WooCommerce to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce. Korzysta z niej aż 29% sklepów internetowych na całym świecie.
Jej popularność jest w dużej mierze związana z popularnością samego WordPressa – WooCommerce jest bowiem wtyczką, dodającą do popularnego systemu CMS funkcjonalność sklepu internetowego.
Wiele osób decyduje się na uruchomienie sklepu na WooCommerce również ze względu na to, że jest ono pozornie darmowe.
A jak w rzeczywistości prezentują się koszty korzystania z WooCommerce? Sprawdź!
Spis treści artykułu
WooCommerce – darmowe oprogramowanie sklepu internetowego?
WooCommerce działa w modelu open source. Tego typu platformy charakteryzują się tym, że dostęp do nich jest całkowicie bezpłatny.
I rzeczywiście – samo pobranie wtyczki WooCommerce jest darmowe. Jest to jednak tylko szkielet oprogramowania, który w praktyce trzeba rozbudować o kolejne wtyczki czy integracje, które umożliwią prowadzenie efektywnego biznesu e-commerce.
Wiąże się to oczywiście z wydatkami – podobnie jak wiele innych aspektów prowadzenia sklepu internetowego na WooCommerce.
👉 Dowiedz się więcej: WooCommerce – co to jest?
Koszty prowadzenia sklepu na WooCommerce
Skoro czytasz ten artykuł, cena oprogramowania sklepu internetowego jest dla Ciebie ważnym czynnikiem. Poznaj więc wszystkie koszty, z którymi musisz się liczyć, prowadząc sklep na WooCommerce:
1. Koszt zakupu domeny i serwera
Nie jest to co prawda wielki wydatek, jednak nie sposób go pominąć. Serwer i domena będą Cię kosztować od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie.
2. Konfiguracja sklepu internetowego
Składa się na nią przede wszystkim instalacja sklepu na serwerze, a także instalacja rozszerzeń (wtyczek) do WooCommerce. Często zachodzi również konieczność samodzielnego opracowania jakichś funkcji.
To wszystko wymaga specjalistycznych umiejętności technicznych.
Cały proces wiąże się więc najczęściej z zatrudnieniem agencji czy freelancera, co jest równoznaczne z wydatkiem rzędu kilku-kilkunastu tysięcy złotych.
3. Projekt graficzny sklepu
Jeżeli zależy Ci na estetycznym wyglądzie Twojego sklepu, musisz liczyć się z wydatkami. WooCommerce oferuje bardzo dużo szablonów sklepów internetowych – są one jednak oczywiście płatne.
Inne rozwiązanie to zatrudnienie grafika i stworzenie indywidualnego projektu graficznego.
4. Kolejne wtyczki i integracje
Wraz z rozwojem Twojego sklepu, może pojawić się konieczność instalowania kolejnych wtyczek czy modułów. Jak się domyślasz, nie jest to darmowe.
5. Wsparcie techniczne
WooCommerce nie oferuje wsparcia technicznego. Jeżeli więc będziesz potrzebować porady czy konsultacji, konieczne będzie skorzystanie z usług firm zewnętrznych lub poleganie na opiniach społeczności, korzystającej z wtyczki.
Ile zatem kosztuje sklep na WooCommerce?
Ostateczny koszt założenia sklepu na WooCommerce zależy od Twoich potrzeb, czyli innymi słowy, od funkcji, których będziesz potrzebować, aby prowadzić sprzedaż.
Im więcej integracji czy wtyczek potrzebujesz, tym większe będą koszty.
A konkrety? Jeżeli korzystasz z usług firmy wdrożeniowej lub freelancera, koszt przygotowania sklepu na WooCommerce do sprzedaży będzie wynosił od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Jego dalsze prowadzenie i rozwój to koszt od kilkuset do kilku tysięcy złotych rocznie – w zależności od liczby i ceny wdrażanych rozwiązań.
Czy istnieje bardziej opłacalne rozwiązanie?
Tak.
WooCommerce oferuje Ci darmowy dostęp do oprogramowania, jednak jednocześnie wymaga samodzielności i dużego zaangażowania w to, aby dostosować sklep do współczesnego rynku e-commerce.
Istnieją inne opcje, które zainteresują Cię zwłaszcza, jeżeli zależy Ci na minimalnych wydatkach i oszczędności czasu.
Platformy SaaS, czyli działające w modelu abonamentowym, dają Ci dostęp do gotowego sklepu internetowego, który musisz jedynie dostosować do swoich potrzeb – wprowadzając niezbędne dane, produkty i edytując jego wygląd. Nie są Ci do tego potrzebne umiejętności techniczne ani nawet graficzne.
Przykładem takiego oprogramowania jest Sky-Shop.
Wybierając naszą platformę, zyskujesz:
- Serwer w cenie abonamentu – nie musisz przejmować się samodzielnym wykupywaniem hostingu, a także instalacją sklepu na serwerze.
- Możliwość samodzielnego zbudowania wyglądu sklepu – za pomocą intuicyjnego kreatora działającego na zasadzie “przeciągnij i upuść”.
- Dostęp do gotowych integracji z hurtowniami, marketplace’ami, systemami płatności, kurierami, systemami księgowymi, narzędziami marketingowymi itd.
- Wsparcie techniczne, dostęp do materiałów edukacyjnych i zamkniętej grupy na Facebooku.
- Ciągły rozwój i aktualizacje oprogramowania.
- Możliwość obsługi sprzedaży za pomocą aplikacji mobilnej.
A koszty? Zaczynają się już od 149 zł miesięcznie.
Podsumowanie
WooCommerce ma wiele zalet. Zdecydowanie nie jest jednak najbardziej opłacalną finansowo platformą, dostępną na rynku.
Istnieją inne rozwiązania, które umożliwią Ci znaczenie tańsze prowadzenie własnego sklepu, a także dużo szybsze jego uruchomienie.
? Rozważasz założenie sklepu internetowego na Sky-Shop? Wszystkie funkcje oprogramowania możesz testować bezpłatnie przez 14 dni.
Skontaktuj się z nami już dziś lub od razu załóż konto!