Porównywarki cenowe zwiększą zysk sklepu internetowego!

Kinga Tobała
Marketing sklepu

Porównywarki cenowe towarzyszą klientom sklepów internetowych niemalże wszędzie. Nieważne, czy szukasz telefonu czy książki – jednymi z pierwszych ofert, które zobaczysz będą te prezentowane w agregatorze ofert. Wykorzystaj popularność, jaką się cieszą i docieraj do nowych grup odbiorców. Sprawdzamy, w jak sprzedawać dzięki porównywarkom cen!

  • W porównywarkach cen takich jak: Ceneo, Skąpiec i podobnych pojawiają się wyłącznie sklepy, które prześlą do nich swoje oferty.
  • Rozliczenie z porównywarką cen w większości przypadków przebiega w modelu CPC.
  • Chcesz, żeby Twoja oferta była zawsze na pierwszej pozycji w porównywarce cenowej? Postaw na automatyczne zarządzanie polityką cenową od LivePrice.

Spis treści artykułu

  1. Czym są porównywarki cenowe?
  2. Jak działają porównywarki cenowe?
  3. Zalety porównywarek cenowych
  4. Rozliczenie z porównywarkami cen w e-commerce
  5. Jak sprzedawać dzięki porównywarkom cen?
  6. Jakie są najpopularniejsze porównywarki cenowe?
  7. Czym są porównywarki opinii?

Czym są porównywarki cenowe?

Porównywarka cenowa jest agregatorem ofert, który umożliwia porównanie cen danego produktu w różnych sklepach internetowych. Co ważne, oferty w niej zawarte obejmują wyłącznie partnerów, którzy zdecydowali się zamieścić swoje produkty w serwisie. Konsumenci trafiający do porównywarki cenowej mogą szybko i sprawnie, w jednym miejscu, porównać dostępne w różnych sklepach internetowych warunki zakupu.

Co zyskują sklepy internetowe obecne w porównywarce cen?

  • Dostęp do zdecydowanych na zakup klientów;
  • możliwość konkurowania całą charakterystyką oferty;
  • wyższą pozycję w Google, którą może zagwarantować rozpoznawalna porównywarka cenowa;
  • dodatkowe możliwości promowania udostępniane w serwisie

Jak działają porównywarki cen?


Działanie porównywarek cenowych w większości przypadków opiera się o przekierowania do sklepów internetowych prezentujących swoje oferty w serwisie. Oznacza to, że klient przegląda produkty, a po wyborze interesującej go oferty przy pomocy jednego kliknięcia, przechodzi na stronę sklepu i finalizuje transakcję.

Drugim z dostępnych rozwiązań działających w porównywarkach cen jest finalizacja transakcji bezpośrednio w porównywarce. Przykładem jest tu funkcja Kup Teraz na Ceneo. Nie wykorzystuje ona przekierowania na stronę e-sklepu, dzięki czemu minimalizuje liczbę kroków i znacząco przyśpiesza cały proces zakupowy. Zmniejsza też liczbę porzuconych koszyków.

Zalety porównywarek cenowych


Nie bez przyczyny agregatory ofert są dla wielu sprzedawców jednym z najbardziej istotnych miejsc prezentacji ofert. Poznaj zalety porównywarek cen!

  • Dodatkowy kanał sprzedaży.
  • Źródło zainteresowanych zakupem konkretnego produktu klientów. Porównywarki pozyskują konwertujący ruch.
  • Budowanie rozpoznawalności marki.
  • Bezpieczeństwo transakcji dokonywanych bezpośrednio w witrynie porównywarki.
  • Możliwość automatyzacji cen w porównywarkach dzięki użyciu narzędzia LivePrice.
  • Optymalizacja kosztu pozyskania klienta poprzez uiszczenie opłaty tylko wtedy, gdy zostanie przekierowany do sklepu.
  • Możliwość wykorzystania remarketingu dla klientów, którzy odwiedzili sklep internetowy, ale nie sfinalizowali transakcji.
  • Dostęp do szczegółowej oferty innych sprzedawców, co ułatwia przeprowadzenie analizy konkurencji.
  • Obsługa wszystkich zamówień z wielu kanałów sprzedaży w jednym panelu administracyjnym Sky-Shop.

Oczywiście, są to jedynie wybrane zalety. Porównywarki cenowe dla każdego ze sklepów internetowych będą pełniły inną rolę. Podejmowane przez Ciebie działania powinny zostać dostosowane do ruchów konkurencji, tak by zwracały uwagę na USP, którym się wyróżniasz.

Rozliczenie z porównywarkami cen
w e-commerce


Dobrą wiadomością dla osób chcących włączyć porównywarki cen do swoich kanałów sprzedaży jest fakt, że w zdecydowanej większości przypadków samo opublikowanie oferty jest bezpłatne. Zapłacimy dopiero wtedy, gdy klient wejdzie w interakcję z wyświetlaną ofertą. Rozliczenie z porównywarkami cen w e-commerce może przebiegać na dwa sposoby:

  • W modelu CPC, czyli cost per click sprzedawca płaci za każde kliknięcie, czyli przekierowanie do jego sklepu.
  • Za każdy sfinalizowany przy pomocy porównywarki cenowej zakup.

Najczęściej spotykaną formą rozliczenia jest pierwszy z wymienionych modeli, czyli CPC. Przy liczeniu rentowności działań w porównywarce cen należy porównywać liczbę osób, które zostały przekierowane na stronę z liczbą opłaconych transakcji. W przypadku, gdy znacząca liczba kupujących opuszcza sklep, warto poświęcić czas na to, by znaleźć przyczynę porzuconych koszyków.

Jak sprzedawać dzięki porównywarkom cen?


Do porównywarki cen trafia klient zainteresowany konkretnym artykułem. To tam ma okazję na bezpośrednią, szybką i sprawną konfrontację Twojej oferty z propozycjami innych sprzedawców. Automatyczne zarządzanie polityką cenową produktu umożliwi Ci LivePrice. System samodzielnie dostosuje ceny towarów na podstawie wprowadzonych do niego wytycznych, co pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i zmaksymalizować sprzedaż. Jednak informacje o cenie to nie jedyne elementy, na które klienci zwracają uwagę. Co zobaczymy w porównywarce cen?

  • Cenę;
  • darmową dostawę;
  • dostępność produktu w magazynie wraz z szacowanym czasem jego pozyskania;
  • dostępne bonusy np. 50 zł przy wydaniu 500 zł w sklepie;
  • honorowane formy płatności np. BLIK bądź raty;
  • objęcie transakcji Programem Ochrony Kupujących;
  • dostępność przesyłek Smart w przypadku ofert z Allegro;
  • szereg informacji dodatkowych widocznych po rozwinięciu szczegółów oferty.

Porównywarka cenowa może zostać użyta do szukania dostawcy, który najszybciej wyśle produkt bądź posiada formę płatności/wysyłki, z której chce skorzystać klient.

Warto pamiętać, że oferta wyświetlająca się na pierwszym miejscu w porównywarce cenowej może, ale nie musi być najtańszą/najbardziej korzystną propozycją w całym Internecie. W końcu porównywarka cen zestawia ze sobą wyłącznie propozycje sklepów, który zdecydowały się do niej dołączyć.

Jak sprzedawać dzięki porównywarkom cen? To proste! Wystarczy, że:

  • zarejestrujesz się w wybranym portalu,
  • wygenerujesz plik XML zawierający informacje o produktach z Twojego sklepu,
  • skonfigurujesz integrację,
  • rozpoczniesz sprzedaż.

Zobacz, jak uruchomić porównywarkę cen w Twoim sklepie!

Jakie są najpopularniejsze porównywarki cenowe?


Potencjalnie największe zyski przyniosą Ci najpopularniejsze porównywarki cenowe, które zyskują dostęp do ogromnej liczby klientów. Równocześnie musisz wziąć pod uwagę fakt, że przyjdzie Ci konkurować z większą liczbą dostawców. Szukając idealnej porównywarki dla sklepu internetowego weź pod uwagę nie tylko rozpoznawalność serwisu, ale także dostęp do Twojej grupy docelowej. Być może lepszym rozwiązaniem okażą się mniejsze agregatory ofert specjalizujące się w wybranej branży.

Do najpopularniejszych porównywarek cenowych w Polsce należą:

Sprawdź pełną listę integracji z porównywarkami cen i wybierz portal, z którym chcesz współpracować!

Czym są porównywarki opinii?


Parą dla porównywarek cen w e-commerce są porównywarki opinii np. Opineo. Jak sama nazwa wskazuje, są to serwisy skupiające się na gromadzeniu obiektywnych ocen przedmiotów oraz sklepów internetowych, które je oferują. Zobacz, jakie korzyści niesie za sobą wykorzystanie agregatora ocen w e-commerce!

  • Zwiększenie wiarygodności ocen sklepu w oczach klientów.
  • Budowa rozpoznawalnośći marki poprzez obecność w znanym portalu.
  • Pomoc w pozycjonowaniu sklepu internetowego i generowaniu przekierować na stronę.
  • Szansa na pojawienie się w licznych raportach przygotowywanych z użyciem danych porównywarek opinii.

Co ważne, moduły recenzji ukierunkowane na oceny towarów posiadają także porównywarki cenowe. Jednak w przypadku gromadzenia komentarzy na temat sklepu internetowego i jego obsługi, zdecydowanie lepiej sprawdzą się porównywarki opinii.

Dowiedz się, jak wykorzystać social proof marketing w Twoim sklepie internetowym!

5.00 avg. rating (99% score) - 10 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.