Sky-Shop Blog Sklep internetowy Oprogramowanie sklepu Migracja sklepu internetowego na Sky-Shop – wszystko, co musisz wiedzieć

Migracja sklepu internetowego na Sky-Shop – wszystko, co musisz wiedzieć

Sklep internetowy
7 min

Z jakichś względów musisz przenieść swój sklep na inne oprogramowanie? A może funkcje platformy, z której aktualnie korzystasz, nie spełniają już Twoich oczekiwań?

Migracja to w wielu przypadkach jedyne słuszne rozwiązanie, które pomoże Ci wznieść biznes na wyższy poziom. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że jest to złożony proces, a od jego poprawnego przeprowadzenia zależy Twój sukces w branży e-commerce. Wcale nie musi się ona jednak wiązać z ryzykiem utraty kluczowych danych, miesiącami prac ani nawet dodatkowymi kosztami.

Dowiedz się, jak powinien przebiegać proces przeniesienia Twojego sklepu na inną platformę i co zyskasz, wybierając Sky-Shop.

Na czym polega migracja sklepu internetowego?

Migracja sklepu internetowego to jego przeniesienie (wraz z domeną) z jednego oprogramowania e-commerce na drugie – np. z WooCommerce na Sky-Shop.

Skoro interesujesz się tym tematem, prawdopodobnie od jakiegoś czasu działasz już w branży e-commerce. Wiesz zatem, że sklep internetowy to złożony mechanizm, na który składa się wiele elementów. W procesie migracji kluczowe jest to, aby przenieść je wszystkie i nie utracić przy tym cennych danych. Samo przeniesienie strony głównej i produktów to dopiero początek drogi.

👉 Sprawdź szczegóły migracji sklepu na Sky-Shop!

Jakie elementy muszą zostać przeniesione podczas migracji?

Budowanie i rozwój sklepu internetowego to długi i pracochłonny proces. Jego przeniesienie nie może być więc przyczyną utraty danych, które gromadziłeś latami.

Aby zachować płynność funkcjonowania biznesu, podczas migracji konieczne jest przeniesienie następujących elementów:

  • Domena sklepu.
  • Wszystkie produkty z pełnymi danymi: nazwą, ceną netto i brutto, zdjęcia, opisem, liczbą sztuk, masą, producentem, symbolami EAN, ISBN, kodem kreskowym oraz kategorią przypisaną do produktu.
  • Baza klientów obejmująca ich dane (imię i nazwisko, adres, e-mail, telefon, adres firmy).
  • Struktura kategorii – 1:1, dzięki czemu zachowasz poprawną nawigację w sklepie i nie utracisz pozycji w wyszukiwarce.
  • Linki – konieczne jest wykonanie poprawnych przekierowań linków, aby nie zmniejszył się ruch w Twoim sklepie.
  • Konto Allegro – jeżeli wcześniej było obsługiwane za pomocą innej platformy e-commerce.

W Sky-Shop przeniesiemy dla Ciebie je wszystkie. 

Musisz także zatroszczyć się o to, aby przeniesiony sklep był zintegrowany ze wszystkimi rozwiązaniami czy firmami, z których usług do tej pory korzystałeś. Konfiguracja integracji na oprogramowaniach SaaS ogranicza się jednak tak naprawdę do kilku kliknięć w panelu administracyjnym.

Jakie są najczęstsze powody przeniesienia sklepu internetowego na nową platformę?

Migracja najczęściej wynika z tego, że obecne oprogramowanie nie spełnia oczekiwań właściciela sklepu. Może się tak dziać z wielu względów. Te, z którymi najczęściej spotykamy się wśród klientów przenoszących sklepy na Sky-Shop, to:

  • Brak gotowych rozwiązań (np. konkretnych funkcji czy integracji) – konieczność konfigurowania każdego z elementów na własną rękę. Mowa tu np. o integracjach z hurtowniami czy bramkami płatności, które w przypadku platform typu open source należy samodzielnie znaleźć i zainstalować lub nawet zaprogramować.
  • Brak dostosowania do aktualnych przepisów. Nie wszystkie platformy (zwłaszcza te zagraniczne) nadążają za zmianami w polskim i międzynarodowym prawie.
  • Brak automatycznych aktualizacji platformy, co w praktyce oznacza konieczność zatrudniania programistów do utrzymania sklepu. W przypadku oprogramowań typu SaaS (jak Sky-Shop) – za rozwój platformy odpowiadają jej dostawcy. Ty skupiasz się na rozwoju swojego biznesu.
  • Brak wsparcia i pomocy technicznej. Twórcy platform open source nie oferują wsparcia technicznego – możesz liczyć tylko na społeczność. W przypadku oprogramowań w modelu abonamentowym wsparcie jest bezpłatne i możesz z niego korzystać zawsze, gdy tylko masz jakiś problem.
  • Brak poczucia bezpieczeństwa technicznego. Oprogramowania typu open source cechuje otwarty (dostępny dla wszystkich) kod źródłowy. Oznacza to, że tego typu platformy są w znacznie większym stopniu podatne na ataki hakerskie. W przypadku oprogramowań na abonament tego typu ryzyko jest znacznie mniejsze.

Możesz zauważyć, że sprzedawcy bardzo często decydują na przeniesienie sklepu z platformy w modelu open source na oprogramowanie abonamentowe. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy stają się zmęczeni koniecznością rozwijania systemu na własną rękę i to bez możliwości skorzystania ze wsparcia technicznego.

👉 Sprawdź porównanie obu rodzajów platform.

Nie oznacza to jednak, że nie zdarzają się migracje między poszczególnymi platformami SaaS. Wtedy zazwyczaj decyduje dostępność konkretnych funkcji czy integracji, a także jakość wsparcia technicznego.

Kiedy przenieść sklep na inną platformę?

Zastanawiasz się, kiedy jest najlepszy moment na migrację sklepu internetowego? Jak możesz się domyślić – nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.

Nie ulega jednak wątpliwościom, że musisz uwzględnić sezonowość. Przeanalizuj swoje wyniki sprzedażowe lub wykorzystaj Google Trends – narzędzie, które pozwoli Ci sprawdzić zainteresowanie danymi produktami w wyszukiwarce. Przeanalizuj, kiedy sprzedaż w Twoim sklepie jest największa i najmniejsza, a także w jakich okresach konsumenci szukają poszczególnych towarów.

Najlepszym momentem na migrację jest okres, w którym notujesz najniższą sprzedaż, czyli czas przed lub po sezonie.

Nie ulegaj presji czasu! Dokładnie przeanalizuj wszystkie czynniki, by mieć pewność, że zdążysz przed sezonem. Jeżeli możesz, zostaw sobie duży margines czasu. Nie przeprowadzaj migracji w ostatnim możliwym momencie. Stwórz harmonogram migracji, w którym uwzględnisz:

  • długość procesu migracji,
  • czas przenoszenia danych na inną platformę,
  • czas potrzebny na testy nowego systemu,
  • szkolenia wewnętrzne dla pracowników z obsługi nowej platformy.

Oczywiście w skrajnych przypadkach, jeżeli np. oprogramowanie przestaje funkcjonować lub z jakichś względów nie umożliwia płynnego działania Twojego sklepu, przenieś go jak najszybciej.

Ile trwa przeniesienie sklepu na Sky-Shop?

Sklep przeniesiemy dla Ciebie w 14 dni. 

Oczywiście jeżeli chcesz zająć się migracją na Sky-Shop na własną rękę, masz taką możliwość. Nie możemy jednak wtedy dokładnie określić, ile czasu zajmie cały proces.

A jak wygląda to w przypadku migracji sklepu na inną platformę?

