
Sprzedaż na Allegro może być prosta i zautomatyzowana, o ile korzystasz z właściwego oprogramowania. Dobry system pozwala masowo wystawiać oferty, aktualizować stany magazynowe, zarządzać cenami i obsługiwać zamówienia bez konieczności logowania się na wiele kont.
Wybór programu nie powinien być jednak przypadkowy – to od niego zależy, ile czasu zaoszczędzisz i jak sprawnie rozwiniesz swoją sprzedaż.
Poniżej podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze narzędzia i jakie funkcje są najważniejsze, jeśli chcesz sprzedawać profesjonalnie na Allegro. Przedstawiamy Ci też szczegółowo oprogramowanie Sky-Shop – jeden z najlepszych programów do zarządzania sprzedażą na Allegro.
Spis treści artykułu
Czym kierować się przy wyborze programu do obsługi Allegro?
Dobór oprogramowania zależy od skali Twojej działalności i modelu sprzedaży, ale są też uniwersalne kryteria, na które warto zwrócić uwagę.
Przy wyborze programu do Allegro sprawdź, czy:
- jest dopasowany do wielkości Twojego biznesu i modelu sprzedaży (np. dropshipping vs. własny magazyn),
- pozwala zarządzać aukcjami bez konieczności logowania się na różne konta,
- oferuje automatyzację podstawowych procesów – wznawiania i zamykania aukcji, aktualizacji cen i stanów magazynowych,
- umożliwia łatwą edycję parametrów, opisów, zdjęć i cen produktów,
- posiada aplikację mobilną, dzięki której możesz kontrolować sprzedaż z dowolnego miejsca,
- integruje się z innymi kanałami sprzedaży, jeśli działasz nie tylko na Allegro (np. sklepem internetowym czy OLX).
👉 Przeczytaj też kompleksowy poradnik o tym, jak sprzedawać na Allegro.
Sky-Shop jako program do obsługi Allegro
Oprogramowanie Sky-Shop, dzięki integracji z Allegro, umożliwia zarządzanie sprzedażą w serwisie bez konieczności logowania się na kontach założonych na portalu. Najważniejsze funkcje, takie jak np. wystawianie aukcji, można obsługiwać z poziomu intuicyjnego panelu administracyjnego platformy. Sky-Shop możesz połączyć z jednym lub kilkoma profilami Allegro – liczba kont, które możesz zintegrować z platformą, jest nieograniczona.
- Z oprogramowania możesz korzystać, nawet jeśli nie chcesz otwierać i prowadzić własnego sklepu internetowego – w każdej chwili możesz go bowiem wyłączyć.
- Platforma sprawdza się również w sprzedaży wielokanałowej – np. w e-sklepie, na Allegro, w Zakupy Google, Morele i Empik Place jednocześnie.
👉 Dowiedz się więcej na temat sprzedaży w ramach kilku kont Allegro.
Funkcje narzędzia do obsługi zamówień na Allegro
Oprogramowanie ułatwia firmom zarządzanie produktami i aukcjami, automatyzuje sprzedaż w serwisie i pomaga w optymalizacji cen.
Zarządzanie produktami i aukcjami
W panelu administracyjnym platformy możesz bardzo łatwo:
- tworzyć, wystawiać, wznawiać i zamykać aukcje (pojedynczo lub masowo);
- zmieniać ceny, parametry, zdjęcia, miniaturki oraz ilości produktów wewnątrz systemu Sky-Shop (jw.);
- aktualizować liczbę produktów, ich parametry obowiązkowe i ceny na Allegro;
- kreować podobne oferty (np. na inne konta Allegro);
- wykluczać i dodawać produkty do akcji automatycznych (opisanych niżej).
Automatyzacja sprzedaży
Sky-Shop pozwala na w pełni automatyczne:
- Zamykanie i wznawianie aukcji na Allegro;
- Aktualizowanie cen, ilości i parametrów obowiązkowych produktów na Allegro;
- Dobieranie cenników dostaw towarów wystawianych na aukcjach;
- Łączenie zakupów z wielu ofert w jedno zamówienie;
- Pobieranie zamówień ze wszystkich kont Allegro połączonych z oprogramowaniem;
- Importowanie informacji o wpłatach od klientów;
- Przesyłanie numerów listów przewozowych do Allegro;
- Powiadamianie klientów o zmianach statusów zamówień oraz ich wysyłkach (SMS/e-mail);
- Aktualizowanie stanów magazynowych w e-sklepie (jeśli chcesz go prowadzić) na podstawie informacji z Allegro.
Opisane funkcje Allegro wymagają tylko jednorazowej konfiguracji, po której dokonaniu możesz cieszyć się ich w pełni automatycznym działaniem!
Pomoc w ustalaniu cen
Oprogramowanie sprawdza się w handlu za pośrednictwem serwisu również dlatego, że zostało wyposażone w funkcje ułatwiające zarządzanie polityką cenową na portalu:
1. Ustalanie narzutu Allegro
W panelu administracyjnym Sky-Shop możesz ustawić narzut Allegro, który pozwoli Ci na pokrycie kosztów prowizji od sprzedaży za pośrednictwem serwisu i uczyni ją bardziej opłacalną. Narzut zostanie doliczony automatycznie do cen wystawianych produktów.
2. Szacowanie kosztów sprzedaży
Platforma e-commerce Sky-Shop przedstawi Ci szacunkowy koszt sprzedaży w serwisie, obliczony na podstawie aktualnych danych z cennika serwisu – wysokości prowizji od sprzedaży w danej kategorii oraz opłat za utrzymanie ofert.
3. Dobieranie cenników dostaw
Użyjesz skonfigurowanych w systemie Allegro cenników dostaw i przypiszesz je do wybranych produktów. Cenniki możesz przypisywać do produktów masowo (do wielu na raz) lub pojedynczo. Podczas wystawiania produktu, możesz wybrać jeden z zaimportowanych cenników lub skorzystać z odnośnika, który pozwoli Ci dodać nowy cennik dostawy w systemie Allegro.
👉 Sprawdź, jak łatwo korzysta się z funkcji Allegro w Sky-Shop i przeczytaj instrukcje dotyczące konfiguracji sprzedaży Allegro na platformie.
Wsparcie zarządzania sprzedażą na Allegro
Poznaj inne funkcje oprogramowania Sky-Shop, które czynią je świetnym systemem do obsługi Allegro:
Oznaczanie zamówień Allegro i Allegro Smart
Oprogramowanie identyfikuje i oznacza w systemie wszystkie zamówienia złożone za pośrednictwem Allegro – co może okazać się dla Ciebie ważne, jeśli zamierzasz prowadzić sprzedaż na Allegro i w sklepie internetowym jednocześnie, czy też realizować strategię omnichannel e-commerce. Platforma oznacza także zamówienia z darmową wysyłką w ramach usługi Allegro Smart.
👉 Przeczytaj więcej o Allegro Smart.
Kreowanie i wykorzystywanie szablonów
W panelu administracyjnym Sky-Shop możesz zapisać nieograniczoną liczbę unikalnych szablonów, które pozwolą Ci wyróżnić się na tle pozostałych sprzedawców na Allegro. Dostępny jest również ich podgląd. Dzięki specjalnemu systemowi znaczników, elementy takie jak zdjęcie czy opis produktu, zostaną dodane automatycznie.
Zobacz, jak możesz korzystać z szablonów aukcji w praktyce 👇
Zarządzenie przesyłkami
Wbudowany w oprogramowanie Menadżer Przesyłek pozwala na generowanie etykiet kurierskich Allegro. Dzięki niemu, przy pomocy kilku kliknięć, wydrukujesz potrzebne do przygotowania wysyłek etykiety:
- Allegro Paczkomaty InPost;
- Allegro Kurier InPost;
- DHL Kurier Wieczór.
Integracje z hurtowniami dropshipping
Nasze oprogramowanie jest zintegrowane z dużą liczbą hurtowni otwartych na ten typ współpracy. Ze Sky-Shop możesz więc zająć się handlem przez Internet nie inwestując w towary, które zamierzasz wystawiać na aukcje Allegro!
👉 Dowiedz się więcej o dropshippingu na Allegro.
Sky-Shop posiada także gotowe integracje z hurtowniami dropshipping – jest ich ponad 270! Jeśli hurtowni, z którą współpracujesz lub negocjujesz, nie ma w naszej bazie, zintegrujemy jej system z naszym oprogramowaniem bezpłatnie!
👉 Sprawdź listę hurtowni dropshipping zintegrowanych ze Sky-Shop.
Wsparcie produktyzacji Allegro
Produktyzacja to rozwiązanie Allegro, dzięki któremu użytkownik otrzymuje dostęp do wielu ofert sprzedaży tego samego produktu. Integracja platformy e-commerce Sky-Shop z Allegro wspiera produktyzację poprzez pojedyncze i masowe powiązywanie aukcji z produktami.
👉 Sprawdź, na czym polega produktyzacja Allegro i jak wspiera ją Sky-Shop.
Podsumowanie
Sprzedaż na Allegro staje się prostsza, gdy zamiast ręcznie obsługiwać aukcje, korzystasz z systemu, który robi to za Ciebie. Sky-Shop nie tylko automatyzuje wystawianie ofert, aktualizację stanów i obsługę zamówień, ale też pomaga lepiej zarządzać cenami i konkurować w serwisie. Dzięki temu oszczędzasz czas, unikasz błędów i możesz skupić się na rozwoju sprzedaży.
Najłatwiej będzie, jak sprawdzisz to samodzielnie. Załóż darmowe konto i przetestuj nasz program do Allegro!
Chcesz wiedzieć więcej na temat funkcji oprogramowania Sky-Shop związanych z Allegro? Skontaktuj się z nami lub skomentuj artykuł!
Program do obsługi Allegro – FAQ
Nie, nie musisz. Z oprogramowania takiego jak Sky-Shop możesz korzystać bez e-sklepu, wystarczy integracja z kontem Allegro.
Większość programów jest płatna, ale zwykle dostępny jest darmowy okres testowy. To dobry sposób, aby sprawdzić, czy narzędzie odpowiada Twoim potrzebom. Sky-Shop możesz testować bezpłatnie przez 14 dni. Zacznij już teraz!
Tak, nowoczesne oprogramowanie pozwala połączyć wiele kont Allegro i zarządzać nimi z jednego panelu, co oszczędza czas i porządkuje pracę.
Warto, aby oferował automatyzację aukcji, aktualizację stanów magazynowych i cen, łatwą edycję produktów, a także integracje z innymi kanałami sprzedaży. W przypadku sprzedaży w dropshippingu bardzo ważna jest także integracja z hurtowniami, która pozwala zautomatyzować cały proces
Tak, jeśli ma integracje z hurtowniami, możesz sprzedawać bez magazynu.Stany magazynowe są dzięki temu aktualizowane co najmniej kilka razy na dobę, a wszystkie zamówienia spływają do jednego miejsca. Dowiedz się więcej o dropshippingu na Allegro.
To zależy od skali sprzedaży, ale automatyzacja wystawiania ofert, aktualizacji stanów czy obsługi zamówień pozwala zyskać nawet kilka godzin dziennie.