Sky-Shop Blog Sklep internetowy Płatności Jakie formy płatności wybrać do sklepu internetowego?

Jakie formy płatności wybrać do sklepu internetowego?

Sklep internetowy
7 min

Nie możesz prowadzić sklepu internetowego w trzeciej dekadzie XXI wieku i liczyć na to, że Twoi klienci będą płacić wyłącznie gotówką czy za pośrednictwem tradycyjnego przelewu bankowego.

Zdecydowana większość osób, czyli 70% płaci dziś za zakupy online szybkim przelewem internetowym (PayU, Przelewy24, DotPay). Drugą lokatę na podium zajmują płatności mobilne, jak BLIK (58%), a trzecią – płatność kartą płatniczą (43%) (dane: Raport E-commerce 2022).

Czy w Twoim sklepie internetowym powinieneś oferować wszystkie wymienione wyżej formy płatności? A może jeszcze więcej? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Spis treści artykułu

  1. Na jakie płatności przez Internet postawić?
  2. Lista 7 najpopularniejszych form płatności w sklepie internetowym
  3. Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu płatności online?
  4. Co zyskujesz, wybierając bramkę płatności online Sky-Pay?

Na jakie płatności przez Internet postawić?


Klienci korzystają dziś z różnych form płatności. Bez problemu wyłonisz z tego grona zdecydowanych faworytów.

Spójrz, jak dokładnie prezentują się preferencje użytkowników sklepów internetowych. To najlepsza podpowiedź co do wyboru optymalnych metod płatności w Twoim sklepie.

formy płatności online(źródło: Raport E-commerce w Polsce 2022)

To, że preferencje klientów są różne, nie oznacza, że musisz oferować w swoim sklepie internetowym absolutnie wszystkie możliwe formy płatności. Jednak im będzie ich więcej, tym lepiej. Klienci lubią mieć wybór. 


Na pewno nie chcesz też ryzykować, że dany użytkownik zrezygnuje z zakupów ze względu na brak danego rozwiązania w zakresie płatności.

Na początku radzimy postawić jednak na 3-4 najpopularniejsze. Wraz z rozwojem swojego biznesu możesz wdrażać kolejne formy płatności. Przeanalizuj również potrzeby i nawyki Twoich klientów – kieruj się ich preferencjami, a nie tylko statystykami. 

Lista 7 najpopularniejszych form płatności w sklepie internetowym

1. Szybkie przelewy

Szybki przelew to dziś absolutny standard. Umożliwia błyskawiczne i przede wszystkim bardzo wygodne sfinalizowanie zakupu.

Działanie tej formy płatności jest banalne. Po wybraniu tej formy płatności, użytkownik wybiera swój bank, by następnie się zalogować i potwierdzić transakcję (wszystkie dane zostaną uzupełnione automatycznie). Po dokonaniu płatności klient powróci na stronę Twojego sklepu, a płatność zostanie przetworzona automatycznie.

Aby oferować klientom taką formę płatności, musisz podpisać umowę z operatorem zintegrowanym z Twoim oprogramowaniem (Sky-Pay, Przelewy 24, PayU itd.). 

szybki przelew

2. Płatności mobilne

Płatności mobilne zyskują coraz większą popularność. W Polsce najpopularniejszym rozwiązaniem z tego zakresu jest rzecz jasna BLIK. Płatność dokonywana jest poprzez podanie sześciocyfrowego kodu wygenerowanego w aplikacji mobilnej banku.

blik

Tego typu płatności możesz oferować za pomocą wymienionych wyżej systemów. Nie potrzebujesz wdrażać żadnych dodatkowych rozwiązań.

3. Płatność kartą

Płatność za pomocą karty bankowej to w XXI wieku codzienność. Wystarczy przyjrzeć się preferencjom osób, robiących zakupy w tradycyjnych sklepach. Sporo internautów płaci również w ten sposób za zakupy online.

Mogą oni korzystać w tym celu z kart kredytowych, debetowych, przedpłaconych oraz wirtualnych. Aby sfinalizować transakcję, należy podać imię i nazwisko, numer karty, datę jej ważności oraz kod CVV lub CVC. W wielu przypadkach konieczne będzie także potwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej banku.

płatność kartą w sklepie internetowym

Aby udostępniać w swoim sklepie płatności za pomocą karty, wystarczy, że zintegrujesz go z popularnym systemem płatności – jak Sky-Pay.

4. Płatność za pobraniem

Płatność za pobraniem to rozwiązanie dla klientów, którzy mają ograniczone zaufanie co do zakupów internetowych czy konkretnego sklepu, a także tych, którzy wolą posługiwać się gotówką.

płatność za pobraniem

To opcja, która ma swoje wady i zalety. Z jednej strony klientom jest znacznie łatwiej zrezygnować z takiej transakcji, co może się wiązać z tym, że stracisz po prostu czas na przygotowanie takiej paczki. Jednak z drugiej – dotrzesz do osób, które ze względu na konieczność płacenia np. za pomocą przelewu mogą w ogóle zrezygnować z zakupu.

