Porównywarki cenowe zwiększą zysk sklepu internetowego!

Kinga Tobała
Marketing i promocja

Porównywarki cenowe towarzyszą klientom sklepów internetowych niemalże wszędzie. Nieważne, czy szukasz telefonu czy książki – jednymi z pierwszych ofert, które zobaczysz będą te prezentowane w agregatorze ofert. Wykorzystaj popularność, jaką się cieszą i docieraj do nowych grup odbiorców. Sprawdzamy, w jak sprzedawać dzięki porównywarkom cen!

Czym są porównywarki cenowe?

Porównywarka cenowa jest agregatorem ofert. Co ważne, oferty w niej zawarte obejmują wyłącznie partnerów, którzy zdecydowali się zamieścić swoje produkty w serwisie. Konsumenci trafiający do porównywarki cenowej mogą szybko i sprawnie porównać dostępne w różnych sklepach internetowych warunki zakupu.

Co zyskują sklepy internetowe obecne w porównywarce cen?

  • Dostęp do zdecydowanych na zakup klientów;
  • możliwość konkurowania całą charakterystyką oferty;
  • wyższą pozycję w Google, którą może zagwarantować rozpoznawalna porównywarka cenowa;
  • dodatkowe możliwości promowania udostępniane w serwisie

Jak działają porównywarki cenowe?

Działanie porównywarek cenowych w większości przypadków opiera się o przekierowania do sklepów internetowych prezentujących swoje oferty w serwisie. Oznacza to, że klient przegląda produkty, a po wyborze interesującej go oferty przy pomocy jednego kliknięcia, przechodzi na stronę sklepu i finalizuje transakcję.

Drugim z dostępnych rozwiązań działających w porównywarkach cen jest finalizacja transakcji bezpośrednio w porównywarce. Przykładem jest tu funkcja Kup Teraz na Ceneo. Nie wykorzystuje ona przekierowania na stronę e-sklepu, dzięki czemu minimalizuje liczbę kroków i znacząco przyśpiesza cały proces zakupowy. Zmniejsza też liczbę porzuconych koszyków.

Rozliczenie z porównywarkami cen w e-commerce

Dobrą wiadomością dla osób chcących włączyć porównywarki cen do swoich kanałów sprzedaży jest fakt, że w zdecydowanej większości przypadków samo opublikowanie oferty jest bezpłatne. Zapłacimy dopiero wtedy, gdy klient wejdzie w interakcję z wyświetlaną ofertą. Rozliczenie z porównywarkami cen w e-commerce może przebiegać na dwa sposoby:

  • W modelu CPC, czyli cost per click sprzedawca płaci za każde kliknięcie, czyli przekierowanie do jego sklepu.
  • Za każdy sfinalizowany przy pomocy porównywarki cenowej zakup.

Najczęściej spotykaną formą rozliczenia jest pierwszy z wymienionych modeli, czyli CPC. Przy liczeniu rentowności działań w porównywarce cen należy porównywać liczbę osób, które zostały przekierowane na stronę z liczbą opłaconych transakcji. W przypadku, gdy znacząca liczba kupujących opuszcza sklep, warto poświęcić czas na to, by znaleźć przyczynę porzuconych koszyków.

Jak sprzedawać dzięki porównywarkom cen?

Do porównywarki cen trafia klient zainteresowany konkretnym artykułem. To tam ma okazję na bezpośrednią, szybką i sprawną konfrontację Twojej oferty z propozycjami innych sprzedawców. Automatyczne zarządzanie polityką cenową produktu umożliwi Ci LivePrice. System samodzielnie dostosuje ceny towarów na podstawie wprowadzonych do niego wytycznych, co pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i zmaksymalizować sprzedaż. Jednak informacje o cenie to nie jedyne elementy, na które klienci zwracają uwagę. Co zobaczymy w porównywarce cen?

  • Cenę;
  • darmową dostawę;
  • dostępność produktu w magazynie wraz z szacowanym czasem jego pozyskania;
  • dostępne bonusy np. 50 zł przy wydaniu 500 zł w sklepie;
  • honorowane formy płatności np. BLIK bądź raty;
  • objęcie transakcji Programem Ochrony Kupujących;
  • dostępność przesyłek Smart w przypadku ofert z Allegro;
  • szereg informacji dodatkowych widocznych po rozwinięciu szczegółów oferty.

Porównywarka cenowa może zostać użyta do szukania dostawcy, który najszybciej wyśle produkt bądź posiada formę płatności/wysyłki, z której chce skorzystać klient.

Warto pamiętać, że oferta wyświetlająca się na pierwszym miejscu w porównywarce cenowej może, ale nie musi być najtańszą/najbardziej korzystną propozycją w całym Internecie. W końcu porównywarka zestawia ze sobą wyłącznie propozycje sklepów, który zdecydowały się do niej dołączyć.

Jak sprzedawać dzięki porównywarkom cen? To proste! Wystarczy, że:

  • zarejestrujesz się w wybranym portalu,
  • wygenerujesz plik XML zawierający informacje o produktach z Twojego sklepu,
  • skonfigurujesz integrację,
  • rozpoczniesz sprzedaż.

Zobacz, jak uruchomić porównywarkę cen w Twoim sklepie!

Jakie są najpopularniejsze porównywarki cenowe?

Potencjalnie największe zyski przyniosą Ci najpopularniejsze porównywarki cenowe, które zyskują dostęp do ogromnej liczby klientów. Równocześnie musisz wziąć pod uwagę fakt, że przyjdzie Ci konkurować z większą liczbą dostawców. Szukając idealnej porównywarki dla sklepu internetowego weź pod uwagę nie tylko rozpoznawalność serwisu, ale także dostęp do Twojej grupy docelowej. Być może lepszym rozwiązaniem okażą się mniejsze agregatory ofert specjalizujące się w wybranej branży.

Do najpopularniejszych porównywarek cenowych w Polsce należą:

Sprawdź pełną listę integracji z porównywarkami cen i wybierz portal, z którym chcesz współpracować!

Porównywarki opinii

Parą dla porównywarek cen w e-commerce są porówynwarki opinii np. Opineo. Jak sama nazwa wskazuje, są to serwisy skupiające się na gromadzeniu obiektywnych ocen przedmiotów oraz sklepów internetowych, które je oferują. Zobacz, jakie korzyści niesie za sobą wykorzystanie agregatora ocen w e-commerce!

  • Zwiększenie wiarygodności ocen sklepu w oczach klientów.
  • Budowa rozpoznawalnośći marki poprzez obecność w znanym portalu.
  • Pomoc w pozycjonowaniu e-sklepu i generowaniu przekierować na stronę.
  • Szansa na pojawienie się w licznych raportach przygotowywanych z użyciem danych porównywarek opinii.

Co ważne, moduły recenzji ukierunkowane na oceny towarów posiadają także porównywarki cenowe. Jednak w przypadku gromadzenia komentarzy na temat sklepu internetowego i jego obsługi, zdecydowanie lepiej sprawdzą się porównywarki opinii.

5.00 avg. rating (99% score) - 7 votes 5
Kinga Tobała
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.