Dziś możesz sprzedawać swoją wiedzę łatwiej niż kiedykolwiek – i to nie tylko za pośrednictwem różnego rodzaju platform, ale przede wszystkim własnej strony internetowej. Uruchomisz ją bez kodowania czy nawet umiejętności graficznych.
Jak to zrobić? O tym i o innych aspektach sprzedaży kursów online przeczytasz w poniższym artykule.
Spis treści artykułu
- Sprzedaż kursów online za pomocą strony internetowej
- Jak uruchomić własny sklep z kursami krok po kroku?
- Sprzedaż kursów za pomocą platform
- O czym pamiętać, sprzedając kursy online?
- Sprzedaż kursów online a kwestie prawne
- Podsumowanie
Sprzedaż kursów online za pomocą strony internetowej
Masz wiedzę na jakiś temat i chcesz się nią dzielić? Możesz zamknąć ją formie pliku pdf czy nagrania wideo i wygodnie sprzedawać online. Własny sklep daje Ci niezależność i możliwość budowania własnej marki – a co najważniejsze dzięki niemu nie musisz dzielić się zyskiem.
Dzięki oprogramowaniom takim jak Sky-Shop proces jego uruchamiania i konfiguracji jest maksymalnie uproszczony. Po wykupieniu abonamentu otrzymujesz dostęp do praktycznie gotowego sklepu, który musisz tylko dostosować do swoich potrzeb. Platforma jest wyposażona w liczne integracje (np. z bramkami płatności czy narzędziami marketingowymi), a także szereg rozwiązań do sprzedaży plików cyfrowych (czyli również kursów online).
Jak działa sprzedaż kursów na Sky-Shop?
- Umieszczasz plik z kursem w sklepie (np. w formie pdf, mobi czy MP4).
- Klient dodaje do koszyka i kupuje dany kurs.
- Gdy płatność zostanie zaksięgowana, automatycznie otrzyma maila z kursem.
Cały proces sprzedaży kursów jest zautomatyzowany. W teorii możesz więc raz skonfigurować sklep i dodać kursy, a następnie tylko cieszyć się z zysków.
Jak uruchomić własny sklep z kursami krok po kroku?
Programowanie własnej strony internetowej od zera jest czasochłonne i uciążliwe. Na szczęście nie musisz tego robić.
Jeżeli skorzystasz z oprogramowania typu Sky-Shop, uruchomienie własnej strony czy sklepu z kursami będzie dziecinnie proste. Oto co musisz zrobić:
- Załóż konto na Sky-Shop – zacznij od darmowego, które pozwoli Ci przetestować wszystkie funkcje oprogramowania i wybrać najlepszy pakiet abonamentowy.
- Wykup domenę i dodaj ją do sklepu.
- Dostosuj szatę graficzną sklepu do swoich preferencji – skorzystaj z intuicyjnego kreatora lub wgraj gotową skórkę. Możesz także wykupić indywidualny projekt graficzny.
- Dodaj kursy (pliki) do sklepu.
- Stwórz atrakcyjne tytuły oraz opisy kursów. Zadbaj także o grafiki, które nieco zdradzą ich zawartość i zachęcą do zakupu.
- Ustaw wygodne dla klientów formy płatności – możesz wybrać bramkę Sky-Pay, z której skorzystasz na korzystnych warunkach.
- Promuj swój sklep i sprzedawaj!
Oczywiście nie musisz ograniczać się do sprzedaży kursów w formie plików cyfrowych. Możesz także udostępniać je jako produkty fizyczne – np. na płytach czy w formie książek.
Dowiedz się więcej o:
Sprzedaż kursów za pomocą platform
Nie jest tajemnicą, że kursy możesz sprzedawać także za pośrednictwem różnego rodzaju platform. Jest to banalne – tego typu portale wymagają od Ciebie jedynie założenia konta i wgrania swojego kursu. Oczywiście musisz się również zatroszczyć o jego atrakcyjny opis, tytuł i podanie wszystkich niezbędnych informacji.
Musisz jednak liczyć się z tym, że tego typu platformy pobierają wysokie prowizje.
Nie oznacza to, że zachęcamy Cię do rezygnowania ze sprzedaży za ich pośrednictwem – w końcu udostępniając tam swoje szkolenia, zwiększasz grono potencjalnych kursantów. Dobrym pomysłem jest jednak równoczesne rozwijanie swojej własnej marki i strony – dzięki temu cały zysk zachowujesz dla siebie.
O czym pamiętać, sprzedając kursy online?
Jak zwiększyć bazę potencjalnych klientów i wyprzedzić konkurencję? Sprawdź garść wskazówek.
1. Postaw na przemyślane działania marketingowe
Jeżeli zdecydujesz się na uruchomienie własnego sklepu z kursami, musisz zadbać o to, aby odpowiednio go wypromować.