Aby zrekompensować sobie ewentualne ryzyko, możesz pobierać nieco wyższą opłatę za przesyłkę pobraniową niż opłaconą z góry. Klienci są przyzwyczajeni do takich praktyk.

5. Płatność za pomocą tradycyjnego przelewu

Nie wszyscy ufają transakcjom internetowym. Musisz założyć, że również tacy klienci będą odwiedzać Twój sklep. Aby stworzyć im możliwość dokonywania przelewów tradycyjnych wystarczy, że podasz dane swojego rachunku bankowego i poinformujesz o takiej opcji.

przelew tradycyjny

A a propos bezpieczeństwa – pamiętaj, żeby koniecznie zabezpieczyć swój sklep certyfikatem SSL!

6. Płatności odroczone

To najnowszy trend związany z płatnościami w e-commerce. Dzięki takiemu rozwiązaniu. klienci mogą zapłacić za zakupy nawet 30 dni od momentu ich dokonania.

Klienci postrzegają to jako bezpieczne finansowo rozwiązanie. Pozwala im uniknąć “mrożenia” pieniędzy na koncie, gdy np. czekają na rozliczenie zwrotu. Płacą za produkty, których rzeczywiście są pewni.

paypo

Jeżeli korzystasz ze Sky-Shop, możesz oferować swoim klientom płatności odroczone dzięki integracji z PayPo i Twisto

7. Raty

Sprzedaż na raty może być dobrym pomysłem, jeśli oferujesz stosunkowo drogie towary, jak np. meble czy elektronikę. Nie jest tajemnicą, że w dobie inflacji coraz trudniej jest podejmować decyzję o dużych wydatkach. Możliwość ich rozbicia na raty może to ułatwić.

raty sklep internetowy

Jeżeli prowadzisz sklep na Sky-Shop, dasz swoim klientom możliwość kupowania na raty dzięki integracji z systemami PayU Raty, Santander Consumer Bank, Pragma Go czy Sky-Pay (Alior Raty). 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu płatności online?


Popularność zakupów online rośnie z roku na rok. Nie istniałby one jednak, gdyby nie wygodne płatności. Właśnie dlatego wybór systemów, które umożliwią Ci ich obsługę, jest sporo. Czym kierować się przy wyborze tego optymalnego? Zwróć uwagę przede wszystkim na:

  • Dostępne rodzaje płatności online. Szybki przelew to zdecydowanie za mało. Upewnij się, że wybrany przez Ciebie system pozwala na dokonywanie płatności mobilnych i za pomocą karty. A najlepiej, jeśli oferuje jeszcze dodatkowe opcje.
  • Możliwość integracji z oprogramowaniem e-commerce, z którego korzystasz. Dzięki temu bez żadnego wysiłku dodasz dany system do swojego sklepu i umożliwisz wygodne dokonywanie płatności klientom.
  • Koszty i prowizje. Korzystanie z danego systemu płatności powinno być dla Ciebie opłacalne i jak najmniej kosztowne. To naturalne, że każdy system będzie pobierać prowizje – zwróć jednak uwagę na to, by jej warunki były dla Ciebie jak najbardziej korzystne. Sprawdź również, czy dany operator nie narzuca dodatkowych kosztów.
  • Wymogi rejestracyjne. Sprawdź, czy musisz prowadzić działalność gospodarczą i podpisywać umowę. Jeżeli wybierzesz Sky-Shop, ani jedno ani drugie nie będzie konieczne.

Co zyskujesz, wybierając bramkę płatności online Sky-Pay?


Sky-Pay to bramka płatności stworzona z myślą o osobach, które korzystają z oprogramowania Sky-Shop. To zdecydowanie najbardziej korzysta finansowo opcja – przez pierwsze 3 miesiące zapłacisz tylko 1% prowizji. 

Wybierając Sky-Pay, możesz oferować swoim klientom aż 4 formy płatności:

  • szybki przelew pay by link,
  • karty płatnicze Visa i MasterCard,
  • BLIK,
  • raty Alior.

Bramkę wyróżnia również to, że mogą z niej korzystać osoby prowadzące działalności nierejestrowaną. Aby z niej korzystać, nie musisz podpisywać żadnej umowy – wystarczy, że wypełnisz formularz.

👉 Dowiedz się więcej o Sky-Pay. 

Masz pytania odnośnie płatności internetowych dostępnych w Sky-Shop? Skontaktuj się z nami na info@sky-shop.pl.

5.00 avg. rating (98% score) - 5 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.