Wiele hurtowni – jedno zamówienie w dropshippingu. Jak sobie z tym radzić?

Kinga Tobała
Dropshipping

Dropshipping dzięki przekazaniu znaczącej części obowiązków hurtowni, pozwala zapomnieć o własnoręcznym pakowaniu paczek i wysyłaniu ich do klientów. Nieograniczony dostęp do bardzo zróżnicowanego asortymentu, który zyskasz współpracując z kilkoma dostawcami, może okazać się jedną z największych bolączek. Podpowiadamy, co zrobić, gdy jedno zamówienie zawiera produkty z kilku hurtowni dropshipping! Sprawdź, jak przygotować się do obsługi zamówień z wielu hurtowni w jednym sklepie internetowym!

  • Wybierz zaawansowane oprogramowanie do dropshippingu, które pozwoli Ci manipulować kosztami wysyłki oraz łączyć sprzedaż z różnych kont Allegro.
  • Sprawdzaj, ile % zamówień to zamówienia łączone z różnych hurtowni i jakich produktów dotyczą.
  • Włączaj asortyment kolejnych hurtowni dropshippingowych stopniowo do swojej oferty sprzedażowej.

Wysyłka w dropshippingu a wiele hurtowni

Moduł integracji z hurtowniami umożliwia korzystanie z wielu hurtowni dropshippingowych jednocześnie. Przekłada się to na znacząco większy wybór produktów niż w konkurencyjnych sklepach i ma szanse zwiększyć sprzedaż. Musisz mieć jednak świadomość, że w koszykach zakupowych klientów decydujących się na kompleksowe zakupy mogą znaleźć się produkty z dwóch bądź trzech hurtowni, z którymi współpracujesz. Co to oznacza w praktyce?

  • Każdy produkt zostanie wysłany w osobnej paczce. Tu warto poinformować klienta, że towar został wysłany z (Twoich) różnych magazynów.
  • Zwiększą się koszty wysyłki całego zamówienia.

Liczba zamówień łączonych będzie różna w każdym ze sklepów, toteż nie da się jednoznacznie określić ile zamówień będzie zawierało w sobie towary z różnych hurtowni. Wśród czynników mogących wpłynąć na zwiększenie liczby produktów wysyłanych od kilku dostawców do jednego klienta wymienia się:

  • Handel bardzo tanim asortymentem, co skłania kupujących do zakupu większej ilości sztuk.
  • Cross-selling, w którym produkty główne oferowane są przez inną hurtownię niż produkty komplementarne.

Jak poradzić sobie z wysyłką w dropshippingu, kiedy klient zamawia z kilku hurtowni na raz?

1. Sumuj koszt wysyłki z hurtowni dropshippingowych

Sumowanie kosztów wysyłki z różnych hurtowni dropshippingowych jest najprostszą metodą, którą możesz zastosować. Jak nazwa wskazuje, wszystkie koszty dostawy przenoszone są w całości na klienta, dzięki czemu nie tracisz ani złotówki na zamówionych przez niego towarach. Chcąc stosować to rozwiązanie musisz pamiętać, że zbyt wysoki koszt wysyłki może odstraszyć klienta i skutkować porzuceniem koszyka.

Kiedy stosować? Sumowanie kosztów wysyłki rekomendowane jest sklepom korzystającym z 2 hurtowni dropshippingowych, w których cena jednej wysyłki nie przekracza 11-14 zł.

Zobacz, jak zsumować koszty z wielu hurtowni dropshippingowych w Sky-Shop.pl

2. Wybierz wyższą kwotę wysyłki

Drugim sposobem na radzenie sobie z jednym zamówieniem, w którym są produkty z różnych hurtowni dropshippingowych jest wybranie wyższej kwoty wysyłki. Funkcja dostępna dla klientów Sky-Shop.pl wyszukuje najdroższy koszt wysyłki spośród zamówionych produktów i wyświetla go jako ostateczny koszt dostawy. Jak to działa w praktyce?

Jeśli klient zamówi:

  • 4 produkty z hurtowni A, koszt wysyłki 15 zł,
  • 1 produkt z hurtowni B, koszt wysyłki 12 zł,
  • 1 produkt z hurtowni C, koszt wysyłki 17 zł,

to zapłaci 17 zł za koszty dostawy wszystkich produktów. W tej sytuacji 27 zł (za dostawę z hurtowni A i B) staje się Twoim kosztem. Ten powinien być wliczony w ostateczną cenę produktu lub zostać uznany za ryzyko współpracy z kilkoma hurtowniami dropshippingowymi (na podstawie liczby zamówień łączonych).


Rozwiązanie sprawdzi się w sklepach, gdzie zamówienia składają się z więcej niż 2 produktów, a klienci sięgają po towary oferowane przez jak najmniejszą liczbę hurtowni.

3. Przepakuj produkty u siebie

W sieci można spotkać się ze sprzedawcami, którzy deklarują, że jeśli klient zamawia produkty z kilku hurtowni, to decydują się na przepakowanie ich u siebie i wysłanie przesyłki zbiorczej. Nie jest to dobre rozwiązanie przynajmniej z trzech względów:

  • do kosztów wysyłki z kilku hurtowni dropshippingowych musisz doliczyć jeszcze jedną – tę zbiorczą nadawaną od Ciebie do klienta,
  • znacząco wydłuża się czas dostawy,
  • dropshipping traci sens – w końcu miałeś sprzedawać bez konieczności kompletowania i wysyłania paczek.

Właśnie dlatego rekomendujemy wybór jednej z dwóch powyżej przedstawionych form radzenia sobie z wysyłką w dropshippingu.

Kilka hurtowni a konta Allegro

Na samym początku należy zaznaczyć, że Allegro pozwala na używanie kilku kont przez jednego sprzedawcę. Rejestracja więcej niż jednego konta z użyciem tego samego NIPu jest więce legalna, o ile:

  • wszędzie podajesz poprawne dane firmowe,
  • wszędzie przestrzegasz zasad korzystania z serwisu (w tym nie kupujesz swoich towarów celem wystawienia pozytywnych ocen transakcji).

Możliwość założenia dodatkowego konta Allegro powinna szczególnie zainteresować sprzedawców dropshippingowych. Często rozdzielenie sprzedaży na osobne konta pozwala na usprawnienie współpracy z kilkoma hurtowniami jednocześnie.

Oprogramowanie Sky-Shop.pl pozwala na obsługę nielimitowanej ilości kont Allegro przy pomocy jednego, wygodnego panelu administracyjnego!

1. Jedna hurtownia dropshipping = jedno konto Allegro

Jak sobie radzić z zamówieniami z kilku hurtowni jednocześnie, które zdarzają się w dropshippingu podczas korzystania z wielu hurtowni? Uniemożliwić ich pojawienie się! Jest to możliwe dzięki zastosowaniu podziału:
1 hurtownia dropshippingowa = jedno konto Allegro. Rozwiązanie, podobnie, jak wszystkie inne ma zarówno wady, jak i zalety, które musisz poznać przez podjęciem decyzji.

Wady:

  • Konieczność budowania zaufania (komentarze, status Super Sprzedawcy, ilość sprzedanych produktów) na każdym koncie z osobna, co jest dość wymagającą pracą.

Zalety:

  • Pewność, że żaden z klientów nie zamówi towarów od różnych dostawców w jednej paczce.
  • Możliwość stworzenia wyspecjalizowanych w określonej tematyce kont.

Podczas stosowania strategii jednego konta Allegro dla jednej hurtowni dropshippingowej warto rozważyć stopniowe uruchamianie nowych profili. Pozwoli to rozłożyć pracę na kilka etapów.

2. Wiele hurtowni dropshipping na jednym koncie Allegro

Zupełnym zaprzeczeniem poprzedniej możliwości jest sprzedawanie całego asortymentu z różnych hurtowni dropshipping na jednym koncie Allegro.

Wady:

  • Ryzyko pojawienia się produktów z kilku hurtowni w jednym zamówieniu, które rośnie wraz z liczbą dostawców, z których asortymentu korzystasz.
  • Potencjalna dezorientacja klienta widzącego produkty ze skrajnie różnych branż (np. erotyka i zabawki dziecięce).

Zalety:

  • Budowanie zaufania do marki na jednym koncie.

Zarówno pierwsze, jak i drugie rozwiązanie nie wydaje się w pełni satysfakcjonujące? Stwórz konta na Allegro skupione na konkretnej branży. Tym sposobem unikniesz ryzyka sprzedaży skrajnie różnych artykułów w jednym miejscu i pracy związanej z budową mnóstwa profili sprzedażowych!

Wiele hurtowni a sklep internetowy w dropshippingu

Posiadanie jednego konta Allegro dla każdej, zwłaszcza dużej hurtowni, często się sprawdza. W przypadku sklepów internetowych sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana ze względu na konieczność pozycjonowania oferty e-sklepu oraz dopracowania wersji wizualnej sklepu.
Z tego względu sprzedawcom korzystającym z wielu hurtowni w dropshippingu rekomendujemy stworzenie podziału branżowego. Tym sposobem liczba sklepów zostanie ograniczona do minimum, a klienci będa mogli cieszyć się kompleksową ofertą. Za połączenie kilku sklepów odpowiada moduł Multistore.

5.00 avg. rating (99% score) - 13 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.