Narzędzia e-commerce dla sklepu internetowego

Magdalena Wilk
Rynek E-commerce

Rynek e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjny, dlatego, aby prowadzić skuteczne działania i sukcesywnie zwiększać sprzedaż, niezbędne jest korzystanie z zaawansowanych rozwiązań. Dobrze dobrane narzędzia e-commerce ułatwią Twoją codzienną pracę oraz pozwolą na rozwój biznesu. Zobacz listę przydatnych usług i aplikacji, które usprawnią Twoje działania.

Spis treści artykułu

  1. Dlaczego warto wykorzystywać narzędzia i aplikacje e-commerce?
  2. Podstawowe narzędzia e-commerce dla sklepu internetowego
  3. Narzędzia e-commerce wspierające kontakt
  4. Narzędzia e-commerce do analizy danych i konkurencji
  5. Narzędzia e-marketingu i SEO
  6. Narzędzia graficzne w e-commerce
  7. Podsumowanie

Dlaczego warto wykorzystywać narzędzia i aplikacje e-commerce?


Prowadzenie e-biznesu wiąże się z wieloma wyzwaniami. Sprawna realizacja zamówień, kontakt z klientem i realizacja strategii marketingowej to tylko niektóre z obszarów, o które powinieneś się zatroszczyć. W tych zadaniach pomogą Ci narzędzia e-marketingowe oraz e-commerce. Ich wykorzystanie pozwoli Ci na:

  • automatyzację wielu procesów,
  • oszczędność czasu,
  • lepszą organizację pracy,
  • pozyskanie nowych klientów,
  • sprawną analizę danych,
  • prowadzenie skutecznych działań marketingowych.

Na rynku znajdziesz wiele narzędzi e-commerce, które będą przydatne w różnych obszarach: analityce, organizacji pracy, marketingu czy komunikacji z klientem. Ich zastosowanie ma ułatwić Twoją codzienną pracę, dlatego większość z nich nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy. Sporo narzędzi oferuje również darmowe wersje, dzięki czemu możesz je swobodnie przetestować i w przyszłości zdecydować się na zakup usług premium. Sprawdź dostępne opcje i wybierz najlepsze narzędzia e-commerce dla Twojego biznesu.

Podstawowe narzędzia e-commerce

1. Oprogramowanie dla sklepu internetowego
Sky-Shop

Aby uruchomić w pełni funkcjonalny sklep internetowy, niezbędne do tego będzie odpowiednie oprogramowanie. Sky-Shop pozwala w prosty sposób samodzielne skonfigurować gotowy do uruchomienia sklep. Dodatkowo oferuje szereg rozwiązań, które ułatwia zarządzanie Twoim e-biznesem. Najważniejsze udogodnienia, na jakie możesz liczyć w Sky-Shop, to:

  • integracje z hurtowaniami,
  • integracje z metodami szybkich płatności,
  • integracje z kurierami,
  • integracje z portalami aukcyjnymi i marketplace’ami,
  • kreator szablonu sklepów,
  • moduł bloga,
  • aplikacja do obsługi sklepu,
  • wsparcie techniczne.

Oprogramowanie dostępne jest w pakietach abonamentowych, ale możesz także skorzystać z bezpłatnego 14-dniowego okresu próbnego.

Załóż konto testowe na Sky-Shop.pl już teraz!

2. Płatności odroczone PayPo

Wygoda transakcji jest jednym z elementów wpływających no to, czy klient zdecyduje się zrobić zakupy w Twoim sklepie. Warto zatem postawić na takie rozwiązania jak płatności odroczone, które oferuje PayPo. Metoda pozwala na opłacenie zakupu przez klienta do 30 dni od złożenia zamówienia lub rozłożenie kwoty na wygodne raty. Co ważne, jako sprzedawca od razu otrzymujesz całą kwotę od PayPo, które później rozlicza się z użytkownikiem.

👉 Zintegruj Twój sklep z płatnościami PayPo!

3. iFirma

Jeśli prowadzisz własny biznes, musisz szczególnie zadbać o finanse swojej firmy. Kontrolę nad budżetem ułatwią intuicyjne rozwiązania wspierające prostą księgowość, takie jak iFirma. Platforma umożliwia samodzielną księgowość internetową, skorzystanie z usług biura rachunkowego lub wygodnego programu do faktur. Dzięki integracji sklepu z systemem iFirma wygenerujesz faktury i rachunku bez VAT oraz wyślesz je do klientów z poziomu panelu administracyjnego.

