Jak zarabiać na blogu? Załóż własny sklep internetowy!

Kinga Tobała
Marketing sklepu

Dla większości sprzedawców blog jest jednym z chętnie wykorzystywanych narzędzi marketingowych w e-commerce. Zadaniem pojawiających się na nim poradników, testów produktów czy osobistych przemyśleń jest reklama asortymentu i budowanie świadomości marki. A co gdyby na zagadnienie spojrzeć z drugiej strony i sprzedaż w sklepie internetowym rozpocząć od bloga? Jak wykorzystać zasięgi do rozwoju własnej firmy? Jak zarabiać na blogu i przez długi czas czerpać zyski? Poznaj sposoby zarabiania na blogu!

Spis treści artykułu

  1. Jak zarabiać na blogu?
  2. Co sprzedają blogerzy?
  3. Dlaczego zarabianie na blogu warto oprzeć o sklep internetowy?

Jak zarabiać na blogu?


Minął czas, gdy blogi były prowadzone wyłącznie dla pasji. Dziś twórcy pracujący nad jak najwyższą jakością swojego contentu stawiają nie tylko na satysfakcję, ale i na własny rozwój biznesowy. W rezultacie zainteresowanie tym, jak zarabiać na blogu jest ogromne. W sieci roi się od lepszych i gorszych sposobów zarabiania na blogu. Zyski przyniosą:

  • artykuły sponsorowane – źródłem wpisów sponsorowanych może być np. WhitePress,
  • współpraca z markami – dochody ze sprzedaży produktów marki, z którą współpracuje bloger np. poprzez współpracę indywidualną czy programy partnerskie,
  • współprace barterowe,
  • reklamy z programu Google AdSense,
  • oferty prezentowane w mediach społecznościowych,
  • sprzedaż we własnym sklepie internetowym.

Blog już jakiś czas temu stał się punktem wyjścia do rozwoju własnej firmy. Osoby znane z internetowych filmów i tekstów niejednokrotnie wkraczają do analogowego świata, gdzie prowadzą szkolenia, stają się ambasadorami firm, a także produkują autorski asortyment do sprzedaży. Zamiast skupiać się na generowaniu wyników sprzedażowych cudzego sklepu, możesz promować swój sklep internetowy i sprzedawać własne produkty! I mowa tu nie tylko o autorskich koszulkach, ale także wszelkich produktach związanych z tematyką, w której się specjalizujesz.

  • Sposób zarabiania na blogu dla biegaczy? Sklep internetowy z butami sportowymi i odżywkami!
  • Zarabianie na blogu dla fotografów? Sklep ze sprzętem fotograficznym i akcesoriami!
  • Zarabianie na blogu parentingowym? Sklep z zabawkami dla dzieci, wózkami i odzieżą dziecięcą!

Dropshipping, czyli sprzedaż bez magazynu pozwoli Ci sprzedawać cokolwiek zechcesz. Wystarczy oprogramowanie Sky-Shop.pl i hurtownia dropshippingowa z wybranej przez Ciebie branży.

Co sprzedają blogerzy?


Nim pytanie zostało do końca zadane, w Twojej głowie pojawiła się odpowiedź. Nie jest tajemnicą, że influencerzy często zarabiają na sprzedaży:

  • autorskich gadżetów,
  • linii odzieżowych,
  • kursów internetowych,
  • książek własnego autorstwa,
  • a niejednokrotnie także na prowizji za artykuły kupione przez klientów przekierowanych do sklepu z ich mediów społecznościowych.

Rynek obfitujący w gadżety z podobiznami twórców i ich autorskimi projektami sprawia, że wielu blogerów nie widzi innych możliwości sprzedażowych. Tymczasem zarabianie na blogu wcale nie musi opierać się o markę własną bądź pełne utożsamienie z istniejącą już firmą. Jako że autorzy blogów tematycznych są ekspertami w wybranej przez siebie dziedzinie, nic nie stoi na przeszkodzie, by prezentowane przez nich treści stały się podstawą marketingu własnego sklepu internetowego. Poradniki, wskazówki, testy artykułów i porównania są treściami poszukiwanymi przez internautów.

Na skróty

Klienci są po prostu niezadowoleni z Twojego produktu

  • Sklep internetowy z blogiem
  • Integracje z hurtowniami (+310)
  • Pełną funkcjonalność platformy: Allegro, eBay, Facebook i inne
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Bloger, który dał się poznać jako niezawodny fotograficzny, motoryzacyjny bądź pielęgnacyjny doradca, zyskuje zaufanie, którym nie mogą pochwalić się konkurencyjne sklepy. Co więcej, otwierając własny sklep internetowy, już na starcie dysponuje sporą grupą potencjalnych kupujących.

Zastanawiasz się, co sprzedaje się w 2020 roku? Poznaj 24 pomysły na sklep internetowy!

Dlaczego zarabianie na blogu warto oprzeć o sklep internetowy?


Choć rozpoczynanie sprzedaży w sklepie internetowym od prowadzenia bloga nie jest standardowym zabiegiem, warto rozważyć tę możliwość. Wyobraź sobie, że jako właścicielka bloga kosmetycznego serwujesz swoim czytelniczkom rzetelne testy produktów wybranych marek, piszesz o sposobach pielęgnacji poszczególnych typów skóry, a także informujesz o branżowych nowościach. Doskonale wiesz, co dobre i doradzając czujesz się jak ryba w wodzie. Jako kompetentny bloger otwierający sklep internetowy, zyskujesz wielokrotnie:

  • Dysponujesz szeroką wiedzą branżową, dzięki której zyskujesz nowych czytelników, a więc i potencjalnych kupujących.
  • Z łatwością przychodzi Ci pisanie opisów produktów, w których zawarte są rzetelne informacje poszukiwane przez klientów.
  • Posiadasz zaplecze wartościowych treści, które ściągają na Twoją stronę klientów – także tych wchodzących do sklepu prosto z wyszukiwarki.
  • Minimalizujesz koszty marketingowe związane z budowaniem wizerunku marki.
  • Działasz już w mediach społecznościowych, a niejednokrotnie masz także grupę na Facebooku.

W rzeczywistości dysponujesz już całkiem pokaźnym zapleczem marketingowym, które pozwoli ruszyć Ci ze sprzedażą szybciej niż innym i zacząć zarabiać. Co więcej, know – how, które już posiadasz umożliwi odpowiedni dobór asortymentu i przewidywanie trendów na sezon sprzedażowy. Sytuacja będzie wyglądała podobnie w przypadku majsterkujących mężczyzn czy pasjonatów motoryzacji, którzy przy doborze asortymentu będą mogli pokazać sposób jego wykorzystania. Sklep internetowy to doskonały pomysł na zarabianie na swoim blogu, ponieważ nic Cię nie ogranicza – tak, jak dotychczas w pracy twórczej 😉

Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub zostaw komentarz!

5.00 avg. rating (99% score) - 11 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.