Sky-Shop Blog Sklep internetowy Marketing sklepu Sprzedaż B2B i hurtownia internetowa. Jak założyć?

Sprzedaż B2B i hurtownia internetowa. Jak założyć?

Sklep internetowy
9 min

Sprzedaż B2B, czyli dla firm, jest często pomijanym kierunkiem rozwoju biznesu. Niesłusznie! W końcu wraz ze wzrostem zainteresowania produktami przez klientów końcowych, rośnie popyt w hurtowniach. To z kolei daje szerokie pole do inwestycji. Zobacz, jak założyć hurtownię internetową, na co zwrócić uwagę wybierając platformę B2B i jak rozkręcić sprzedaż!

Co to jest i na czym polega sprzedaż B2B?


Sprzedaż B2B (business to business) to sprzedaż zachodząca pomiędzy firmami (przedsiębiorstwami). W zależności od charakteru działalności firm, może zachodzić m.in. na liniach: producent – dystrybutor (hurtownia internetowa) bądź dystrybutor (hurtownia internetowa) – punkt sprzedaży (sklep internetowy).
Sprzedaż B2B polega na nawiązaniu relacji handlowej na jednym z dwóch poziomów:

  • Horyzontalnym (poziomym) – kiedy sprzedaż zachodzi pomiędzy firmami z różnych branż np. gdy wyposażenie biura dostarczane jest do agencji marketingowej.
  • Wertykalnym (pionowym) – kiedy produkty sprzedawane są w obrębie jednej branży np. gdy komponenty dostarczane są do firmy produkującej wyposażenie biura.

Oczywiście, pojęcie sprzedaży B2B nie ogranicza się do samego momentu zawarcia transakcji. Obejmuje także przygotowanie oferty oraz jej prezentację, realizację zamówień, obsługę posprzedażową oraz szereg innych relacji zachodzących pomiędzy firmami. Jednym z sektorów o dużym potencjale rozwoju jest B2B w e-commerce. Nieustanny wzorst sprzedaży online zwiększył zapotrzebowanie na hurtownie internetowe niemal z każdej branży. 

Zobacz, dlaczego warto założyć hurtownię internetową!

Jak założyć hurtownię internetową?


Założenie hurtowni internetowej przebiega bardzo podobnie do założenia sklepu internetowego. Różnice będą wynikały ze skali Twojej działalności i obejmą:

  • wybór platformy B2B,
  • nawiązanie kontaktu z producentami, by zminimalizować liczbę pośredników towarów,
  • numer PKD dla hurtowni internetowej – numerem podstawowym jest 46.1,
  • podpisanie umowy z firmą kurierską – zwłaszcza jeśli chcesz działać w dropshippingu,
  • logistykę magazynu,
  • konieczność odprowadzania podatku VAT, z którego większość sklepów internetowych jest zwolniona, a hurtownie internetowe ze względu na skalę działalności (obrót roczny przekraczający 200 000 zł) muszą go odprowadzać.
Na skróty

Załóż swoją hurtownię internetową już dziś!

  • Wybierz kompleksowe oprogramowanie Sky-Shop.pl
  • Skorzystaj z funkcji dla hurtowni internetowych, jakie daje moduł B2B
  • Prowadź równocześnie sprzedaż B2B i sklep dla klientów detalicznych!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Sprawdź  nasz artykuł na temat: „Czym jest dropshipping?”

Funkcje platformy sprzedażowej B2B


Od teraz platforma B2B jest Twoim podstawowym narzędziem pracy! Dostępne funkcje bezpośrednio wpłyną na wygodę i sprawność Twojego działania, a także na zadowolenie klientów. Dobrym pomysłem (zwłaszcza dla osób, które sprzedaż hurtową chcą łączyć ze sprzedażą detaliczną) jest wykorzystanie z oprogramowania sklepowego wraz z modułem B2B. Pozwoli to na stworzenie miejsca, w którym odnajdą się klienci B2B i B2C. Poniżej prezentujemy kluczowe funkcje, jakie musi mieć platforma B2B!

Poznaj wszystkie funkcje modułu B2B dla e-commerce już podczas korzystania z bezpłatnej, 14-dniowej wersji testowej sklepu w Sky-Shop.pl!

Integracja z systemami ERP

System ERP w hurtowni internetowej stanowi centrum dowodzenia. To on pozwala panować nad stanami magazynowymi, dostawami i opłacalnością sprzedaży poszczególnych produktów. Właśnie dlatego platforma B2B, z której korzystasz nie tylko powinna, ale musi posiadać integracje z systemami ERP.

