Sky-Shop Blog Inspiracje E-commerce Jak założyć bloga w sklepie internetowym? Poradnik krok po kroku

Jak założyć bloga w sklepie internetowym? Poradnik krok po kroku

Jak założyć bloga w sklepie internetowym? Poradnik krok po kroku
E-commerce
5 min

Nowoczesny marketing nie może obejść się bez wartościowego contentu, który jest mile widziany zarówno przez Twoich klientów, jak i algorytmy Google. Blog w sklepie internetowym jest jednym z lepszych miejsc na publikację treści pracujących na wizerunek marki oraz samą sprzedaż.

Zobacz, jak uruchomić bloga w swoim sklepie internetowym i ciesz się skutecznym narzędziem content marketingowym.

Jak założyć bloga w sklepie internetowym na Sky-Shop?

Prowadzisz sklep na platformie Sky-Shop? W takim razie nie musisz korzystać z zewnętrznych systemów , jak np. WordPress czy przejmować się kwestiami związanymi z hostingiem, by zacząć blogować. Wystarczy, że uruchomisz odpowiednią opcję w panelu administracyjnym.

Treściami zarządzasz bezpośrednio z panelu administracyjnego sklepu. Moduł znajdziesz w zakładce „Marketing”. We wbudowanym blogu uwzględniono m.in.:

  • możliwość publikowania artykułów z wielu kont np. przypisanych do pracowników,
  • ustawienia SEO, w tym: przyjazne linki, opisy kategorii, meta title oraz meta description, keywords,
  • obsługę bloga w wielu językach,
  • sortowanie wpisów od najstarszego lub najnowszego, a także z uwzględnieniem kategorii,
  • możliwość zamieszczenia artykułów blogowych na stronie głównej, co może okazać się szczególnie przydatne przy reklamie konkretnych produktów np. artykułów sezonowych lub nowości.

Założenie bloga zintegrowanego ze sklepem online to przede wszystkim wygoda obsługi i natychmiastowa możliwość publikowania treści.

Co więcej, ustalanie jego adresu także nie przysporzy Ci trudności, ponieważ blog będzie dostępny jako: twójsklep.pl/blog. Nie musisz więc wymyślać nazwy bloga czy wykupywać osobnej domeny. Serwer także jest zapewniony.

Aktywuj moduł bloga w swoim sklepie internetowym!

Przed rozpoczęciem korzystania z modułu, konieczna jest jego konfiguracja. Zapoznaj się z przygotowanym filmikiem instruktażowym!

Dlaczego warto prowadzić bloga w sklepie internetowym?

Założenie bloga sklepu internetowego i jego regularne prowadzenie niesie za sobą szereg korzyści związanych nie tylko z wizerunkiem marki, ale przede wszystkim ze zwiększeniem sprzedaży. Nie bez powodu content marketing jest podstawowym elementem strategii marketingowej najlepszych sklepów internetowych.

Tworzony przez Ciebie content wykorzystasz do:

  • Pozycjonowania sklepu internetowego, które należy do najchętniej wykorzystywanych działań marketingowych – zwłaszcza w strategii długoterminowej. Wpisy na blogu pomogą Ci zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania na frazy poradnikowe związane z ofertą Twojego sklepu.
  • Budowania wizerunku marki poprzez dostarczanie klientom odpowiedzi na pytania związane z asortymentem. Artykuły pomogą także budować zaufanie do sklepu.
  • Sprzedaży i promowania grup produktów oraz konkretnych artykułów. W swoich tekstach możesz umieszczać odnośniki do kart produktów czy stron kategorii.

Pamiętaj, że wszystkie opublikowane przez Ciebie treści będą przynosiły korzyści nie tylko w tym momencie, ale przez najbliższe miesiące, a nawet lata. Jeśli uda Ci się stworzyć wpis, który odpowie na branżowe zagwozdki i przyciągnie wielu internautów, część z nich może stać się Twoimi klientami.

O czym pisać na swoim blogu firmowym?

