Planujesz rozpoczęcie sprzedaży online? A może chcesz przenieść swój sklep na inne oprogramowanie?
Nie dziwne więc, że zainteresowałeś się Shopify. To jedna z najbardziej popularnych platform e-commerce na świecie.
Czy będzie to jednak dobry wybór w Twoim przypadku?
Z poniższego artykułu dowiesz się:
- czym dokładnie jest Shopify,
- jakie są najważniejsze funkcje tej platformy,
- czy warto wybrać Shopify, jeżeli planujesz sprzedawać na polskim rynku,
- jakie alternatywy dla Shopify warto rozważyć.
Spis treści artykułu
Co to jest Shopify?
Shopify to oprogramowanie sklepów internetowych. Wywodzi się z Kanady, gdzie zostało założone w 2006 roku, działa jednak na rynku międzynarodowym.
Shopify działa w modelu SaaS, zwanym inaczej subskrybcyjnym czy abonamentowym.
Oznacza to, że w zamian za opłacanie abonamentu otrzymujesz dostęp do platformy umożliwiającej prowadzenie sprzedaży internetowej wraz z szeregiem gotowych funkcji.
A ile wynosi ten abonament? Jego cena waha się od 29 do 299$ miesięcznie – w zależności od wybranego przez Ciebie pakietu.
Shopify – najważniejsze funkcje
Shopify, jak każdy inny system e-commerce działający w modelu SaaS, umożliwia Ci łatwy start w e-commerce i późniejsze prowadzenie sprzedaży online. Pracujesz na gotowym systemie, który musisz jedynie dostosować do swoich potrzeb i preferencji.
Do najważniejszych funkcji platfromy należą:
- Prowadzenie sklepu internetowego.
- Obsługa innych kanałów sprzedaży (jak Amazon czy eBay).
- Integracje z systemami płatności i firmami kurierskimi (Shopify Shipping i Shopify Payments).
- Tworzenie kodów rabatowych i kart podarunkowych.
- Możliwość prowadzenia sprzedaży w różnych walutach.
- Hosting i certyfikat SSL w cenie abonamentu.
- Wsparcie techniczne.
- Darmowy, dwutygodniowy okres testowy.
Jak łatwo więc zauważyć, Shopify oferuje bardzo zbliżone funkcje do każdej innej platformy e-commerce, działającej w modelu SaaS.
Shopify a sprzedaż w Polsce – czy to ma sens?
Teoretycznie z Shopify bez przeszkód możesz korzystać na terenie naszego kraju czy prowadząc sprzedaż na polski rynek.
Musisz jednak liczyć się z tym, że dostępność niektórych rozwiązań może być ograniczona.
Polskie platformy, jak np. Sky-Shop, są zintegrowane z popularnymi w naszym kraju rozwiązaniami. Mowa między innymi o bramkach płatności, sposobach dostawy, systemach księgowych czy ERP – do których są przyzwyczajeni zarówno sprzedający, jak i kupujący.
Jeżeli założysz sklep na Shopify i będziesz chciał sprzedawać np. na Allegro, nie możesz liczyć na bezpośrednią integrację od dostawcy oprogramowania.
Oczywiście, że prowadzenie sprzedaży na portalu jest jednak wykonalne. Musisz w tym celu założyć jednak konto na kolejnym portalu (Baseliker) i skorzystać z jego integracji z Allegro, połączonej z Shopify.
To tylko jeden z przykładów – podobne jednak można mnożyć.
Czy jednak warto tak komplikować sobie pracę, gdy od razu możesz postawić na rodzime rozwiązanie?
Przetestuj Sky-Shop
Sky-Shop to polska platforma e-commerce działająca w modelu SaaS – dokładnie tak, jak Shopify. Jest jednym z najchętniej wybieranych oprogramowań do sprzedaży w Internecie w Polsce.
Została ona założona w 2009 roku, a jednym z jej twórców jest Przemysław Matoga – twórca skryptu php.BB by Przemo, na którym działało swego czasu ponad 20 tysięcy forów internetowych.
Sky-Shop oferuje Ci następujące rozwiązania:
- Autorską, stale rozwijaną, dwukierunkową integrację z Allegro.
- Autorski, zaawansowany moduł integracji z hurtowniami. Dziś na liście Sky-Shop znajduje się ponad 400 polskich hurtowni. Co więcej, istnieje możliwość bezpłatnego wykonania integracji z hurtownią, której na wspomnianej liście jeszcze nie ma.
- Integracje z innymi, popularnymi w Polsce, platformami marketplace – Empik Marketplace, Morele Marketplace, OLX.
- Integracje z popularnymi bramkami płatności (w tym autorską Sky-Pay), firmami kurierskimi i brokerami, systemami księgowymi, systemami ERP, narzędziami marketingowymi.
- Możliwość sprzedaży plików cyfrowych.
- Aplikację mobilną do zarządzania sprzedażą.
- 14-dniowy okres testowy.
- Nielimitowane wsparcie techniczne i szereg materiałów edukacyjnych.
A jak wygląda to od strony finansowej? Ceny pakietów Sky-Shop zaczynają się już od 49 zł miesięcznie.
Możesz zauważyć, że część funkcji pokrywa się z ofertą Shopify. Sky-Shop oferuje Ci jednak wiele rozwiązań dostosowanych do polskiego rynku e-commerce, których nie znajdziesz na zagranicznej platformie.
Podsumowanie
Shopify plasuje się na 3 miejscu, gdy mowa o popularności platform e-commerce – i bez wątpienia zasługuje na ten wynik.
To świetne oprogramowanie, jednak jeżeli sprzedajesz na terenie Polski, korzystanie z polskiej platformy sprawi, że prowadzenie sklepu internetowego będzie dla Ciebie znacznie łatwiejsze. Wszystko za sprawą integracji z rodzimymi firmami, bez których trudno prowadzić efektywny biznes w sektorze e-commerce w naszym kraju.
Przetestuj wszystkie funkcje Sky-Shop – bezpłatnie przez 14 dni! A w razie pytań zachęcamy do kontaktu na info@sky-shop.pl.