  • Jeśli korzystasz już z systemu ERP – wybierz platformę B2B, która jest już z nim zintegrowana.
  • Jeśli dopiero szukasz systemu ERP dla siebie – sprawdź listę integracji z systemami ERP i spośród nich wybierz odpowiedni dla siebie.

Oprogramowanie Sky-Shop.pl jest zintegorwane m.in. z ERP Comarch oraz Subiekt.

Sprawdź wszystkie integracje z systemami ERP! Nie znalazłeś oprogramowania, z którego korzystasz? Zintegruj się po API.

Hurtownia internetowa otwarta/półotwarta/zamknięta

Hurtownia internetowa powinna być dostępna wyłącznie dla klientów B2B. Jako sprzedawca musisz mieć pełną kontrolę nad zakresem informacji, które udostępniasz. W module B2B kierowanym do hurtowni internetowych zostały stworzone 3 poziomy dostępności hurtowni:

  1. Hurtownia otwarta – po wejściu na stronę widoczne są produkty i ich ceny;
  2. Hurtownia półotwarta – po wejściu na stronę widoczne są produkty bez cen. Strona może pełnić rolę katalogu produktów;
  3. Hurtownia zamknięta – zobaczenie produktów i cen wymaga zalogowania się.

Zakresem wyświetlanych informacji możesz manipulować z poziomu panelu administracyjnego sklepu. Dokonanie zmian nie wymaga ingerencji programisty.

Autoryzacja konta w hurtowni internetowej

Chcesz współpracować wyłącznie z najlepszymi kontrahentami? Autoryzacja konta w hurtowni internetowej Ci w tym pomoże! Funkcja wbudowana w moduł B2B to gwarancja, że dostęp do Twojej oferty uzyskają wyłącznie osoby, które zalogowały sie do systemu i zostały przez Ciebie zatwierdzone.
Autoryzacja konta jest szczególnie doceniana przez przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż B2B trudno dostępnych produktów, a także Ci chroniący swoją strategię cenową przed konkurencją.

Grupy rabatowe dla hurtowni B2B

Wśród pytań zadawanych hurtowni przed rozpoczęciem współpracy pojawia się wątek progów rabatowych. Są to pułapy, po których osiągnięciu punkt sprzedaży może liczyć na uzyskanie niższej ceny. Właśnie dlatego grupy rabatowe dla hurtowni B2B są jedną z najbardziej przydatnych funkcji. To one pozwalają na szybkie i sprawne ustalenie odrębnych warunków dla wielu kontrahentów. Narzędzie dostępne w Sky-Shop.pl pozwala na tworzenie zaawansowanych grup rabatowych, które obejmują nie tylko kwotę złożonych zamówień, ale także inne czynniki np. czas, w jakim pułap został osiągnięty.

Hurtownia internetowa + sprzedaż detaliczna

Korzystając z modułu B2B do prowadzenia hurtowni internetowej, który jest udostępniany przez Sky-Shop.pl nie musisz rezygnować ze sprzedaży detalicznej! Narzędzie sprawia, że dostępny na co dzień dla klientów detalicznych sklep internetowy, zamieni się w hurtownię tuż po zalogowaniu. Pamiętaj, że klienci hurtowi w chwili logowania będą musieli podać dane firmy.

Kolejnym z udogodnień dostępnych w rozbudowanym systemie jest wyświetlanie cen:

  • brutto – dla klientów detalicznych,
  • netto – dla klientów hurtowych,
  • netto i brutto.

Dostosowanie typów wyświetlanych cen do rodzaju klienta pozwoli Ci zyskać jego sympatię. W końcu liczenie realnych kosztów zakupu stanie się prostsze i szybsze.

Poznaj możliwości modułu B2B!

Oferta XML/CSV przy sprzedaży B2B

Przy sprzedaży B2B wygenerowanie pełnej oferty w formie XML lub CSV jest absolutnym must have! Pliki w wybranym formacie są wykorzystywane przez współpracujące z Tobą sklepy internetowe m.in. do pobrania i aktualizowania danych produktowych. Platforma B2B, która udostępni Ci możliwość wygenerowania oferty w takim formacie znacząco ułatwi pracę i otworzy możliwość współpracy z wieloma kontrahentami. Sprzedawcy, którzy sprzedaż B2B prowadzą z wykorzystaniem oprogramowania Sky-Shop.pl generują swoją ofertę w formacie XML lub CSV szybko i bezproblemowo, co w dropshippingu jest na wagę złota!

Dla kogo jest hurtownia internetowa?


Założenie hurtowni internetowej to dobry pomysł na rozwój sklepu internetowego, a także niezależny biznes. Największe szanse na sukces w tej branży będą miały osoby:

  • posiadające wiedzę na temat importu towarów z krajów azjatyckich;
  • będące w kontakcie z producentami oraz dystrybutorami produktów;
  • prowadzące sklep, dla którego hurtownia internetowa będzie dodatkiem.