Wszystko zależy od wielkości Twojego sklepu, a także oprogramowania, na które go przenosisz. Znaczenie ma oczywiście również tempo pracy osoby, której zlecasz przeniesienie.

Miej na uwadze, że jeżeli decydujesz się przenieść sklep na platformę typu open source (jak PrestaShop czy WooCommerce) proces ten może trwać nawet miesiącami. Wynika to chociażby z takich kwestii, jak konieczność wykupywania hostingu, instalacji sklepu na serwerze i skomplikowanej konfiguracji poszczególnych funkcji czy integracji.

Jak przenieść sklep internetowy na Sky-Shop?

To bardzo proste. Migracją zajmujemy się my – Ty musisz jedynie dostarczyć nam niezbędne dane.

Oto, jak będzie przebiegać proces migracji:

  1. Skontaktuj się z nami i opowiedz o swoich potrzebach.
  2. Przekaż nam niezbędne dane w postaci plików XML czy CSV.
  3. Daj nam 14 dni na przeniesienie Twojego sklepu.
  4. Wprowadź ewentualne zmiany, aby w 100% dostosować sklep do swoich preferencji.
  5. Podbijaj świat e-commerce ze Sky-Shop!

Jeżeli wykupisz abonament na rok, usługa przeniesienia sklepu na Sky-Shop z dowolnego oprogramowania będzie całkowicie bezpłatna. 

Chcesz przenieść sklep internetowy?

Wybierz Sky-Shop! Zyskasz:

  • 3 miesiące abonamentu gratis.
  • Szablon sklepu za 1 zł.
  • Niezawodną i intuiycyjną platformę do prowadzenia sprzedaży w Internecie.
  • Nieograniczone wsparcie techniczne i niezobowiązujący okres testowy!

Dlaczego warto przenieść sklep na Sky-Shop?

Sky-Shop to rozbudowana platforma e-commerce, która umożliwia Ci prowadzenie sklepu internetowego, a także sprzedaż za pośrednictwem Allegro, Empik Marketplace, OLX i innych platform typu marketplace.

Działamy na rynku już od 2009 roku, a twórcą oprogramowania jest Przemysław Matoga – autor skryptu phpBB by Przemo, na którym działało niegdyś ponad 20 tysięcy for internetowych.

Wieloletnie doświadczenie i pasja do najnowszych technologii zaowocowały stworzeniem jednej z najchętniej wybieranych platform e-commerce.

Sky-Shop wyróżnia:

  • autorski, zaawansowany i stale rozwijany moduł integracji z hurtowniami,
  • zaawansowana dwukierunkowa integracja z Allegro, a także możliwość obsługi sprzedaży na kilku kontach Allegro w każdym pakiecie abonamentowym,
  • autorska bramka płatności Sky-Pay – również dla osób prowadzących działalność nierejestrowaną,
  • brak prowizji dla sprzedawców korzystających z innych bramek,
  • szerokie możliwości w zakresie optymalizacji sklepu pod SEO,
  • intuicyjny kreator wyglądu sklepu, a także możliwość edycji wszystkich szablonów – łącznie z gotowymi skórkami branżowymi,
  • bezpłatne wsparcie techniczne i dostęp do zamkniętej grupy dla klientów,
  • możliwość zarządzania sprzedażą z poziomu aplikacji mobilnej.

Oferta specjalna dla przenoszących sklep na Sky-Shop

Prowadzisz sklep internetowy na dowolnym oprogramowaniu minimum pół roku? Przenosząc go na Sky-Shop, zyskujesz 3 miesiące abonamentu gratis i skórkę za 1 zł. 

Zanim podejmiesz decyzję o migracji, przetestuj Sky-Shop bezpłatnie – masz na to 14 dni i możesz testować wszystkie funkcje oprogramowania i aplikacji mobilnej!

Załóż konto od razu lub skontaktuj się z nami na info@sky-shop.pl.

4.56 avg. rating (91% score) - 18 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.