👉 Zintegruj Twój sklep internetowy z systemem księgowym iFirma!

4. Google Trends

To narzędzie, dzięki któremu będziesz na bieżąco z trendami. W wyszukiwarce na stronie możesz wpisać hasło i zobaczyć, jakim zainteresowaniem cieszyło się w danym czasie. Dodatkowo Google Trends pozwala na skorzystanie z filtrów, takich jak kraj, zakres czasu, kategoria zainteresowania czy rodzaj wyszukiwarki. Takie informacje będą dla Ciebie przydatne, szczególnie w przypadku sprawdzania sezonowości produktów, wyłapywania trendów w branży czy uwzględnianiu popularności lokalnej. Narzędzie jest całkowicie darmowe.

Narzędzia w e-commerce

5. Kreator dokumentów prawnych Legal Geek

Regulamin to niezbędny element, który musi znaleźć się w sklepie internetowym. Powinien być zgodny z obecnymi wymogami prawnymi oraz dostosowany do Twojego e-biznesu. Najlepszym rozwiązaniem będzie zatem powierzenie stworzenia regulaminu sklepu internetowego specjalistom. Na szczęście możesz skorzystać z gotowych rozwiązań, takich jak kreator dokumentów Legal Geek. Wystarczy, że wybierzesz potrzebny dokument, wypełnisz formularz i pobierzesz plik.

👉 Odbierz rabat na dokumenty prawne dla sklepu internetowego! 

6. Trusted Shops

Trusted Shops zapewnia bezpieczeństwo zakupów dla klientów sklepów internetowych. Zaufanie jest bowiem jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje konsumentów. Integracja z Trustbadge umożliwi zaprezentowanie opinii i znaku jakości Twoim klientom, dzięki czemu zwiększysz wiarygodność Twojego sklepu.

👉 Zintegruj Twój sklepu z Trusted Shops! 

7. Aplikacja mobilna e-commerce Sky Shop.pl

Aplikacje mobilne w e-commerce pozwalają na sprawne zarządzanie sklepem internetowym w dowolnym miejscu i czasie. Warto zatem skorzystać z oprogramowania, które oferuje gotowe rozwiązanie. Aplikacja Sky-Shop daje Ci dostęp do przejrzystego dashboardu, a także możliwość zarządzania produktami oraz obsługi zamówień i klientów.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Facebooku i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj przez 14 dni za darmo - bez zobowiązań!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Narzędzia e-commerce wspierające kontakt z klientem

8. Freshmail

To narzędzie do e-mail marketingu, które pomoże Ci w tworzeniu i wysyłce newsletterów oraz mailingu do klientów. Freshmail oferuje intuicyjny kreator wiadomości, wiele gotowych szablonów czy możliwość personalizacji, co znacznie ułatwia prowadzenie kampanii. Dzięki temu narzędziu w prosty sposób będziesz mógł zarządzać bazą kontaktów, w analizie wyników pomogą szczegółowe raporty oraz integracja z Google Analytics.

👉 Odbierz 2000 pkt do wykorzystania we FreshMail!

9. SMSAPI

Wysyłka maili to nie jedyny sposób na podtrzymanie kontaktu z klientem – możesz również zdecydować się na powiadomienia SMS. Takie rozwiązanie oferuje SMSAPI, czyli narzędzie do masowej wysyłki SMS, MMS i VMS. Umożliwi Ci to intuicyjny panel klienta lub integracja z własnym systemem informatycznym.

👉 Skorzystaj z konsultacji ze specjalistą SMSAPI!

10. SerwerSMS

To kolejne narzędzie, które umożliwi Ci prowadzenie kampanii mobilnych poprzez SMS, MMS, VMS, PUSH i OTT. Dzięki niemu usprawnisz swoją komunikację z klientami oraz zautomatyzujesz wysyłkę powiadomień i prowadzenie działań marketingowych.

👉 Skorzystaj z promocyjnej oferty od SerwerSMS!

11. Live Chat

Klient w sklepie internetowym, podobnie jak w stacjonarnym, czasem potrzebuje porady. W tym przypadku nie może jednak liczyć na pomoc fizycznego sprzedawcy. Zaproponuj zatem Twoim klientom kontakt z wirtualnym konsultantem za pomocą LiveChat. Oprócz możliwości prowadzenia rozmowy masz także opcję monitorowania zachowań użytkowników, uzyskiwania opinii oraz otrzymywania raportów i analiz, które pomogą Ci w optymalizacji Twoich działań.

