Sky-Shop Blog Inspiracje E-commerce Jak wykorzystać wideo w e-commerce? Zwiększ sprzedaż w sklepie internetowym dzięki video marketingowi!

Jak wykorzystać wideo w e-commerce? Zwiększ sprzedaż w sklepie internetowym dzięki video marketingowi!

E-commerce
7 min

Nie ulega żadnej wątpliwości, że w dzisiejszych czasach wideo jest dominującą forma przyswajania treści – zarówno w zakresie informacji, jak i rozrywki. Tak samo wygląda to w przypadku reklamy. Publikując treści na stronie swojego sklepu internetowego lub w firmowych mediach społecznościowych, stawiaj więc na filmy reklamowe! Jaką postać mogą one przyjmować i o czym pamiętać podczas ich planowania? Zapoznaj się z kompleksowym poradnikiem na ten temat!

Czym jest video marketing w e-commerce?

Wideo marketing to nic innego jak działania reklamowe bazujące na filmach. Format ten doskonale nadaje się zarówno do prezentacji oferty, jak i do wywoływania w odbiorcach określonych emocji. Reklamodawca ma do dyspozycji nie tylko obraz, ale także dźwięk, a umiejętne operowanie kadrem, montażem czy podstawowymi środkami filmowego wyrazu pozwala mu na realizowanie rozmaitych celów.

Wideo to najłatwiejszy, a zarazem najskuteczniejszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Pozwala na atrakcyjną prezentację produktu lub usługi, budowę więzi z wybraną grupą docelową, a nawet na skłonienie odbiorcy do zakupu. Nic więc dziwnego, że strategie video stały się jedną z podstawowych gałęzi współczesnego content marketingu.

Dlaczego wideo jest ważne dla sklepu internetowego?

Sklepy e-commerce powinny robić jak najlepszy użytek z video content marketingu. Taka forma reklamy niesie ze sobą następujące korzyści dla sprzedawców:

  • angażowanie odbiorców i budowa autentycznego kontaktu z wybraną grupą docelową,
  • kreowanie pozytywnego wizerunku marki,
  • udostępnienie potencjalnym klientom wyczerpujących i wiarygodnych informacji na temat produktów czy usług,
  • zwiększenie współczynnika konwersji na firmowej stronie internetowej,
  • budowa lojalnej społeczności wokół marki.

Content marketing i social media – na jakich platformach korzystać z marketingu wideo dla e-commerce?

Nowe technologie dają dziś niemal nieograniczone możliwości w zakresie reklamy wideo. Nie muszą to być banalne spoty, jakie cały czas nadawane są w telewizji. Sprzedawcy mają do dyspozycji zarówno krótkie formy (takie jak np. rolki w social media), jak i profesjonalne poradniki czy sesje Q&A. Tylko od specyfiki danego biznesu i kreatywności twórców zależy więc, jaką długość, tematykę i treść będą miały ich materiały wideo.

Bardzo istotną rolę w treściach wideo odgrywa storytelling. To po prostu umiejętne opowiadanie historii. Filmy będą tym skuteczniej trafiały do odbiorców, im lepiej zakorzenione zostaną w rozpoznawalnych schematach. Na tej podstawie marketerzy mogą budować humorystyczne fabuły, nawiązywać do znanych i lubianych motywów kulturowych i wywoływać w widzach określone emocje.

W zależności od tego, jaką formę przyjmą ostatecznie treści video w Twojej firmie, możesz opublikować je w wielu różnych miejscach. Podstawowym kanałem okaże się dla Ciebie oczywiście własna strona internetowa, a dokładniej – jej sekcja blogowa. To tam możesz zamieszczać poradniki i instruktaże dla swoich klientów. Alternatywnym serwisem dla tego typu treści okaże się oczywiście YouTube.

W przypadku treści czysto promocyjnych (np. spotów sprzedażowych) powinieneś jednak postawić na inne kanały, a więc przede wszystkim na media społecznościowe. Takie materiały świetnie sprawdzą się np. na Facebooku czy Instagramie. Pamiętaj, że nawet tak proste reklamy muszą być odpowiednio dostosowane do potrzeb i przyzwyczajeń Twojej grupy docelowej, a także do samego profilu wybranego medium. Można wtedy mówić o tak zwanych treściach natywnych, które nie będą irytowały odbiorców swoją nachalnością.

Poruszając się w obrębie social media, zwróć też uwagę na obowiązujące w danych kanałach trendy. Warto w tym przypadku skorzystać z pomocy influencerów, którzy doskonale znają swoje media i ich użytkowników. Taka współpraca wideo znakomicie sprawdzi się choćby na TikToku, wymagającym krótkich, treściwych i lekkich w odbiorze nagrań.

