Jak sprzedawać na Instagramie?

Sylwia Łysak
Marketing sklepu

Prowadzisz własny sklep internetowy i szukasz sposobów na zwiększenie zysków z Twojej działalności e-commerce? Wykorzystaj możliwości, jakie daje Instagram! Za pośrednictwem medium możesz nie tylko wypromować swój asortyment czy markę, ale także aktywnie sprzedawać. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak sprzedawać na Instagramie!

  • Poznaj wszystkie możliwości, jakie oferuje Instagram dla e-commerce.
  • Sprawdź, jak zacząć sprzedawać na Instagramie w 5 prostych krokach.
  • Zobacz, jak sprzedawać na Instagramie przy użyciu różnych funkcji.

Możliwości sprzedaży na Instagramie

Jako właściciel sklepu online, możesz wykorzystać Instagram między innymi do:

  • prezentacji produktów w ciekawy sposób (inny od tego stosowanego w sklepie) – np. w trakcie użycia;
  • informowania o promocjach, wyprzedażach i akcjach rabatowych w Twoim e-sklepie – np. nocy zakupów;
  • podejmowania współpracy z influencerami – np. osób ze świata show biznesu czy blogosfery.

Wspomniane działania pomogą Ci dotrzeć do nowych odbiorców, zdobyć sympatię i zaufanie potencjalnych klientów oraz wypromować Twoją markę i produkty, a tym samym – zwiększyć sprzedaż i zyski!

👉 Sprawdź, jak promować swój sklep internetowy (i każdą inną firmę) na Instagramie.

Na Instagramie możesz też sprzedawać, publikując posty i relacje ze znacznikami produktów z Twojego sklepu oraz poprzez zakładkę Sklep w profilu firmowym.
Nie poniesiesz żadnych dodatkowych opłat za sprzedaż!

Jak założyć sklep na Instagramie?

Od rozpoczęcia sprzedaży na Instagramie w zakładce Sklep czy też przy użyciu funkcji oznaczania produktów w postach i relacjach, dzieli Cię 5 kroków:

1. Załóż sklep internetowy

Zastanawiasz się, czy można sprzedawać na Instagramie bez sklepu internetowego? Odpowiedź na to pytanie brzmi – tak, jednak nie w Polsce.

Jeśli więc chcesz zacząć sprzedawać na Instagramie, musisz posiadać własny sklep internetowy! Możesz go otworzyć całkowicie samodzielnie na oprogramowaniu typu SaaS w wygodnym abonamencie.

Intuicyjny w obsłudze, wyposażony we wszystkie niezbędne w e-handlu funkcje sklep internetowy otworzysz na platformie e-commerce Sky-Shop w abonamencie już od 59 zł miesięcznie! Sprawdź cennik.

Przekonaj się do Sky-Shop

Nasza platforma to:

  • Kompletny system do sprzedaży internetowej wyposażony w ponad 1200 funkcji ułatwiających handel online;
  • Gotowe integracje z hurtowniami i producentami, kurierami, systemami płatności, narzędziami marketingowymi i księgowymi;
  • Intuicyjna obsługa, bezpłatne materiały edukacyjne, nieograniczone wsparcie techniczne i niezobowiązujący okres testowy!

👉 Przeczytaj artykuł Jak założyć sklep internetowy.

2. Sprawdź, czy Twoje konto i firma spełniają warunki

Zweryfikuj:

  • czy Twoja firma zarejestrowana jest w kraju wyszczególnionym na liście (np. Polsce);
  • czy korzystasz z profilu firmowego na Instagramie (jeśli nie, załóż właśnie taki);
  • czy Twoja strona na Facebooku nie ma ograniczeń dotyczących kraju lub wieku;
  • czy profil jest powiązany z katalogiem na Facebooku (jeśli nie, przejdź do punktu 2.).

3. Połącz profil z katalogiem produktów

Możesz to zrobić dwoma sposobami:

Sposób 1: Dodaj sekcję „Sklep na Facebooku” do swojego FanPage.

Sposób 2: Skorzystaj z katalogu produktów w Menadżerze Firmy.

W obu przypadkach musisz wcześniej połączyć stronę na Facebooku z kontem firmowym na Instagramie.

Oprogramowanie Sky-Shop integruje się ze sklepem na Facebooku. Sprawdź szczegóły dotyczące integracji.

4. Poczekaj na weryfikację konta

Instagram sprawdzi zarówno Twoje konto (pod względem tego, czy można mu przyznać dostęp do funkcji zakupowych), jak i katalog produktów. Proces ten potrwa kilka dni – uzbrój się w cierpliwość!

5. Uruchom funkcje zakupowe

Aby zacząć korzystać ze znaczników produktów i naklejek:

  1. Przejdź do profilu firmowego na Instagramie.
  2. Nakieruj kursor myszy na wielokropek (…) lub ikonę koła zębatego (w prawym górnym rogu ekranu).
  3. Wejdź w sekcję Ustawienia firmy, a następnie Zakupy.
  4. Kliknij Kontynuuj.
  5. Wybierz katalog produktów, z którego chcesz korzystać.
  6. Wybierz opcję Gotowe.

Jak sprzedawać na Instagramie? Praktyczne wskazówki.

Jeśli chcesz prowadzić sprzedaż na Instagramie, musisz pamiętać o kilku rzeczach.

Sklep na Instagramie

Jest to zakładka, która pojawi się w Twoim profilu firmowym tuż po uruchomieniu funkcji zakupowych. Znajdą się w niej wszystkie produkty z wcześniej wspomnianego katalogu w Menadżerze Firmy.

Pamiętaj, że sklep na Instagramie działa tak samo, jak sklep na Facebooku – przekierowuje klientów zainteresowanych zakupami do odpowiednich kart produktów w Twoim sklepie internetowym.

Oznacza to, że transakcje odbywają się poza Instagramem – na zasadach, jakie panują w Twoim sklepie online. Zadbaj więc o to, by proces zakupu nie był za bardzo skomplikowany.

Oznaczanie produktów w postach na IG

  • Oznaczaj tylko te produkty, które są faktycznie widoczne na publikowanych przez Ciebie zdjęciach i filmach.
  • W każdym poście możesz oznaczyć maksymalnie 5 produktów (w przypadku pojedynczego obrazu) lub 20 produktów (jeśli korzystasz z karuzeli).
  • Znaczniki produktów możesz dodawać od razu lub w trakcie edycji wcześniej opublikowanych postów.
  • Przy każdym znaczniku pojawi się nazwa i cena produktu (wg danych z katalogu).
  • Oznaczenie produktu zostanie usunięte, gdy produkt nie zostanie zatwierdzony lub zostanie uznany za duplikat.
  • Posty ze znacznikami produktów nie mogą być promowane na Instagramie.
  • W jednym poście nie możesz jednocześnie oznaczać produktów i osób.
  • Posty zakupowe pojawiają się nie tylko w profilu, ale także zakładce Eksploruj.

Ustawianie naklejek w relacjach na Instagramie

Funkcje zakupowe Instagrama działają nieco inaczej w przypadku relacji. W każdej relacji (tzw. Insta Story) możesz dodać tylko jedną naklejkę zakupową. Znajdzie się w niej m.in. nazwa produktu.

Naklejkę produktową możesz edytować, wybierając preferowany jej kolor oraz modyfikując jej treść. Niestety, po dodaniu relacji, nie możesz dokonać jej ponownej edycji – uważaj więc przy publikowaniu!

Zaproś klientów na Instagram!

Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać na Instagramie, zaproś klientów Twojego sklepu internetowego do obserwowania profiluj Twojej marki. Możesz to zrobić m.in. w newsletterze czy też na Facebooku.

Do odwiedzin na Instagramie Twojego sklepu możesz zachęcić także poprzez dodanie galerii Instagram w Twoim sklepie internetowym – umożliwi Ci to moduł Instagrama od Sky-Shop.

Moduł Instagrama od Sky-Shop

Moduł Instagrama to najnowsza, dostępna dla wszystkich użytkowników naszego oprogramowania e-commerce funkcja, dzięki której:

  • umieścisz podgląd profilu na Instagramie na dowolnej podstronie swojego sklepu – np. stronie głównej, karcie produktu, w koszyku czy na blogu;
  • wybierzesz jeden z kilku wariantów wyświetlania profilu na IG w Twojej witrynie – w Sky-Shop znajdziesz 3 różne wersje modułu;
  • dodasz lub usuniesz dodatkowe informacje na zdjęciach – takie jak np. liczba polubień czy komentarzy do posta;
  • zmodyfikujesz lub usuniesz nagłówek modułu – np. zmienisz tekst „Znajdź nas na Instagramie” na własny, dostosowany do języka komunikacji Twojej marki.
Moduł Instagrama w sklepie internetowym na platformie Sky-Shop

Chcesz włączyć moduł Instagrama w sklepie na Sky-Shop? Sprawdź cennik.

Podsumowanie

Instagram to serwis społecznościowy, dzięki któremu wypromujesz swoją markę i produkty, zyskasz sympatię potencjalnych klientów i zwiększysz sprzedaż w sklepie internetowym. Dzięki połączeniu profilu na Instagramie z katalogiem produktów w Menadżerze firmy lub sklepem na Facebooku, możesz też traktować Instagram jako dodatkowy kanał sprzedaży!

W prowadzeniu działań sprzedażowych na Instagramie pomoże Ci nasza platforma e-commerce. W Sky-Shop możesz bowiem skorzystać z modułu Instagrama, dzięki któremu łatwo przekierujesz klientów swojego sklepu internetowego do prowadzonego przez Ciebie profilu w tym medium. Przetestuj Sky-Shop bezpłatnie – przez 14 dni możesz niezobowiązująco sprawdzić wszystkie funkcje oprogramowania.

4.33 avg. rating (87% score) - 6 votes 5
Sylwia Łysak

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.