Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu
sklep internetowy dla blogera

Sprzedaż w sklepie internetowym zacznij od bloga!

Dla większości sprzedawców blog jest jednym z chętnie wykorzystywanych narzędzi marketingowych w e-commerce. Zadaniem pojawiających się na nim poradników, testów produktów czy osobistych przemyśleń jest reklama asortymentu i budowanie świadomości marki. A co gdyby na zagadnienie spojrzeć z drugiej strony i sprzedaż w sklepie internetowym rozpocząć od bloga? Jak wykorzystać zasięgi do rozwoju własnej firmy?

Jak zarobić na blogu?

Minął czas, gdy blogi były prowadzone wyłącznie dla pasji. Dziś twórcy pracujący nad jak najwyższą jakością swojego contentu stawiają nie tylko na satysfakcję, ale i na własny rozwój biznesowy. W rezultacie zainteresowanie tym, jak zarabiać na blogu jest ogromne. Zysk przyniosą:

  • artykuły sponsorowane, których źródłem może być np. WhitePress,
  • dochody ze sprzedaży produktów marki, z którą współpracuje bloger np. poprzez sieć afiliacyjną,
  • współprace barterowe,
  • reklamy z programu Google AdSense,
  • oferty prezentowane w mediach społecznościowych,
  • sprzedaż we własnym sklepie internetowym.

 

Blog już jakiś czas temu stał się punktem wyjścia do rozwoju własnej firmy. Osoby znane z internetowych filmów i tekstów niejednokrotnie wkraczają do analogowego świata, gdzie prowadzą szkolenia, stają się ambasadorami firm, a także produkują autorski asortyment do sprzedaży.

Co sprzedają blogerzy?

Nim pytanie zostało do końca zadane, w Twojej głowie pojawiła się odpowiedź. Nie jest tajemnicą, że influencerzy często zarabiają na sprzedaży:

  • autorskich gadżetów,
  • linii odzieżowych,
  • kursów internetowych,
  • książek własnego autorstwa,
  • a niejednokrotnie także na prowizji za artykuły kupione przez klientów przekierowanych do sklepu z ich mediów społecznościowych.

 

Rynek obfitujący w gadżety z podobiznami twórców i ich autorskimi projektami sprawia, że wielu blogerów nie widzi innych możliwości sprzedażowych. Tymczasem zarabianie na blogu wcale nie musi opierać się o markę własną bądź pełne utożsamienie z istniejącą już firmą. Jako że autorzy blogów tematycznych są ekspertami w wybranej przez siebie dziedzinie, nic nie stoi na przeszkodzie, by prezentowane przez nich treści stały się podstawą marketingu własnego sklepu internetowego. Poradniki, wskazówki, testy artykułów i porównania są treściami poszukiwanymi przez internautów.

Bloger, który dał się poznać jako niezawodny fotograficzny, motoryzacyjny bądź pielęgnacyjny doradca, zyskuje zaufanie, którym nie mogą pochwalić się konkurencyjne sklepy. Co więcej, otwierając własny sklep internetowy, już na starcie dysponuje sporą grupą potencjalnych kupujących.

Dlaczego sprzedaż w e-sklepie warto zacząć od bloga?

Choć rozpoczynanie sprzedaży w sklepie internetowym od prowadzenia bloga nie jest standardowym zabiegiem, warto rozważyć tę możliwość. Wyobraź sobie, że jako właścicielka bloga kosmetycznego serwujesz swoim czytelniczkom rzetelne testy produktów wybranych marek, piszesz o sposobach pielęgnacji poszczególnych typów skóry, a także informujesz o branżowych nowościach. Doskonale wiesz, co dobre i doradzając czujesz się jak ryba w wodzie. Jako kompetentny bloger otwierający sklep internetowy, zyskujesz wielokrotnie:

  • Dysponujesz szeroką wiedzą branżową, dzięki której zyskujesz nowych czytelników, a więc i potencjalnych kupujących.
  • Z łatwością przychodzi Ci pisanie opisów produktów, w których zawarte są rzetelne informacje poszukiwane przez klientów.
  • Posiadasz zaplecze wartościowych treści, które ściągają na Twoją stronę klientów – także tych wchodzących do sklepu prosto z wyszukiwarki.
  • Minimalizujesz koszty marketingowe związane z budowaniem wizerunku marki.
  • Działasz już w mediach społecznościowych, a niejednokrotnie masz także grupę na Facebooku.

 

W rzeczywistości dysponujesz już całkiem pokaźnym zapleczem marketingowym, które pozwoli ruszyć Ci ze sprzedażą szybciej niż innym. Co więcej, know – how, które już posiadasz umożliwi odpowiedni dobór asortymentu i przewidywanie trendów na sezon sprzedażowy. Sytuacja będzie wyglądała podobnie w przypadku majsterkujących mężczyzn czy pasjonatów motoryzacji, którzy przy doborze asortymentu będą mogli pokazać sposób jego wykorzystania.

 

gotowy sklep internetowy

5.00 avg. rating (98% score) - 3 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu