2019 rokiem sklepów internetowych! Wzrost w handlu online

Kinga Tobała
Ecommerce

Podczas gdy stacjonarna sprzedaż elektroniki notuje wzrost rzędu niecałych 5%, handel online może pochwalić się 21,5% skokiem w 2018 roku. Jeszcze większe apetyty rozbudza kategoria wearables obejmująca sprzęt przeznaczony do noszenia np. opaski monitorujące, gdzie sprzedaż zyskała blisko 100% w stosunku do roku poprzedniego. W rok 2019 wkraczamy z pakietem danych pozwalających prognozować rozwój sprzedaży internetowej. Czy warto otworzyć sklep internetowy w 2019 roku? Oczywiście! Postęp technologiczny, większe apetyty konsumentów i niedziele bez handlu czynią 2019 doskonałym momentem na wkroczenie w rynek e-commerce i otwarcie sklepu internetowego!

Liczba sklepów internetowych w Polsce 2018

Podsumowanie roku 2018 i lat ubiegłych jasno wskazuje, że tłuste lata e-commerce nie chylą się ku końcowi! Liczba sklepów internetowych w Polsce w 2018 roku wyniosła aż 30 936. Przekroczenie magicznej granicy 30 tysięcy firm to imponujący wynik, który jednoznacznie wskazuje na potencjał drzemiący w sprzedaży online!

Sceptyczne głosy stwierdzą, że to tylko liczby. Tymczasem dane wskazują na funkcjonujące sklepy, z uwzględnieniem zarówno nowych podmiotów, jak i tych, które zostały zamknięte. Jest to jednoznaczny znak, że potencjał branży nie został jeszcze wykorzystany, a powstające e-sklepy stanowią odpowiedź na realny popyt.

liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce w latach 2013-2018

Rozwój sprzedaży internetowej

Ciekawostkę stanowi fakt, że na rozwój sprzedaży internetowej w 2018 roku ogromny wpływ miały akcje promocyjne takie jak: Black Friday, podczas którego wydawaliśmy 176% wartości średniego koszyka z października (według raportu e-commerce 2019 od interaktywnie.com) oraz internetowy Cyber Monday. Mówi się, że najpopularniejsze sieci zanotowały nawet kilkaset tysięcy więcej odwiedzin na stronach ofertowych niż miało to miejsce 12 miesięcy temu, co oczywiście przekłada się także na ruch w mniejszych e-sklepach. Rozwój e-commerce bezpośrednio wiąże się z:

  • Coraz wyższą jakością obsługi klientów. Wątpliwości rozwiewane w ciągu kilu chwil z użyciem czatu, darmowa wysyłka czy prokonsumencka polityka zwrotów to tylko niektóre z przygotowanych udogodnień.
  • Możliwością zakupów z poziomu urządzeń mobilnych dzięki technologii RWD.
  • Dbałością o bezpieczeństwo płatności gwarantowane nie tylko przez szybkie płatności, ale i certyfikat SSL.
  • Lepszą prezentacją produktów, w której pomagają zasady e-merchandisingu w sklepie internetowym.

Na niedzielne zakupy idziemy do e-sklepu

Nie sposób ukryć, że na wzrost zainteresowania ofertą sklepów internetowych znacząco wpłynęła obecność niedziel niehandlowych w Polsce. Oczywiście, nie każdy z klientów dokonujących zakupów stacjonarnych przeniesie się do sieci. Część z nich rozłoży swoje zakupowe plany na inne dni tygodnia – zwłaszcza sobotę i poniedziałek. Równocześnie szerokie grono konsumentów wybierze się na niedzielne zakupy do e-sklepu. Sprzedawcy upatrujący w niedzielach niehandlowych szansy na zwiększenie własnych zysków powinni zwrócić szczególną uwagę na odwrócony efekt ROPO, na bazie którego sfinalizowane zostaną transakcję zdecydowanych na zakup osób.

Pamiętaj, że przeważająca większość klientów, którzy dobrze wspominają zakupy w sieci, chętnie do nich wraca!

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osób kupujących wtedy, gdy sklepy stacjonarne są zamknięte, postaraj się o jak najszybszą wysyłkę towarów. Doskonale sprawdzi się tu model click and collect, a także wszelkiego rodzaju wysyłki ekspresowe. Prowadząc równocześnie sprzedaż online i offline możesz rozważyć wprowadzenie rabatów na konkretne produkty lub grupy produktów obowiązujących jedynie w weekendy.

5.00 avg. rating (99% score) - 12 votes 5
Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu

Powiązane posty