Sky-Shop Blog Inspiracje E-commerce Trendy e-commerce w 2020 roku!

Trendy e-commerce w 2020 roku!

Trendy e-commerce w 2020 roku!
E-commerce
5 min

Co czeka e-commerce w 2020 roku?

Sprzedaż przez Internet z roku na rok rośnie w siłę! Według raportu E-commerce w Polsce przeprowadzonego przez Gemius coraz więcej internautów deklaruje robienie zakupów w sieci. W 2019 roku kupujący online stanowili 62% wszystkich internautów (wzrost o 6% w stosunku do poprzedniego roku). Jakie przewagi e-sklepów nad tradycyjnymi wskazują konsumenci?

  • dostępność przez całą dobę,
  • brak konieczności jechania do sklepu,
  • nieograniczony czas wyboru (mogę przeglądać, jak długo chcę),
  • atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych,
  • łatwość porównywania ofert,
  • większy asortyment niż w sklepach tradycyjnych.

To tylko niektóre z wymienianych przez respondentów powodów, dla których wybierają zakupy w sklepach internetowych. Nowe technologie pozwalają na wprowadzanie rozwiązań, dzięki którym robimy zakupy jeszcze szybciej, łatwiej i wygodniej! Co nasz czeka w najbliższych miesiącach i latach? Przedstawiamy Wam trendy, które w 2020 roku będą kształtować rynek e-commerce!

Zastanawiasz się w jakiej branży najlepiej zarobisz, zakładając sklep? Zajrzyj do artykułu 24 pomysły na sklep internetowy w 2020 roku!

Najważniejsze trendy w e-commerce 2020

Ekologiczny e-commerce

Społeczna świadomość dotycząca konieczności stosowania przyjaznych naszej planecie rozwiązań wzrasta. Prowadząc sklep nie możesz o tym zapomnieć. Dobierz takie metody i technologie, które będą spójne z wizją i etapem rozwoju Twojego biznesu. Zastanów się, w których jego segmentach mógłbyś wykorzystać proekologiczne działania. A możliwości jest naprawdę wiele!

  • ogranicz zużycie folii w wysyłanych paczkach,
  • stosuj opakowania z materiałów z recyklingu,
  • optymalizuj sposób dostawy, aby oszczędzić paliwo,
  • angażuj się w proekologiczne akcje i inicjatywy,
  • dostarczaj dokumenty w formie elektronicznej,
  • korzystaj z naturalnych materiałów oraz produktów wytwarzanych dzięki ekologicznemu rolnictwu,
  • chwal się swoimi działaniami i promuj je wśród innych!

Przeczytaj o zielonym marketingu i wykorzystaj go w swoim sklepie!

Modele subskrypcyjne

Usługi abonamentowe stają się coraz popularniejsze. Ten trend zauważalny jest szczególnie na świecie, gdzie sprzedaż usług i produktów w formie abonamentów dynamicznie rośnie (dane za: Subscription Economy Index). Nic dziwnego – modele takie jak np. SaaS (Software as a Service) są bardzo wygodne dla użytkownika. Dzięki subskrypcji możliwy jest natychmiastowy dostęp do danej usługi, bez inwestowania dużej kwoty na samym początku. Niezaprzeczalną zaletą jest również brak konieczności wiązania się z dostawcą umową – klient korzysta z usługi lub produktu, płacąc cyklicznie określoną kwotę. Spójrzmy na rozwój najpopularniejszych na świecie platform oferujących abonament: Netflix (ok. 150 mln subskrybentów), Amazon Prime (około 100 mln subskrybentów), Spotify (około 113 mln subskrybentów). To trend e-commerce, którego w 2020 roku nie można zlekceważyć!

