Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu
jak pisać opisy produktów

Opis produktu w sklepie internetowym

Podczas gdy w sklepach stacjonarnych za zainteresowanie produktem odpowiada witryna sklepowa i prezentacja sprzedawcy, w sklepie internetowym to opis produktu i jego zdjęcie skupiają uwagę klienta. Co więcej, wpływają nie tylko na podjęcie decyzji zakupowej, ale także pozycję produktu w wyszukiwarce. Zobacz, jak pisać profesjonalne opisy produktów dla klientów i dla Google’a!

  • Dobry opis produktu pozwoli zminimalizować wydatki na reklamę, bowiem szybko zyska sympatię klientów.
  • Opis produktu w sklepie internetowym powinien mieć długość około 1000 – 15000 zzs.
  • Kiedy stworzysz unikalne opisy produktów, e-merchandising pomoże Ci je zaprezentować.

Dlaczego potrzebujesz dobrych opisów produktów?

Opis produktu w sklepie internetowym jest jego integralną częścią, która wpływa na pozostawione przez Twoją ofertę wrażenie. I choć czasem mogłoby się zdawać, że klientów zdobywa się wyłącznie niską ceną, sytuacja w wielu branżach przekonuje, że jest zupełnie inaczej. Marki, które ciekawym przedstawieniem asortymentu zjednały sobie sympatię kupujących, mogą liczyć nie tylko na większe wyniki sprzedażowe, ale przede wszystkim na reklamę, która robi się sama. Nieszablonowe opisy produktów szybko trafiają na portale społecznościowe, gdzie viralowo rozprzestrzeniają się w mgnieniu oka. Wstrzelenie się w upodobania konsumentów stanowi gwarancję sukcesu. Nawet jeśli nie uda Ci się zyskać rozpoznawalności w każdym zakątku kraju, dobre opisy produktów sprawią, że zostaniesz zapamiętany. Poznaj przykład dobrego opisu produktu, który wyróżnia się spośród innych!

 

fajny opis produktu w sklepie internetowym

https://barbersupply.pl/

 

Humorystyczny opis nie pozwoli przejść obok siebie obojętnie. Uśmiech i pozytywne emocje zostaną skojarzone z Twoim sklepem, do którego będzie miał ochotę wrócić klient. Prócz wizerunkowych i marketingowych korzyści, jakie przynoszą dobre opisy produktów, należy pamiętać, że unikalna treść korzystnie wpływa na pozycję w wyszukiwarce. Zamieszczenie w opisie produktu fraz kluczowych stanowi element SEO i jest szansą na pojawianie się wyżej niż konkurencja.

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

 

Tworzone opisy produktów nie mogą być zlepkiem przypadkowych słów. Nim przystąpisz do ich pisania lub zlecisz tę czynność komuś innemu, powinieneś ustalić spójną wizję, zgodnie z którą będą powstawać. Jeśli decydujesz się na autorskie opisy ustal:

  • Grupę Twoich odbiorców. Do miłośników kina masz szansę zwrócić się inaczej niż do fanów motoryzacji. Dobre określenie grupy docelowej da Ci szansę zastosowania inside joke’ów oraz branżowych nawiązań, a także odwołać się do wartości i zainteresowań przeglądających Twoją ofertę jednostek.
  • Formę zwrotu adresata. Luźne treści, uwydatnienie języka korzyści, a może opisy tworzone specjalnie z myślą o SEO?
  • Orientacyjną długość. Z punktu widzenia SEO, opis produktu powinien obejmować 1000 – 1500 znaków ze spacją.

 

Na opis produktu składają się dwa elementy, dzięki którym klient będzie w stanie je odnaleźć:

 

Nazwa produktu

W nazwie produktu powinien pojawiać się fragment wyszukiwany przez Twoich klientów. Dobry tytuł obejmuje więc markę oraz model producenta, a jeśli to możliwe także cechy charakterystyczne np. kolor bądź rozmiar. Jednocześnie należy pamiętać o tym, by prezentowana nazwa była zrozumiała dla każdego. Jeśli sprzedajesz części do komputerów, przed specyfikacją modelu wpisz „dysk twardy”, bowiem będzie to cenna wskazówka dla mniej zaawansowanego użytkownika. W przypadku artykułów, do których dodawane są gratisy dobrze o nich wspomnieć. Jeśli w polu przeznaczonym na nazwę produktu masz jeszcze nieco miejsca, wpisz [+GRATIS], który zachęci klienta do bliższego przyjrzenia się proponowanemu zestawowi.

