Sky-Shop Blog Sklep internetowy Cross-border Jak zacząć sprzedawać za granicę? 

Jak zacząć sprzedawać za granicę? 

Cross-border
8 min

Szukasz sposobów na rozwój swojego biznesu? Krajowy rynek staje się dla Ciebie za ciasny? W takim razie nadszedł czas, by proponować swoje produkty również zagranicznym klientom. E-commerce ma w końcu potencjał globalny, a nowoczesne rozwiązania technologiczne ułatwiają Ci jego odkrycie i wykorzystanie.

Ekspansja zagraniczna to świetny sposób na wzrost zysków, ale także pewne wyzwania, z którymi musisz się zmierzyć. Dzięki Sky-Shop będzie to łatwiejsze. Sprawdź, jak rozpocząć sprzedaż międzynarodową i sprzedawać za granicę zgodnie z prawem!

Jak rozpocząć sprzedaż za granicę za pośrednictwem własnego sklepu internetowego?

Własny sklep daje Ci niezależność. To nieograniczone możliwości w zakresie budowania własnej marki, a także brak prowizji, z którą musisz się liczyć sprzedając na różnego rodzaju platformach typu marketplace.

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom założenie i prowadzenie własnego sklepu jest maksymalnie uproszczone – niezależnie od tego, czy ma on oferować produkty klientom z tylko z Polski czy również z zagranicy.

Swój sklep internetowy na Sky-Shop uruchomisz bez kodowania czy projektowania. Platforma daje Ci dostęp do niemal gotowego sklepu, który musisz jedynie dostosować do swoich potrzeb za pomocą intuicyjnego kreatora. W abonamencie otrzymujesz również dostęp do integracji z wieloma firmami działającymi w e-commerce (bramki płatności, kurierzy, narzędzia marketingowe) – również za granicą.

Jak założyć sklep internetowy?

👉 Dowiedz się więcej o zakładaniu własnego sklepu internetowego.

Na jakie funkcje przy wyborze oprogramowania sklepu musisz zwrócić szczególną uwagę?

Wersje językowe dla sklepu internetowego

W jakim języku mówią Twoi przyszli zagraniczni klienci? Angielskim, niemieckim, a może hiszpańskim? Może być to nawet pendżabski czy suahili – musisz zadbać o to, aby strona Twojego sklepu była dostępna w języku, jakim posługują się na co dzień.

Z oczywistych względów warto udostępnić potencjalnym klientom także anglojęzyczną wersję sklepu – zwłaszcza, jeśli masz zamiar równocześnie prowadzić sprzedaż na kilku rynkach zagranicznych równocześnie.

Jak może to działać od strony technicznej?

Sky-Shop umożliwia prowadzenie sprzedaży w sklepie internetowym nawet w 6 językach jednocześnie. Mechanizm jest inteligentny i automatycznie dostosowuje język sklepu do języka przeglądarki, z której korzysta użytkownik.

W razie potrzeby klient będzie mógł sam zmienić wersję językową sklepu – wybierając język w menu górnym sklepu.

języki w sklepie internetowym

Oczywiście samodzielnie musisz zadbać o przetłumaczenie wersji Twojego sklepu. W pewnym zakresie możesz skorzystać z translatorów, jednak znacznie lepszym pomysłem będzie skorzystanie z usług profesjonalnego tłumacza.

Różne waluty dla różnych rynków

Nie możesz liczyć na to, że zagraniczni klienci będą chcieli płacić w złotówkach. Dobra wiadomość jest taka, że Sky-Shop udostępnia Ci mechanizm, dzięki któremu bez najmniejszych problemów dasz użytkownikom możliwość dokonywania zakupów w euro czy dolarach.

Możesz sprzedawać w praktycznie każdej walucie, czyli m.in.:

  • euro,
  • dolarach,
  • frankach szwajcarskich,
  • jenach,
  • rublach,
  • złotówkach.

waluta sklep internetowy

Waluta automatycznie dostosowuje się do kraju, w którym klient się loguje. Co więcej, użytkownik może wybrać walutę, w której chce zapłacić za zamówienie.

Ceny na poszczególnych rynkach

Różne rynki to różne realia. To oczywiste, że nie będziesz na każdym z nich sprzedawać produktów w tych samych cenach. To kolejna kwestia, którą ułatwia Ci platforma Sky-Shop.

Funkcja przelicznika waluty pozwala dodać do standardowego kursu swego rodzaju prowizję, którą pobierasz na danym rynku. W rezultacie wszystkie produkty kupowane w euro, dolarach czy innej jednostce monetarnej będą droższe np. o 0,5% ceny polskiej. Wyższa cena będzie dotyczyć w takim wypadku wszystkich produktów sprzedawanych w danej walucie.

Sprzedaż za granicę za pośrednictwem platform sprzedażowych

Prowadzenie własnego sklepu to szereg korzyści. Nie jest to jednak jedyna słuszna opcja. Jeśli zależy Ci na dotarciu do maksymalnie dużej liczby potencjalnych klientów, rozważ również sprzedaż zagraniczną za pośrednictwem marketplaces.

Pozwoli Ci to pozyskać klientów w momencie, gdy Twój sklep jest jeszcze w fazie intensywnego rozwoju i nie cieszy się rozpoznawalnością wśród internautów na danym rynku. W przypadku różnego rodzaju platform sprzedażowych efekt może być natychmiastowy – by pozyskać klientów, nie potrzebujesz miesięcy intensywnych działań marketingowych.

Na które marketplaces warto postawić przede wszystkim, sprzedając na zagranicznych rynkach?

Sprzedaż zagraniczna na eBay

eBay to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych na całym świecie. W Polsce co prawda nie udało mu się zdeklasować Allegro, ale na wielu zagranicznych rynkach jest jednym z najważniejszych graczy. Mowa tu np. o Wielkiej Brytanii czy Niemczech.

Oferty z serwisu ebay.com są widoczne w ponad 200 krajach, w tym Australii, Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Kanadzie, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

Jeśli np. sprzedajesz już na Allegro, handel na eBay nie będzie miał przed Tobą tajemnic. Założenie konta na portalu zajmie Ci zaledwie kilka chwil. Sprzedaż możesz wygodnie obsługiwać z poziomu panelu administracyjnego Sky-Shop – dzięki dwukierunkowej integracji z eBay.

👉 Dowiedz się, jak sprzedawać na eBay.

Sprzedaż na Amazon

Amazon ma 300 milionów aktywnych klientów w ponad 180 krajach. To gigant, którego prawdopodobnie nie trzeba Ci przedstawiać.

Od jakiegoś czasu Amazon działa w Polsce, ale to na zagranicznych rynkach wiedzie prym. Za pomocą jednego konta możesz dotrzeć do klientów w całej Europie.

Możesz sprzedawać na następujących wersjach portalu:

  • Amazon.co.uk,
  • Amazon.fr,
  • Amazon.de,
  • Amazon.it,
  • Amazon.es,
  • Amazon.nl,
  • Amazon.se
  • Amazon.pl.

Oczywiście dzięki Amazon możesz sprzedawać również na terenie Stanów Zjednoczonych.

👉 Sprawdź się, jak sprzedawać na Amazon.

Wysyłka produktów za granicę

W XXI wieku dostawa towarów dla zagranicznych klientów nie jest żadnym wyzwaniem dla sprzedawców. Cała “trudność” tkwi w tym, aby:

  • Wybrać firmę kurierską, która wysyła paczki na dany rynek.
  • Upewnić się, że jest to operator logistyczny, z której usług chętnie korzystają klienci na danym rynku.

Tak naprawdę większość firm kurierskich oferuje takie możliwości. Platforma Sky-Shop jest zintegrowana między innymi z: DPD, DHL, FedEx, GLS czy UPS.

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sprzedażą internetową, możesz skorzystać z usług brokera kurierskiego, co pozwoli Ci uzyskać korzystniejsze stawki.

👉 Pamiętaj o tym, aby zadbać o ubezpieczenie przesyłek i ich właściwe pakowanie. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Jak pakować produkty?

Sprzedaż towaru za granicę a VAT

Zgłębiając temat sprzedaży międzynarodowej i VAT-u z pewnością spotkasz się z pojęciem wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów (WDT). Chodzi tu o sprzedaż towarów na rzecz podatników VAT zarejestrowanych w innym kraju UE w ramach, której towar jest transportowany pomiędzy dwoma krajami Unii.

WDT jest co do zasady opodatkowana stawką VAT 0%. Dowiedz się więcej na temat WDT i możliwości wystawiania tak opodatkowanych faktur na Sky-Shop.

Oczywiście zanim zaczniesz sprzedawać towary w ramach WDT musisz dopełnić formalności. Rejestracja do podatku VAT UE jest wymagana, jeżeli podatnik jest stroną transakcji z podatnikami z innych krajów Unii – np. jeśli dokonujesz sprzedaży lub nabycia towarów do/od podatników z innych krajów UE.

A co ze sprzedażą online za granicą dla klientów indywidualnych?

Sprzedając towary za granicę dla klientów indywidualnych, jesteś zobowiązany stosować stawkę VAT właściwą dla kraju docelowego.

Deklaracje VAT-UE składasz do 25 dnia każdego miesiąca w Urzędzie Skarbowym właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania. Dokładnie tak, jak w przypadku rozliczania VAT dla towarów sprzedawanych na terenie Polski.

Pozostałe kwestie prawne w globalnym e-commerce

W praktyce każdy kraj to nieco inne regulacje prawne. W obrębie Unii Europejskiej te różnice nie są ogromne , ale jeżeli planujesz wyjść poza jej obszar, musisz przeprowadzić szczegółowe analizy. Wszelkie wątpliwości z prawnikiem – a podobne artykuły traktować tylko jako wskazówkę – przepisy dynamicznie się zmieniają.

Zadbaj w szczególności o poniższe kwestie:

  1. Zwróć uwagę na legalność sprzedaży przez Internet danego asortymentu w danym kraju. 
  2. Zadbaj o formalności prawno-skarbowe – jak deklaracje celne czy rozliczenie podatku.
  3. Na bieżąco śledź zmiany w prawie na danym rynku.
  4. Opracuj regulamin sklepu dla danego kraju. Jeżeli sprzedajesz w obrębie Unii Europejskiej, pomoże Ci w tym Legal Geek.

W sprzedaży na rynkach zagranicznych pamiętaj o obsłudze klienta

Nieważne, jaki rynek wybierzesz. Na każdym z nich najważniejszy będzie klient i jego potrzeby.

To w dużej mierze od jakości obsługi zależy, czy klienci zapamiętają Twój sklep i wrócą po kolejne zakupy. A przecież właśnie na tym polega budowanie silnej marki, co za granicą jest jeszcze większym wyzwaniem.

Zadbaj przede wszystkim o:

  • Oferowanie metod płatności powszechnie stosowanych w danym kraju.
  • Świadczenie obsługi w różnych językach.
  • Dostosowanie godzin obsługi do strefy czasowej w danym kraju.
  • Wykorzystanie kanałów obsługi popularnych w danym kraju (np. WhatsApp).
  • Dopracowanie polityki dotyczącej zwrotów i reklamacji produktów.

Powodzenia! Już dziś możesz założyć darmowe konto na Sky-Shop i rozpocząć podbój nowych rynków. Wszystkie funkcje oprogramowania przetestujesz bezpłatnie – masz na to całe 14 dni.

W razie pytań związanych z uruchomieniem sklepu zapraszamy do kontaktu na info@sky-shop.pl.

5.00 avg. rating (98% score) - 5 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.