Skąd pomysł na markę SS24.pl? I dlaczego akurat branża sportowa?
Od zawsze interesowałem się sportem i wszystkim co jest z nim związane. 10 lat temu podjąłem decyzję aby założyć sklep sportowy kiedy na polski rynek wchodziło wiele teraz znanych i znaczących marek ze sprzętem fitness. Wszystko zaczęło się 5 lat wcześniej gdy pracowałem w stacjonarnym sklepie sportowym i klienci sami dopytywali się o możliwość kupowania online. Po wielu nieudanych próbach przekonania poprzedniego pracodawcy aby założyć sklep internetowy, założyłem własny w którym nazwa miała się kojarzyć z możliwością kupowania całą dobę. Tak powstał SklepSportowy24.pl
Jakie zatem dokładnie produkty oferujecie w swoim sklepie? Czym się wyróżniają na tle konkurencji?
Jest to sprzęt fitness bo od tego zaczęliśmy w 2006 roku. Później uzupełnialiśmy ofertę o inne sporty, koszykówka, piłka nożna itp. W tej chwili w naszej ofercie jest około 14 000 produktów i oferta cały czas jest poszerzana. Oferta wyróżnia się ogromnym wyborem w większości działów i niskimi cenami. Stawiamy bardzo mocny nacisk na wysoką jakość produktów.
Jeśli pojawia się produkt który jest reklamowany to usuwamy go z oferty. Podjęliśmy decyzję aby nie być zwykłym marketem, w którym tandeta zepsuje postrzeganie sklepu dlatego klient kupując ma pewność że jest to produkt sprawdzony i dobrej jakości. Zysk nie jest najważniejszy.
Branża sportowa jak każda branża nie jest łatwa. Nie każdy miesiąc jest taki sam. Jakimi kanałami i działaniami zatem zdobywacie nowych klientów? Które integracje są dla Was przydatne w codziennym działaniu sklepu internetowego?
Tak, jeśli chodzi o fitness to okres jesienno-zimowy jest najlepszym okresem, dlatego w okresie lata mamy produkty takie jak rolki, deskorolki, hulajnogi, trampoliny ogrodowe itp.
Nowych klientów staramy się zdobywać wszystkimi możliwymi metodami, zaczynając od kampanii reklamowych, poprzez mailingi, newslettery, oraz reklamy z kodami rabatowymi, itp. Ponadto znaczną część nowych klientów zdobywamy również poprzez tak zwaną „pocztę pantoflową”. Klienci, którzy kupili dany produkt przez nasz sklep internetowy są zawsze bardzo zadowoleni i polecają nasze produkty innym użytkownikom.
Jeżeli chodzi o integracje, to najbardziej przydatne są integracje z innymi hurtowniami oraz porównywarki internetowe. Mechanizmy te działają naprawdę dobrze i znacząco obniżają nakłady pracy.
Jak długo zajęło Wam skonfigurowanie sklepu SS24.pl?
Sama konfiguracja sklepu nie zajęła dużo czasu, coś około 1 tygodnia. Panel administracyjny sklepu jest naprawdę bardzo intuicyjny, nie sprawia większych problemów nawet mniej zaawansowanym administratorom naszego sklepu.
Natomiast jeżeli chodzi o asortyment, to ta część zajęła nam znacznie więcej czasu. Ze względu na dużą ilość produktów, jakie posiadamy w ofercie, przeniesienie wszystkiego na nowy sklep internetowy zajęło nam około 3-4 miesięcy. Bardzo pomocną opcją okazał się import towarów z zewnętrznych źródeł. Bardzo ułatwiło to całą procedurę i na pewno zyskaliśmy na tym dużo cennego czasu.
Jakie czynniki były dla Was kluczowe podczas personalizacji wyglądu sklepu?
Myślimy, że kluczowym czynnikiem był bardzo łatwy edytor wyglądu sklepu, którego zmiany są widoczne w czasie rzeczywistym od razu na stronie głównej. Naprawdę super sprawa, nie trzeba nic kodować ani znać się na programowaniu, żeby w podstawowym stopniu skonfigurować swój layout.
Jeżeli chodzi o konfigurację bardziej zaawansowaną to również używaliśmy kilku modernizacji: CSS, JS, itp. Sklep umożliwia edycję plików arkuszy stylów oraz dodawanie własnych skryptów JS, dzięki czemu da się zrobić prawie wszystko z layoutem jeżeli posiada się wiedzę na ten temat i trochę chęci.
Jakie cechy oprogramowania sklepu internetowego doceniacie najbardziej?
Na pewno pierwszym czynnikiem jest panel administracyjny, którego obsługa wygląda prawie tak jak obsługa windowsa. Doceniamy także możliwość integracji z różnymi hurtowniami, firmami kurierskimi oraz porównywarkami internetowymi.
Bardzo przydatną opcją jest również integracja z allegro, dzięki niej możemy wystawić nawet 1000 aukcji za pomocą dosłownie 20 kliknięć.
Na naszym oprogramowaniu jesteście od dłuższego czasu. Jak oceniacie koszty prowadzenia sklepu internetowego na platformie sklepów internetowych?
Koszty prowadzenia sklepu internetowego nie są najniższe ale nie są też wygórowane. Jeżeli mielibyśmy ocenić je w porównaniu do innych platform sklepów internetowych, to są naprawdę w porządku. Trzeba się również liczyć z tym, że sklep posiada naprawdę masę przydatnych funkcji oraz innowacyjnych rozwiązań więc koszty utrzymania na pewno nie będą „groszowe”.
Przekazanie spraw technicznych związanych z oprogramowaniem sklepu w ręce profesjonalistów wpłynęło pozytywnie na możliwość skupienia się na rozwijaniu sprzedaży i e-biznesu?
Tak, w porównaniu do poprzedniego sklepu na którym pracowaliśmy, teraz możemy się skupić bardziej na sprzedaży oraz rozwijaniu naszej oferty, ponieważ tak jak wspomnieliśmy wcześniej, sklep posiada bardzo dużo rozwiązań umożliwiających hurtowe konfiguracje oraz edycje wielu elementów co znacznie przyśpiesza pracę.
Czego możemy Wam życzyć w branży e-commerce?
Abyśmy ciągle się rozwijali i byli o krok przed konkurencją.
Rozmawialiśmy z właścicielem sklepu SS24.pl