Sky-Shop Blog Sklep internetowy Pomysł na sklep internetowy Jak sprzedawać kawę i herbatę przez Internet?

Jak sprzedawać kawę i herbatę przez Internet?

Sklep internetowy
8 min

Sklepy internetowe z kawą i herbatą cieszą się coraz większą popularnością. Dają one klientom dostęp do większej liczby produktów oraz marek premium. Warto wykorzystać ten trend i stworzyć swój własny biznes. Jeżeli chcesz sprzedawać kawę lub herbatę przez Internet, przeczytaj nasz poradnik.

Gdzie sprzedawać kawę i herbatę?


Wybór miejsca sprzedaży to jedna z najważniejszych decyzji, jaką musisz podjąć na starcie biznesu. Sprawdź, jakie rozwiązania najlepiej sprawdzą się w przypadku handlu kawą lub herbatą.

1. Sklep internetowy z kawą i herbatą

Sklep internetowy z kawą lub herbatą to najlepszy sposób, aby stworzyć i rozwinąć własną markę. W ten sposób zaczniesz sprzedawać pod swoją domeną, dzięki czemu masz szansę na większą rozpoznawalność wśród klientów. Własny sklep internetowy to także możliwość prezentacji produktów w wybrany przez Ciebie sposób. Możesz także – w odróżnieniu od platform sprzedażowych – stworzyć atrakcyjną szatę graficzną, która pozwoli Ci się wyróżnić na tle konkurencji.

Jak założyć sklep internetowy?

Na stronie zaprezentujesz swoją ofertę w rozbudowany sposób, dokładnie opisując skład, profil oraz przeznaczenie produktu. W czytelny sposób podzielisz asortyment na kategorie, dzięki czemu ułatwisz klientom wyszukiwanie artykułów w sklepie. Bez problemu zintegrujesz również płatności czy usługi kurierskie.

Obawiasz się, że założenie własnego sklepu internetowego jest trudne? Nic bardziej mylnego! Oprogramowanie Sky-Shop pozwoli Ci uruchomić własny sklep szybko i bez pomocy programisty. W łatwy sposób samodzielnie stworzysz wygląd strony w kreatorze i skonfigurujesz wszystkie potrzebne funkcje. A w razie wątpliwości możesz skorzystać z darmowego wsparcia technicznego.

2. Sprzedaż kawy i herbaty na Allegro

Uruchamiając sprzedaż na Allegro, otrzymujesz dostęp do dużej bazy klientów, którzy często zaczynają swoje poszukiwania zakupowe właśnie od tej platformy. Skłania ich do tego szczególnie bogaty wybór asortymentu oraz program SMART dający możliwość darmowej wysyłki produktów.

Allegro oferuje również szereg narzędzi marketingowych oraz wiele możliwości promocji ofert, które pomagają wyróżnić się wśród innych. Pamiętaj bowiem, że popularność portalu przekłada się również na dużą konkurencję wśród sprzedawców. Warto zatem potraktować Allegro jako jeden z kilku kanałów dotarcia do klienta. W ten sposób masz większą szansę na maksymalizację zysków.

W Sky-Shop możesz obsługiwać sprzedaż na Allegro z poziomu panelu administracyjnego sklepu. Dodatkowo masz szansę skorzystać z oferty specjalnej dla nowych sprzedawców na Allegro i zyskać 0% prowizji na start, abonament profesjonalny za darmo oraz 500 zł do wydania na portalu.

Sprawdź ofertę specjalną dla klientów Sky-Shop!

3. Sprzedaż kawy i herbaty w innych kanałach

Allegro nie jest jedyną platformą, którą warto wziąć pod uwagę, rozwijając sprzedaż wielokanałową. Do dyspozycji masz wiele portali typu marketplace, gdzie możesz prezentować swoją ofertę i w prostszy sposób docierać do użytkowników. Warto także wykorzystać możliwości sprzedażowe mediów społecznościowych, takie jak Sklep na Facebooku.

Twój sklep w 30 minut!

Postaw na oprogramowanie Sky-Shop wspierające sprzedaż!