Twój blog nie może być zbiorem przypadkowych treści. Warto pisać o tematach, które są interesujące dla Twojej grupy docelowej i jednocześnie podkreślają Twoją wiedzę.

  • Twórz artykuły poradnikowe dotyczące Twojego asortymentu. Podpowiadaj, jakie produkty najlepiej wybrać. Przykłady tematów? Proszę bardzo – „Jakie płytki wybrać do małej łazienki?” czy „Pomysły na prezent na walentynki”.
  • Na blogu możesz również dzielić się wskazówkami dotyczącymi wykorzystania poszczególnych produktów lub ich pielęgnacji. 
  • Publikuj rankingi i zestawienia. To kolejny sposób na to, by ułatwić potencjalnym klientom zakupy. Przykłady takich tematów: „Najlepsze smartfony do 1000 zł” czy „Ranking mokrych karm dla kotów”.
  • Opisuj nowości w ofercie Twojego sklepu. Pamiętaj, by artykuły wzbogacać zdjęciami i dodać odnośniki do poszczególnych produktów.
  • Staraj się, by poruszane tematy kierowane były do różnych grup odbiorców. Jako właściciel sklepu z elektroniką z powodzeniem możesz doradzać w wyborze laptopa do 2000 zł, którego szukają niezaznajomieni z branżą klienci, jak i porównywać nowości produktowe, czym zainteresują się specjaliści.

Jak pisać na własnym blogu?

Nie tylko tematyka jest ważna. Istotne jest również to, jak piszesz – i to zarówno z perspektywy użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek.

Jak zatem pisać bloga?

  • Zrozumiale. Nie sil się na trudny język czy branżowy żargon, jeżeli nie jest to konieczne. Stawiaj na prosty język i krótkie zdania.
  • Przejrzyjście. Użytkownicy bardzo rzadko czytają teksty w sieci od A do Z. Znacznie częściej je skanują, co warto im ułatwić. Dziel tekst na sekcje, stosuj wypunktowania i pogrubienia.
  • W zgodzie z zasadami SEO i UX. Umieszczaj słowa kluczowe, ale z umiarem. Pamiętaj też o tym, by stosować nagłówki, w których jasno poinformujesz, czego dotyczy dany akapit.
  • Poprawnie. Zasady językowe są ważne, a w dobie wielu narzędzi online sprawdzenie, czy przecinki są na swoim miejscu, nie jest żadnym wyzwaniem. Nie mówiąc już o błędach ortograficznych.

Jak prowadzić bloga dla sklepu internetowego?

Zarówno sprzedaż w e-sklepie, jak i prowadzenie działań marketingowych nauczyły Cię, że uzyskanie pożądanego efektu wymaga nie tylko czasu, ale przede wszystkim pracy. Nie inaczej jest z blogiem. Założenie go to dopiero początek! Kluczem do Twojego sukcesu jest:

  • Regularność publikacji. Optymalnym rozwiązaniem są wpisy pojawiające się 2-3 razy w tygodniu.
  • Linkowanie wewnętrzne, czyli zamieszczanie linków do innych artykułów w treściach ze sobą powiązanych.
  • Zamieszczanie linków do produktów, o których wspominasz. Te przekierują czytelnika bezpośrednio do karty produktu, dzięki czemu łatwiej sfinalizuje transakcje, a także korzystnie wpłyną na pozycję w wyszukiwarce.
  • Wybór odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu zbudujesz przewagę konkurencyjną i dotrzesz do nowych klientów z wyszukiwarki.
  • Przydatność opracowanych treści. Nie skupiaj się wyłącznie na frazach kluczowych, ponieważ to odpowiedzi na pytania pozwolą zatrzymać klienta na swojej stronie internetowej na dłużej.
  • Promowanie swojego bloga. Udostępniaj swoje treści przedstawicielom Twojej grupy docelowej w różnych kanałach. Dziel się nimi w mediach społecznościowych, a także za pomocą newslettera czy reklam.

Powodzenia!

4.67 avg. rating (93% score) - 12 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.