24 Pomysły na sklep internetowy w 2020 roku

Kinga Tobała
Otwieram i prowadzę sklep internetowy

Dobry pomysł na sklep internetowy to podstawa sukcesu sprzedażowego! I choć sprzedaż internetowa nie ma żadnych ogarniczeń, na szczególne zainteresowanie początkujących właścicieli e-sklepów zasługują produkty najchętniej kupowane przez klientów. Zobacz, co najlepiej sprzedaje się na rynku i poznaj 24 pomysły na sklep internetowy w 2020 roku!

24 Pomysły na sklep internetowy

Przedstawiamy pomysły na sklep internetowy w 2020 roku, które wynikają z trendów – nie tylko branżowych, ale i społecznych. Wymienione niżej produkty cieszą się dużym zainteresowaniem, jednak przed wprowadzeniem ich do swojego asortymentu powinieneś poświęcić swoją uwagę analizie konkurencji. Czas sprawdzić, czym handlować w Internecie w nadchodzącym roku!

1. Słomki bambusowe, ekologiczne akcesoria gastronomiczne

Świadomość ekologiczna nieustannie wzrasta, a green marketing na stałe zagościł w strategii czołowych marek. I choć trend został uwidoczniony przez największych graczy, obecnie stosowany jest przez przedsiębiorstwa o każdej wielkości. O ekologiczne pakowanie produktów dbają sklepy internetowe, kawiarnie oraz inne punkty gastronomiczne. Po biodegradowalne artykuły chętnie sięgają także klienci indywidualni. Grupa odbiorców artykułów ekologicznych jest bardzo szeroka, ponieważ minimalizowanie ilości wytwarzanych odpadów dotyczy każdego z nas – niezależnie od wieku, płci i zainteresowań. Jakie produkty powinny znaleźć się w asortymencie sklepu z wyposażeniem eko?

  • papierowe, stalowe i bambusowe słomki,
  • talerze z otrąb,
  • drewniane sztućce,
  • biodegradowalne opakowania na wynos,
  • butelki wielorazowego użytku,
  • kartony będące efektem recyklingu,
  • biodegradowalne wypełnienia do paczek.

Pomysł na sklep internetowy z artykułami ekologicznymi może okazać się strzałem w dziesiątkę. Dlaczego? Zapotrzebowanie na produkty eko wzrasta, a marże na poszczególnych towarach są atrakcyjne – zwłaszcza jeśli nawiążesz współpracę z producentem lub dobrym dystrybutorem.

2. Pasty do włosów, olejki do brody

Barberzy przeżywają dziś prawdziwy renesans. Miejsca, w których mężczyźni mogą zadbać o swój zarost, a także profesjonalnie się ostrzyc wyrastają jak grzyby po deszczu. A wraz z nimi rośnie ilość mężczyzn korzystających z licznych produktów do pielęgnacji. Moda na brody i ładnie ułożone włosy sprawiła, że panowie chętnie sięgają po:

  • olejki do brody,
  • pasty do włosów,
  • woski do wąsów,
  • szczotki do brody i wąsów,
  • a nawet brzytwy.

Pomysł na sklep internetowy z popularnymi produktami do męskiej pielęgnacji to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Jeśli postawisz się w roli eksperta, zbudujesz społeczność np. na YouTube i pokażesz, w jaki sposób używać poszczególnych produktów i do kogo są kierowane – sukces sprzedażowy masz w kieszeni!

3. Smartwatche i słuchawki bezprzewodowe

Technologia nieustannie idzie naprzód, a gadżety powstające przy jej udziale podbijają serca zarówno najmłodszych, jak i zupełnie dorosłych użytkowników. Mowa o modzie na smartwatche i słuchawki bezprzewodowe. Urządzenia zawdzięczają swoją popularność wielofunkcyjności. To dzięki niej zegarek pokazuje nie tylko godzinę, ale w połączeniu z aplikacją mobilną wspomoże nasze zdrowie zliczając ilość kroków i monitorując tętno oraz jakość snu. Wspomniane produkty królują wśród pomysłów na prezenty świąteczne i urodzinowe w bardzo szerokim przedziale wiekowym.

