Jak sprzedawać kosmetyki przez Internet?

Katarzyna Kwartnik
Rynek E-commerce

Sprzedaż kosmetyków przez Internet to dochodowy pomysł na biznes. Można je w końcu zaliczyć do produktów pierwszej potrzeby – korzystamy z nich wszyscy i to w dodatku każdego dnia.

Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jak skutecznie sprzedawać kosmetyki przez Internet 👇

  • W Polsce zakupy w sieci robi aż 73% internautów, a kosmetyki są jednym z najchętniej kupowanych przez nich produktów.
  • Najbardziej oczywisty sposób, by sprzedawać kosmetyki przez Internet, to założenie własnego sklepu internetowego. Dzięki zaawansowanym platformom e-commerce, jak Sky-Shop, możesz go uruchomić błyskawicznie i bez dużych nakładów finansowych.
  • Sprzedaż kosmetyków przez Internet możesz również prowadzić za pośrednictwem serwisów sprzedażowych, jak Allegro, Empik Marketplace czy Morele.

Sprzedaż kosmetyków przez Internet

Jak wynika z raportu E-commerce w Polsce 2020, kosmetyki są jednym z najchętniej kupowanych towarów w Internecie. Sięga po nie aż 57% kupujących online.

najczesciej kupowane kategorie produktow w internecie

Co ciekawe, 24% badanych twierdzi, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiło je za pośrednictwem zagranicznej platformy. Może być to dla Ciebie wskazówka, żeby włączać do oferty asortyment od zagranicznych producentów czy rozszerzać kanały sprzedaży również o zagraniczne portale.

zakup kosmetyków na zagranicznych platformach

Nie ulega więc wątpliwości, że decydując się na sprzedaż kosmetyków przez Internet, znajdziesz odbiorców swoich usług. To, czy staną się oni Twoimi klientami, zależy od tego, czy wybierzesz skuteczne rozwiązania i wdrożysz efektywną promocję swojej marki.

Jak sprzedawać kosmetyki przez Internet?

Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku, która umożliwi Ci sprzedaż kosmetyków przez Internet.

1. Wybór asortymentu

Sprzedaż kosmetyków może tak naprawdę oznaczać wiele rzeczy. Możesz otworzyć drogerię internetową, oferującą ich wszelakie rodzaje, ale także uruchomić sprzedaż konkretnego rodzaju akcesoriów kosmetycznych – np. tych, służących do pielęgnacji włosów.

Dobrym pomysłem może również okazać się sprzedaż kosmetyków organicznych czy ekologicznych, które ostatnimi czasy zyskują na popularności. Inna możliwość to sprzedaż produktów wyłącznie polskich producentów.

Upewnij się tylko, że wybrany przez Ciebie asortyment przyciągnie do Twojego sklepu klientów.

Zainteresowanie poszczególnymi produktami możesz weryfikować chociażby za pomocą narzędzia Google Trends.

2. Pozyskanie produktów

Skąd możesz brać kosmetyki do sprzedaży w Internecie? Istnieją trzy rozwiązania tego problemu:

  • Możesz produkować czy tworzyć je samodzielnie.
  • Jeżeli nie jesteś twórcą czy producentem kosmetyków, musisz znaleźć hurtownię, która dostarczy je do Twojego sklepu. Może Ci w tym pomóc lista 400 hurtowni zintegrowanych z oprogramowaniem Sky-Shop. Znajdziesz tam wielu dostawców i producentów kosmetyków.
  • Kolejna opcja to sprzedaż kosmetyków w dropshippingu. Dzięki takiemu rozwiązaniu Ty, jako właściciel sklepu, odpowiadasz jedynie za jego rozwój, pozyskiwanie klientów i obsługę zamówień. Z kolei hurtownie są odpowiedzialne za magazynowanie i wysyłkę towarów.

3. Formalności przed uruchomieniem sklepu internetowego

Wybór asortymentu i sposobu jego pozyskiwania to kluczowe kwestie. Przed samym uruchomieniem sklepu internetowego musisz jeszcze zadbać o:

  • założenie działalności gospodarczej,
  • wymyślenie nazwy i wykupienie domeny,
  • wybór firmy kurierskiej i metod płatności,
  • stworzenie regulaminu sklepu i polityki prywatności,
  • wykupienie certyfikatu SSL.

4. Założenie sklepu internetowego

Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu własnej marki, najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie założenie własnego sklepu internetowego.

Dzięki oprogramowaniu Sky-Shop możesz to zrobić błyskawicznie i bez umiejętności technicznych czy graficznych. Dostajesz bowiem dostęp do prawie gotowego sklepu. Jedyne, co musisz zrobić, to uzupełnić niezbędne dane, dostosować jego wygląd do swoich preferencji za pomocą prostego w obsłudze kreatora i wgrać produkty.

