Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu
idealna karta produktu

11 cech idealnej karty produktu w sklepie internetowym

Jeśli zastanawiasz się jaka powinna być karta produktu, odpowiedź jest prosta – przejrzysta i dostarczająca jak najwięcej interesujących klienta informacji. Używając odpowiedniej formy prezentacji jesteś w stanie nie tylko zaciekawić klienta swoim towarem, ale także sprawić, że sfinalizuje transakcję. Dowiedz się, co powinna zawierać karta produktu i poznaj 11 cech idealnej karty produktu w sklepie internetowym!

  • Dobrze skonfigurowana karta produktu służy nie tylko klientom, ale i algorytmom Google’a.
  • Dzięki licznym funkcjom dostępnych w Sky-Shop dostosujesz prezentację produktu do swojej branży, nawet jeśli sprzedajesz towary w niestandardowych miarach.
  • Oprzyj prezentację przedmiotów o User Experience i ułatw swoim klientom dokonanie zakupu!

Rola karty produktowej w sklepie internetowym

Karta produktowa w sklepie internetowym przejmuje rolę towaru stojącego na półkach w sklepach stacjonarnych. To ona jest w pełni odpowiedzialna za dostarczenie wyczerpujących informacji, a także zachęcenie do zakupu. Co więcej, sposób rozmieszczenia poszczególnych elementów karty produktu oraz użyta forma prezentacji będzie miała decydujący wpływ na to, czy klient zdecyduje się przejść do koszyka, czy też poszuka bardziej interesującej oferty u innego sprzedawcy. Warto zaznaczyć, że rola karty produktowej nie kończy się na odpowiedniej ekspozycji kluczowych dla klienta informacji. To miejsce, w którym nie może zabraknąć User Experience, o które nie muszą martwić się sklepy korzystające z oprogramowania Sky-Shop. Informacje zamieszczone w karcie produktu to także szansa na poprawienie pozycji poszczególnych towarów w wyszukiwarce Google:

  • poprzez odpowiednio zoptymalizowane opisy produktów oraz zdjęcia,
  • opinie i gwiazdki dodawane przez użytkowników, które uznawane są przez algorytmy za reakcje,
  • wysoką wartość merytoryczną docenianą nie tylko przez klientów, ale i samą wyszukiwarkę.

 

Co powinna zawierać karta produktu?

Tworząc idealną kartę produktu należy pochylić się nad tym, co powinna zawierać. Skuteczna karta produktu będzie maksymalizowała sprzedaż dzięki przejrzystej formie prezentowania wszystkich informacji, których potrzebują klienci przed podjęciem decyzji o zakupie. Karta produktu Sky-Shop udostępnia szereg funkcji, dzięki którym dopasujesz sposób przedstawienia oferty do branży, w której działasz. Mnogość rozwiązań, które możesz ukrywać pozwoli w każdym momencie dodać dodatkowy parametr bądź z niego zrezygnować – także na podstawie obserwacji zachowania klientów w Twoim sklepie.

Poradnik video pomoże Ci zapoznać się z podstawową konfiguracją karty produktu w Sky-Shop!

 

 

1. Prezentacja produktów – zdjęcia i opis

Kluczowym zadaniem karty produktu jest jego prezentacja. Znajdujące się w niej zdjęcia oraz opis stanowią najbardziej oczywiste i zarazem najbardziej skuteczne narzędzia, których znaczenia nie możesz zbagatelizować. Jeśli wiesz już, jak pisać opis produktu w sklepie internetowym, czas skupić się na zdjęciach poszczególnych towarów. Wiele sklepów internetowych korzysta ze zdjęć produktowych udostępnionych przez hurtownie, które zostały pobrane do sklepu w ciągu kilku chwil dzięki funkcji integracji z wybraną hurtownią. Choć jest to dobra opcja, w szczególności na początku prowadzenia biznesu, z czasem warto pomyśleć o poprawieniu prezentacji produktów i wykonaniu autorskich zdjęć produktowych. Co powinny obejmować?

  • Prezentację cech charakterystycznych produktu np. zdjęcia sukienek na modelce wraz z podaniem jej wymiarów, opony zimowe podczas jazdy po śniegu itp.
  • Jak najlepsze odzwierciedlenie kolorystyki i wielkości. Dla porównania możesz zamieścić obok inny, nierzucający się w oczy przedmiot, stanowiący punkt odniesienia. W przeciwnym razie część zwrotów może być spowodowana niewiedzą klienta.
  • Zdjęcia produktów w ruchu. W karcie produktu Sky-Shop zamieścisz je w formie krótkiego filmiku bądź ruchomego GIFa w sekcji opisu produktu.

 

Choć nie ograniczamy rozmiarów zdjęć produktów dodawanych do galerii, rekomendujemy używanie takich samych proporcji zdjęć w celu ich estetycznej prezentacji.

 

2. Parametry w karcie produktu

Każdy z parametrów w karcie produktu powinien odznaczać się wysoką czytelnością i przejrzystością. Dostępne rozmiary oraz kolory produktu muszą być widoczne na pierwszy rzut oka, bowiem to właśnie ich szukają klienci. Trudno wyobrazić sobie, że osoba odwiedzająca sklep internetowy chętnie przejrzy wiele linijek jednolitego tekstu, w którym będzie musiała poszukiwać interesujących ją danych – zwłaszcza jeśli są to informacje podstawowe.

Dobrą praktyką stawiającą na wygodę użytkowników jest zastosowanie wygodnych buttonów, które będą odzwierciedlały stan faktyczny magazynu. Dzięki nim już po kilku chwilach wiadomo, w jakich rozmiarach i wariantach kolorystycznych dostępny jest produkt i czy w tej chwili możliwe jest zrealizowanie zamówienia w wybranej konfiguracji.

 

parametry kolor i rozmiar - karta produktu

 

3. Kup teraz, czyli CTA

Żadne zakupy nie mogą obejść się bez przycisku umożliwiającego finalizację transakcji. Liczne analizy prowadzone w sklepach internetowych wskazują, że jego nieodpowiednie przygotowanie może wpłynąć na utratę nawet kilkudziesięciu procent klientów, którzy zrezygnują z zakupu właśnie na tym etapie. Stworzenie skutecznego przycisku wzywającego do działania w karcie produktu obejmuje:

  • CTA, czyli wezwanie do działania. Dobrze spiszą się tu frazy takie jak: „Kup teraz„, „Dodaj do koszyka„, „Kup” oraz wszelkie inne krótkie sformułowania w formie rozkazującej.
  • Odpowiednie rozmieszczenie przycisku finalizującego transakcję. Przyjęło się, że znajdziemy go po prawej stronie karty produktu – tam też intuicyjnie go szukamy. Znaczące zmiany w rozmieszczeniu istotnych elementów strony mogą zdezorientować klienta i sprawić, że zrezygnuje z zakupu, toteż warto trzymać się niepisanej zasady i przyzwyczajenia.
  • Optymalna wielkość i kolor. Co to oznacza w praktyce? Przycisk umożliwiający dodanie produktu do koszyka musi odróżniać się od pozostałych elementów strony – w szczególności tła. Jego widoczność powinna zostać zmaksymalizowana nie tylko przy użyciu koloru, ale i wielkości. Tu nie ma jednej recepty na sukces. Wybieramy rozmiar, który umożliwi bezproblemowe kliknięcie w button nawet na mniejszych urządzeniach i jednocześnie nie zasłoni istotnych informacji na karcie produktu.

 

4. Promocja czasowa

Nic nie działa na klienta tak dobrze, jak promocja. By jeszcze lepiej podkreślić atrakcyjność oferty, warto skorzystać z licznika wskazującego czas pozostały do zakończenia oferty promocyjnej. Jasno zakomunikowane ograniczenie czasowe jest gwarancją szybciej podejmowanych decyzji zakupowych. Obniżka nie będzie trwała wiecznie, toteż trzeba się spieszyć. Chęć dokonywania natychmiastowego zakupu może wzmocnić świadomość, że w magazynie pozostało niewiele sztuk, a wypatrzone buty mogą zniknąć w mgnieniu oka za sprawą innego kupującego.

 

karta produktu sky shop - promocja czasowa

 

5. Opinie innych kupujących

Udostępnienie możliwości dodawania opinii przez kupujących jest wzorcowym sposobem wykorzystania społecznego dowodu słuszności w sprzedaży. W karcie produktu mogą zostać zamieszczone zarówno komentarze, jak i ocena w formie gwiazdek. Jako sprzedawca zyskasz na tym dwukrotnie, bowiem klienci obdarzą Cię większym zaufaniem, a gwiazdki wyświetlające się w wyszukiwarce Google przyciągną uwagę właśnie do Twojego produktu.

 

6. Przechowalnia i lista życzeń

Wielu sprzedawców obawia się, że udostępnienie przechowalni bądź listy życzeń klientom nie przełoży się na dokonywanie zakupu, a jedynie na ich kolekcjonowanie w wyznaczonym miejscu. Oczywiście, część produktów zostanie skomponowana w idealne zestawienia i pozostanie w sferze planów klienta. Jednak na przechowalnię należy spojrzeć z innej strony.
Każda z niezdecydowanych jeszcze osób będzie mogła zamieścić oglądane produkty w poczekalni i w późniejszej fazie wybrać towar najlepiej odpowiadający jej oczekiwaniom. Co więcej, zapisane towary mogą służyć do mailowego przypominania potencjalnemu klientowi o zainteresowaniu konkretnymi artykułami i zaowocować dokonaniem zakupu nawet po kilku dniach.

 

lista życzeń karta produktowa

 

7. Formularz do zadawania pytań

Każdy, kto choć raz kupował produkt on-line powinien zdawać sobie sprawę, jak ważną kwestią jest możliwość zadania pytania dotyczącego konkretnego produktu. By maksymalnie usprawnić proces, warto zamieścić formularz do zadawania pytań bezpośrednio w karcie produktu.
Szybkie rozwianie wszelkich wątpliwości dotyczących specyfikacji pozwoli Ci zatrzymać osobę zainteresowaną zakupem.
Prawdą jest, że każdy z kupujących może skorzystać z kontaktu mailowego. Tu jednak warto określić determinację konsumenta. Czy będzie skłonny poszukiwać kontaktu do Ciebie, gdy po kilku kliknięciach może uzyskać pomoc konkurencyjnego sprzedawcy?

 

8. Zostaw telefon, oddzwonimy!

Mobile e-commerce rośnie w siłę, co wiąże się z coraz wyraźniejszym ukierunkowaniem rozwoju sklepów internetowych na obsługę klientów korzystających z urządzeń przenośnych, a więc automatyzację i kontakt mailowy. Koncentracja na tej grupie jest nie tylko nieunikniona, ale i potrzebna. Niestety, często wiąże się z pomijaniem osób, które chciałaby kontaktować się w niestandardowy sposób. Choć wielu z nas już zapomniało o możliwości zostawienia telefonu przez klienta, Sky-Shop.pl umożliwia tę funkcję! Dobrowolnie przekazane przez klientów dane umożliwią prowadzenie komunikacji w preferowany przez nich sposób. Być może któreś z wątpliwości zostaną szybciej rozwiane telefonicznie niż mailowo?

Zebrane dane zostaną natychmiastowo przypisane do produktu, przy którym pozostawiono numer, co znacznie ułatwi obsługę. By w pełni wykorzystać potencjał funkcji, warto uwzględnić możliwość złożenia zamówienia telefonicznego. W końcu klient, który uzyskał odpowiedź niejednokrotnie chce dokonać zakupu w tej samej chwili.

 

karta produktu zostaw telefon

 

9. Możliwość pobrania produktu w formacie PDF

W przypadku produktów o zaawansowanej specyfikacji – zwłaszcza pochodzących z segmentu elektronicznego, warto umożliwić klientom pobranie produktu w formacie PDF. Gotowe do druku zestawienie niejednokrotnie posłuży im do porównania poszczególnych modeli i wybrania najbardziej optymalnej opcji.

Ciekawą propozycją jest także możliwość pobrania zawartości koszyka. PDF z wszystkimi produktami, które klient planuje zakupić może zostać przedstawiony na forum i posłużyć do omówienia zapotrzebowania np. biura.

 

10. Cross – selling

Technika sprzedaży, jaką jest cross-selling została już omówiona wielokrotnie. Nie bez przyczyny umieszczenie produktów uzupełniających do tego, który zakupił klient uznawane jest za jedną z najbardziej bezpiecznych metod zwiększania sprzedaży. Wyświetlenie akcesoriów do wybranego sprzętu nie wygeneruje żadnych strat, równocześnie mogąc zwiększyć wartość koszyka o około kilkadziesiąt złotych. Sprzedaż krzyżowa ułatwia życie także klientom, którzy mogą skorzystać z kompatybilnych towarów bez utraty czasu na ich poszukiwanie.

 

11. Sprzedaż w niestandardowej jednostce miar

Choć zdecydowana większość produktów sprzedawana jest w przeliczeniu na sztuki, nie można pomijać tych kupowanych na metry kwadratowe, litry czy opakowania. Odpowiednio przygotowane funkcje karty produktu pozwalają prowadzić sprzedaż w niestandardowej jednostce miar. Możliwość udostępnianą przez oprogramowanie Sky-Shop doceniają właściciele sklepów dostarczających płytki, panele, wszelkiego rodzaju listewki, a także inne materiały wykończeniowe oraz krawieckie.
Zakup wybranej ilości towaru jest niezwykle istotny z punktu widzenia wygody klienta, który chciałby dokonać kupna zgodnie z wyliczonym wcześniej zapotrzebowaniem. Możliwość zaoferowania towaru przeliczonego na metry może stanowić Twoją unikalną propozycję sprzedaży, która wyróżni Cię na tle konkurencji i będzie decydująca dla podjęcia decyzji o finalizacji transakcji.

 

karta produktowa w sky shopie - sprzedaż w różnych jednostkach miary

 

Tworząc kartę produktową staraj się jak najlepiej dopasować do potrzeb klienta. Czego chciałby się dowiedzieć? Jakie informacje możesz podać mu na tacy? Wydłużenie wizyty w sklepie może skończyć się jego opuszczeniem i rezygnacją z zakupu.

 

gotowy sklep internetowy

5.00 avg. rating (99% score) - 6 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu