Porównywarki cenowe to świetny sposób na to, aby dotrzeć ze swoją ofertą do większej liczby internautów.
Najpopularniejszą z nich w naszym kraju jest oczywiście Ceneo. To także jeden z największych katalogów produktów, a zarazem baz opinii o samych towarach i sklepach internetowych.
Nie wszyscy sprzedawcy zdają sobie jednak sprawę, że Ceneo idzie o krok dalej i oferuje użytkownikom możliwość zakupu bezpośrednio z poziomu portalu. Wszystko za sprawą funkcji Kup Teraz.
Z poniższego artykułu dowiesz się między innymi:
- czy warto sprzedawać na Ceneo,
- jak zacząć sprzedawać na Ceneo,
- jak ułatwić sobie prowadzenie sprzedaży wielokanałowej dzięki Sky-Shop.
Spis treści artykułu
Sprzedaż na Ceneo – dlaczego warto?
Ceneo to najpopularniejsza porównywarka cenowa w Polsce. Stanowi cenne źródło informacji na temat cen produktów, ale także kosztów dostawy, dostępności towarów oraz opinii klientów.
Już samo prezentowanie tam ofert może znacznie zwiększyć Twoje wyniki sprzedażowe. Docierasz bowiem w ten sposób do klientów, którzy w innym wypadku mogliby nie trafić do Twojego sklepu. Jednak na maksymalne wykorzystanie potencjału Ceneo pozwala Ci opcja Kup Teraz.
Pamiętaj, że użytkownicy odwiedzający portal znajdują się na dolnych etapach lejka sprzedażowego – oznacza to, że są to osoby zainteresowane zakupem, a nie przypadkowi internauci. To klienci, którzy wybrali już konkretny model produktu – i szukają najlepszego miejsca, aby sfinalizować transakcję.
Potrzebujesz więcej argumentów? Przyjrzyjmy się najważniejszym liczbom związanym z Ceneo:
- Ceneo odwiedza 23 miliony użytkowników miesięcznie.
- Co 8 transakcja realizowana w polskim internecie odbywa się na Ceneo.
- Na portalu znajduje się 30 milionów aktywnych ofert.
- Z Ceneo korzysta 26 tysięcy sklepów internetowych.
- Użytkownicy Ceneo wystawili 38 milionów opinii.
- Według Senuto, domena ceneo.pl widoczna jest w TOP 10 dla ponad 2 700 000 słów kluczowych.
Czym jest opcja Kup Teraz na Ceneo?
Kup Teraz to usługa typu marketplace, która umożliwia sprzedaż produktów bezpośrednio na Ceneo – bez konieczności przechodzenia na stronę sklepu internetowego.
Znacznie skraca to ścieżkę zakupową i zwiększa szanse na sfinalizowanie transakcji. Aby dokonaż zakupu, klient musi jedynie wypełnić krótki i prosty formularz.
Co ważne, korzystanie z opcji Kup Teraz sprawi, że Twoje oferty będą się wyświetlać w Ceneo na wyższych pozycjach.
Koszty sprzedaży na Ceneo
Z Ceneo rozliczasz się w modelu CPC, czyli Cost Per Click. Oznacza to, że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją ofertę.
Jakie dokładnie są to koszty?
- Koszt przejścia z Ceneo na stronę Twojego sklepu wynosi od 27 groszy do 90 groszy – w zależności od kategorii produktu.
- Za sfinalizowanie transakcji za pomocą funkcji Kup Teraz płacisz stałą prowizję, wynoszącą 1,6%.
Pamiętaj, że samo wystawienie produktu w serwisie nie wiąże się z żadnymi opłatami.
Jak zacząć sprzedawać na Ceneo?
Aby rozpocząć sprzedaż na Ceneo, musisz założyć tam konto, wypełniając prosty formularz rejestracyjny. Na tym etapie podajesz dane firmy, a także wybierasz metody wysyłki oraz płatności. Konieczne będzie również zasilenie konta przedpłat.
Kolejnym bardzo ważnym krokiem jest dodanie pliku produktowego w formacie XML, który zawiera niezbędne dane na temat produktów w Twoim sklepie. Będzie to możliwe tuż po tym, gdy pieniądze pojawią się na koncie Ceneo.
👉 Dzięki integracji Sky-Shop z Ceneo z łatwością wygenerujesz plik XML dostosowany do wymagań portalu, który będzie następnie automatycznie aktualizowany. Postępuj zgodnie z instrukcją, a następnie dodaj wygenerowany link w panelu Ceneo.
O czym pamiętać, sprzedając na Ceneo?
Aby Twoje działania na Ceneo przynosiły jak najlepsze rezultaty, pamiętaj o poniższych zasadach:
Nie tylko ceny
Ceneo jest porównywarką cen. Cena produktu nie jest jednak ani jednym czynnikiem, na który zwracają uwagę klienci portalu, ani jedynym czynnikiem, kształtującym ranking ofert.
Zadbaj więc o:
- wyczerpującą, zawierającą niezbędne szczegóły nazwę produktu,
- umieszczanie informacji o darmowej dostawie, dostępności produktu czy możliwości płacenia za pomocą rat,
- estetyczne, przejrzyste, podzielone na sekcje i zawierające wszelkie niezbędne informacje opisy produktów (dotyczy sprzedawców korzystających z funkcji Kup Teraz).
Dbaj o opinie
Czy wiesz, że aż 80% konsumentów sprawdza opinie przed dokonaniem zakupu? Tymczasem Ceneo jest jedną z największych baz opinii w polskim Internecie.
Wykorzystaj jego możliwości i proś swoich klientów o zamieszczanie opinii na portalu. Pomożesz tym samym podejmować decyzje użytkownikom rozważających dokonanie zakupu w Twoim sklepie.
Stale analizuj wyniki
Ciągła analiza wyników, a także działań konkurencji to klucz do sukcesu na Ceneo. Pomoże Ci to przede wszystkim zoptymalizować stawki, a także wybrać najlepsze produkty do promowania czy sprzedaży na portalu.
Co sprzedawać na Ceneo?
Ceneo nie jest dla każdego. To świetna platforma dla sprzedawców, którzy handlują popularnymi, często wyszukiwanymi produktami.
Jeżeli sprzedajesz rękodzieło czy oryginalne, niszowe produkty, Ceneo prawdopodobnie nie przyniesie Twojej marce większych korzyści. Użytkownicy nie będą bowiem ich tam szukać – warto postawić więc na inne metody promocji.
Pamiętaj również, że nie musisz wystawiać na Ceneo wszystkich produktów. Tam, gdzie wojna cenowa z konkurencją nie ma sensu, warto z tego zrezygnować i postawić na te towary, które rzeczywiście mogą zająć wysokie pozycje w porównywarce.
Jak zbudować przewagę konkurencyjną na Ceneo?
To oczywiste, że na Ceneo najlepiej wyświetlać się na najwyższych pozycjach. Klienci odwiedzają porównywarkę po to, aby znaleźć najbardziej atrakcyjną ofertę (pod względem ceny, ale nie tylko), a takie wyświetlają się na samej górze zestawienia.
Według danych portalu aż 70% kliknięć przypada na oferty znajdujące się w TOP3.
Co zrobić, aby się tam znaleźć?
Przede wszystkim monitoruj konkurencję. Pomoże Ci w tym narzędzie do monitoringu cen i automatyki cenowej LivePrice, zintegrowane ze Sky-Shop.
Ceneo udostępnia również opcję licytowania pozycji. Zasada jest bardzo prosta – im wyższa stawka za kliknięcie, tym wyższa pozycja Twojej oferty. Narzędzie podpowie Ci, o ile ją zwiększyć, aby znaleźć się na szycie listingu.
Uważnie dobieraj jednak oferty, które decydujesz się licytować. Dobrym pomysłem może okazać się wyszukiwanie zapomnianych lub niedocenianych przez konkurencję produktów, gdzie pobicie stawki nawet o jeden grosz może skutkować radykalną zmianą pozycji.
Miej także na uwadze, że użytkownicy nie zainteresują się Twoją ofertą tylko ze względu na jej pozycję. Zwróć też uwagę na to, aby zawierała ona jak najwięcej informacji – o cenie, dostawie czy stanach magazynowych. Bardzo ważne jest też zbieranie pozytywnych opinii na temat produktów.
Sprzedawaj na Ceneo ze Sky-Shop
Platforma e-commerce Sky-Shop udostępnia dwukierunkową integrację z Ceneo. Dzięki niej z łatwością wystawisz swoją ofertę w porównywarce. Pozwala ona także na:
- wiązanie kategorii sklepu ze strukturą kategorii porównywarki,
- wiązanie form dostaw ze sklepu z formami dostaw dostępnymi w Ceneo,
- ograniczenie minimalnej kwoty, od której produkty będą przesyłane na platformę,
- zdefiniowanie prefiksów i sufiksów dla nazw asortymentu wysyłanych do pliku XML.
Integracja Sky-Shop z Ceneo obejmuje również funkcję Kup Teraz, co umożliwia pobieranie zamówień wprost do panelu administracyjnego.
Integracja jest oczywiście bezpłatna.
Sprawdź:
Podsumowanie
Im więcej kanałów, tym większa baza potencjalnych klientów. Sprzedaż internetowa to nie tylko własny sklep i Allegro – to znacznie więcej możliwości, które dzięki licznym integracjom w Sky-Shop są na wyciągnięcie ręki.
Ceneo na tle różnych opcji wypada bardzo interesująco – to w końcu najpopularniejsza porównywarka cenowa w Polsce, która daje dodatkowo możliwość sfinalizowania transakcji – bez potrzeby opuszczania portalu.
W razie pytań związanych z prowadzeniem sprzedaży na Ceneo za pośrednictwem Sky-Shop, zachęcamy do kontaktu!