Rynek e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjny, dlatego, aby prowadzić skuteczne działania i sukcesywnie zwiększać sprzedaż, powinieneś korzystać z zaawansowanych rozwiązań. Dobrze dobrane narzędzia e-commerce ułatwią Twoją codzienną pracę oraz pozwolą na rozwój biznesu. Przedstawiamy listę przydatnych usług i aplikacji, które usprawnią Twoje działania.
Spis treści artykułu
Podstawowe narzędzia e-commerce dla sklepu internetowego
1. Oprogramowanie dla sklepu internetowego
Sky-Shop
Aby uruchomić w pełni funkcjonalny sklep internetowy, niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie. Sky-Shop pozwala w prosty sposób samodzielne skonfigurować gotowy do uruchomienia sklep. Dodatkowo oferuje szereg rozwiązań, które ułatwia zarządzanie Twoim e-biznesem. Najważniejsze udogodnienia, na jakie możesz liczyć w Sky-Shop, to:
- integracje z hurtowaniami,
- integracje z metodami szybkich płatności,
- integracje z kurierami,
- integracje z portalami aukcyjnymi i marketplace’ami,
- kreator szablonu sklepów,
- moduł bloga,
- aplikacja do obsługi sklepu,
- wsparcie techniczne.
Oprogramowanie dostępne jest w pakietach abonamentowych, ale możesz także skorzystać z bezpłatnego 14-dniowego okresu próbnego.
Załóż konto testowe na Sky-Shop.pl już teraz!
2. Płatności odroczone PayPo
Wygoda transakcji jest jednym z elementów wpływających no to, czy klient zdecyduje się zrobić zakupy w Twoim sklepie. Warto zatem postawić na takie rozwiązania jak płatności odroczone, które oferuje PayPo. Metoda pozwala na opłacenie zakupu przez klienta do 30 dni od złożenia zamówienia lub rozłożenie kwoty na wygodne raty. Co ważne, jako sprzedawca od razu otrzymujesz całą kwotę od PayPo, które później rozlicza się z użytkownikiem.
👉 Zintegruj Twój sklep z płatnościami PayPo!
3. iFirma
Jeśli prowadzisz własny biznes, musisz szczególnie zadbać o finanse swojej firmy. Kontrolę nad budżetem ułatwią intuicyjne rozwiązania wspierające prostą księgowość, takie jak iFirma. Platforma umożliwia samodzielną księgowość internetową, skorzystanie z usług biura rachunkowego lub wygodnego programu do faktur. Dzięki integracji sklepu z systemem iFirma wygenerujesz faktury i rachunku bez VAT oraz wyślesz je do klientów z poziomu panelu administracyjnego.
👉 Zintegruj Twój sklep internetowy z systemem księgowym iFirma!
4. Google Trends
To narzędzie Google, dzięki któremu będziesz na bieżąco z trendami. W wyszukiwarce na stronie możesz wpisać hasło i zobaczyć, jakim zainteresowaniem cieszyło się w danym czasie. Dodatkowo platforma Google Trends pozwala na skorzystanie z filtrów, takich jak kraj, zakres czasu, kategoria zainteresowania czy rodzaj wyszukiwarki.
Takie informacje będą dla Ciebie przydatne, szczególnie w przypadku sprawdzania sezonowości produktów, wyłapywania trendów w branży czy uwzględnianiu popularności lokalnej. Narzędzie jest całkowicie darmowe.
5. Kreator dokumentów prawnych Legal Geek
Regulamin to niezbędny element, który musi znaleźć się w sklepie internetowym. Powinien być zgodny z obecnymi wymogami prawnymi oraz dostosowany do Twojego e-biznesu. Najlepszym rozwiązaniem będzie zatem powierzenie stworzenia regulaminu sklepu internetowego specjalistom. Na szczęście możesz korzystać z gotowych rozwiązań, takich jak kreator dokumentów Legal Geek. Wystarczy, że wybierzesz potrzebny dokument, wypełnisz formularz i pobierzesz plik.
👉 Odbierz rabat na dokumenty prawne dla sklepu internetowego!
6. Trusted Shops
Trusted Shops zapewnia bezpieczeństwo zakupów dla klientów sklepów internetowych. Zaufanie jest bowiem jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje konsumentów. Integracja z Trustbadge umożliwi zaprezentowanie opinii i znaku jakości Twoim klientom, dzięki czemu zwiększysz wiarygodność Twojego sklepu.