Postaw na takie działania, które pozwalają na personalizację i dotarcie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane tematyką Twoich kursów. Mowa tu więc przede wszystkim o reklamach Google Ads i Facebook Ads, pozycjonowaniu i aktywności w mediach społecznościowych.
👉 Dowiedz się więcej: Jak wypromować sklep internetowy?
2. Zadbaj o różnorodną formę kursów
Zależy Ci na tym, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców? Zadbaj o to, aby oferować swoje kursy w różnej formie.
Nie wszyscy są fanami kursów wideo – niektórzy wolą przyswajać wiedzę w formie pisanej. Dobrym pomysłem jest też oferowanie indywidualnych konsultacji, które poprowadzisz np. za pomocą darmowego narzędzia Google Meets, a sprzedasz za pośrednictwem Sky-Shop.
3. Aktualizuj kursy i rozwijaj ofertę
Sprzedaż kursów można postrzegać jako sposób na uzyskanie dochodu pasywnego. Nie jest tak jednak do końca – jeżeli zależy Ci na maksymalnym sukcesie, powinieneś stale pracować nad swoimi kursami.
Wiele dziedzin stale się rozwija. Jeśli chcesz utrzymywać najwyższą wartość merytoryczną swoich kursów, pamiętaj o ich aktualizacjach. Informuj o tym, kiedy ostatnio aktualizowałeś materiał. Wielu potencjalnych kursantów może szukać takiej informacji.
Każdy nowy klient to szansa, że poleci on Twoje usługi innym. Dbaj o to, aby stale poszerzać swoją ofertę i edukować nowych użytkowników.
Sprzedaż kursów online a kwestie prawne
Uruchamiając własną stronę czy właściwie sklep z kursami, musisz zatroszczyć się o kilka formalności. Sprawdź, czego dopilnować, zanim wystartujesz ze sprzedażą.
1. Regulamin sklepu internetowego z kursami
Regulamin musi się znaleźć w każdym sklepie internetowym. Chroni on zarówno Ciebie jako sprzedawcę, jak i Twoich klientów. Strony sprzedające kursy są jednak szczególne – dlatego w Twoim regulaminie powinno znaleźć się kilka innych zapisów niż w przypadku sklepów z tradycyjnymi towarami.
Sprzedając kursy zawierasz z klientem umowę o dostarczeniu treści cyfrowych – a nie standardową umowę sprzedaży, o czym powinieneś poinformować w regulaminie Twojego sklepu. Pamiętaj, aby dokładnie opisać sposób, w jaki produkty zostaną dostarczone do klienta – czyli np. drogą mailową. Poinformuj także, jakie wymagania sprzętowe są zalecane, aby móc swobodnie korzystać z kursów.
W regulaminie powinny się także znaleźć zapisy na temat licencji, której udzielasz kursantom. O co chodzi? Przede wszystkim o to, na jak długo użytkownik może korzystać z danego kursu i w jaki sposób go wykorzystywać.
👉 Skorzystaj ze zniżki dla klientów Sky-Shop i postaw na profesjonalny regulamin i inne dokumenty prawne od Legal Geek.
2. Odpowiednio zabezpiecz swoje treści
Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoje kursy nie były kopiowane lub wykorzystywane bez Twojej zgody, musisz zadbać o ich odpowiednie zabezpieczenie. Sposób tego zabezpieczenia zależy oczywiście od formatu pliku.
Możesz wykorzystać między innymi:
- znak wodny,
- notę copyrightową,
- inne techniczne zabezpieczenia.
3. Zwroty kursów online
W przypadku tradycyjnych produktów, klient ma 14 dni na odstąpienie od umowy i zwrot towaru. Prawo to nie obowiązuje jednak, gdy mowa o produktach cyfrowych (a więc także kursach sprzedawanych w takiej formie) – w tej sytuacji klient nie ma możliwości odstąpienia od umowy.
Pamiętaj, aby w jasny sposób informować go o polityce zwrotów.
Podsumowanie
Nauka zdalna w ostatnich latach stała się standardem. I nie chodzi tu tylko o lekcje w szkołach czy korepetycje, ale także różnego rodzaju kursy i szkolenia – dotyczące np. programowania, copywritingu czy grafiki.
Jeżeli masz wiedzę w jakiejś dziedzinie i chcesz się nią dzielić – wykorzystaj ten moment i możliwości, jakie stwarzają nowe technologie. Pamiętaj, że w sieci w formie cyfrowej możesz sprzedawać nie tylko kursy. Możliwości jest wiele – zacznij od założenia darmowego konta na Sky-Shop i przetestowania jego funkcji.
W razie pytań związanych z oprogramowaniem, zachęcamy do kontaktu na info@sky-shop.pl.