Jak promować sklep na Instagramie? 10 wskazówek

Sylwia Łysak
Marketing sklepu

W Internecie możesz zdobywać klientów na wiele różnych sposobów. Promocja na Instagramie, którą bierzemy pod lupę w tym artykule, jest jednym z najbardziej skutecznych. Sprawdź, jak wykorzystać Instagram w marketingu Twojego biznesu – szczególnie, jeśli działasz w branży e-commerce!

  • Dowiedz się, dlaczego promocja na Instagramie się opłaca i do jakich odbiorców możesz tam dotrzeć.
  • Poznaj możliwości marketingowe, jakie oferuje medium właścicielom firm (nie tylko z branży e-commerce!).
  • Przeczytaj 10 wskazówek, w których znajdziesz odpowiedzi na pytanie jak promować sklep na Instagramie.

Dlaczego Instagram?

Instagram to potężny serwis społecznościowy znany internautom z całego świata. Jak wynika z przeprowadzonego na początku 2021 roku przez Wearesocial badania, z portalu korzysta ponad 9,8 mln użytkowników w Polsce!

Instagram jest medium polecanym wszystkim firmom, które chcą promować się wśród ludzi młodych – do użytkowników portalu należą głównie osoby w wieku do 34 lat.

Portal sprawdza się świetnie zarówno w marketingu sklepów internetowych, jak i innego typu firm (np. usługowych) czy organizacji (np. fundacji i stowarzyszeń).

Jak działa promocja na Instagramie?

Na Instagramie:

💡 Na Instagramie możesz pokazać ludzką twarz Twojego biznesu – nawet jeśli wydaje Ci się trudny do promowania za pośrednictwem mediów społecznościowych. Spójrz, jak promuje się na Instagramie pewna firma budowlana:

Źródło: Instagram

Jak promować sklep na instagramie? 10 porad.

Chcesz dowiedzieć się, jak promować swój sklep internetowy na Instagramie? Przeczytaj 10 praktycznych wskazówek, w których wyjaśniamy krok po kroku, jak działać na portalu.

1. Załóż konto na Instagramie

Zacznij od podstawy, czyli stworzenia profilu na Instagramie. Przy jego zakładaniu pamiętaj o tym, że:

  • zdjęciem profilowym powinno być logo Twojej marki;
  • nazwa powinna być tożsama z nazwą sklepu, który prowadzisz.

Do rejestracji konta na Instagramie możesz wykorzystać ten sam adres e-mail, którego użyłeś przy zakładaniu profilu firmowego na Facebooku.

2. Przygotuj BIO

BIO to krótki opis profilu, który pojawia się obok jego zdjęcia. Gdy przegląda się Instagram z poziomu przeglądarki w komputerze, BIO wygląda następująco:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie bio-sky-shop.jpg
BIO profilu Sky-Shop na Instagramie

BIO to jedna z najważniejszych sekcji profilu na Instagramie. Opracuj ją, pamiętając o:

  • Ograniczeniu treści do niezbędnego minimum;
  • Wstawieniu linka do Twojego e-sklepu;
  • Zastosowaniu atrakcyjnych emotikon;
  • Użyciu zwiększających zasięgi hashtagów.

3. Połącz Instagram z Fanpage na Facebooku

Dzięki połączeniu konta na Instagramie z Facebookiem, umożliwisz odbiorcom podejrzenie zdjęć oraz obserwowanie Twojego profilu na Instagramie z poziomu specjalnej zakładki w Twoim FanPage na Facebooku.

Zakładka Instagram na Facebooku prezentuje się następująco:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie instagram-2.png
Zakładka Instagram na fanpage’u na Facebooku e-sklepu Cotton Love.

4. Włącz moduł Instagrama w sklepie

Dzięki połączeniu Instagrama z oprogramowaniem e-commerce, z którego korzystasz, osoby, które odwiedzą stronę Twojego sklepu, zobaczą galerię profilu na Instagramie, a tym samym:

  • nabiorą zaufania do Twojej marki;
  • przekonają się do produktów, które oferujesz;
  • dołączą do obserwujących Twój profil.

Moduł Instagrama w Sky-Shop

Chcesz szybko połączyć swój sklep z Instagramem? Skorzystaj z modułu integracji z galerią Instagram od Sky-Shop!