👉 Zintegruj Twój sklepu z Trusted Shops!
7. Aplikacja mobilna e-commerce Sky Shop.pl
Aplikacje mobilne w e-commerce pozwalają na sprawne zarządzanie sklepem internetowym w dowolnym miejscu i czasie. Warto zatem skorzystać z oprogramowania, które oferuje gotowe rozwiązanie. Aplikacja Sky-Shop daje Ci dostęp do przejrzystego dashboardu, a także możliwość zarządzania produktami oraz obsługi zamówień i klientów.
Narzędzia e-commerce wspierające kontakt z klientem
8. Freshmail
To narzędzie do e-mail marketingu, które pomoże Ci w tworzeniu i wysyłce newsletterów oraz mailingu do klientów. Freshmail oferuje intuicyjny kreator wiadomości, wiele gotowych szablonów czy możliwość personalizacji, co znacznie ułatwia prowadzenie kampanii. Dzięki temu narzędziu w prosty sposób będziesz mógł zarządzać bazą kontaktów, w analizie wyników pomogą szczegółowe raporty oraz integracja z Google Analytics.
👉 Odbierz 2000 pkt do wykorzystania we FreshMail!
9. SMSAPI
Wysyłka maili to nie jedyny sposób na podtrzymanie kontaktu z klientem – możesz również zdecydować się na powiadomienia SMS. Takie rozwiązanie oferuje SMSAPI, czyli narzędzie do masowej wysyłki SMS, MMS i VMS. Umożliwi Ci to intuicyjny panel klienta lub integracja z własnym systemem informatycznym.
10. SerwerSMS
To kolejne narzędzie, które umożliwi Ci prowadzenie kampanii mobilnych poprzez SMS, MMS, VMS, PUSH i OTT. Dzięki niemu usprawnisz swoją komunikację z klientami oraz zautomatyzujesz wysyłkę powiadomień i prowadzenie działań marketingowych.
👉 Skorzystaj z promocyjnej oferty od SerwerSMS!
11. Live Chat
Klient w sklepie internetowym, podobnie jak w stacjonarnym, czasem potrzebuje porady. W tym przypadku nie może jednak liczyć na pomoc fizycznego sprzedawcy. Zaproponuj zatem Twoim klientom kontakt z wirtualnym konsultantem za pomocą LiveChat. Oprócz możliwości prowadzenia rozmowy masz także opcję monitorowania zachowań użytkowników, uzyskiwania opinii oraz otrzymywania raportów i analiz, które pomogą Ci w optymalizacji Twoich działań.
👉 Zinteugruj swój sklep z komunikatorem LiveChat!
Narzędzia e-commerce do analizy danych i konkurencji
12. Google Analytics
To podstawowe narzędzie analityczne dla właścicieli sklepów internetowych. Dzięki niemu sprawdzisz wszystkie działania, które wykonują na Twojej stronie użytkownicy, np.:
- ruch na stronie,
- ilość i wartość transakcji,
- czas spędzony na stronie,
- sposób pozyskania.
Dane będą przydatne do planowania i sprawdzania skuteczności kampanii Google Ads oraz innych działań marketingowych. Pomogą Ci również zaplanować efektywny remarketing czy optymalizację strony.
👉 Zintegruj swój sklep internetowy z Google Analytics!
13. Brand24
To narzędzie do monitoringu internetu oraz mediów społecznościowych. Dzięki niemu możesz śledzić wszelkie wzmianki na temat Twojej firmy z Facebooka, Twittera, Instagrama, YouTube’a, blogów czy forów. Pozwoli Ci to poznać opinie na temat Twojej marki, szybko odpowiadać odbiorcom i reagować na ewentualne sytuacje kryzysowe. W ten sposób zbudujesz także więź ze swoją społecznością. Samo narzędzie jest bardzo proste w obsłudze, dlatego nie wymaga specjalistycznej wiedzy.
14. LivePrice
Narzędzie umożliwia monitoring i automatyzację cen w porównywarkach, na Allegro i w wybranych sklepach internetowych. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić działania Twojej konkurencji i szybko reagować na zmiany. Masz przy tym pełną kontrolę nad działaniem narzędzia, ustalając cenę minimalną produktów oraz strategię. Narzędzie pozwoli Ci zwiększyć atrakcyjność Twojej oferty, a przez to zyski ze sprzedaży.
👉 Skorzystaj ze zniżki na LivePrice dla klientów Sky-Shop!
15. HotJar
Narzędzie pomoże Ci w łatwy sposób zaobserwować, jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie. HotJar pozwala na tworzenie heatmap na Twojej stronie, na których możesz zobaczyć ślady przesuwania kursora, korzystanie z rolki myszki i miejsca kliknięć. Umożliwia także śledzenie ścieżki odbiorcy w całej witrynie. Dzięki temu jesteś w stanie wykryć ewentualne błędy i obszary do poprawy oraz zaobserwować, jakie efekty dają zmiany wprowadzanie na stronie. W darmowej wersji narzędzia musisz się jednak liczyć z ograniczeniami.
16. SimilarWeb
Dzięki temu narzędziu możesz wyszukać potencjalną konkurencję, sprawdzając podobne strony internetowe. SimilarWeb oferuje dane dotyczące m.in. liczby odwiedzin oraz podstron sprawdzanych przez klientów, a także ich ścieżek zakupowych. Monitoring działań konkurencji pozwoli Ci zaobserwować skuteczność działań i zaplanować strategię swojej firmy. Wersja podstawowa narzędzia jest dostępna bezpłatnie.
17. Piksel Facebooka
To krótki kod, który znajduje się na koncie reklamowym na Facebooku. Dzięki zainstalowaniu go w witrynie możesz zbierać informację na temat zachowań użytkowników na stronie i na tej podstawie planować kampanie. Narzędzie pozwala na wyświetlanie reklam właściwym osobom, mierzenie ich skuteczności, a w konsekwencji zwiększenie sprzedaży. Co więcej, jest ono bezpłatne.
Narzędzia e-marketingu i SEO
18. Bit.ly
Narzędzie pozwala na skracanie, publikowanie, zmienianie i analizowanie linków. Dzięki temu są one przejrzyste, SEO-friendly i dostosowane do różnych platform oraz kanałów. W przypadku tego narzędzia możesz skorzystać zarówno z wersji darmowej, jak i płatnej.
19. Keyword Tool
Narzędzie będzie pomocne w poszukiwaniu odpowiednich słów kluczowych na potrzeby kampanii płatnych oraz optymalizacji SEO. Keyword Tool bazuje na podpowiedziach podobnych fraz, jakie użytkownicy wpisują w Google czy Bing. Dzięki temu dowiesz się, jaki content jest interesujący dla Twojego odbiorcy i pojawia się najczęśniej w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe pokazane są jako spis wyrażeń powiązanych, pytań oraz wyrażeń z przyimkami. Narzędzie dostępne jest w opcji darmowej oraz płatnej.
20. Senuto
To oprogramowanie do analizy widoczności w wyszukiwarce i pozycjonowania treści. Pomoże w optymalizacji Twojego sklepu poprzez wyszukiwarkę fraz, śledzenie zmian w pozycjach słów kluczowych oraz monitorowanie zachowań konkurencji. Dzięki tym danym będziesz mógł prowadzić skuteczne działania w obszarze SEO i przyciągniesz więcej klientów na Twoją witrynę.
👉 Skorzystaj z rabatu na usługę dla klientów Sky-Shop!
21. Buffer
Aplikacja ułatwi Ci zarządzanie mediami społecznościowymi Twojej marki. Platforma obsługuje najpopularniejsze social media, jak Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy Google+. Narzędzie umożliwia publikację contentu na wszystkich kanałach oraz śledzenie statystyk z poziomu panelu aplikacji. Z podstawowych funkcji platformy możesz skorzystać za darmo.
22. Refericon
Aplikacja pozwala na pozyskiwanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży przez wykorzystanie programu poleceń. Po jej zainstalowaniu na Twojej stronie pojawi się ikona, która będzie zachęcać odbiorców do polecania sklepu w zamian za nagrodę (np. rabat lub darmową dostawę). Aplikacja oferuje także możliwość zapisania do newslettera, dzięki czemu możesz powiększyć bazę e-mail Twoich klientów.
👉 Zintegruj Twój sklep z Refericon!
