Sky-Shop Blog Sklep internetowy Zwiększanie sprzedaży Program lojalnościowy w sklepie internetowym zwiększy zysk

Program lojalnościowy w sklepie internetowym zwiększy zysk

Sklep internetowy
5 min

Działania ukierunkowane na zwiększanie zysków w sklepie internetowym nie powinny obejmować jedynie promocji poszczególnych produktów. Prócz pracy nad zainteresowaniem asortymentem, powinniśmy skupiać się na utrzymaniu klientów, którzy dokonali już zakupu w e-sklepie. Program lojalnościowy jest jednym z najlepszych sposobów na zachęcenie do kolejnych transakcji.

  • Celem programu lojalnościowego jest wzbudzenie chęci dokonywania większej ilości transakcji opiewających na wyższe kwoty niż początkowo zakładane.
  • Pomimo dużej popularności programów lojalnościowych, wciąż cechują się one skutecznością i pozwalają zatrzymać klienta.
  • Oprogramowanie Sky-Shop umożliwia włączenie programu lojalnościowego w swoim sklepie.

Jak działa program lojalnościowy w e-sklepie?

Istota działania programu lojalnościowego w sklepie internetowym, a także każdym innym jest niezwykle prosta. Ustalone zasady gwarantują klientowi zdobywanie punktów, które później wymienia na nagrody rzeczowe bądź innego rodzaju bonifikaty. Dodatkowy atut w naszych rękach sprawia, że konsumenci mają dodatkową korzyść z zakupów, które zdecydowali się wykonać właśnie w naszym sklepie.

Ciekawostkę stanowi fakt, że osoby związane już w jakiś sposób ze sklepem, są w stanie zapłacić nieznacznie więcej niż w ofertach konkurencyjnych, bowiem wiedzą, że w długofalowej perspektywie przyniesie im to lepsze rezultaty.

Programy lojalnościowe w sklepach internetowych a zysk

W wielu portfelach znajdziemy nawet kilka kart stałego klienta. Programy lojalnościowe w sklepach internetowych i stacjonarnych stały się już częścią codziennych zakupów. Nikogo nie dziwi zbieranie punktów wymiennych na nagrody. Duża popularność rozmaitych bonifikat sprawia, że wielu sprzedawców nie przypisuje im większej skuteczności. Tymczasem okazuje się, że pomimo dużej ilości programów dostępnych na rynku, marketing lojalnościowy wciąż działa.

Wpisanie do programu oraz jasne określenie zasad zwiększa całościowy zysk pochodzący ze sprzedaży. Co więcej, niesie za sobą wiele korzyści istotnych z punktu widzenia marketingu oraz przygotowania oferty, która nie pozostaje za rozwijającą się konkurencją.

Klienci wydają większe kwoty gdy zbierają punkty

Nie sposób ukryć, że sklepy stosujące program lojalnościowy mogą liczyć na dokonywanie zakupów w wyższej kwocie niż ma to miejsce w przypadku braku zbierania punktów. Co tak naprawdę zwiększa konwersję w e-sklepach, które przygotowały bonifikaty?

  • Ustalenie progu, od którego naliczane są punkty np. jeśli 1 pkt klient otrzyma za wydanie 30 zł, istnieje duża szansa, że przy skompletowaniu koszyka opiewającego na 85 zł, będzie skłonny dobrać jeszcze jakiś towar. Tu znaczenie odegra strategia cross-sellingu.
  • Jasna informacja o korzyściach płynących z programu lojalnościowego jest w stanie skłonić do zakupu osobę, która nastawiona jest na przeglądanie ofert. Atrakcyjna propozycja sprawia, że nie poszukujemy produktów w kolejnych sklepach i kupujemy tam, gdzie warunki odpowiadają naszym potrzebom.

Spraw by klienci wracali do sklepu internetowego

Jak sama nazwa wskazuje, program lojalnościowy ma skutkować lojalnością i sprawić, że klienci wracają do sklepu internetowego. Obietnica drobnej bonifikaty za każde zakupy dokonane w sklepie sprawia, że staje się on pierwszym miejscem, w którym poszukujemy potrzebnych przedmiotów. W końcu lepiej dostać punkty niż ich nie dostać. Rabaty przyciągają i przywiązują klienta do jednego sprzedawcy. O ile inny sklep nie zaoferuje znacząco atrakcyjniejszej oferty bądź produktów, których nie ma w naszym asortymencie, mamy ogromne szanse na ponowną realizację zamówienia.

Co ciekawe, klienci niejednokrotnie są w stanie zapłacić nieznacznie większą kwotę niż ta oferowana przez konkurencję jeśli towarzyszy im perspektywa otrzymania rabatu w przyszłości.

Program lojalnościowy a marketing

Zaawansowany program lojalnościowy można wykorzystać w marketingu poprzez włączenie do niego działań innych niż tradycyjne zakupy produktów. Przyznając ustalone wartości punktowe, sklepy zachęcają do działań takich jak:

  • dodawanie recenzji i komentarzy,
  • wyrażanie zgód marketingowych,
  • założenie konta w sklepie,
  • polecanie strony znajomym,
  • dodatkowa ilość punktów za zakup konkretnego produktu bądź towaru wybranego producenta.

Bonifikaty stanowią zachętę do włączania się w kontakt ze sklepem. Wystawiane przez klientów recenzje są zachętą do zakupu dla kolejnych osób, a dyskusja w mediach społecznościowych darmowym marketingiem dla sklepu. W końcu nie od dziś wiemy, że konsumenci ufają innym kupującym w zdecydowanie większym stopniu niż ma to miejsce w przypadku komunikowania tych samych informacji przez sklep internetowy.

Co ciekawe, program lojalnościowy można wykorzystać do przekazywania ofert specjalnych. Jeśli chcesz pozyskać bazę mailingową, grupę stałych klientów, warto jasno komunikować, że osoby zapisujące się do programu lojalnościowego mogą liczyć na:

  • darmową dostawę,
  • rabaty tylko dla nich,
  • oferty specjalne np. z okazji świąt,
  • dostęp do nowości wcześniej niż pozostali.

Jak stworzyć program lojalnościowy w Sky-Shop?

Oprogramowanie sklepów internetowych Sky-Shop udostępnia system lojalnościowy, który umożliwia każdemu ze swoich klientów włączenie programu lojalnościowego. Łatwy dostęp do funkcji z poziomu panelu administracyjnego zapewnia szybką i sprawną konfigurację ustawień przyznawania punktów.

program lojalnościowy w sklepie internetowym na Sky-Shop.pl

W poszczególnych polach określisz ilość wydanych złotych potrzebnych do przyznania jednego punktu w programie. Co więcej, skonfigurujesz także ilość punktów potrzebnych do obniżenia wartości kolejnego zamówienia o 1 zł. W rezultacie włączenie programu lojalnościowego Sky-Shop pozwoli Twoim klientom na zbieranie punktów wymiennych na realny rabat na dowolny zakup, dzięki czemu Twoja oferta zyska na atrakcyjności, a Ty zyskasz szansę na zwiększenie wartości koszyka.

Podczas gdy konkurencja oferuje wąską gamę nagród, które niejednokrotnie nie są atrakcyjne dla klientów, Ty możesz wyjść naprzeciw potrzebom klientów. Punkty wymienne na rabat to korzyść nie tylko dla konsumenta, ale także dla Ciebie. W końcu kupujesz towary od hurtowni w niższych cenach niż te, w których je sprzedajesz. W rezultacie udzielony stałym klientom rabat nie odbije się w znaczny sposób na Twoim portfelu.

5.00 avg. rating (99% score) - 11 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.