4. Zdrowa żywność i produkty BIO

Lata, podczas których na skład spożywanych produktów zwracali uwagę jedynie sprotowcy minęły! Dziś świadomość żywieniowa sprawia, że chętnie sięgamy po produkty BIO i zdrowe zamienniki popularnych przekąsek. Spoglądamy na zawartość tłuszczu oraz cukrów prostych. Kierujemy się w stronę niskoprzetworzonej żywności i dbamy o wysoką zawartość witamin oraz błonnika w diecie. Profilaktyka chorób metabolicznych, dobre samopoczucie i piękna skóra to tylko niektóre z profitów wynikających z dbania o to, co codziennie trafia do naszych żołądków!
Wykorzystanie pomysłu na sklep internetowy ze zdrową żywnością warto wesprzeć działaniami dodatkowymi. W reklamie asortymentu BIO bardzo pomocny okazuje się content obejmujący:

  • prowadzenie bloga sklepowego,
  • prezentację działania poszczególnych witamin i minerałów zawartych w oferowanych produktach,
  • autorskie przepisy prezentowane w formie video na YouTube, blogowej lub w polu opisu produktu.

Zastanawiasz się skąd brać produkty do sklepu internetowego? Sprawdź integracje z hurtowniami interetowymi ze zdrową żywnością!

5. Zabawki edukacyjne

Najczęściej wybieranym prezentem dla dzieci są od lat zabawki i nic nie wskazuje na to, by coś miało się w tej kwestii zmienić. Rodzice, rodzeństwo i najbliższa rodzina chętnie sięgają po nie z okazji urodzin, Dnia Dziecka, Świąt Bożego Rodzina i przed mikołajkami. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się zabawki edukacyjne, które prócz rozrywki pomagają w treningu umiejętności motorycznych i poznawczych. Do przykładowych zabawek edukacyjnych należą:

  • klocki o zróżnicowanych kształtach,
  • gry planszowe zawierające cyfry i litery,
  • maty edukacyjne z dźwiękami zwierząt,
  • zestawy małego naukowca,
  • produkty do samodzielnego składania wspomagające kreatywność.

Pamiętaj, że pomysł na sklep internetowy z zabawkami edukacyjnymi musi zawierać element, który wyróżni go spośród innych firm na rynku. Jako że Twoja przyszła działalność opiera się na nauce przez zabawę, zawrzyj w opisach produktów informację o tym, które umiejętności wspierane są przez konkretną zabawkę. Nie zapomnij też o podaniu wieku dziecka, dla którego przeznaczony jest produkt! Informacja będzie szczególnie pomocna podczas poszukiwania prezentu.

6. Hulajnogi elektryczne

Boom na hulajnogi elektryczne trwa w najlepsze. Duże zapotrzebowanie na produkt wiąże się z szeroką grupą odbiorców. Na hulajnogach elektrycznych chętnie poruszają się dorośli chcący uniknąć korków, a także dzieci, dla których stały się atrakcyjnym środkiem lokomocji. Jak wskazuje Google Trends, w Polsce początek zainteresowania hulajnogami na prąd przypada na początek 2018 roku, zaś 2019 stały się prawdziwym hitem.

hulajnoga_elektryczna_pomysł_na_sprzedaż

Zainteresowanie hulajnogami elektrycznymi według Google Trends.

Handel hulajnogami elektrycznymi warto uzupełnić o klasyczne modele, które przeżywają renesans.

7. Etui do telefonów i szkła hartowane

Niemal każdy posiadacz smartfona kupuje do niego etui i szkło hartowane. Jako że po akcesoria ochronne sięgamy często już przy zakupie wymarzonego modelu, chętnie wybierane są przez sprzedawców jako towar do cross-sellingu. Pomysł na sklep internetowy z pokrowcami na telefon doskonale sprawdzi się też jako odrębny biznes. Przygotowując asortyment zwróć uwagę na:

  • obecność etui na wszystkie popularne modele smartfonów,
  • dokładne pokazanie wszystkich elementów ze szczególnym uwzględnieniem miejsc, w których zamieszczone zostały przyciski,
  • możliwość personalizacji obudowy na telefon,
  • posiadanie w sprzedaży modnych wzorów np. z seriali i kultowych filmów,
  • wyróżnienie wyjątkowo wytrzymałych pokrowców na telefon.

Niemniej ważne od szerokiego wyboru produktów jest stworzenie drzewa kategorii, które szybko i sprawnie pozwoli znaleźć etui na posiadany model smartfona. Udostępniane w sklepie filtrowanie powinno przede wszystkim uwzględnić:

  • model telefonu, na który etui jest przeznaczone,
  • kolorystykę.

Pamiętaj, że ludzie chętnie chwalą się prezentami i nowymi zakupami. Wymyśl hasztag, którym osoby korzystające z Twoich produktów będą oznaczać zdjęcia na Instagramie!

Czym handlować w Internecie latem?

Handel w Internecie sprawia, że sezonowa sprzedaż nie stanowi już problemu! Dzięki dropshippingowi i wykorzystaniu nie tylko sklepu internetowego, ale także portali sprzedażowych np. Allegro, z łatwością dopasujesz się do aktualnego zapotrzebowania na artykuły. Sprzedaż sezonowa jest doskonałym uzupełnieniem regularnej oferty sprzedażowej, a także pomysłem na elastyczny biznes dopasowujący się do sytuacji na rynku. Popowiadamy, czym handlować w Internecie latem!

8. Klimatyzatory przenośne

Kiedy wysokie temperatury dają się we znaki, a biurowce bądź mieszkania nie są wyposażone w system klimatyzacyjny, przenośne klimatyzatory przychodzą z pomocą! Są to urządzenia, które nie wymagają złożonego montażu ani ingerowania w konstrukcję budynku. Do ich działania wystarczy prąd i okno, przez które zostanie wystawiona elastyczna rura odprowadzająca ciepło. Co ciekawe, klimatyzatory mogą zostać wykorzystane także zimą jako dodatkowe ogrzewanie.

Podczas największych upałów zainteresowanie przenośnymi klimatyzatorami bywa tak duże, że brakuje ich zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych, co daje możliwość zwiększenia marży i uzyskania większego zarobku na każdej ze sprzedawanych sztuk.

Pomysł na sklep internatowy z klimatyzatorami okaże się jeszcze bardziej dochodowy jeśli nawiążesz bezpośrednią współpracę z importerem! W Sky-Shop.pl wykonamy dla Ciebie nową integrację z hurtownią zupełnie bezpłatnie!

9. Wiatraki

Kolejnym z produktów, który latem rozchodzi się jak świeże bułeczki są wiatraki. Niższa w porównaniu do przenośnych klimatyzatorów cena sprawia, że najczęściej wybierane są przez osoby fizyczne. Progonozowane coraz cieplejsze lata pozwalają stwierdzić, że zainteresowanie wiatrakami będzie wzrastać.
Do realizacji pomysłu na sklep internetowy z wiatrakami możesz wykorzystać dropshipping, dzięki czemu unikniesz opłat wynikających z magazynowania towarów o większym gabarycie. By zmaksymalizować zysk, do współpracy wybierz dobrą hurtownię dropshippingową, która umożliwia rezerwację produktów na wysoki sezon sprzedażowy. Pozwoli to kontynuować sprzedaż nawet wtedy, gdy w konkurencyjnych sklepach zabraknie towarów.

10. Baseny ogrodowe

Trzecim produktem przynoszącym ulgę w upalne dni są baseny ogrodowe. Popularnością cieszą się zarówno małe baseny dmuchane dla dzieci, które bez przeszkód można postawić na balkonie, jak i duże baseny ze stelażem. Pomysł na sklep internetowy z basenami ogrodowymi musi zostać uzupełniony o artykuły dodatkowe np.:

  • tabletki chloru,
  • pompy filtrujące,
  • siatki pomagające w utrzymaniu czystości basenu,
  • materace dmuchane i akcesoria do zabawy w basenie.

Jako że sklep internetowy z basenami notuje sezonowe wzorsty sprzedaży, asortyment warto wzbogacić o akcesoria domowe kupowane przez cały rok.

11. Koła ratunkowe i maski do nurkowania

Rodziny i grupy znajomych spędzające wakacje nad wodą chętnie sięgają po wszelkiego rodzaju akcesoria plażowe. Jeszcze kilka lat temu koła ratunkowe, rękawki i makarony sprzedawane były jako akcesoria dla dzieci. Dziś, za sprawą urzekającego designu, chętnie kupowane są też przez dorosłych. Ogromne jednorożce, flamingi i opony z miejscem na napój stanowią obowiązkowe wyposażenie plażowicza. Grupa odbiorców stale się poszerza, a producenci ścigają się w tworzeniu modeli, które staną się hitem kolejnego lata.

12. Trampoliny ogrodowe

Wśród najchętniej wybieranych przez dzieci zabaw na świeżym powietrzu od kilku lat królują trampoliny ogrodowe. Szczególnym zainteresowaniem rodziców cieszą się wysokiej jakości produkty z siatką zabezpieczającą przed upadkami. Jako że trampolina zazwyczaj służy do wspólnej zabawy, w sklepie internetowym nie może zabraknąć informacji związanych z maksymalnym obciążeniem oraz pełnymi wymiarami. Handlując w Internecie trampolinami dla dzieci warto skorzystać z okazji i zaoferować produkty komplementarne np.:

  • pokrowce na trampoliny,
  • torby na buty mocowane do trampoliny,
  • dodatkowe kotwice montażowe.

Przydatne okażą się także poradniki pomagające w wyborze modelu najlepiej odpowiadającego na potrzeby klienta oraz recenzje obejmujące porównania poszczególnych modeli.

13. Grille i sprzęt grillowy

Kiedy sezon grillowy trwa w najlepsze, internauci szukają rozwiązań, które umilą popołudnia i wieczory spędzane w przydomowych ogórdkach, a także nad wodą. Rośnie liczba wyszukiwań obejmujących:

  • grille ogrodowe,
  • grille przenośne,
  • kosze piknikowe,
  • rozpałki,
  • składane koce piknikowe.

Warto zaznaczyć, że osoby, dla których grille i akcesoria grillowe to pomysł na sklep internetowy ukierunkowany na sprzedaż sezonową powinny skupić się na szerokim asortymencie z niskiej i średniej półki cenowej. Jest to związane z zainteresowaniem klientów oraz łatwością podjęcia decyzji o zakupie.

14. Lodówki turystyczne

Trudno wyobrazić sobie dłuższy wyjazd za miasto bez lodówki turystycznej. W upalne dni to ona zapewnia zimne napoje i dba o świeżość mięsa, które zostało przygotowane na grilla. Wyniki sprzedażowe małych chłodziarek są zdecydowanie wyższe w miesiącach wakacyjnych, co stanowi dowód na to, że jest to typowy produkt do sprzedaży sezonowej. Decydując się na handel w Internecie lodówkami turystycznymi, pamiętaj o uwzględnieniu ich odkładnych wymiarów, sposobu chłodzenia oraz pojemności. Warto, by w Twoim asortymencie znalazły się także:

  • kuchenne zestawy turystyczne,
  • konwertery napięcia służące do zasilania lodówek,
  • wkłady mrożące o różnych kształtach,
  • torby termoizolacyjne.

Część klientów będzie chciała wzbogacić swoje zakupy o dodatkowe przedmioty. Umożliwiając im to – zarobisz więcej.

15. Kredki, plecaki, akcesoria szkolne

Zastanawiasz się czym handlować w Internecie kiedy lato się kończy? Od drugiej połowy sierpnia aż do pierwszego tygodnia września prawdziwe oblężenie przeżywają sklepy z kredkami, plecakami, szeroko pojętymi akcesoriami szkolnymi. Jak zwykle, największym zainteresowaniem cieszą się produkty kierowane do młodszych uczniów z wizerunkami postaci z bajek. Wśród przykładowych, często poszukiwanych produktów znajdziemy:

  • plecaki szkolne,
  • piórniki z wyposażeniem,
  • worki na buty i strój na wf,
  • pudełka śniadaniowe,
  • butelki wielorazowego użytku oraz termosy,
  • zestawy kredek i pisaków,
  • zeszyty.

Osoby poszukujące konkretnych artykułów szkolnych mają na swojej liście zakupowej większą ilość produktów. Sklepy internetowe powinny to wykorzystywać używając up-sellingu (pokazując podobny zestaw z większą ilością elementów) oraz łącząc pojedyncze towary w zestawy, które do zakupu zachęcą niższą ceną.

Podejmij wyzwanie i załóż własny sklep internetowy w 2020 roku! Dołącz do naszego wydarzenia na Facebooku!

Czym handlować w Internecie zimą?

Istnieje niezliczona ilość pomysłów na sklep internetowy, jednak o jego sukcesie będzie stanowił aktualny popyt na poszczególne produkty. Wraz z nadejściem chłodniejszych dni porzucimy kupowane latem akcesoria ogrodowo-plażowe, a nasze zainteresowanie przejmą towary zapewniające ciepło i charakterystyczny, zimowy klimat. Sprawdzamy, czym warto handlować zimą!

16. Sztuczne choinki i świecące ozdoby

Kwintesencją zimowego klimatu jest nie tylko śnieg, który od kilku lat rzadko zaszczyca nas swoją obecnością, ale i świąteczne ozdoby. W grudniu w centrum zainteresowania klientów są:

  • sztuczne choinki,
  • lampki choinkowe,
  • bombki,
  • lampki zewnętrzne,
  • świąteczne ozdoby ogrodowe.

Prócz klasycznych produktów dobrze sprzedają się także akcesoria na USB, co umożliwia ich zasilanie powerbankiem.

17. Koce z postaciami z bajek

Dzieci to jedna z najlepszych grup odbiorców. Fascynacja ulubionymi bohaterami sprawia, że wyposażenie pokoju, garderoba, a także kącik z zabawkami zamieniają się w bajkową scenerię. Chcąc połączyć przyjemne z pożytecznym, rodzice chętnie sięgają po produkty codzinnego użytku nawiązujące do postaci występujących w filmach animowanych. Zimą zainteresowanie wzbudzają koce z postaciami z bajek, piżamy oraz ciepłe szlafroki.

18. Aromatyczne kawy i herbaty

Jesienno-zimowa aura sprzyja spędzaniu wieczorów z kubkiem aromatycznej herbaty. Świąteczne mieszanki wzbogacone o kubek, dzbanek bądź wysokiej jakości zaparzacz chętnie wybierane są jako zestaw prezentowy zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Czym jeszcze warto handlować w Internecie kiedy posiadasz w swoim asortymencie kawy i herbaty?

  • młynki do kawy,
  • kawiarki, frenchpressy i aeropressy,
  • ozdobne puszki na kawę i herbatę,
  • nieprzeciekające kubki termiczne i termosy.

Podczas dobierania metod reklamy Twojego asortymentu zwróć szczególną uwagę na współpracę z blogerami, którzy tworzą zestawienia pomysłów na prezent, a także tych, którzy dzielą się wiedzą na temat wysokiej jakości kaw i herbat.

19. Łopaty do śniegu

Choć zimy z roku na rok stają się łagodniejsze, a opady śniegu mniejsze, łopaty do śniegu to wciąż dobry pomysł na sklep internetowy w sezonie zimowym. Opady śniegu zazwyczaj pojawiają się nagle i wymagają natychmiastowych reakcji. Właśnie dlatego jednym z kluczowych aspektów będzie gwarancja wysyłki tego samego dnia, jeśli zamówienie zostało złożone przed godziną 13:00. W ofercie sprzedawcy handlującego w Internecie narzędziami szczególnie przydatnymi zimą powinny znaleźć się także:

  • skrobaczki,
  • środki rozpuszczające lód,
  • skuwacze do lodu.

Pomysł na sklep internetowy wykorzystujący święta cykliczne

Zarówno w sprzedaży stajonarnej, jak i handlu internetowym obserujemy tzw. piki sprzedażowe. Są to okresy wzmożonego zainteresowania określonymi produktami bądź grupami produktów. Oprócz oczywistych zależności jak np. zwiększenie zainteresowania basenami w sezonie letnim bądź rękawiczkami w sezonie zimowym, do zwiększania zysków warto wykorzystać inne okazje – zarówno kalendarzowe, jak i e-commerce’owe. Niemal każdy pomysł na sklep internetowy powinien obejmować wykorzystanie świąt cyklicznych, ponieważ zdecydowana większość produktów nadaje się do wykorzystania jako prezent lub upominek dla samego siebie.

20. Co sprzedaje się przed Dniem Dziecka?

Przypadający na 1 czerwca Dzień Dziecka charakteryzuje się ogromnym boomem sprzedażowym. Zainteresowanie wzbudzają wszelkiego rodzaju zabawki, a wśród nich czołowe pozycje zajmują:

  • zabawki zdalnie sterowane,
  • autka dla dzieci na akumulator,
  • a także wszelkiego rodzaju zabawki na licencji popularnych bajek.

Sklepy chcące podnieść swoją sprzedaż inwestują w tworzenie propozycji prezentowych dla dzieci w określonym wieku, które dostępne są dla klientów na stronie sklepowej oraz na blogach zewnętrznych.

21. Przygotuj sklep internetowy na Black Friday

Black Friday w sklepach internetowych uznawany jest za największe święto konsumpcjonizmu. Kupujący czekają na listopad, by upolować zniżki na prezenty, a także produkty, którymi interesują się od dawna. Jak wskazują analizy, podczas Black Friday nie tylko wydajemy dużo, ale i jesteśmy bardziej skłonni do skorzystania z obniżek, obok których na co dzień przechodzimy obojętnie. Nastawieni na zakupy konsumenci chętnie sięgają min. po:

  • elektronikę,
  • książki,
  • ubrania.

Pamiętaj, że największe promocje dotyczą wąskiej grupy produktów, a zarobek sklepu internetowego często skupia się na dosprzedaży innych towarów.

22. Sprzedaż przed Świętami Bożego Narodzenia

Święta Bożego Narodzenia to czas prezentów zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Szukamy produktów jak najlepiej wpasowujących się w zainteresowania najbliższych, toteż na zwiększoną sprzedaż można liczyć niemal wszędzie. Przykładem skokowego wzrostu zainteresowania produktem są wspomniane wcześniej zabawki edukacyjne. Jak widać na wykresie udostępnionym przez Google Trends, pomysł na sklep internetowy z zabawkami edukacyjnymi nalepiej zrealizować przed grudniem. Największa ilość wyszukiwań frazy przypada co roku na okres pomiędzy 2 a 8 grudnia, kiedy przygotowywane są prezenty.

czym_handlowac_w_grudniu

Zainteresowanie zabawkami edukacyjnymi według Google Trends.

23. Pomysł na walentynkowy sklep internetowy

Już w styczniu rośnie ilość wyszukiwań frazy „pomysł na prezent na walentynki”, a za poszukiwaniami inspiracji idą blogi publikujące zestawienia najlepszych prezentów dla kobiet i mężczyzn. Niejednokrotnie walentynkowym pomysłem sklepów internetowych jest stworzenie osobnej zakładki, w której klienci znajdą wyselekcjonowane produkty na tę okazję. Przed 14 lutego dobrze sprzedaje się:

  • biżuteria,
  • gadżety,
  • ozdoby z motywem serca,
  • produkty personalizowane.

Pamiętaj, że prowadząc sklep specjalistyczny nie jesteś na straconej pozycji. Prócz uniwersalnych pomysłów dużym zainteresowaniem cieszą się też te kierowane do wąskiej grupy odbiorców jak np. „pomysł na walentynki dla majsterkowicza”.

24. Czym handlować w Internecie w sezonie komunijnym?

Maj jest miesiącem Pierwszej Komunii, którą co roku przyjmuje zdecydowana większość uczniów klas trzecich szkół podstawowych. Choć wśród podarków coraz częściej pojawiają się quady i drony, goście wciąż chętnie sięgają po ponadczasową klasykę, jaką są:

  • złote medaliki,
  • zegarki komunijne.

Czym handlować w Internecie w sezonie komunijnym oprócz potencjalnych prezentów? Białymi elementami dekoracyjnymi i strojami komunijnymi z uwzględnieniem ich elementów takich jak: wianki, białe rękawiczki i świece.

Co najlepiej się sprzedaje na rynku?

Szukając pomysłu na sklep internetowy warto zwrócić uwagę na najlepiej sprzedające się produkty. Inspiracji szukaj w corocznych raportach Gemius, które dostaraczają informacji nie tylko na temat zakupów w polskich serwisach, ale także tych zagranicznych.

czym_hanldowac_w_internecie

Raport E-commerce w Polsce 2019 r. od Gemius.

Jak widać, w Internecie sprzedaje się wszystko. Gdy wybierzesz branżę do handlu w Internecie, przyjdzie czas na jej zawężenie i wybór konkretnych artykułów. W ich odnalezieniu produktów, na który jest największy popyt pomogą Ci narzędzia takie jak:

  • Trade Watch – do analizowania sprzedaży na Allegro.
  • Planer Słów Kluczowych od Google – do sprawdzania ilości wyszukań konkretnej frazy/produktu.
  • Google Trends – gdy będziesz chciał sprawdzić, kiedy zainteresowanie produktem rośnie, a kiedy spada. Okaże się też przydatny do śledzenia trendów zagranicznych i analizowania, czy na popularności zyskują także w Polsce.

Sprawdź też: Alfabet e-commerce: T jak towary.

Pomysły na produkty niszowe do sklepu internetowego

Pomysły na sklep internetowy wynikające z wnikliwej obserwacji rynku są szansą na odnalezienie niszy. Musisz mieć jednak świadomość, że w większości przypadków będą to e-sklepy z autorskim asortymentem, którego kupujący nie znajdą nigdzie indziej. Przykładami produktów niszowych są:

  • mapy zdrapki górskich szlaków,
  • regulowane biurka gamingowe,
  • drewniane zegarki.

Cechą charakterystyczną produktu niszowego jest zbadanie potrzeb grupy docelowej i kierowanie do niej powstającego produktu. W rezultacie nie jest to artykuł uniwersalny, ale jak najlepiej dostosowany do odbiorcy, często z możliwością personalizacji i wymiany określonych elementów na inne.

Pamiętaj, że przedstawione w artykule pomysły na sklep internetowy w 2020 roku mogą stanowić inspirację, ale to od Ciebie zależy, co będziesz sprzedawał. Przy wyborze asortymentu powinieneś kierować się przede wszystkim swoją wiedzą, która ułatwi Ci dobór wysokiej jakości produktów, tworzenie opisów oraz obsługę klienta.

5.00 avg. rating (99% score) - 4 votes 5
Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu

Powiązane posty