  • Dostosuj wygląd sklepu w prostym kreatorze
  • Aktywuj potrzebne funkcje i integracje
  • Korzystaj z nieograniczonej pomocy
Załóż sklep bezpłatnie!

Jakie kanały sprzedażowe warto wziąć pod uwagę?

  • EmpikPlace
  • Morele
  • KupTeraz Ceneo.

Zintegruj Twój sklep z platformami sprzedażowymi na Sky-Shop!

Jak sprzedawać kawę i herbatę przez Internet?


Wybór platformy sprzedażowej to dopiero początek. W następnej kolejności powinieneś pomyśleć o pozyskaniu produktów, opracowaniu planu działań oraz strategii promocji. Skorzystaj z porad, które pomogą Ci rozwinąć Twój sklep z kawą lub herbatą.

1. Pozyskanie produktów do sklepu

Ważną kwestią dla sklepu internetowego z kawą lub herbatą jest odpowiednie zaopatrzenie. W końcu to wysokiej jakości produkty będą najlepszą wizytówką Twojej działalności. W tym celu powinieneś zatroszczyć się o wybór dostawców. Zwróć uwagę na dostępny asortyment oraz warunki współpracy.

W Sky-Shop możesz skorzystać z gotowych integracji z hurtowniami spożywczymi lub za darmo zintegrować się z wybraną przez Ciebie hurtownią.

2. Opisuj dokładnie produkty

W wyborze odpowiednich produktów pomogą również dobrze skonstruowane opisy. Dzięki nim klienci będą mogli sprawdzić składy kawy lub herbaty. Oprócz tego warto podać takie informacje jak waga, kraj pochodzenia czy odmiana. W treści możesz także przemycić informacje na temat smaku i aromatu.

sprzedaż kawy i herbaty

Sklep labuna.pl działający na oprogramowaniu Sky-Shop

3. Obsługa klienta

Obsługa klienta w sklepie z kawą lub herbatą jest niezwykle ważna dla zadowolenia klientów i budowania ich lojalności. Pracownicy powinni być dobrze przeszkoleni w zakresie oferowanych towarów oraz potrafić doradzić klupującym w wyborze najlepszego produktu (szczególnie jeżeli sprzedajesz kawy lub herbaty premium).

Powinieneś umożliwić swoim klientom różnorodne formy kontaktu, dzięki czemu będą oni mogli uzyskać poradę i rozwiać wątpliwości. Dobrze sprawdzi się również sekcja FAQ, gdzie zbierzesz najczęściej zadawane pytania. Zadbaj także o przejrzyste zasady składania zamówień, informowanie o dostępności produktów oraz realizacji zamówienia, a także dobrze skonstruowany regulamin sklepu.

👉 Dowiedz się więcej na temat obsługi klienta w sklepie internetowym.

4. Buduj społeczności wokół marki sklepu

Budowanie społeczności wśród klientów sklepu internetowego z kawą lub herbatą może być kluczowe dla zwiększenia lojalności kupujących, co bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Warto wykorzystać w tym celu media społecznościowe, które pozwalają nawiązać bliższą relację z odbiorcami. Zamieszczaj regularne posty, wchodź w interakcje z użytkownikami i organizuj konkursy związane z kawą lub herbatą, aby zwiększyć zaangażowanie klientów.

sprzedaż herbaty i kawy

Instagram sklepu Dylematy i Herbaty

Dobrym pomysłem jest również stworzenie grupy na Facebooku dla klientów sklepu, gdzie będą mogli wymieniać się doświadczeniami, zamieszczać recenzje lub prosić o poradę w wyborze produktów. W ten sposób zgromadzisz w jednym miejscu miłośników kawy lub herbaty, którzy mogą stać się lojalnymi klientami sklepu.

5. Marketing sklepu z kawą i herbatą

Poza mediami społecznościowymi masz także wiele innych możliwości promocji sklepu internetowego z kawą lub herbatą.