Ogromnym atutem przy prowadzeniu hurtowni internetowej będzie znajomość specyfiki branży, trendów oraz oczekiwań przyszłych klientów. To one pomogą wyznaczyć drogę rozwoju.

Czy do prowadzenia hurtowni internetowej potrzebny jest duży magazyn?


To, czy prowadzenie hurtowni internetowej będzie wymagało posiadania dużego magazynu uzależnione jest od szerokości oferowanego przez Ciebie asortymentu. Duża liczba produktów, w różnych wariantach kolorystycznych i rozmiarowych wygeneruje potrzebę posiadania hali magazynowej pokaźnych rozmiarów. W zależności od Twoich preferencji i możliwości finansowych, magazyn możesz kupić lub wynająć.

Co ciekawe, hurtownia internetowa może z powodzeniem funkcjonować także bez dużego magazynu. Jeśli w Twojej ofercie znajduje się wąska grupa produktów specjalistycznych to nawet przy dużych zapasach poszczególnych modeli uda Ci się prowadzić sprzedaż z lokalu o metrażu około 100 m2.

Jak rozkręcić sprzedaż B2B?


Rozkręcenie sprzedaży B2B, podobnie jak sprzedaży B2C, wymaga dotarcia do potencjalnych kontrahentów. Twoje działania muszą być skierowane do firm. Co powinna objąć reklama hurtowni internetowej?

Pamiętaj, że reklama powinna zostać poprzedzona przygotowaniem atrakcyjnej oferty. Dla sprzedawców liczy się nie tylko cena, ale także:

  • dostępność zdjęć i opisów produktów,
  • posiadanie asortymentu sezonowego i możliwość jego rezerwacji,
  • stopień uzupełnienia parametrów produktu oraz nr EAN, który jest konieczny przy wystawianiu aukcji na Allegro,
  • polityka zwrotów i reklamacji – zwłaszcza w dropshippingu,
  • wsparcie dla Allegro Smart w dropshippingu.

Rozkręcenie sprzedaży B2B wymaga wyjścia naprzeciw oczekiwaniom firm. W przypadku hurtowni internetowej będzie związane m.in. z zaoferowaniem dropshippingu, który wybierany jest przez zdecydowaną większość początkujących sprzedawców. Jeśli założenie hurtowni online jest dla Ciebie etapem rozwoju sklepu internetowego, przystosowanie magazynu do wysyłki zwiększonej liczby paczek dla klientów detalicznych (obecnej w dropshippingu) nie będzie stanowiło problemu.

Sprzedaż hurtowa za granicę


Istotnym krokiem w rozwoju hurtowni internetowej jest wejście na rynki zagraniczne. Sprzedaż za granicę rekomendowana jest szczególnie hurtowniom, które pozyskują niszowe towary od lokalnych producentów, a także tym, które będą w stanie zaoferować atrakcyjną cenę produktów. Przygotowują się do sprzedaży zagranicznej pamiętaj o zapoznaniu się z:

  • przepisami podatkowymi;
  • przepisami związanymi z gospodarką odpadami;
  • regulacajmi i certyfikatami oraz oznaczeniami dotyczącymi sprzedawanych przez Ciebie produktów.

Szczególną grupą hurtowni, które powinny rozważyć sprzedaż zagraniczną są hurtownie dropshippingowe. Jeśli wśród sklepów, z którymi współpracujesz są podmioty prowadzące handel międzynarodowy, warto skorzystać z możliwości i umożliwić realizację zamówień pochodzących z krajów ościennych.

Prowadź i zintegruj hurtownię ze Sky-Shop.pl


Sky-Shop.pl to oprogramowanie do sprzedaży online, które umożliwia prowadzenie sklepu internetowego, a w połączeniu z modułem B2B – hurtowni internetowej. Niezależnie od tego, czy do swojej pracy wykorzystujesz Sky-Shop, czy inne oprogramowanie, powinieneś pojawić się na liście zintegrowanych hurtowni. To właśnie tam w pierwszej kolejności sprzedawcy poszukują dostawcy do swojego sklepu.

Zintegruj swoją hurtownię ze Sky-Shop.pl i daj się poznać tysiącom sklepów z różnych branż!

Pamiętaj, że oprogramowanie (także z modułem B2B) przetestujesz bezpłatnie aż przez 14 dni! Masz pytania? Skontaktuj się z naszymi doradcami lub zostaw komentarz 😉

5.00 avg. rating (99% score) - 10 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.