Tworzenie sklepów internetowych jeszcze nigdy nie było tak proste! Dziś nie musisz być wytrawnym programistą czy grafikiem, by doskonale poradzić sobie z rozpoczęciem sprzedaży w Internecie i przekuciem pasji w zysk. Czas wykorzystać nieustanny wzrost zainteresowania zakupami w Internecie! Zobacz krok po kroku, jak stworzyć projekt sklepu internetowego, którego budowa i codzienna obługa stanie się przyjemnością!
Spis treści artykułu
- Jak stworzyć sklep internetowy w 6 prostych krokach?
- Co zyskujesz tworząc sklep internetowy za pośrednictwem Sky-Shop?
Jak stworzyć sklep internetowy w 6 prostych krokach?
Wybór oprogramowania na abonament, w którym korzystasz z dostosowanego do Twoich aktualnych potrzeb pakietu abonamentowego jest najszybszym i najprostszym sposobem na tworzenie sklepów internetowych. Szereg gotowych rozwiązań w pełni dostosowanych do sprzedaży online sprawia, że sklepy internetowe można uruchomić nawet w kilka/kilkanaście godzin, a z ich obsługą i dokonywaniem zmian poradzi sobie nawet laik! Funkcje e-commerce dostępne w poszczególnych pakietach są dostosowane do wielkości biznesu – tak, byś płacił jedynie za to, z czego korzystasz.
Zobacz jak wygląda budowanie sklepów internetowych krok po kroku! W dalszej części artykułu znajdziesz rozwinięcie wymienionych punktów.
1. Zadbaj o formalności w sklepie internetowym
Zanim zakładanie sklepu internetowego i wgrywanie produktów rozpocznie się na dobre, warto zadbać o wszelkie formalności związane z:
- Założeniem firmy lub wyborem działalności nierejestrowanej.
- Wyborem PKD dla sprzedaży internetowej.
- Możliwością skorzystania ze zwolnienia z obowiązku fiskalizacji sprzedaży w sklepie internetowym.
- Wyborem nazwy sklepu internetowego i domeny.
Kluczowym z wymienionych aspektów jest założenie firmy. To ona ułatwi Ci nawiązywanie kontaktów z hurtowniami, kurierami i operatorami płatności.
Wybór nazwy i domeny dla sklepu
Nazwę sklepu internetowego i jego domenę warto wybierać jednocześnie. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której praca nad nazwą pójdzie na marne, ponieważ domena jest już zajęta. Wybierając nazwę zwróć także uwagę na jej ewentualne podobieństwo do marek, które istnieją już w sieci. Nieznaczne różnice np. Sklepik i Sklepikk sprawią, że Google podsunie Twoim klientom ofertę firmy, która prowadzona jest dłużej niż Twoja. Postaraj się, żeby:
- Nazwa sklepu internetowego wskazywała na jego asortyment.
- Domena dla e-sklepu była taka sama, jak jego nazwa.
- Jeśli Twój sklep internetowy kierowany jest na rynek polski, wybierz domenę z końcówką .pl. W przypadku rynków zagranicznych lepiej sprawdzi się końcówka .com.
2. Zdecyduj czy sprzedajesz wyroby własne czy produkty z hurtowni
Najważniejszym elementem każdego e-sklepu są produkty zaprezentowane w sposób zachęcający do zakupu. Od tego, skąd bierzesz towar do swojego sklepu internetowego będzie zależała forma uzupełniania danych produktowych. Możliwości jest kilka:
- Sprzedaż wyrobów własnych. Ze względu na unikalne parametry każdego z towarów, wprowadzisz zdjęcia, opisy i wszelkie parametry ręcznie.
- Handel produktami z hurtowni. Niezależnie od tego, czy korzystasz z dropshippingu, czy posiadasz własny magazyn, integracja z hurtowniami jest dla Ciebie! Mechanizm pozwoli na automatyczne pobranie wszystkich danych o Twojej ofercie sprzedażowej, dzięki czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu.
Chcesz szybko założyć sklep internetowy? Nie trać czasu na sprowadzanie towaru czy żmudne fotografowanie poszczególnych produktów. Stwórz sklep dropshipping! Skorzystaj z gotowego oprogramowania i oferty hurtowni dropshipping, by bardzo szybko zapełnić wirtualne półki pożądanym towarem. Wybierz jednego, dwóch, trzech… – ilu chcesz dostawców i żongluj dostępnymi u nich towarami. Automatyzacja sprawia, że sprawnie kontrolujesz stany magazynowe i nie martwisz się o dostawy. Podjęcie współpracy z hurtownią jest naprawdę proste!