Jak więc widzisz, wybór miejsca publikowania filmów marketingowych powinien zależeć zarówno od profilu grupy odbiorców, jak i od celów, które chcesz osiągnąć.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Empik Place, OLX i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj przez 14 dni za darmo - bez zobowiązań!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Jak wykorzystać wideo marketing dla e-commerce?

Uwzględniając wideo w swojej strategii marketingowej, możesz zdecydować się na wykorzystanie różnych platform i realizację rozmaitych formatów. Więcej dowiesz się o nich z dalszej części tego poradnika. Najpierw jednak zastanówmy się nad tym, jakie kroki po kolei wykonać, aby szybko i skutecznie wdrożyć wideo marketing w swoim e-sklepie:

  1. Przeprowadź analizę grupy docelowej – dowiedz się, kto jest Twoim odbiorcą, jak zachowuje się w sieci i jakie są jego potrzeby.
  2. Przeanalizuj konkurencję – sprawdź, z jakich filmów robią użytek inne firmy działające w Twojej branży. Może Cię to zainspirować i dostarczyć Ci cennych informacji na temat rynku.
  3. Określ cele wideo marketingu – zdecyduj, czy chcesz skupić się na edukacji konsumenta, budowie wizerunku, czy na wzroście sprzedaży.
  4. Wybierz interesujące Cię formaty wideo – zastanów się, jakiego rodzaju filmy najskuteczniej trafią do Twoich potencjalnych klientów.
  5. Wybierz kanały publikacji – zdecyduj, jakie platformy pozwolą Ci dotrzeć do interesującego Cię segmentu konsumentów.
  6. Nagrywaj i publikuj – staraj się tworzyć innowacyjne treści, dostosowane do profilu odbiorców, specyfiki Twojej marki i charakterystyki danego medium. Pamiętaj o możliwości współpracy z twórcami internetowymi.
  7. Monitoruj efekty – na bieżąco sprawdzaj wskaźniki konwersji i inne kluczowe statystyki marketingowe. Na tej podstawie optymalizuj działania i zwiększaj ich skuteczność.

Rodzaje reklam – formy wideo w e-commerce, które najlepiej wspierają sprzedaż

Dzięki materiałom wideo możesz osiągać dowolne cele biznesowe. Filmy pozwolą Ci pokazywać produkty i usługi, sprzedawać je, a także zwiększać świadomość marki i edukować klienta. Tylko od Ciebie zależy, jakimi sposobami to osiągniesz. Do dyspozycji masz bowiem całe mnóstwo różnych formatów wideo, a jakby tego było mało – nic nie stoi na przeszkodzie, aby je modyfikować lub wymyślać własne.

Popularne rozwiązania w zakresie wykorzystania marketingu wideo w e-commerce obejmują:

  • Prezentacje produktowe – prosty i skuteczny sposób, który pozwala firmom e-commerce pokazać produkt w użyciu, przedstawić jego podstawowe zalety i funkcje.
  • Filmy lookbookowe – pełnią funkcję multimedialnych katalogów, które nie tyle dostarczają informacji o produktach, co pokazują ich wygląd i wywołują w widzach określone emocje (głównie chęć ich posiadania). Absolutnie dominują w sferze social media.
  • Testimoniale – to nic innego jak społeczne dowody słuszności, przyjmujące postać krótkich wypowiedzi użytkowników na temat produktów. To swego rodzaju świadectwa, które mają przekonać do zakupu wciąż wahających się konsumentów.
  • Poradniki – bardzo popularna forma wideo, dzięki której sprzedawca może edukować klientów. Świetnie sprawdza się zwłaszcza w przypadku skomplikowanych i trudnych w obsłudze produktów, takich jak zaawansowany sprzęt budowlany itp.
  • Spoty reklamowe – format, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Reklamy mogą mieć charakter bardziej informacyjny lub emocjonalny, ale w każdym przypadku powinny skłaniać widzów do zakupu produktu online.

Wykorzystaj filmy w e-commerce, aby przyciągać klientów!

Chcesz zacząć osiągać założone cele biznesowe poprzez wideo? To nic trudnego! Dziś wszystkie niezbędne narzędzia masz na wyciągnięcie ręki. Możesz wykorzystać w tym celu popularne platformy social media, dzięki którym szybko znajdziesz odbiorców skłonnych do zakupu Twoich produktów. Nagrywaj filmy pokazujące zalety oferty i zachęcaj do ich komentowania i udostępniania, a szybko przekonasz się, że to wyjątkowo atrakcyjny sposób na zwiększenie sprzedaży w e-commerce!

5.00 avg. rating (97% score) - 3 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.