Otwierając sklep internetowy z kosmetykami na Sky-Shop, zyskujesz także dostęp do:

  • Integracji z hurtowniami, w tym hurtowniami dropshipping, dzięki którym w kilka sekund pobierzesz informacje o produktach do panelu administracyjnego. Jeżeli nie posiadamy jeszcze integracji z hurtownią, z którą chcesz wspólpracować, możemy ją dla Ciebie wykonać.
  • Integracji z kurierami, bramkami płatności i innymi narzędziami niezbędnymi w branży e-commerce.
  • Integracji z platformami handlowymi i portalami aukcyjnymi (Allegro, Empik Marketplace, Morele, eBay).
  • Miniksięgowości, która pozwala na wystawianie podstawowych dokumentów sprzedaży.  W razie potrzeby możesz również korzystać z integracji z bardziej zaawansowanymi systemami księgowymi oraz systemami ERP.
  • Aplikacji mobilnej, która umożliwia zarządzanie sklepem z dowolnego miejsca.

👉 Obejrzyj wideo o zakładaniu sklepu internetowego:

👉 Dowiedz się więcej z artykułów:

Na skróty

Klienci są po prostu niezadowoleni z Twojego produktu

  • Sklep internetowy z blogiem
  • Integracje z hurtowniami (+310)
  • Pełną funkcjonalność platformy: Allegro, eBay, Facebook i inne
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

5. Marketing

Perfekcyjnie skonfigurowany i zaopatrzony sklep internetowy zda się na nic, jeżeli nikt nie dowie się o jego istnieniu. Wraz z jego uruchomieniem musisz więc myśleć o jego promocji.

Najważniejsze aspekty, na których powinieneś się skupić, to:

1. Określ swoje USP

Czyli Unique Sellig Proposition (unikalna propozycja sprzedaży). Innymi słowy jest to coś, co wyróżnia Cię na tle pozostałych sklepów z kosmetykami i co powinieneś komunikować we wszystkich kanałach marketingowych.

Przykłady USP w Twoim sklepie internetowym:

  • tylko ekologiczne kosmetyki,
  • produkty wyłącznie od polskich producentów,
  • darmowa dostawa (także od określonej kwoty),
  • próbki dodawane do każdego zamówienia.

2. Zadbaj o pozycjonowanie

W raporcie E-commerce w Polsce 2020 czytamy, że aż 93% ankietowanych korzysta z wyszukiwarki, by znaleźć informacje na temat kosmetyków przed ich zakupem.

Jak jednak powszechnie wiadomo, użytkownicy rzadko docierają na drugą czy trzecią stronę Google. Twój sklep powinien znaleźć się więc na najwyższych pozycjach, co bez przemyślanych działań SEO jest niemożliwe.

Pozycjonowanie to bardzo złożony proces. Znaczenie będą mieć m.in. kwestie techniczne, treści w Twoim sklepie czy prowadzące do niego linki. Więcej dowiesz się z artykułów:

3. Daj się zauważyć w mediach społecznościowych

Trudno wyobrazić sobie marketing sklepu z kosmetykami bez mediów społecznościowych. To królestwo zdjęć, filmików, recenzji, a także opinii. Obecność na najpopularniejszych portalach pozwoli Ci zaprezentować swoje produkty szerokiemu gronu odbiorców, a także zbudować wokół swojej marki lojalną społeczność.

W przypadku sklepu internetowego z kosmetykami, powinieneś postawić przede wszystkim na Facebooka, Instagram i YouTube.

👉 Dowiedz się, jak promować sklep internetowy na Facebooku oraz czym jest social commerce.

4. Postaw na płatne reklamy

Ogromną zaletą płatnych reklam jest fakt, że ich efekty zauważysz od razu. Teoretycznie już w dniu uruchomienia kampanii do Twojego sklepu mogą docierać pierwsi klienci.

Możesz rozważyć wykorzystanie dwóch systemów Google Ads i Facebook Ads. Stwarzają one nieco inne możliwości, jednak oba pozwalają na precyzyjne kierowanie reklam i docieranie do osób zainteresowanych Twoimi produktami.

👉 Możliwości promocji sklepu jest oczywiście znacznie więcej. Wszystkie z nich zebraliśmy w artykule Marketing sklepu internetowego.

Nie tylko sklep internetowy, czyli gdzie sprzedawać kosmetyki przez Internet

Sklep internetowy to nie jedyny kanał, w którym możesz sprzedawać kosmetyki. Na polskim rynku działa wiele platform i serwisów sprzedażowych, które umożliwiają Ci dotarcie do zupełnie nowych klientów.

Największą zaletą wszystkich z nich jest oczywiście ich rozpoznawalność. Zakładając na nich konto, automatycznie zyskujesz dostęp do milionów klientów. Co ważne, owe serwisy osiągają zazwyczaj bardzo wysokie pozycje w wyszukiwarce. Musisz jednak liczyć się z tym, że pobierają one prowizję od sprzedaży.

Możesz sprzedawać kosmetyki w następujących kanałach:

1. Allegro

To najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, którą miesięcznie odwiedza 18 milionów użytkowników i prawdopodobnie nie trzeba Ci jej przedstawiać. Internauci mogą kupić za pośrednictwem Allegro praktycznie wszystko – w tym oczywiście kosmetyki. Popularność portalu zdecydowanie warto wykorzystać – zwłaszcza na początkowym etapie sprzedaży akcesoriów kosmetycznych w Internecie.

Sprzedaży na Allegro poświęciliśmy wiele artykułów:

2. Ceneo

Ceneo to nie tylko porównywarka cen. Portal wprowadził funkcję “Kup teraz”, która umożliwia zakup towarów bezpośrednio z poziomu serwisu.

Warto też wiedzieć, że w Ceneo, poza ceną, zaprezentujesz również informacje dotyczące darmowej dostawy czy stanu magazynowego.

Dowiedz się więcej o porównywarkach i ich zaletach.

3. Empik Marketplace

Empik Marketplace to jeden z najbardziej rozpoznawalnych serwisów zakupowych w Polsce. Za jego pośrednictwem można kupować i sprzedawać znacznie więcej niż tylko książki czy multimedia. Jedną z 16 kategorii, udostępnianych przez Empik, jest Zdrowie i Uroda.

4. Marketplace Grupy Morele

W skład Marketplace Grupy Morele wchodzi kilka portali, a na każdym z nich można znaleźć inny asortyment. Jest wśród nich również serwis, przeznaczony właśnie do sprzedaży kosmetyków – amfora.pl. 

5. Sklep na Facebooku

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, media społecznościowe to absolutna podstawa, gdy mowa o promocji kosmetyków. Facebook posuwa się jednak o krok dalej i daje możliwość wspierania sprzedaży dzięki fanpage.

Nie jest to bowiem sklep sensu stricto, a raczej katalog produktów. Po kliknięciu w dany produkt, użytkownik zostaje przekierowany na jego podstronę w Twoim sklepie. Możesz zadecydować również, że takie działanie będzie uruchamiało rozmowę w Messengerze.

👉 Dowiedz się więcej o sklepie na FB.

Sky-Shop posiada integracje z największymi platformami typu marketplace w Polsce (Allegro, eBay, Empik Marketplace, Morele Marketplace). Dzięki nim możesz prowadzić sprzedaż kosmetyków we wielu kanałach z poziomu jednego panelu administracyjnego.

Sprzedaż kosmetyków a VAT

Sprzedawcy, którzy nie przekraczają limitu przychodów 200 tysięcy złotych rocznie, mogą skorzystać ze zwolnienia z VAT. Nie dotyczy to jednak handlu kosmetykami.

Innymi słowy, sprzedając kosmetyki w Internecie, musisz opłacać VAT. 

Uściślając, ze zwolnienia nie mogą skorzystać sklepy oferujące:

  • perfumy i wody toaletowe,
  • kosmetyki do makijażu ust i oczu,
  • kosmetyki do manicure i pedicure,
  • pudry kosmetyczne lub toaletowe,
  • preparaty kosmetyczne lub upiększające, preparaty do pielęgnacji skóry (włączając preparaty do opalania), gdzie indziej niesklasyfikowane,
  • szampony, lakiery do włosów, preparaty do trwałej ondulacji lub prostowania włosów,
  • płyny do włosów i pozostałe preparaty do pielęgnacji włosów, gdzie indziej niesklasyfikowane,
  • preparaty do higieny zębów lub jamy ustnej (włączając pasty i proszki do przytwierdzania protez), nić dentystyczna,
  • preparaty stosowane przed goleniem, do golenia lub po goleniu,
  • dezodoranty osobiste i środki przeciwpotowe,
  • preparaty do kąpieli,
  • pozostałe wyroby kosmetyczne lub toaletowe, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Podsumowanie

Internet i kosmetyki to wręcz idealne połączenie. Znajdziesz tu zarówno klientów, zainteresowanych ich kupnem, jak i szereg możliwości w zakresie skutecznego marketingu. Dodajmy do tego fakt, że dzięki zaawansowanym oprogramowaniom, jak Sky-Shop, prowadzenie sklepu internetowego jest maksymalnie ułatwione i mamy przepis na biznes idealny.

W razie jakichkolwiek pytań związanych z e-commerce zachęcamy do komentowania artykułu lub kontaktu na info@sky-shop.pl!

4.50 avg. rating (90% score) - 10 votes 5
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.