23. Edrone
Dzięki tej platformie możesz monitorować oraz automatyzować swoje działania marketingowe, dzięki czemu zwiększysz skuteczność prowadzonych przez Ciebie kampanii reklamowych. Edrone oferuje gotowe do wdrożenia scenariusze, które pomagają pozyskiwać i obsługiwać klientów e-commerce za pomocą różnorodnych narzędzi: rekomendacji produktowych, powiadomień push, SMS, newsletterów, czatu czy pop-upów.
👉 Zintegruj swój sklep internetowy z Edrone!
Narzędzia graficzne w e-commerce
24. Canva
To prosty w obsłudze edytor, dzięki któremu wykonasz grafiki do mediów społecznościowych, banery na stronę, infografiki na bloga oraz wiele innych materiałów wizualnych. Przy tworzeniu grafik możesz skorzystać z gotowych elementów i szablonów. Nie musisz mieć zatem zaawansowanych umiejętności, aby stworzyć estetyczne materiały. Możesz skorzystać z wersji bezpłatnej lub wybrać jeden z planów cenowych.
25. VistaCreate
VistaCreate to kolejne narzędzie do projektowania graficznego, dzięki któremu w prosty sposób stworzysz ciekawe materiały wizualne. Cechuje się przyjaznym interfejsem, intuicyjną obsługą oraz bogatą bazą gotowych szablonów i elementów. Za pomocą tego narzędzia stworzysz wizualizację danych oraz proste filmiki i animacje, np. na potrzeby mediów społecznościowych. Jeśli chcesz skorzystać z VistaCreate, możesz zdecydować się na wersję darmową lub płatny pakiet.
26. BeFunky
To narzędzie do obróbki zdjęć, które pozwoli Ci na podstawową edycję (np. wielkości, koloru, nasycenia czy kontrastu). Możesz także wykonywać bardziej zaawansowane zmiany i tworzyć projekty graficzne. Niektóre opcje dostępne są jedynie w płatnym pakiecie, ale najważniejsze funkcje otrzymasz za darmo.
Dlaczego warto wykorzystywać narzędzia i aplikacje e-commerce?
Prowadzenie e-biznesu wiąże się z wieloma wyzwaniami. Sprawna realizacja zamówień, kontakt z klientem i realizacja strategii marketingowej to tylko niektóre z obszarów, o które powinieneś się zatroszczyć. W tych zadaniach pomogą Ci narzędzia e-marketingowe oraz e-commerce. Ich wykorzystanie pozwoli Ci na:
- automatyzację wielu procesów,
- oszczędność czasu,
- lepszą organizację pracy,
- pozyskanie nowych klientów,
- sprawną analizę danych,
- prowadzenie skutecznych działań marketingowych.
Na rynku znajdziesz wiele narzędzi e-commerce, które będą przydatne w różnych obszarach: analityce, organizacji pracy, marketingu czy komunikacji z klientem. Ich zastosowanie ma ułatwić Twoją codzienną pracę, dlatego większość z nich nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu marketingu czy znajomości technikaliów.
Sporo aplikacji oferuje również darmowe wersje, dzięki czemu możesz z nich swobodnie korzystać w ramach testu. Na początku darmowe narzędzia powinny w zupełności wystarczyć. W przyszłości możesz zdecydować się na zakup usług premium i wykorzystanie nowych rozwiązań. Sprawdź dostępne opcje i odkryj najlepsze narzędzia e-commerce dla Twojego biznesu.
Poznaj najlepsze narzędzia online dla e-commerce
Rynek e-commerce nieustannie się rozwija i oferuje dostęp do dużej liczby zaawansowanych narzędzi, które realnie wpływają na skuteczność działań sprzedażowych. Oczywiście nie musisz korzystać ze wszystkich dostępnych opcji – zastanów się, jakie będą przydatne w Twojej pracy i przetestuj dostępne opcje. Dostosuj je do rodzaju działalności oraz swojej strategii. W ten sposób wybierzesz najlepsze narzędzia e-marketingu oraz sprzedażowe, które pomogą Ci w realizacji Twoich celów.
Jeżeli skorzystasz z gotowego oprogramowania dla sklepów internetowych Sky-Shop, otrzymasz dostęp do integracji z wieloma dodatkowymi narzędziami, dzięki którym wzniesiesz Twój biznes na wyższy poziom.