  • Kampanie Ads – kampanie na platformach reklamowych (np. Google Ads) pozwalają szybko dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.
  • SEO – dzięki odpowiednim działaniom wspierającym SEO masz szansę stać się lepiej widoczny dla klientów korzystających z wyszukiwarek.
  • Blog – prowadzenie bloga na temat kawy lub herbaty to dobry sposób na budowanie zaangażowania wśród klientów oraz wzbogacenie treści na stronie internetowej sklepu. Możesz tam zamieszczać ciekawostki, poradniki oraz inspiracje prezentowe.
  • E-mail marketing – regularne komunikowanie się z klientami za pośrednictwem newsletterów lub wiadomości e-mail z ofertami specjalnymi i nowościami w asortymencie pomoże Ci utrzymać zainteresowanie odbiorców.

6. Program lojalnościowy w sklepie internetowym z kawą lub herbatą

Dobrym sposobem na zachęcenie użytkowników do regularnych wizyt w Twoim sklepie jest wprowadzenie programu lojalnościowego. W ten sposób klienci zbierają punkty za każde zakupy w Twoim sklepie, które mogą wymieniać na rabaty. Program lojalnościowy zmotywuje ich do wyboru właśnie Twojego sklepu oraz składania większych zamówień.

👉 Dowiedz się więcej na temat programu lojalnościowego w sklepie internetowym.

Sklep internetowy z kawą to doskonały pomysł na biznes z pasją! Przeczytaj historię sukcesu Labuny – sklepu z kawą speciality.

Sprzedaż kawy i herbaty przez Internet – wymogi prawne


Sprzedaż kawy lub herbaty w Internecie wiąże się ze spełnieniem określonych wymagań. Dowiedz się, jakie wymogi spełnić, aby zacząć prowadzić własny sklep internetowy z takim asortymentem.

1. Założenie działalności

Jeżeli chcesz sprzedawać kawę lub herbatę online, powinieneś pomyśleć o założeniu własnej firmy. Nie jest to skomplikowany proces, a w przypadku jednoosobowej działalności nie ponosisz żadnych kosztów przy zakładaniu. Wystarczy, że wypełnisz wniosek CEIDG-1 – bez problemu zrobisz to przez Internet. Możesz także złożyć go korespondencyjnie albo w urzędzie miasta lub gminy.

👉 Zobacz, jak szybko i łatwo założyć firmę.

Istnieje również możliwość prowadzenia sklepu z kawą lub herbatą w formie działalności nierejestrowanej. W tym przypadku obowiązują Cię jednak pewne ograniczenia, w tym limit osiąganych przychodów. Obecnie wynosi on 75% kwoty minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w danym roku.

2. Sanepid

Przy prowadzeniu sklepu internetowego z kawą lub herbatą obowiązują Cię przepisy dotyczące sprzedaży żywności (bez względu na to, czy zdecydujesz się na założenie firmy, czy korzystanie z formy działalności nierejestrowanej). Powinieneś zatem upewnić się, ze speniasz wszystkie niezbędne wymogi i uzyskać wpis do Sanepidu.

3. PKD dla sklepu internetowego z kawą lub herbatą

Przy zakładaniu własnej firmy we wniosku CEIDG-1, musisz podać kod PKD, który określa rodzaj wykonywanej działalności. Podstawowy numer dla sprzedaży internetowej to 47.91.Z. Oprócz tego należy podać kody dodatkowe precyzujące zakres prowadzonej sprzedaży. Mogą to być:

  • 47.11.Z – sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych,
  • 47.29.Z – sprzedaż detaliczna pozostałej żywności prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach,
  • 46.37.Z – sprzedaż hurtowa herbaty, kawy, kakao i przypraw.

Podsumowanie

Sprzedaż kawy i herbaty przez Internet to szansa na stworzenie dobrze prosperującego biznesu. Wymaga to jednak odpowiedniego przygotowania i zaangażowania. Warto przede wszystkim zadbać o jakość produktów i szybką dostawę oraz oferować klientom profesjonalną obsługę. Kluczowe jest również budowanie relacji z odbiorcami.

W prowadzeniu sklepu internetowego z kawą lub herbatą pomoże także wybór odpowiedniej platformy. Oprogramowanie Sky-Shop zawiera wszystkie niezbędne funkcje, dzięki którym szybko uruchomisz sprzedaż w Internecie. Załóż darmowe konto testowe i sprawdź wszystkie możliwości platformy.

4.22 avg. rating (85% score) - 9 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.