 

opis prouktu w sklepie internetowym

https://manito.pl/

Podczas wprowadzania autorskiego asortymentu, możesz stosować oryginalne nazwy, które przyciągają uwagę, ale nie są jeszcze rozpoznawalne przez szersze grono klientów. Przy ich tworzeniu pamiętaj jednak, że klient przeglądający całą ofertę chciałby dowiedzieć się, do czego służy oglądany przedmiot jeszcze zanim zapozna się z jego dłuższą specyfikacją.

 

Tak więc enigmatyczną nazwę „Wspomnienie Prowansji” powinieneś poprzedzić określeniem: zapach, mieszanka przypraw, obraz bądź innym, które poinformuje o zastosowaniu produktu.

 

Unikalny opis produktu

Dobry, unikalny opis produktu jest wartościowy zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i algorytmów wyszukiwarki. Kluczem do sukcesu będzie więc przemycenie słów kluczowych w formie przystępnej dla czytelnika, który nie zostanie zamęczony jedną frazą pojawiającą się w każdym zdaniu. Opisy produktów powinny być tworzone zgodnie z wcześniej wspomnianymi ustaleniami.

Dobrą praktyką w pisaniu opisów produktów jest zawieranie informacji technicznych w formie przejrzystych tabel bądź dostępnych w karcie produktu Sky-Shop buttonów. To one pozwolą na szybkie i sprawne odnalezienie danych niezbędnych do podjęcia decyzji zakupowej. W części opisowej warto zawrzeć informacje, o których klient jeszcze nie wie, a także jasno nakreślić korzyści płynące z zastosowania konkretnych rozwiązań technologicznych bądź materiałów. 

7 grzechów głównych tworzenia opisów produktowych

Choć nie ma jednego słusznego sposobu na stworzenie opisu zachęcającego do zakupu, wystrzeganie się podstawowych błędów znacznie przybliży Cię do osiągnięcia zamierzonych efektów!

 

Duplicate content

Integracje z hurtowniami dostępne w Sky-Shop umożliwiają szybki i sprawny import produktów wraz z ich opisami i zdjęciami. Funkcja stanowi niewątpliwe udogodnienie dla osób, które chcą szybko otworzyć sklep internetowy i zacząć sprzedawać, a także każdego, kto oferuje klientom bardzo szeroki asortyment. Jednocześnie należy mieć świadomość, że pobrane z hurtowni opisy nie mogą zostawać z Tobą na zawsze. Treść ta jest obecna zarówno w zasobach hurtowni, jak i każdego innego sklepu, który z niej korzysta. W rezultacie pojawia się problem powielanej treści, która nie jest mile widziana przez Google. Duplicate content nie jest więc pożądany.

Korzystanie z danych pobranych z hurtowni umożliwi Ci wystartowanie z biznesem, a także jego stopniowe rozwijanie. Autorskie opisy produktów możesz tworzyć na bieżąco i wymieniać systematycznie już w trakcie prowadzenia sprzedaży.

 

Nie wiesz dla kogo piszesz

Poznając odbiorców zyskujesz więcej niż Ci się wydaje. Odwołanie do zainteresowań, wydarzeń branżowych, a także wartości pozwala budować silną relację, która przekłada się na chęć dokonywania zakupu i powracania do sklepu. Doskonałym przykładem dobrego poznania klienta jest zielony marketing w sklepie internetowym. Wśród Twoich klientów z pewnością znajdują się entuzjaści dbałości o planetę. Jeśli spakujesz produkty w mniejszą ilość folii, zyskasz na tle konkurencji.

Dystrybuując treści do nastolatków będziesz mógł odwołać się do popkultury, zaś dla rodziców zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo i praktyczne rozwiązania w produkcie. Podkreślając to, co jest najważniejsze dla grupy Twoich klientów masz szansę lepiej do nich trafiać niż firmy, które stawiają na bardzo ogólne, niedopracowane opisy.

 

Niespójny przekaz

Niekiedy chęć tworzenia unikalnych opisów produktów sprawia, że robimy je masowo, z dbałością o występowanie fraz kluczowych. Często jednak okazuje się, że szybko stoi w opozycji do dobrze. W rezultacie wkradają się błędy, a oczom klienta ukazują się sprzeczne informacje. Pamiętaj, że Twój towar nie może być jednocześnie minimalistyczny i bogato zdobiony. Produkt opisywany jako designerski nie może być taki sam jak wszystkie inne.

Dla kupującego wszelkie nieścisłości są powodem do zdezorientowania. Jeśli jednocześnie widzisz w opisie dodatkową funkcję robota kuchennego, ale nie ma jej w specyfikacji zamieszczonej w tabeli, oznacza to, że jest dostępna w tym modelu, czy też nie? Zmuszając konsumenta do poszukiwania informacji na własną rękę, z własnej woli oddajesz go konkurencyjnej firmie, u której znajdzie wszystko, czego potrzebuje – nawet jeśli cena okaże się nieco wyższa.

 

Nieczytelny opis

Jeśli kiedykolwiek robiłeś zakupy w internecie, wiesz, że nieczytelny opis produktu zniechęca do dalszego zapoznawania się z ofertą. Wprowadzenie odstępów, akapitów, a także wypunktowań i wcześniej wspomnianych tabel oraz buttonów jest niezbędne dla uzyskania czytelnego opisu produktu. Bez tych elementów nawet najlepsza oferta może nie dotrzeć do klientów, którzy po pierwszym zapoznaniu się z ofertą zostaną odstraszeni nieestetycznym wyglądem.

 

Zbyt duże nasycenie frazami kluczowymi

Nie od dziś wiadomo, że większość sprzedawców pisze opisy produktów pod kątem widzenia SEO. Pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezwykle ważne, ale nie można zapominać, że strona stworzona została dla klientów, a nie algorytmów wyszukiwarek. Zbyt wysokie nasycenie frazą kluczową, zwłaszcza jeśli nie jest odmieniana, jest niezwykle szkodliwe. Sprawia, że opis produktu staje się nieatrakcyjny, a klient widzący sygnaturę modelu kolejny raz, poirytowany.
Zazwyczaj fraza kluczowa pojawia się do 3 razy w opisie produktu o długości 1000 – 1500 zzs. Dobrą praktyką jest stosowanie jej synonimów i wyrazów bliskoznacznych, które lepiej wyglądają w towarzystwie pozostałej części tekstu, a także są premiowane przez Google.

 

Brak języka korzyści

Czym jest zastosowana w produkcie technologia? Jak przełoży się na codzienne użytkowanie? Tajemnicze oznaczenie niczego nie powie klientowi. Dopóki jasno nie zaznaczysz korzyści płynących z zakupu, nie będzie on świadomy jego walorów. Wykorzystywanie języka korzyści jest możliwe wszędzie!

Sprzedajesz kurtkę zimową? Napisz, że jest ciepła. Chcesz zareklamować nowy model koca? Nawiąż do zimowych wieczorów spędzanych przy kominku.

Odwołuj się do pozytywnych emocji, bowiem uśmiech na ustach obdarowanego świątecznym prezentem jest dla nas ważniejszy niż stylowy wygląd swetra bądź nowej lampy do salonu.

 

Jesteś nijaki

Ogromna konkurencja na rynku sprawia, że firma chcąca notować wysokie zyski, musi się wyróżnić. Pozostając w bezpiecznej strefie nijakich opisów produktów, zmniejszasz swoje szanse na zdobycie sympatii klientów. Nie musisz być dla wszystkich, powinieneś być dla konkretnej grupy. By nie być jak pozostałe sklepy internetowe, wprowadź do opisów produktów elementy takie jak:

  • humor,
  • branżowe nawiązania,
  • jasne porady na temat ich wykorzystania,
  • zawrzyj wiedzę, której na ogół trzeba szukać gdzie indziej. Prócz informacji o dużej ilości witamin B w produkcie ekologicznym, podpowiedz jak wpłynie na zdrowie i jakość życia.

 

Opis produktu w content marketingu

Opisy produktów są cenną częścią strategii content marketingowej. To one mają szansę zbliżać nas do klientów i angażować w dialog. Jeśli postanowiłeś stać się rozpoznawalną postacią na rynku e-commerce, opisy poszczególnych produktów stanowią szansę do podkreślenia Twoich cech. Co więcej, content marketing może, a nawet powinien wkradać się do opisów i przekazywać klientom wiedzę o ich użytkowaniu.

 

darmowy sklep internetowy

5.00 avg. rating (98% score) - 3 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu