Czy sklep internetowy się opłaca?


Sklep internetowy

Każdy z nas choć przez krótki czas marzył o otwarciu własnego biznesu. Wizja pracy, w której sam jesteś dla siebie szefem, zachęca do podjęcia dalszych działań. Jednak pojawia się pytanie, jakie koszty będziesz musiał ponieść, prowadząc sprzedaż w Internecie? Czy to się w ogóle opłaca?

Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu i rozwiać wszelkie wątpliwości. Czy warto otworzyć własny sklep internetowy? Sprawdź!

  • Koszty prowadzenia sklepu internetowego to przede wszystkim opłaty związane z oprogramowaniem, wykupieniem domeny, prowadzeniem działalności gospodarczej oraz prowizjami.
  • Na początku przedsiębiorczej drogi możesz skorzystać z różnego ulg lub sprzedawać w ramach działalności nierejestrowanej, co pozwoli Ci zweryfikować opłacalność biznesu.
  • Odpowiedź na pytanie: „Czy warto inwestować w sklep internetowy?” jest zdecydowanie twierdząca. Poniżej dokładnie wyjaśniamy, dlaczego.

Spis treści artykułu

  1. Czy sklep internetowy się opłaca? Sprawdź koszty i zadecyduj sam!
  2. Jak obniżyć koszty prowadzenia sklepu internetowego?
  3. Rentowność sklepu internetowego – jak ją obliczyć?
  4. Czy warto inwestować w sklep internetowy?
  5. Prowadzenie sklepu internetowego – od czego zacząć?
  6. Sklep internetowy – i co dalej?

Czy sklep internetowy się opłaca? Sprawdź koszty i zadecyduj sam!


Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z następującymi kosztami:

  • Koszt oprogramowania sklepu internetowego. Jeżeli postawisz na Sky-Shop, będzie się on zaczynał już od 69 zł miesięcznie.
  • Koszt domeny – zazwyczaj wynosi on od kilku do kilkudziesięciu złotych rocznie.
  • Koszty stałe prowadzenia działalności gospodarczej, czyli składki ZUS. W 2021 kwota ta wynosi 1457,49 zł. Dzięki uldze na start przez pierwsze pół roku możesz opłacać jednak jedynie składkę zdrowotną wynoszącą 381 zł, a przez kolejne dwa lata mały ZUS w wysokości 647 zł.
  • Koszt certyfikatu SSL (od 99 zł rocznie, jeśli wybierzesz Sky-Shop).
  • Koszty związane z magazynowaniem.
  • Koszty marketingu.
  • Prowizje (pobierane np. przez bramki płatności czy zewnętrzne platformy sprzedażowe, jak Allegro).

Dowiedz się więcej o kosztach w sklepie internetowym.

Jak obniżyć koszty prowadzenia sklepu internetowego?


Prowadzenie własnego sklepu internetowego jest jednym z najbardziej opłacalnych pomysłów na biznes. Opisane powyżej koszty mogą być jeszcze niższe lub mniej dotkliwe, jeśli:

  • Zdecydujesz się na prowadzenie sklepu internetowego w dropshippingu. Zapomnisz wtedy o kosztach związanych z magazynowaniem produktów czy zatrudnianiem dodatkowych pracowników.
  • Zdecydujesz się na sprzedaż w ramach działalności nierejestrowanej, dzięki której unikniesz konieczności opłacania składek ZUS. Musisz jednak w ciągu miesiąca osiągać niższe przychody niż 75% wysokości pensji minimalnej brutto, czyli 2700 zł od 1 lipca 2023 roku.
  • Skorzystasz z ulgi na start, o której wspomnieliśmy powyżej.
  • Będziesz miał oczy szeroko otwarte i uda Ci się skorzystać z promocji np. na oprogramowanie sklepu internetowego.

Wszystkie opisane powyżej sposoby, pozwalają nie tylko zaoszczędzić cenne złotówki, ale także przetestować pomysł na biznes czy zweryfikować opłacalność sklepu internetowego.

Nic nie stoi bowiem na przeszkodzie, aby po kilku miesiącach prowadzenia sprzedaży w ramach działalności nierejestrowanej założyć firmę. Podobnie jest z dropshippingiem – możesz go traktować jako sposób na start w e-commerce, który pozwoli Ci rozwinąć skrzydła i w końcu zainwestować we własny magazyn.

Rentowność sklepu internetowego – jak ją obliczyć?

Rentowność sklepu internetowego zależy od wielu czynników. Jak już wiesz, koszty jego prowadzenia nie są szczególnie wysokie. Jednak to, czy rzeczywiście na nim zarobisz, to głównie kwestia przemyślanej polityki cenowej oraz skutecznego marketingu, który przyciągnie do niego płacących klientów.

Do osiągnięcia rentowności sklepu internetowego przyczyni się skrupulatne wyliczanie marży i narzutu. Dzięki temu dowiesz się, ile towaru musisz sprzedać, aby uzyskać konkretny zysk na koniec miesiąca, a także które produkty przynoszą Twojemu biznesowi największy dochód. Umożliwi to także wyznaczenie optymalnego budżetu na działania marketingowe.

Sprawdź, jak obliczyć marżę w sklepie internetowym i pobierz kalkulator!

Czy warto otworzyć sklep internetowy?

Czynników, które przemawiają za założeniem własnego e-sklepu jest wiele, dlatego poniżej skupię się jedynie na tych najważniejszych. Warto podkreślić, że z roku na rok lista powodów stale się wydłuża, ponieważ pojawia się coraz więcej możliwości dla początkujących e-przedsiębiorców.

Jakie ułatwienia czekają na zainteresowanych założeniem sklepu internetowego? O tym także przeczytasz poniżej.

1. Będziesz częścią dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce

Jak wynika z raportu Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej, w 2020 zakupy w Internecie zrobiło 73% internautów. Rok wcześniej było to 62%, a dwa lata wcześniej – 56%. Wskaźniki związane z branżą e-commerce rosną więc z roku na rok i nic nie zapowiada tego, aby ten rozwój miał wyhamować – a wręcz przeciwnie!

Znajduje to również odzwierciedlenie w finansach. W 2020 roku Polacy na zakupy online wydali aż 15,3 mld euro. To więcej niż w 2019 – o 31,4%. Co więcej, zgodnie z prognozami PWC wartość polskiego e-handlu w 2026 roku ma wynosić 162 miliardy złotych. 

Liczby mówią więc same za siebie – wartość branży e-commerce rośnie, a zakupami online interesuje się coraz więcej konsumentów. Wniosek? Dziś może być najlepszy czas na to, aby inwestować w sklep internetowy.

2. Uruchomisz biznes niskim nakładem finansowym i czasowym

Niektórym może się wydawać, że uruchomienie własnego sklepu internetowego to ogromne przedsięwzięcie. Nic bardziej mylnego! Dzięki współczesnym rozwiązaniom sprzedaż w sieci możesz rozpocząć błyskawicznie. Co więcej, nie będziesz do tego potrzebować umiejętności technicznych ani graficznych. W każdej chwili będziesz mógł również liczyć na darmowe wsparcie. To wszystko już od 69 zł miesięcznie.

