Jak sprzedawać na Instagramie?

Sylwia Łysak
Marketing sklepu

Prowadzisz własny sklep internetowy i szukasz sposobów na zwiększenie zysków z Twojej działalności e-commerce? Wykorzystaj możliwości, jakie daje sprzedaż na Instagramie! Za pośrednictwem medium możesz nie tylko wypromować swój asortyment czy markę, ale także aktywnie sprzedawać. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak sprzedawać na Instagramie!

  • Poznaj wszystkie możliwości, jakie oferuje Instagram dla e-commerce.
  • Sprawdź, jak zacząć sprzedawać w 5 prostych krokach.
  • Zobacz, jak sprzedawać przy użyciu różnych funkcji.

Spis treści artykułu

  1. Jak sprzedawać na Instagramie w 10 krokach?
  2. Jak sprzedawać na Instagramie bez sklepu internetowego?
  3. SJak sprzedawać na Instagramie bez działalności?
  4. Moduł Instagrama od Sky-Shop
  5. Podsumowanie

Jak sprzedawać na Instagramie w 10 krokach?

Jeśli chcesz prowadzić sprzedaż na Instagramie, musisz pamiętać o kilku rzeczach. Zobacz skuteczne wskazówki, które pomogą Ci zachęcić klientów do dokonania zakupów.

1. Załóż profil firmowy na Instagramie

Konto firmowe to podstawa w prowadzeniu skutecznych działań w social mediach. Dzięki niemu otrzymasz dostęp do funkcji, które są niedostępne dla prywatnych profili, takich jak:

  • sklep na Facebooku,
  • reklamy na Instagramie,
  • przyciski CTA,
  • statystyki,
  • dodanie podstawowych informacji biznesowych (takich jak lokalizacja czy godziny pracy).

Ponadto możesz wykorzystać Instagram między innymi do:

  • prezentacji produktów w ciekawy sposób (inny od tego stosowanego w sklepie) – np. w trakcie użycia;
  • informowania o promocjach, wyprzedażach i akcjach rabatowych w Twoim e-sklepie – np. nocy zakupów;
  • podejmowania współpracy z influencerami – np. osób ze świata show-biznesu czy blogosfery.

Sprawdź, jak promować swój sklep internetowy (i każdą inną firmę) na Instagramie.

2. Stwórz atrakcyjny profil

Konto na tej platformie powinno być wizytówką Twojej firmy i już na pierwszy rzut oka zachęcać użytkowników do śledzenia profilu. Nazwa musi być krótka, oryginalna oraz umożliwiająca natychmiastową identyfikację z Twoją marką. Dobrze, aby na zdjęciu profilowym znalazło się logo lub inny element charakterystyczny dla Twojej identyfikacji wizualnej

Pozostałe elementy, o które powinieneś zadbać, to:

  • biogram firmowy – to krótki opis wyświetlający się pod statystykami profilu. Powinien być ciekawy oraz zawierać podstawowe informacje o marce. W tym miejscu możesz również zamieścić link do swojej witryny. 
  • spójna estetyka – atrakcyjny feed musi być przemyślany jeszcze zanim zaczniesz publikować posty. Zadbaj o to, aby prezentowane obok siebie zdjęcia miały podobną estetykę oraz dobrze komponowały się z logo i widocznymi na górze wyróżnionymi relacjami. 
  • hasztagi – odpowiednie oznaczanie postów pomoże Ci przyciągnąć nowych obserwatorów. Stosuj tagi, które są zgodne z Twoimi treściami i wyszukiwane przez Twoją grupę docelową. Obok popularnych hasztagów warto również umieszczać te bardziej konkretne i rzadziej używane. W ten sposób Twoje posty mają większą szansę na dotarcie do użytkowników. 

3. Regularnie publikuj informacje o oferowanych produktach

Zadbaj o częstotliwość wrzucania postów z produktami w Twojej oferty. Najlepiej wybierz do tego określony dzień lub porę, żeby Twoi odbiorcy byli na bieżąco informowani o asortymencie Twojego sklepu. Przypominaj również klientom, że mogą kupić w Twoim sklepie produkty widoczne na zdjęciach.

Instagram to medium wizualne, dlatego kluczem jest odpowiednie zaprezentowanie produktu. Zadbaj o estetyczne i ciekawe zdjęcia. Świetnie sprawdzą się tutaj wykonane z góry fotografie artykułów ułożonych na płaskiej powierzchni. Możesz wybrać tła o różnym kolorze lub fakturze, aby wyeksponować produkty.

Jeżeli sprzedajesz produkt w kilku wersjach (np. kolorystycznych), zaprezentuj wszystkie dostępne opcje. Dzięki temu Twoi klienci zobaczą, że mogą dostosować artykuł do swoich preferencji. 

W opisach postów umieszczaj wezwania do działania (CTA) zachęcające np. do kliknięcia produktu lub przejścia do sklepu. Dzięki temu przypominasz swoim odbiorcom o możliwości zrobienia zakupów na Instagramie.

