jednak szczególne – dlatego w Twoim regulaminie powinno znaleźć się kilka innych zapisów niż w przypadku sklepów z tradycyjnymi towarami.

Sprzedając kursy zawierasz z klientem umowę o dostarczeniu treści cyfrowych – a nie standardową umowę sprzedaży, o czym powinieneś poinformować w regulaminie Twojego sklepu. Pamiętaj, aby dokładnie opisać sposób, w jaki produkty zostaną dostarczone do klienta – czyli np. drogą mailową. Poinformuj także, jakie wymagania sprzętowe są zalecane, aby móc swobodnie korzystać z kursów.

W regulaminie powinny się także znaleźć zapisy na temat licencji, której udzielasz kursantom. O co chodzi? Przede wszystkim o to, na jak długo użytkownik może korzystać z danego kursu i w jaki sposób go wykorzystywać.

👉 Skorzystaj ze zniżki dla klientów Sky-Shop i postaw na profesjonalny regulamin i inne dokumenty prawne od Legal Geek.

Odpowiednio zabezpiecz swoje treści

Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoje kursy nie były kopiowane lub wykorzystywane bez Twojej zgody, musisz zadbać o ich odpowiednie zabezpieczenie. Sposób tego zabezpieczenia zależy oczywiście od formatu pliku.

Możesz wykorzystać między innymi:

  • znak wodny,
  • notę copyrightową,
  • inne techniczne zabezpieczenia.

Zwroty kursów online

W przypadku tradycyjnych produktów, klient ma 14 dni na odstąpienie od umowy i zwrot towaru. Prawo to nie obowiązuje jednak, gdy mowa o produktach cyfrowych (a więc także kursach sprzedawanych w takiej formie)  – w tej sytuacji klient nie ma możliwości odstąpienia od umowy.

Pamiętaj, aby w jasny sposób informować go o polityce zwrotów.

Podsumowanie

Nauka zdalna w ostatnich latach stała się standardem. I nie chodzi tu tylko o lekcje w szkołach czy korepetycje, ale także różnego rodzaju kursy i szkolenia – dotyczące np. programowania, copywritingu czy grafiki.

Jeżeli masz wiedzę w jakiejś dziedzinie i chcesz się nią dzielić – wykorzystaj ten moment i możliwości, jakie stwarzają nowe technologie. Pamiętaj, że w sieci w formie cyfrowej możesz sprzedawać nie tylko kursy. Możliwości jest wiele – zacznij od założenia darmowego konta na Sky-Shop i przetestowania jego funkcji.

W razie pytań związanych z oprogramowaniem, zachęcamy do kontaktu na info@sky-shop.pl.

5.00 avg. rating (98% score) - 5 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.