Siła marketplace’ów

Każdy właściciel sklepu, który rozważa rozszerzenie sprzedaży na inne kanały powinien swoje pierwsze kroki skierować w stronę marketplace’ów. To właśnie one już od kilku sezonów zyskują coraz większą popularność wśród przedsiębiorców, oferując szeroką bazę klientów zainteresowanych zakupem konkretnych produktów. Dynamika z jaką rozwijają się tego typu platformy (zarówno na świecie, jak i w Polsce) pozwala prognozować, że marketplace’y będą jednym z najsilniejszych trendów e-commerce w najbliższych latach.

Sprzedawaj więcej – zintegruj swój sklep z marketplace’ami!

Social commerce

Media społecznościowe już dawno przestały być medium pełniącym funkcje jedynie wizerunkowe. Obecnie social media sprzedają! Platformy takie jak Facebook czy Instagram, oprócz funkcji typowo społecznościowych, posiadają wiele możliwości sprzedażowych. Można tu wymienić choćby opcję oznaczania produktów na zdjęciach, kierowanie do witryny czy moduł sklepu, w którym z powodzeniem sprzedawca może zaprezentować swój asortyment. Co ciekawe – użytkownicy wcale nie uciekają od treści sprzedażowych. Wręcz przeciwnie – często zdarza się, że aktywnie ich poszukują. Piękne zdjęcia zachęcają do kliknięcia i wzbudzają chęć zakupu. Warto to wykorzystać i jeszcze lepiej zadbać o social media w najbliższym roku!

Personalizacja

Personalizuj albo zgiń! Dzięki możliwości zbierania i analizie dużej ilości szczegółowych danych masz możliwość dokładnego poznania preferencji swoich klientów i kierowania do nich trafnych komunikatów. Dlaczego mają one tak duże znaczenie?

  • klienci czują się dzięki nim wyjątkowo, a to buduje więź z marką,
  • spersonalizowane komunikaty wzbudzają zainteresowanie i zwiększają szansę na dokonanie zakupu – w końcu odpowiadają na realną potrzebę konsumenta,
  • dane o klientach możesz wykorzystać w budowaniu jeszcze lepszych kampanii cross-sellingowych, mailingów oraz ratowaniu porzuconych koszyków.

Rozwój AI, machine learning i nowych technologii będzie wpływał na kształtowanie coraz ciekawszych rozwiązań – korzystaj z nich i rozwijaj swój biznes!

Mikrointerakcje

To pojęcie z dziedziny User Experience nie jest nowe, jednak obecnie – w dobie rosnącej popularności kanału mobile – zyskuje coraz większe znaczenie. Mikrointerakcje to wszelkie działania, które sprawiają, że korzystanie ze strony jest jeszcze przyjemniejsze, bardziej intuicyjne i wygodne. Możemy zatem wymienić tutaj wszelkie animacje formularzy czy ikon, które skupiają uwagę użytkowników i pozwalają im osiągać drobne cele na stronie. Dodatkowo sprawiają, że odbiorca na bieżąco otrzymuje informację, co aktualnie dzieje się na stronie, dzięki czemu interfejs jest dla niego jasny i zrozumiały. Pamiętaj, że diabeł tkwi w szczegółach!

Zdjęcia i wideo

Trend nie nowy, ale wciąż aktualny! Trudno wyobrazić sobie zakupy przez internet bez poznania detali oglądanych produktów. Im ciekawsze i bardziej dokładne zdjęcia, tym większa szansa na finalizację transakcji. Przecież nikt nie lubi kupować kota w worku! Dbaj o stronę wizualną sklepu, publikuj wysokiej jakości zdjęcia i zastanów się, czy nie warto zainwestować w wideo! Filmy jeszcze lepiej obrazują produkt i pozwalają klientowi obejrzeć go z każdej strony.

Na zakończenie

Obserwacja trendów w e-commerce pozwala jeszcze lepiej poznać rynek i wyciągnąć ciekawe wnioski. Niektóre z tendencji utrzymują się już od kilku lat, inne pojawiają się dość niespodziewanie i rewolucjonizują branżę. A według Ciebie – które trendy e-commerce będą rządzić w tym roku?

4.75 avg. rating (94% score) - 12 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.