Nie masz pomysłu na sklep internetowy? Zobacz, co opłaca się sprzedawać w Internecie!
3. Zadbaj o profesjonalny wygląd sklepu
Decydując się na tworzenie sklepu internetowego, warto postawić na niezawodne oprogramowanie i przyjemną dla oka grafikę. Nowoczesny, przejrzysty widok produktów na stronie osiągniesz dzięki gotowym modułom zawartym w Kreatorze Szablonu Sklepu. Jak to działa?
- Wchodzisz na stronę Sky-Shop.pl, wprowadzasz swój adres e-mail i klikasz „zakładam sklep bezpłatnie”.
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do: Konfiguracja > Wygląd sklepu > Kreator wyglądu.
- Każdy z modułów dostępny jest w kilku wersjach, spośród których wybierasz tę, z której chcesz skorzystać.
- Przeciągasz kafelki zgodnie z własną inwencją.
- W ten sposób budujesz widok strony głównej sklepu, karty produktu, koszyka, wbudowanego w sklep internetowy bloga i pozostałych elementów.
- Sklep interentowy jest już stworzony! Jego szatę graficzną zmienisz w dowolnym momencie.
Szerokie możliwości konfiguracji to gwarancja uzyskania indywidualnego wyglądu Twojego sklepu za darmo, przy niewielkim nakładzie pracy i zachowaniu przejrzystości całej oferty. Co ciekawe, z możliwości, jakie daje projektowanie sklepów internetowych w Sky-Shop.pl korzystają rozpoznawalne sklepy internetowe takie, jak Media-Tech!
Projektowanie sklepów internetowych z kafelków to prosty i szybki, ale nie jedyny sposób na nowoczesną, dobrze prezentujący się szablon sklepu.
Chcesz otrzymać gotowy wygląd sklepu dostosowany do Twoich potrzeb od A do Z? Sięgnij po indywidualny projekt graficzny sklepu internetowego!
A dla tych, którzy szukają rozwiązań dopasowanych do branży, w której działają, przygotowaliśmy gotowe projekty sklepów internetowych.
Mnogość dostępnych rozwiązań sprawia, że wybór szaty graficznej jest naprawdę szeroki.
Pamiętaj, że Sky-Shop wspiera Twoją sprzedaż, zapewniając:
👉 Krótki koszyk zakupowy
👉 Profesjonalną kartę produktu
4. Ustal metody płatności i formy dostawy w sklepie internetowym
Kiedy produkty są już przygotowane do sprzedaży, czas umożliwić ich zakup. W sprzedaży internetowej królują szybkie płatności online realizowane przez bramki płatnicze. To sposób, który pozwala na automatyczne uzupełnienie danych do transakcji i finalizację transakcji przy pomocy kilku kliknięć (np. przelewem, kartą lub blikiem). Zapewnia wygodę kupującemu, który nie musi martwić się o jakiekolwiek błędy oraz sprzedającemu, który natychmiast otrzymuje zapłatę i przystępuje do realizowania zamówienia. O czym musisz pamiętać uruchamiając bramkę płatniczą w nowo stworzonym sklepie internetowym?
- Wszystkie bramki płatnicze wymagają zabezpieczenia danych w postaci certyfikatu SSL.
- Bramkę, z której chcesz korzystać wybierzesz z listy bramek płatniczych. Nie instalujesz żadnych dodatkowych wtyczek płatności! Przed jej uruchomieniem konieczne jest podpisanie umowy z wybraną firmą.
- Każda z bramek płatniczych pobiera prowizję od opłaconych z jej użyciem transakcji w Sky-Pay możesz liczyć na atrakcyjne warunki współpracy i szybkie uruchomienie płatności w sklepie (bez umowy, wystarczy wypełnić formularz)!
W sklepie internetowym muszą pojawić się również różne formy dostawy. Dziś zdecydowana większość klientów wybiera Paczkomaty InPost oraz dostawy kurierskie. Istnieją dwa sposoby, na to, by zapewnić klientom możliwość korzystania z tych usług:
- Podpisanie indywidualnej umowy z firmą kurierską, która zazwyczaj wiąże się z szacunkowym określeniem ilości odbieranych w miesiącu paczek. Daje możliwość negocjowania cen.