Najnowsza, dostępna dla wszystkich użytkowników naszego oprogramowania funkcja, pozwala na:

  • ustawienie galerii Instagram na dowolnej podstronie sklepu internetowego – np. stronie głównej, liście produktów, karcie produktu, koszyku czy blogu;
  • wybranie jednego z kilku sposobów wyświetlania galerii Instagram na stronie internetowej – Sky-Shop przygotował 3 warianty modułu galerii;
  • selekcję informacji, jakie mają być wyświetlane na zdjęciach – przy zdjęciach mogą pojawić się np. liczba polubień czy komentarzy;
  • modyfikację lub usunięcie nagłówka stanowiącego integralną część modułu – np. zmianę „Znajdź nas na Instagramie” na „Zainspiruj się!”.
Moduł Instagrama w sklepie internetowym na platformie Sky-Shop

Otwórz sklep internetowy na Sky-Shop!

Nasza platforma e-commerce to:

  • Kompletny system do sprzedaży internetowej wyposażony w ponad 1200 funkcji ułatwiających handel online;
  • Gotowe integracje z hurtowniami i producentami, kurierami, systemami płatności, narzędziami marketingowymi i księgowymi;
  • Intuicyjna obsługa, bezpłatne materiały edukacyjne, nieograniczone wsparcie techniczne i niezobowiązujący okres testowy!

5. Zadbaj o jakość i spójność zdjęć

Na Instagramie najważniejsze są zdjęcia. Fotografie publikowane w medium powinny odznaczać się wysoką jakością – jeśli więc zamierzasz przygotowywać je sam, kup dobry aparat fotograficzny.

Pamiętaj, że content na Instagramie powinien być spójny. W profilu Twojego sklepu powinieneś udostępniać zdjęcia o podobnym klimacie i kolorystyce – najlepiej zgodne z key visual Twojej marki.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie cottonlove-spojnosc.jpg
Zdjęcia z profilu Cotton Love

Spójrz na zdjęcia w profilu Cotton Love. Dominują w nich biele i delikatne, rozmyte pastele. Fotografie są bardzo eleganckie, a jednocześnie „przytulne”. Wszystkie cechuje podobny wydźwięk.

💡 Na zdjęcia możesz nakładać dostępne na Instagramie filtry (szczególnie dobrze sprawdzają się te rozjaśniające). Atrakcyjności dodasz im również w narzędziu Canva, znanym większości specjalistów ds. social media.

6. Zaplanuj posty

Zastanów się nad tym, co chcesz publikować w profilu. Na Instagramie możesz zamieszczać:

  • zdjęcia produktów z Twojego sklepu – pamiętaj jednak, że packshoty, których używasz na stronie, nie sprawdzą się. Znacznie lepsze będą fotografie produktów w użyciu.
  • zdjęcia firmy „od kuchni„, np. burzy mózgów w czasie zebrania zespołu, pakowania paczek, testów nowych produktów. Takie fotografie sprawdzą się szczególnie, gdy działasz w trudnej branży.
  • zdjęcia lifestylowe np. kawy, którą wypijasz w poniedziałkowy poranek. Dzięki nim pokażesz, że rozumiesz odbiorców i jesteś taki, jak oni – to najprostsza droga do uzyskania ich sympatii.
  • informacje o promocjach i ofertach specjalnych – szczególnie docenią je stali obserwatorzy Twojego profilu.
Zdjęcie produktu na Instagramie CottonoveLove.

7. Przygotuj opisy

Tworząc opisy do postów na Instagramie, pamiętaj o:

  • odpowiedniej długości – nie mogą być ani zbyt długie, ani zbyt krótkie;
  • emotikonach – na Instagramie stosują je nawet najbardziej poważne firmy i marki;
  • luźnym języku – dopasowanym do charakteru obserwatorów;
  • hasztagach – niezwykle ważnych na Instagramie znacznikach, o których piszemy nieco więcej poniżej.

8. Używaj hasztagów!

Hasztagi na Instagramie służą do oznaczania postów hasłami odnoszącymi się do konkretnych tematów i zagadnień. Użytkownicy Instagrama używają ich do wyszukiwania interesujących ich treści.

👉 Dowiedz się, co to jest hashtag i jak go wykorzystyw.

Używając hasztagów na Instagramie:

  • nie przesadzaj z ich liczbą – możesz dodać aż 30 hasztagów, jednak nie stosuj więcej niż 15 na post;
  • nie korzystaj z najbardziej popularnych, „oklepanych” tagów – np. #picoftheday czy #love;
  • wybieraj hasztagi związane z Twoją branżą – np. #fashion, #motofans;
  • korzystaj z tagów lokalizacyjnych i związanych z bieżącymi wydarzeniami – np. #polska #lextvn

💡 Świetnym pomysłem jest również wykreowanie unikalnego hasztagu Twojej marki czy promowanej akcji, np. wyprzedaży czy konkursu. Obserwujący Twój profil mogą podchwycić ten hasztag i oznaczać nim swoje zdjęcia.

9. Wchodź w interakcje!

Promocja na Instagramie będzie tym bardziej skuteczna, im bardziej uda Ci się zaangażować odbiorców w życie Twojej marki. Musisz więc wchodzić z nimi w interakcje.

Możesz na przykład:

  • zadawać otwarte pytania i prosić o odpowiedzi w komentarzach do publikowanych postów;
  • obserwować profile osób interesujących się treściami z branży, w której działasz;
  • „lubić” zdjęcia Twoich followersów czy dodawać komentarze do ich postów;
  • prosić osoby wpisujące się w Twoja grupę docelową o obserwowanie Twojego profilu.
  • organizować konkursy z nagrodami, jak na przykładzie poniżej:
Przykład konkursu na profilu marki By Dziubeka na Instagramie.

Organizacja tego typu konkursu to świetny sposób na promocję marki – zachęceni możliwością zdobycia nagrody obserwatorzy, chętnie podzielą się własnymi zdjęciami Twoich produktów.

👉 Przeczytaj artykuł na temat treści tworzonych przez użytkowników.

10. Bądź systematyczny

Na Instagramie, podobnie jak w innych social media, należy systematycznie publikować posty. Postaraj się, by pojawiały się na profilu Twojego sklepu w równych odstępach czasowych, np. co dwa dni.

Częstotliwość publikowania dobierz do branży, w której działasz. E-sklep z odzieżą może wstawiać posty na Instagram nawet 3x dziennie, w przypadku niszowego biznesu lepiej sprawdzi się jeden post na tydzień.

Nie ograniczaj się do klasycznych postów – na Instagramie dostępne są także filmy video i relacje (Insta Stories). Publikując je pokażesz odbiorcom, że Twój biznes jest „żywy” i zdobędziesz ich sympatię.

Otwórz sklep na Instagramie

Jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać możliwości Instagrama, możesz też uruchomić funkcje zakupowe w profilu. Włączysz je, jeśli korzystasz z profilu firmowego i spełniasz określone przez Instagram wymagania.

Dzięki uruchomieniu funkcji zakupowych na Instagramie:

  • W Twoim profilu na IG pojawi się zakładka Sklep z prezentacją Twoich produktów.
  • Będziesz mógł oznaczać produkty na zdjęciach i video, a także w publikowanych przez siebie relacjach.

Osoby, które będą chciały dokonać zakupów poprzez Twój sklep na Instagramie czy przy użyciu znaczników w Twoich postach i relacjach, będą przekierowywane do kart odpowiednich produktów w Twoim sklepie internetowym.

Już niedługo na naszym blogu pojawi się wpis, w którym wyjaśnimy, jak założyć sklep na Instagramie i jak sprzedawać za pośrednictwem portalu. Stay tuned! 🙂

Podsumowanie

Instagram to świetne miejsce do promowania sklepu internetowego. Za jego pośrednictwem dotrzesz do nowych odbiorców, nadasz tożsamość swojej marce, zwiększysz jej popularność oraz zdobędziesz sympatię potencjalnych klientów. Na Instagramie możesz też sprzedawać przy użyciu dostępnych tam funkcji zakupowych – medium może więc stać się dodatkowym kanałem sprzedaży w Twoim sklepie!

W promowaniu sklepu na Instagramie pomoże Ci moduł integracji z galerią Instagram dostępny w Sky-Shop. Nasze oprogramowanie e-commerce posiada także gotową integrację ze sklepem na Facebooku, z którym należy połączyć profil na Instagramie w celu uruchomienia dostępnych tam opcji sprzedażowych. Skorzystaj z darmowego okresu testowego Sky-Shop by niezobowiązująco sprawdzić, jak działają te i inne funkcje naszej platformy!

4.29 avg. rating (86% score) - 7 votes 5
Sylwia Łysak

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.