Jak założyć bloga w sklepie internetowym?

Kinga Tobała
Marketing i promocja

Nowoczesny marketing nie może obejść się bez wartościowego contentu, który jest mile widziany zarówno przez Twoich klientów, jak i algorytmy Google. Blog w sklepie internetowym jest jednym z lepszych miejsc na publikację treści pracujących na wizerunek marki oraz samą sprzedaż. Zobacz, jak założyć bloga w sklepie internetowym i ciesz się skutecznym narzędziem marketingowym.

Jak założyć bloga w sklepie internetowym Sky-Shop?

Będąc klientem Sky-Shop nie musisz korzystać z zewnętrznych systemów blogowych. Treściami zarządzasz bezpośrednio z panelu administracyjnego sklepu. Moduł znajdziesz w zakładce „Marketing”. We wbudowanym blogu uwzględniono m.in.:

  • możliwość publikowania artykułów z wielu kont np. przypisanych do pracowników,
  • ustawienia SEO, w tym: przyjazne linki, opisy kategorii, meta title oraz meta description, keywords,
  • obsługę bloga w wielu językach,
  • sortowanie wpisów od najstarszego lub najnowszego, a także z uwzględnieniem kategorii,
  • możliwość zamieszczenia artykułów blogowych na stronie głównej, co może okazać się szczególnie przydatne przy reklamie konkretnych produktów np. artykułów sezonowych lub nowości.

Założenie bloga zintegrowanego ze sklepem internetowym to przede wszystkim wygoda obsługi i natychmiastowa możliwość publikowania treści. Co więcej, ustalanie jego adresu także nie przysporzy Ci trudności, ponieważ blog będzie dostępny jako: twójsklep.pl/blog.

Aktywuj moduł bloga w swoim sklepie internetowym!

Przed rozpoczęciem korzystania z modułu, konieczna jest jego konfiguracja. Zapoznaj się z przygotowanym filmikiem instruktażowym!

Dlaczego sklep internetowy powinien mieć bloga?

Założenie bloga sklepu internetowego i jego regularne prowadzenie niesie za sobą szereg korzyści związanych nie tylko z wizerunkiem marki, ale przede wszystkim ze zwiększeniem sprzedaży. Tworzony przez Ciebie content wykorzystasz do:

  • pozycjonowania sklepu internetowego, które należy do najchętniej wykorzystywanych działań marketingowych – zwłaszcza w strategii długoterminowej,
  • budowania wizerunku marki poprzez dostarczanie klientom odpowiedzi na pytania związane z asortymentem,
  • sprzedaży i promowania grup produktów oraz konkretnych artykułów.

Pamiętaj, że wszystkie opublikowane przez Ciebie treści będą przynosiły korzyści nie tylko w tym momencie, ale przez najbliższe miesiące, a nawet lata. Jeśli uda Ci się stworzyć wpis, który odpowie na branżowe zagwozdki i przyciągnie wielu internautów, część z nich może stać się Twoimi klientami.

Blog w sklepie internetowym – jak go prowadzić?

Zarówno sprzedaż w e-sklepie, jak i prowadzenie działań marketingowych nauczyły Cię, że uzyskanie pożądanego efektu wymaga nie tylko czasu, ale przede wszystkim pracy. Nie inaczej jest z blogiem. Założenie go to dopiero początek! Kluczem do Twojego sukcesu jest:

  • Regularność publikacji. Optymalnym rozwiązaniem są wpisy pojawiające się 2-3 razy w tygodniu.
  • Linkowanie wewnętrzne, czyli zamieszczanie linków do innych artykułów w treściach ze sobą powiązanych.
  • Zamieszczanie linków do produktów, o których wspominasz. Te przekierują czytelnika bezpośrednio do karty produktu, dzięki czemu łatwiej sfinalizuje transakcje, a także korzystnie wpłyną na pozycję w wyszukiwarce.
  • Przydatność opracowanych treści. Nie skupiaj się wyłącznie na frazach kluczowych, ponieważ to odpowiedzi na pytania pozwolą zatrzymać klienta na stronie dłużej.

Staraj się, by poruszane tematy kierowane były do różnych grup odbiorców. Jako właściciel sklepu z elektroniką z powodzeniem możesz doradzać w wyborze laptopa do 2000 zł, którego szukają niezaznajomieni z branżą klienci, jak i porównywać nowości produktowe, czym zainteresują się specjaliści.

Nie wiesz, o czym pisać? Poznaj 5 gotowych pomysłów na wpis na bloga sklepu internetowego!

5.00 avg. rating (99% score) - 7 votes 5
Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu

Powiązane posty