- Wykorzystanie brokera kurierskiego, który udostępnia oferty wielu przewoźników w atrakcyjnych cenach, bez konieczności wiązania się umową z konkretną firmą.
Zobacz, z jakimi kurierami i brokerami kurierskimi możesz zacząć współpracę i uzgodnij jej warunki!
5. Dodaj profesjonalny regulamin dla sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego jest niezbędny przy sprzedaży online. Chroni zarówno kupujących, jak i sprzedających. Zawiera szereg istotnych informacji obejmujących m.in.:
- moment zawarcia umowy między sklepem internetowym i kupującym,
- informację o przesłaniu faktury drogą mailową, co jest powszechnie stosowanym zabiegiem podczas rozliczania dropshippingu,
- wszelkie szczegóły związane z płatnościami, dostawą oraz zwrotami towarów.
Z uwagi na fakt, że możesz nie zdawać sobie sprawy z istnienia wielu niuansów prawnych, napisanie napisanie regulaminu sklepu internetowego warto powierzyć profesjonalistom. Pamiętaj, że kopiowanie regulaminów ze stron internetowych bez zgody autora jest przestępstwem i nie gwarantuje dopasowania wszystkich klauzul do Twojej działalności.
Tworząc sklep internetowy miej na uwadze, że większość osób będzie szukała informacji o dostawie, zwrotach oraz wszelkich zasadach w stopce strony. Dlatego regulamin warto zamieścić właśnie tam.
6. Wykorzystaj inne kanały sprzedaży
By w pełni wykorzystać potencjał e-commerce, postaw na sprzedaż wielokanałową, czyli omnichannel. To strategia bazująca na zamieszczaniu swoich ofert tam, gdzie pojawiają się potencjalni klienci. Jako początkujący sprzedawca musisz mieć świadomość, że utworzenie sklepu internetowego to początek drogi do osiągnięcia sprzedaży. Najpierw klienci, dzięki pozycjonowaniu sklepu, reklamom, promocji w Social Media oraz aktywności na branżowych grupach muszą dowiedzieć się o jego istnieniu.
Zanim to się stanie, warto skorzystać z innych kanałów sprzedaży, takich jak Allegro, gdzie dotarcie do Twoich potencjalnych klientów jest dużo prostsze. Nie jest to jednak jedyny kanał dodatkowy, którym warto się zainteresować! Co ważne, panel administracyjny Sky-Shop zapewnia wygodną obsługę wszystkich zamówień z jednego miejsca!
Poznaj 5 dobrych miejsc do sprzedaży w Internecie!
Co zyskujesz tworząc sklep internetowy za pośrednictwem Sky-Shop?
- Możliwość uruchomienia sklepu i sprzedaży w kilka dni,
- codzienne aktualizacje i rozwój oprogramowania,
- pomoc obsługi technicznej,
- wydajny hosting w cenie abonamentu, dzięki czemu kupno serwera jest zbędne,
- gotowe narzędzie posiadające wszystkie niezbędne integracje m.in. z kurierami, bramkami płatniczymi, hurtowniami, Allegro i innymi kanałami sprzedaży,
- sklep dostosowany do RODO.
Podczas gdy zespół Sky-Shop.pl zajmuje się wszystkimi kwestiami technicznymi i rozwojem oprogramowania, z którego korzystasz, Ty skupiasz się na dostosowaniu sklepu i samej sprzedaży! Przy samodzielnym budowaniu sklepu internetowego najlepiej wybrać oprogramowanie SaaS, które natychmiast po konfiguracji jest gotowe do sprzedaży. Co ważne, jego obsługa nie wymaga wiedzy z zakresu IT, toteż będzie idealnym rozwiązaniem dla początkujących sprzedawców.
Tworzymy sklepy internetowe od 2009 roku. Ponad dekada doświadczenia w e-commerce i przeszło 35 000 klientów, którzy założyli sklep z wykorzystaniem naszego oprogramowania, sprawia, że doskonale rozumiemy rozwiązania, jakich potrzebują sprzedawcy. Poznaj opinie naszych klientów oraz nasze realizacje.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub zostaw komentarz 😉 Odpowiemy!