Jak sprzedawać sztukę przez Internet?

Katarzyna Kwartnik
Rynek E-commerce

Sprzedaż sztuki kojarzy się z odwiedzaniem galerii lub uczestnictwem w aukcjach. I rzeczywiście, przez wiele lat były to najpopularniejsze sposoby pozyskania obrazów czy innych dzieł artystycznych.

Czasy się jednak zmieniają.

Jesteś kolekcjonerem? A może artystą, który chce zarobić na swoich obrazach? Dowiedz się, jak sprzedawać sztukę w Internecie!

Gdzie sprzedawać sztukę w Internecie?

Istnieje wiele odpowiedzi na pytanie, jak sprzedawać obrazy online. Czy istnieje jedna słuszna? Jasne, że nie.

Wybierz ten kanał, który w największym stopniu przekona do siebie odbiorców swoich dzieł lub postaw na wszystkie możliwe, aby przyciagnąć jak największe grono klientów.

Poznaj sposoby na sprzedaż sztuki w Internecie!

1. Sklep internetowy

Uruchomienie własnego sklepu internetowego to zdecydowanie najbardziej oczywisty sposób na sprzedaż sztuki czy jakiegokolwiek innego asortymentu w Internecie.

Taka opcja daje Ci największą niezależność, a także możliwość rozwoju własnej marki (również tej osobistej).

Bardzo istotna w przypadku osób sprzedających sztukę jest także możliwość połączenia sklepu z blogiem. To świetne miejsce, by omawiać swoje dzieła i gromadzić wokół swojej twórczości coraz większą publiczność.

Co ważne, oprogramowania sklepów internetowych, jak Sky-Shop, oferują możliwość sprzedaży plików cyfrowych. Oznacza to, że możesz proponować swoim klientom nie tylko fizyczne wersje obrazów, ale także ich cyfrowe odpowiedniki, które Twoi klienci mogą np. samodzielnie wydrukować.

👉 Przeczytaj także: Jak sprzedawać zdjęcia w Internecie?

Jak założyć własny sklep internetowy?

Świetnie władasz pędzlem, ale programowanie nie należy już do Twoich specjalości?

To całkowicie zrozumiałe. Na szczęście umiejętności techniczne nie są Ci potrzebne do otwarcia w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego. 

Od założenia własnego e-sklepu ze sztuką dzieli Cię zaledwie kilka kroków:

1. Wykupienie domeny

Kwestią hostingu nie musisz się przejmować – zapewnia ją dostawca oprogramowania.

Sprawdź, jak wybrać domenę dla sklepu internetowego. 

2. Założenie działalności gospodarczej

Jeżeli zdecydujesz się na jej prowadzenie. Możesz bowiem prowadzić sprzedaż obrazów również w ramach działalności nierejestrowanej. 

3. Założenie konta na Sky-Shop.pl

Przetestuj wszystkie funkcje platformy i aplikacji mobilnej i zadecyduj, jaki pakiet będzie najlepszy dla Ciebie.

4. Wprowadzenie danych sklepu 

Takich jak dane kontaktowe czy numer konta.

5. Dodanie produktów do sklepu

Będziesz prawodopodobnie sprzedawać autorskie produkty, więc będziesz musiał zrobić to ręcznie. Możesz oczywiście edytować wszystkie istotne parametry poszczególnych produktów.

6. Konfiguracja wyglądu sklepu

Sky-Shop daje Ci dostęp do kreatora wyglądu, który działa na zasadzie “przeciągnij i upuść”. Dzięki temu tworzenie sklepu przypomina układanie go z klocków.

Sprawdź, jak działa kreator:

Możesz także wykupić jedną z gotowych skórek lub zlecić profesjonalnemu grafikowi wykonanie indywidualnego projektu graficznego.

6. Dodaj metody dostawy i płatności

Dostawa obrazów to bardzo ważna kwestia. Wybierz firmę kurierską, która cieszy się dobrą opinią i bezpiecznie dostarczy przesyłki do odbiorców. Rozważ skorzystanie z oferty brokera kurierskiego, który integruje oferty od różnych przewoźników.

Możesz oczywiście także oferować swoim klientom odbiór osobisty.

Musisz także nawiązać współpracę z firmą, dostarczającą bramkę płatności. Z barmki Sky-Pay możesz korzystać nawet wtedy, jeżeli zdecydujesz się na prowadzenie sprzedaży sztuki w ramach działalności nierejestrowanej.

7. Sprzedawaj!

zakładanie sklepu na sky-shop

Na skróty

Wybierz Sky-Shop i sprzedawaj obrazy w Internecie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, eBay, Empik Marketplace, Facebooku i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj bezpłatnie przez 14 dni!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

2. Media społecznościowe

To, że tworząc czy sprzedając sztukę, powinieneś być obecny w mediach społecznościowych, jest dla Ciebie prawdopodobnie oczywiste.

Mogą być one kluczowym kanałem, gdy mowa o sprzedaży obrazów online.

I nie chodzi tu o zwykłą aktywność na Facebooku czy Instagramie – a korzystanie z możliwości, jakie stwarzają sklepy na tych portalach. 

Dzięki nim przede wszystkim możesz oznaczać swoje swoje produkty na zdjęciach, które publikujesz na Facebooku czy Instagramie.

Po kliknięciu w taki znacznik, użytkownik zostanie automatycznie przekierowany do sklepu na Facebooku. Z kolei z nieg będzie mógł przejść bezpośrednio na kartę danego produktu w Twoim sklepie i sfinalizować transakcję.

Ani na Instagramie, ani na Facebooku nie ma jeszcze opcji bezpośredniego zakupu, jednak sklepy, mające w rzeczywistości postać wirtualnych katalogów, realnie napędzają sprzedaż.

👉 Dowiedz się, jak założyć sklep na Facebooku.

3. Marketplaces

Tak naprawdę sprzedawać sztukę możesz na każdej platformie typu marketplace – jak Allegro, OLX czy eBay.

Miej jednak na uwadze, że tego typu serwisy odwiedzają przede wszystkim klienci zdecydowani na zakup konkretnych produktów.

Kluczowe jest więc wcześniejsze zbudowanie rozpoznawalności swojej twórczości. Dlatego na samym początku działalności znacznie lepszą opcją jest uruchomienie własnego sklepu internetowego.

Możesz jednak rozważyć wystawianie swoich obrazów na aukcjach Allegro, które mogą być ciekawą alternatywą dla aukcji tradycyjnych.

Sky-Shop posiada integracje ze wszystkimi najważniejszymi platformami typu marketplace. Oznacza to, że sprzedaż na wszystkich z nich możesz obslugiwać z poziomu jednego panelu administracyjnego.

O czym pamiętać, sprzedając obrazy przez Internet?

Wiesz już, gdzie sprzedawać obrazy. Na koniec zostawiamy jeszcze kilka porad, które pomogą Ci zwiększyć efektywność swoich działań.

Zadbaj o rzetelną wycenę dzieł sztuki

Wycena obarazów z łatwością nie należy do łatwych zadań. Musisz mieć jednak na uwadze, że jest ona jednym z istotnych czynników przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Zwłaszcza, że w Internecie ceny bardzo łatwo jest porównywać.

Możesz w tej kwestii skorzystać z pomocy domów aukcyjnych, których pracownicy podpowiedzą Ci, ile są warte sprzedawane przez Ciebie obrazy.

Nieocenioną pomocą będzie także research cen w podobnych sklepach.

Ubezpieczaj przesyłki

Obrazy czy inne dzieła sztuki to wyjątkowy asortyment. Warto więc zadbać o ich odpowiednie zapakowanie, a w przypadku wyjątkowo cennych przedmiotów – ich ubezpieczenie.

👉 Dowiedz się więcej o pakowaniu produktów. 

Udostępnij opcje oglądania obrazów

Jeżeli sprzedajesz cenne dzieła sztuki, nie może Cię dziwić, że jakaś część klientów będzie chciała obejrzeć je osobiście.

Warto dać im taką możliwość, łącząc sprzedaż internetową z tradycyjną. Pozwoli Ci to dotrzeć do maksymalnie dużej liczby klientów.

Nie jest to oczywiście konieczność – jednak gdy Twój biznes zacznie się rozrastać, warto się nad taką opcją zastanowić.

Daj możliwość pakowania obrazów na prezent

Dzieła sztuki bardzo często kupujemy na prezent. Oferuj więc możliwość ich pakowania w odpowiedni sposób – czyli przede wszystkim bez paragonu i w bardziej reprezentacyjnym czy być może nawet spersonalizowanym opakowaniu.

jak szybko zacząć sprzedaż

Podsumowanie

Pamiętaj, że wybór miejsca do sprzedaży i udostępnienie swoich obrazów do zakupu w sieci to dopiero początek długiej drogi.

Musisz podjąć skuteczne działania marketingowe, które zbudują świadomość związaną z Twoją twórczością i przyciągną klientów do Twojego sklepu.

👉 Zapoznaj się z artykułami z kategorii marketing sklepu!

5.00 avg. rating (97% score) - 3 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.