👉 Zinteugruj swój sklep z komunikatorem LiveChat!

Narzędzia e-commerce do analizy danych i konkurencji

12. Google Analytics

To podstawowe narzędzie analityczne dla Twojego sklepu internetowego. Dzięki niemu sprawdzisz wszystkie działania, które wykonują na Twojej stronie użytkownicy, np.:

  • ruch na stronie,
  • ilość i wartość transakcji,
  • czas spędzony na stronie,
  • sposób pozyskania.

Dane będą przydatne do planowania i sprawdzania skuteczności kampanii, działań marketingowych oraz przy pozycjonowaniu Twojego sklepu.

👉 Zintegruj swój sklep internetowy z Google Analytics! 

Narzędzia google dla e-commerce

13. Brand24

To narzędzie do monitoringu internetu oraz mediów społecznościowych. Dzięki niemu możesz śledzić wszelkie wzmianki na temat Twojej firmy z Facebooka, Twittera, Instagrama, YouTube’a, blogów czy forów. Pozwoli Ci to poznać opinie na temat Twojej marki, szybko odpowiadać odbiorcom i reagować na ewentualne sytuacje kryzysowe. W ten sposób zbudujesz także więź ze swoją społecznością. Samo narzędzie jest bardzo proste w obsłudze, dlatego nie wymaga specjalistycznej wiedzy.

👉 Skorzystaj z rabatu dla klientów Sky-Shop!

14. LivePrice

Narzędzie umożliwia monitoring i automatyzację cen w porównywarkach, na Allegro i w wybranych sklepach internetowych. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić działania Twojej konkurencji i szybko reagować na zmiany. Masz przy tym pełną kontrolę nad działaniem narzędzia, ustalając cenę minimalną produktów oraz strategię. Narzędzie pozwoli Ci zwiększyć atrakcyjność Twojej oferty, a przez to zyski ze sprzedaży.

👉 Skorzystaj ze zniżki na LivePrice dla klientów Sky-Shop!

15. HotJar

Narzędzie pomoże Ci w łatwy sposób zaobserwować, jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie. HotJar pozwala na tworzenie heatmap na Twojej stronie, na których możesz zobaczyć ślady przesuwania kursora, korzystanie z rolki myszki i miejsca kliknięć. Umożliwia także śledzenie ścieżki odbiorcy w całej witrynie. Dzięki temu jesteś w stanie wykryć ewentualne błędy i obszary do poprawy oraz zaobserwować, jakie efekty dają zmiany wprowadzanie na stronie. W darmowej wersji narzędzia musisz się jednak liczyć z ograniczeniami.

16. SimilarWeb

Dzięki temu narzędziu możesz wyszukać potencjalną konkurencję, sprawdzając podobne strony internetowe. SimilarWeb oferuje dane dotyczące m.in. liczby odwiedzin oraz podstron sprawdzanych przez klientów, a także ich ścieżek zakupowych. Monitoring działań konkurencji pozwoli Ci zaobserwować skuteczność działań i zaplanować strategię swojej firmy. Wersja podstawowa narzędzia jest dostępna bezpłatnie.

17. Piksel Facebooka

To krótki kod, który znajduje się na koncie reklamowym na Facebooku. Dzięki zainstalowaniu go w witrynie możesz zbierać informację na temat zachowań użytkowników na stronie i na tej podstawie planować kampanie. Narzędzie pozwala na wyświetlanie reklam właściwym osobom, mierzenie ich skuteczności, a w konsekwencji zwiększenie sprzedaży. Co więcej, jest ono bezpłatne.

Narzędzia e-marketingu i SEO

18. Bit.ly

Narzędzie pozwala na skracanie, publikowanie, zmienianie i analizowanie linków. Dzięki temu są one przejrzyste, SEO-friendly i dostosowane do różnych platform oraz kanałów. W przypadku tego narzędzia możesz skorzystać zarówno z wersji darmowej, jak i płatnej.

19. Keyword Tool

Narzędzie pomoże Ci w poszukiwaniu odpowiednich słów kluczowych na potrzeby kampanii płatnych oraz optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Keyword Tool bazuje na podpowiedziach podobnych fraz, jakie użytkownicy wpisują w pola popularnych wyszukiwarek. Słowa kluczowe pokazane są jako spis wyrażeń powiązanych, pytań oraz wyrażeń z przyimkami. Narzędzie dostępne jest w opcji darmowej oraz płatnej.

Narzędzia e-marketingowe

20. Senuto

To oprogramowanie do analizy widoczności w wyszukiwarce. Pomoże w optymalizacji Twojego sklepu poprzez wyszukiwarkę fraz, śledzenie zmian w pozycjach słów kluczowych oraz monitorowanie zachowań konkurencji. Dzięki tym danym będziesz mógł prowadzić skuteczne działania w obszarze SEO i przyciągniesz więcej klientów na Twoją witrynę.

👉 Skorzystaj z rabatu na usługę dla klientów Sky-Shop!

21. Buffer

Aplikacja ułatwi Ci zarządzanie mediami społecznościowymi Twojej marki. Platforma obsługuje najpopularniejsze social media, jak Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy Google+. Narzędzie umożliwia publikację na wszystkich kanałach oraz śledzenie statystyk z poziomu panelu aplikacji. Z podstawowych funkcji platformy możesz skorzystać za darmo.

22. Refericon

Aplikacja pozwala na pozyskiwanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży przez wykorzystanie programu poleceń. Po jej zainstalowaniu na Twojej stronie pojawi się ikona, która będzie zachęcać odbiorców do polecania sklepu w zamian za nagrodę (np. rabat lub darmową dostawę). Aplikacja oferuje także możliwość zapisania do newslettera, dzięki czemu możesz powiększyć bazę e-mail Twoich klientów.

👉 Zintegruj Twój sklep z Refericon!

23. Edrone

Dzięki tej platformie możesz monitorować oraz automatyzować swoje działania marketingowe, dzięki czemu zwiększysz skuteczność prowadzonych przez Ciebie kampanii. Edrone oferuje gotowe do wdrożenia scenariusze, które pomagają pozyskiwać i obsługiwać klientów e-commerce za pomocą różnorodnych narzędzi: rekomendacji produktowych, powiadomień push, SMS, newsletterów, czatu czy pop-upów.

👉 Zintegruj swój sklep internetowy z Edrone!

Narzędzia graficzne w e-commerce

24. Canva

To prosty w obsłudze edytor, dzięki któremu wykonasz grafiki do mediów społecznościowych, banery na stronę, infografiki na bloga oraz wiele innych materiałów wizualnych. Przy tworzeniu grafik możesz skorzystać z gotowych elementów i szablonów. Nie musisz mieć zatem zaawansowanych umiejętności, aby stworzyć estetyczne materiały. Możesz skorzystać z wersji bezpłatnej lub wybrać jeden z planów cenowych.

Narzędzia e-marketingu

25. VistaCreate

VistaCreate to kolejne narzędzie do projektowania graficznego, dzięki któremu w prosty sposób stworzysz ciekawe materiały wizualne. Cechuje się przyjaznym interfejsem, intuicyjną obsługą oraz bogatą bazą gotowych szablonów i elementów. Za pomocą tego narzędzia stworzysz także proste filmiki i animacje, np. na potrzeby mediów społecznościowych. Jeśli chcesz skorzystać z VistaCreate, możesz zdecydować się na wersję darmową lub płatny pakiet.

26. BeFunky

To narzędzie do obróbki zdjęć, które pozwoli Ci na podstawową edycję (np. wielkości, koloru, nasycenia czy kontrastu). Możesz także wykonywać bardziej zaawansowane zmiany i tworzyć projekty graficzne. Niektóre opcje dostępne są jedynie w płatnym pakiecie, ale najważniejsze funkcje otrzymasz za darmo.

Podsumowanie


Rynek e-commerce nieustannie się rozwija i oferuje dostęp do dużej liczby zaawansowanych narzędzi, które realnie wpływają na skuteczność działań sprzedażowych. Oczywiście nie musisz decydować się na wszystkie zaprezentowane rozwiązania – zastanów się, jakie będą przydatne w Twojej pracy i przetestuj dostępne opcje. Wybierz najlepsze narzędzia e-marketingu oraz sprzedażowe, które pomogą Ci w realizacji Twoich celów.

Jeżeli skorzystasz z gotowego oprogramowania dla sklepów internetowych Sky-Shop, otrzymasz dostęp do integracji z wieloma dodatkowymi narzędziami, dzięki którym wzniesiesz Twój biznes na wyższy poziom.

4.64 avg. rating (92% score) - 11 votes 5
Magdalena Wilk
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.