Decydując się na założenie sklepu internetowego na Sky-Shop, otrzymujesz dostęp do:

  • Praktycznie gotowego sklepu internetowego zaprojektowanego w technologii RWD.
  • Intuicyjnego Kreatora Wyglądu, dzięki któremu w bardzo łatwy sposób dostosujesz wygląd sklepu do swoich preferencji.
  • Gotowych integracji z hurtowniami, dzięki którym Twój sklep w kilka minut zapełni się produktami.
  • Integracji z Allegro, Empik Marketplace, eBay i innymi portalami aukcyjnymi oraz platformami typu marketplace.
  • Integracji z bramkami płatności. Wybierając Sky-Pay przez pierwsze trzy miesiące zapłacisz tylko 1% prowizji.
  • Integracji z firmami kurierskimi, narzędziami marketingowymi, systemami księgowymi i ERP.
  • Aplikacji mobilnej, dzięki której możesz obsługiwać sprzedaż z dowolnego miejsca na świecie.
Na skróty

Przekonaj się, że sklep internetowy się opłaca!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Empik Marketplace i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj bezpłatnie przez 14 dni!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

3. Będziesz swoim szefem

Zgodnie z raportem Fundacji Citi Handlowy i Fundacji „Think” 3 główne czynniki, które motywują do zakładania własnego biznesu to: wykonywanie pracy takiej jaką chcę, możliwość bycia samemu/samej dla siebie szefem, możliwość stworzenia czegoś swojego.

czynniki motywujace do założenia biznesu

To wszystko stanie się Twoją codziennością, jeżeli założysz własny sklep internetowy. Jego rozwój będzie zależał wyłącznie od Ciebie. Sam zadecydujesz o tym, w jakim modelu logistycznym będziesz działać, jaki asortyment wybierzesz i na jakie kanały marketingowe postawisz. Innymi słowy, będziesz miał unikalną możliwość realizowania własnej wizji, a także zarządzania czasem swojej pracy.

Co ważne, prowadząc sklep internetowy masz możliwość pracy w 100% zdalnej. Możesz ją wykonywać z dowolnego miejsca na świecie – potrzebujesz jedynie dostępu do Internetu i komputera, a nawet telefonu.

Prowadzenie sklepu internetowego – od czego zacząć?

Start w e-commerce nigdy nie był tak łatwy, jak dziś. Aby założyć sklep na Sky-Shop, potrzebujesz jedynie adresu e-mail. Jednak przed tym, jak do Twojego sklepu dotrą pierwsi klienci, musisz zadbać o:

  • Wykupienie domeny.
  • Założenie działalności gospodarczej – chyba, że decydujesz się na sprzedaż w ramach działalności nierejestrowanej.
  • Nawiązanie współpracy z hurtownią.
  • Wybór bramki płatności i form dostawy.
  • Stworzenie regulaminu sklepu i polityki prywatności.
  • Wykupienie certyfikatu SSL.

Po założeniu konta na Sky-Shop, musisz jeszcze wgrać produkty, dostosować wygląd sklepu do swoich preferencji i uzupełnić niezbędne dane. Kolejnym krokiem jest już marketing, dzięki któremu Twój sklep zacznie sprzedawać.

Dowiedz się więcej o prowadzeniu sklepu internetowego:

Wolisz czytać? Sprawdź poniższe artykuły:

? Jeżeli nie jesteś przekonany, możesz przetestować oprogramowanie Sky-Shop – bezpłatnie przez 14 dni. 

Sklep internetowy – i co dalej?


Mamy nadzieję, że nie masz już żadnych wątpliwości, że warto otworzyć sklep internetowy, bo to się po prostu opłaca.

Pamiętaj jednak, że sklep internetowy to tylko część branży e-commerce. Ta ma jeszcze sporo do zaoferowania. Wiele możliwości dla sprzedawców stwarzają także platformy marketplace. W Polsce prym wiedzie oczywiście Allegro, ale warto także przyglądać się chociażby poczynaniom Amazona. Każdy dodatkowy kanał sprzedaży to dla Ciebie szansa na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie rentowności swojego biznesu.

Jeżeli masz jakieś pytania związane z rozpoczęciem sprzedaży w Internecie, skontaktuj się z nami lub zostaw komentarz pod artykułem.

Sprawdź także, dlaczego własny sklep internetowy to jeden z najlepszych pomysłów na biznes z małym wkładem początkowym. 

4.14 avg. rating (83% score) - 56 votes 5

Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.