4. Wykorzystaj różne formy postów

Instagram daje Ci wiele możliwości w zakresie prezentacji Twoich produktów, dlatego nie ograniczaj się jedynie do zdjęć. Skorzystaj z filmików, rolek oraz transmisji na żywo, w czasie których możesz na bieżąco odpowiadać na pytania Twoich klientów. Dla najpopularniejszych artykułów warto przygotować kilka postów w różnych formatach.

Do promocji swoich artykułów wykorzystaj też relacje, które są chętnie oglądane przez odbiorców. Zwykle znikają one po 24 godzinach. Możesz jednak użyć opcji Wyróżnione relacje i w ten sposób zachować posty na swoim profilu.

5. Oznaczaj produkty w postach

Instagram daje możliwość dodania kilku oznaczeń do jednego posta, dzięki czemu możesz tworzyć efektowne kompozycje i prezentować komplementarne artykuły na jednym zdjęciu lub filmie. Posty zakupowe pojawiają się nie tylko w profilu, ale także zakładce Eksploruj.

W każdym poście możesz oznaczyć maksymalnie 5 produktów (w przypadku pojedynczego obrazu) lub 20 produktów (jeśli korzystasz z karuzeli). Upewnij się, że każdy znacznik znajduje się bezpośrednio na produkcie, którego dotyczy. 

Znaczniki produktów możesz dodawać od razu lub w trakcie edycji wcześniej opublikowanych postów. Przy każdym znaczniku pojawi się nazwa i cena produktu (wg danych z katalogu). W relacjach możesz używać naklejek na produkty. 

6. Buduj zaangażowaną społeczność

Aktywizuj swoją społeczność. Zadawaj pytania, odpowiadaj na komentarze i wiadomości bezpośrednie. Daj także swoim odbiorcom możliwość wyrażenia swoich opinii, np. dodając do relacji naklejkę z pytaniem. Dzięki temu klienci będą mogli uzyskać wszelkie niezbędne informacje i chętniej dokonają zakupów. 

Na swoim konice możesz też umieszczać różnego rodzaju poradniki oraz samouczki pokazujące, jak korzystać z Twoich produktów. Wykorzystaj do tego relacje, rolki lub filmiki. W ten sposób dostarczysz swoim klientom przydatne treści i wpłyniesz na ich lojalizację. 

Pokaż również, jak inni korzystają z Twoich produktów. Jeśli kupujący oznaczy Twój artykuł lub markę na zdjęciu albo filmie, możesz udostępnić jego post na swoim konice. Dzięki temu zbudujesz bliższą relację ze swoimi odbiorcami oraz podzielisz się opinią zadowolonego klienta. 

Instagram to przestrzeń, w której możesz pozwolić sobie na więcej swobody. Daj klientom możliwość, aby zajrzeć za kulisy Twojego biznesu. Pokaż, jak wygląda proces powstawania produktu i codzienna praca sklepu. W ten sposób zaciekawisz Twoich odbiorców, zmniejszysz dystans i łatwiej nawiążesz z nimi relację. 

7. Wykorzystaj możliwości promocyjne

Dzięki płatnym kampaniom szybko dotrzesz do swojej grupy docelowej. Sprawdź różne formaty reklam i wybierz te, które najlepiej pasują do Twojego biznesu. W ten sposób możesz promować swoje posty, umieszczać video, karuzele produktowe, rolki czy reklamy w relacjach. Skuteczność Twoich działań możesz sprawdzić za pomocą statystyk. 

Płatne reklamy to jednak nie wszystko. Odpowiednio prowadzony profil może być sam w sobie skutecznym narzędziem marketingowym. Dzięki promocjom prezentowanym tylko na Instagramie zachęcisz klientów do skorzystania z tej opcji zakupów. W tym przypadku warto stosować ograniczenia czasowe, dzięki którym Twoi odbiorcy szybciej podejmą decyzję i chętniej zakupią produkty, korzystając z okazji. 

W przypadku Instagrama sprawdzi się również influencer marketing. Nawiązane współpracy z popularnymi twórcami pomoże Ci dotrzeć do nowych użytkowników i w ten sposób zwiększyć Twoje zasięgi. Pamiętaj jednak, że influencerzy powinni być dopasowani do Twojej marki i skupiać wokół siebie podobną grupę odbiorców. 

8. Promuj produkty jeszcze przed premierą

Pokazuj zdjęcia produktów lub ich fragmenty, jeszcze zanim pojawią się w Twoim sklepie. Dzięki temu wytworzysz wokół nich atmosferę oczekiwania. W relacjach możesz dodać naklejkę z odliczaniem do premiery i zachęcić odbiorców do skorzystania z opcji Przypomnij mi. Dzięki niej Twoi klienci otrzymają powiadomienie w momencie, kiedy artykuły będą już dostępne w sprzedaży. 

Możesz także stworzyć hasztag nawiązujący do produktu i zachęcać klientów, aby oznaczali w ten sposób swoje zdjęcia. W dniu premiery udostępnij posty z artykułami do sprzedaży i przypomnij o możliwości zakupów bezpośrednio na Twoim profilu. 

9. Załóż sklep na Instagramie

Aby założyć w pełni funkcjonalny sklep, powinieneś korzystać z profilu firmowego i połączyć go z katalogiem produktów. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • Skorzystaj z katalogu produktów w Menadżerze Firmy.

W obu przypadkach musisz wcześniej połączyć stronę na Facebooku z kontem firmowym na Instagramie.

Oprogramowanie Sky-Shop integruje się ze sklepem na Facebooku. Sprawdź szczegóły dotyczące integracji.

Instagram sprawdzi zarówno Twoje konto (pod względem tego, czy można mu przyznać dostęp do funkcji zakupowych), jak i katalog produktów. Proces ten potrwa kilka dni – uzbrój się w cierpliwość! Po zakończeniu weryfikacji możesz uruchomić funkcje zakupowe.

👉 Zobacz szczegółową instrukcję, jak założyć sklep na Instagramie

10. Połącz sprzedaż z własnym sklepem internetowym

Jeśli chcesz prowadzić skuteczną sprzedaż, najlepszym wyborem będzie własny sklep! Możesz go otworzyć całkowicie samodzielnie w wygodnym abonamencie.

Intuicyjny w obsłudze, wyposażony we wszystkie niezbędne w e-handlu funkcje sklep online otworzysz na platformie e-commerce Sky-Shop!

👉 Przeczytaj artykuł Jak założyć sklep internetowy.

Jak sprzedawać? Zaproś klientów Twojego sklepu internetowego do obserwowania profilu Twojej marki. Możesz to zrobić m.in. w newsletterze, na Facebooku czy przy pomocy modułu Instagrama w sklepie.

Jak sprzedawać na Instagramie bez sklepu internetowego?

Czy sprzedaż na Instagramie bez sklepu internetowego jest możliwa? Owszem, możesz prowadzić takie działania za pośrednictwem:

  • wiadomości prywatnych (DM),
  • linków sprzedażowych w biogramie na profilu,
  • transmisje live.

Wszystkie te możliwości wiążą się jednak z ograniczeniami. Musisz także pamiętać o obowiązkach informacyjnych, takich jak udostępnienie regulaminu, polityki prywatności oraz potwierdzenie zawarcia umowy. 

Jak sprzedawać na na Instagramie bez działalności?

Czy można sprzedawać na Instagramie bez firmy? Tak sprzedaż bez działalności jest możliwa. W tym przypadku powinieneś skorzystać z działalności nierejestrowanej. Pozwoli Ci ona na wypróbowanie Twojego pomysłu bez konieczności zakładania firmy.

Aby skorzystać z tej formy działalności:

  • w ciągu ostatnich 5 lat nie powinieneś mieć zarejestrowanej działalności gospodarczej ani spółki cywilnej,
  • musisz prowadzić działalność samodzielnie, bez wspólników,
  • nie możesz przekroczyć przychodu na poziomie 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia.

Moduł Instagrama od Sky-Shop

Do odwiedzin na Instagramie Twojego sklepu zachęcisz poprzez dodanie galerii Instagram w Twoim sklepie internetowym – umożliwi Ci to moduł od Sky-Shop. To dostępna dla wszystkich użytkowników naszego oprogramowania e-commerce funkcja, dzięki której:

  • umieścisz podgląd profilu na Instagramie na dowolnej podstronie swojego sklepu – np. stronie głównej, karcie produktu, w koszyku czy na blogu;
  • wybierzesz jeden z kilku wariantów wyświetlania profilu na IG w Twojej witrynie – w Sky-Shop znajdziesz 3 różne wersje modułu;
  • dodasz lub usuniesz dodatkowe informacje na zdjęciach – takie jak np. liczba polubień czy komentarzy do posta;
  • zmodyfikujesz lub usuniesz nagłówek modułu – np. zmienisz tekst „Znajdź nas na Instagramie” na własny, dostosowany do języka komunikacji Twojej marki.
Moduł Instagrama w sklepie internetowym na platformie Sky-Shop

Chcesz włączyć moduł Instagrama w sklepie na Sky-Shop? Sprawdź cennik.

Podsumowanie

Instagram to serwis społecznościowy, dzięki któremu wypromujesz swoją markę i produkty, zyskasz sympatię potencjalnych klientów i zwiększysz sprzedaż w sklepie internetowym. Dzięki połączeniu profilu z katalogiem produktów w Menadżerze firmy lub sklepem na Facebooku możesz też traktować Instagram jako dodatkowy kanał sprzedaży!

W prowadzeniu działań sprzedażowych pomoże Ci nasza platforma e-commerce. W Sky-Shop możesz bowiem skorzystać z modułu Instagrama, dzięki któremu łatwo przekierujesz klientów swojego sklepu internetowego do prowadzonego przez Ciebie profilu w tym medium. Przetestuj Sky-Shop bezpłatnie – przez 14 dni możesz niezobowiązująco sprawdzić wszystkie funkcje oprogramowania.

4.64 avg. rating (92% score) - 11 votes 5
Sylwia Łysak

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.