Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu

Alfabet e-commerce: J jak języki

Nie od dziś wiadomo, że języki otwierają drzwi nie tylko do kariery, ale i rozwoju Twojej firmy. Udostępnienie kilku wersji językowych w sklepie internetowym jest szansą na zdobycie klientów, którzy dotychczas nie zwracali uwagi na prezentowaną ofertę z uwagi na barierę językową. Ze Sky-Shop rozpoczęcie sprzedaży na rynkach zagranicznych okaże się prostsze niż myślisz!

Sprzedaż na rynkach zagranicznych

Właściciele sklepów internetowych coraz chętniej sprzedają na rynkach zagranicznych. Dostrzeżenie potencjału wynikającego nie tylko z niszy rynkowej, ale także z dużej ilości odbiorców pociąga za sobą szybki rozwój firmy i zwiększenie zysków. Warto zaznaczyć, że Polacy najchętniej sprzedają do krajów ościennych, o czym świadczą nie tylko coroczne raporty, ale i zainteresowanie chociażby VerpackG – ustawą dotyczącą opłaty recyklingowej w Niemczech.

Jednocześnie warto wiedzieć, że obsługa zagranicznych konsumentów obejmie nie tylko założenie sklepu internetowego w Anglii i działalność w e-commerce na rynku czeskim. To także wyjście naprzeciw osobom innych narodowości pozostającym w Polsce. Dzięki wprowadzeniu wielojęzykowej oferty w e-sklepie, masz pewność, że każdy z obcokrajowców poszukujących konkretnych produktów, będzie je mógł kupić właśnie u Ciebie.

Ustaw kilka języków w swoim sklepie

Sposób dokonywania zakupu przez obcokrajowców jest niezwykle prosty. Rozpoczyna się od poszukiwania towarów w internecie, bo tak jest wygodnie. Przechodzi przez zapoznanie się z ofertą przedstawioną po angielsku, niemiecku bądź francusku, bo nimi włada kupujący. Kończy się na szybkiej dostawie z magazynu na terenie kraju.

Ustawienie kilku języków w sklepie internetowym to wciąż rzadko spotykane udogodnienie. Wprowadzenie funkcji do e-sklepu wyróżni Cię na tle innych sklepów, w których, z powodu bariery językowej, obcokrajowcy nie sfinalizują transakcji.

Ilość języków, które możesz udostępnić w swoim sklepie internetowym jest uzależniona od pakietu, z którego aktualnie korzystasz. W najwyższej wersji jest to aż 6 wariantów. Jednak nie musisz od razu porywać się na wszystkie dostępne możliwości. Sprzedaż na rynkach zagranicznych warto rozpocząć od udostępnienia oferty w języku angielskim, bowiem pozwoli on dotrzeć do szerokiego grona osób w różnych krajach.

W jaki sposób system dopasuje język do klienta e-sklepu?

Sprzedawcy korzystający z oprogramowania Sky-Shop nie muszą martwić się o to, w jaki sposób system dopasuje język do klienta sklepu internetowego. Zastosowany mechanizm działa szybko i sprawnie, analizując dane przeglądarki. Tym samym każdy z użytkowników uzyska dostęp do wersji językowej analogicznej do ustawionego w przeglądarce. Zastosowane rozwiązanie zdaje się znacznie bardziej funkcjonalne niż popularnie stosowana geolokalizacja, ponieważ pozwala przeglądać ofertę w rodzimym języku także w trakcie podróży.

Jednocześnie buttony z flagami zamieszczone w prawym górnym rogu strony umożliwiają szybką i prostą zmianę języka na którykolwiek udostępniony przez właściciela e-sklepu.

 

Odpowiednia konfiguracja Twojego sklepu zagwarantuje kupującym szybką i sprawną nawigację po dostępnych językach i walutach, a wybrane ustawienia pozwolą rozpocząć zakupy już kilka sekund po wizycie na stronie głównej.

 

języki i waluty sky shop

Sprzedawaj w różnych walutach

Sprzedaż na rynku zagranicznym to nie tylko wiele wersji językowych, ale także sprzedaż w różnych walutach. W końcu możliwość uiszczenia należności wyłącznie w złotówkach może wzbudzić niepokój u zachodniego bądź wschodniego klienta, który ostatecznie zrezygnuje z dokonania zakupu. Kiedy dostosujesz się do realiów panujących na rynkach innych niż rodzimy i przełamiesz barierę językową, warto udostępnić możliwość płatności w euro, dolarach, a w niektórych branżach nawet w jenach. Klient w prawym górnym rogu wybierze interesującą go walutę i przejdzie do koszyka dostosowanego do jego potrzeb.

inne ceny na rynki zagraniczne

Warto zaznaczyć, że z tego typu płatności mogą korzystać nie tylko obcokrajowcy, ale także osoby lokujące swoje oszczędności w walutach, a także te, które na co dzień posługują się kontami walutowymi.

Zróżnicowana cena poszczególnych rynkach

Nie dziwi fakt, że sprzedawcy przeznaczający swoje produkty na zagraniczne rynki, chcą różnicować ich ceny. W Sky-Shop możesz zwiększyć ceny towarów sprzedawanych w innych walutach. Funkcja przelicznika waluty pozwala do standardowego kursu dodać swego rodzaju prowizję, którą pobieramy na danym rynku. W rezultacie wszystkie produkty kupowane w euro, dolarach, funtach szwajcarskich bądź innej jednostce monetarnej, będą droższe np. o 0,3% ceny polskiej. Zróżnicowana cena będzie dotyczyła wszystkich produktów – niemożliwe jest ustawianie osobnego przelicznika dla wybranych towarów w sklepie.

sprzedaż na rynkach zagranicznych

Jak widać, prócz przelicznika waluty, wygodnie ustawisz także częstotliwość aktualizacji kursu, a także wybierzesz walutę główną, którą klienci będą posługiwali się domyślnie.

 

Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!

sklep internetowy sky shop

5.00 avg. rating (98% score) - 3 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu