Automatyczne zarządzanie polityką cenową w e-commerce

Aleksandra Batko
Ecommerce

Branża handlu elektronicznego rozwija się w ekspresowym tempie. Jak skutecznie reagować na działania konkurencji na tak nieprzewidywalnym rynku, jakim jest e-commerce? Odpowiedzią jest LivePrice – aplikacja do monitoringu i automatyki polityki cenowej.

Korzyści płynące z automatyzacji polityki cenowej

Polski rynek e-commerce cechuje niska elastyczność cenowa, co oznacza, że decydującym czynnikiem przy zakupie produktu w sieci wciąż pozostaje koszt towaru. Szybkość reagowania na zmiany cen przekłada się na optymalizację współczynnika konwersji i realne zwiększenie sprzedaży. Zarządzanie polityką cenową i umiejętne stosowanie strategii marketingowych odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu potencjalnych klientów, zwłaszcza w dobie wzmożonej konkurencji. Dla polskich konsumentów cena jest decydującym czynnikiem, więc rywalizacja na takich portalach jak Ceneo czy Allegro jest zasadna. Aby osiągnąć pozycję lidera w branży, należy zająć wysokie pozycje w porównywarkach cenowych.

Sprzedawcy prowadzą ze sobą regularną wojnę cenową, aby pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania po najniższej cenie produktu.

Jak zatem odnaleźć się na tak trudnym rynku, w którym szybka zmiana ceny produktu o kilka groszy decyduje o tym, od jakiego sprzedawcy klient zakupi dany produkt?

Rozwiązaniem jest narzędzie, które nie tylko w pełni monitoruje zmiany cen, ale również samoczynnie modyfikuje je na podstawie ruchów konkurencji. Takim narzędziem jest aplikacja LivePrice, dedykowana zarówno dla właścicieli sklepów internetowych, jak i producentów czy dystrybutorów. Dzięki systemowi LivePrice można na bieżąco kontrolować zmiany cen na rynku, pobierać raporty i analizy oraz automatycznie reagować na zmiany. Wszystko po to, aby być o krok przed konkurencją.

Wdrożenie systemu LivePrice przekłada się realnie na wzrost zysków. Według badań przeprowadzonych wśród naszych partnerów, monitorowanie konkurencji i automatyzacja polityki cenowej przyczynia się średnio do 70% wzrostu ruchu na stronie oraz do nawet 30% wzrostu sprzedaży. Implementacja systemu LivePrice jest skutecznym sposobem na zwiększenie efektywności działań marketingowych.

Funkcjonalności LivePrice

Integracja aplikacji ze sklepem internetowym wykonywana jest przez programistów LivePrice. Narzędzie współpracuje z większością popularnych silników oraz dedykowanych CMS’ów. W razie potrzeby istnieje możliwość implementacji aplikacji pod systemy dropshippingowe i ERP. Po instalacji i wprowadzeniu odpowiedniego klucza API można rozpocząć pracę z systemem dzięki któremu nasza polityka cenowa będzie lepiej dostosowana do konkurencji.

Główną funkcjonalnością LivePrice jest monitorowanie cen wybranych produktów z własnego asortymentu w stosunku do cen konkurencji (na Ceneo i Allegro lub e-sklepie). Kolejno aplikacja optymalizuje ceny w naszym e-sklepie, aby osiągnąć pierwszą pozycję na portalach. Narzędzie LivePrice umożliwia generowanie rozmaitych raportów, które mogą posłużyć do dalszych analiz. Aplikacja może również zostać wyposażona w system automatycznych powiadomień mailowych informujących o zmianie ceny konkretnego produktu lub działań podjętych przez wybrany sklep internetowy. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco z aktualnymi trendami rynkowymi.

System pozwala na realizowanie różnych strategii marketingowych. Automatyczny algorytm optymalizacji cen produktów działa wedle wybranego scenariusza. W odpowiedzi na działania konkurencji algorytm może dostosować cenę asortymentu w taki sposób, aby utrzymać go na pierwszej pozycji w wynikach porównywarki cenowej. W innym scenariuszu może dostosować cenę produktu do poziomu zadeklarowanego przez konkurenta. LivePrice automatyzuje zarządzanie polityką cenową, oszczędza Twój czas i pieniądze, co realnie przekłada się na zwiększenie zysków.

Aplikacja jest kompleksowym rozwiązaniem także dla firm, które prowadzą działalność na Allegro. Dzięki wbudowanej funkcjonalności śledzenia ofert konkurencji z uwzględnieniem informacji o kosztach wysyłki będziesz mógł automatycznie modulować ceny produktów pod kątem zwiększenia sprzedaży. Aby w pełni wykorzystać potencjał optymalizacji, system został wyposażony również w funkcjonalność pomijania własnych oferty, w tym również wystawionych z innych kont.

Promocja dla klientów Sky-Shop.pl

W ramach współpracy z naszymi partnerami wszystkim klientom Sky-Shop.pl oferujemy w prezencie 30-dniowy, darmowy monitoring LivePrice. Posiadając silnik Sky-Shop.pl, otrzymasz też 25% rabatu na kolejne 3 miesiące abonamentu. Przejdź do pakietów korzyści. Nie czekaj! Sprawdź i przekonaj się o skuteczności naszego narzędzie do automatyzacji cen już teraz!

5.00 avg. rating (98% score) - 4 votes 5
Aleksandra Batko
Specjalista ds. Marketingu i PR

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.