Sky-Shop Blog Kanały sprzedaży Inne marketplaces Alternatywa dla Allegro. Jaką platformę sprzedażową wybrać?

Alternatywa dla Allegro. Jaką platformę sprzedażową wybrać?

Alternatywa dla Allegro. Jaką platformę sprzedażową wybrać?
Kanały sprzedaży
7 min

Sprzedaż poza Allegro interesuje coraz większą liczbę sprzedawców działających na najpopularniejszym portalu aukcyjnym w Polsce. Poszukiwanie altenratyw dla Allegro spowodowane jest wzrostem prowizji od sprzedaży pobieranych przez serwis, a także coraz bardziej restrykcyjnymi zasadami sprzedaży związanymi z prezentacją produktów, czasem dostaw oraz produktyzacją. Sprawdzamy, co zamiast Allegro mogą wybrać sprzedawcy!

  • Alternatywę dla Allegro stanowią pozostałe platformy sprzedażowe oraz sklepy internetowe należące do sprzedawców.
  • Obecnie żadna platforma sprzedażowa nie działa tak prężnie, jak Allegro.
  • Zamiast wycofywać ofertę z Allegro warto rozważyć sprzedaż wielokanałową.

Własny sklep internetowy zamiast Allegro

Jedną z najbardziej atrakcyjnych alternatyw dla Allegro jest prowadzenie e-sklepu. Wybór własnego sklepu internetowego zamiast Allegro to przede wszystkim:

  • brak prowizji za sprzedaż, koszty wysyłki i promowanie;
  • możliwość budowania własnej marki,
  • pełna dowolność w prezentacji produktów;
  • niezależność od regulaminu Allegro;
  • pominięcie licznych uciążliwych zasad obowiązujących na Allegro np. ocen sprzedającego, komunikacji z klientem;
  • prezentowanie na stronie głównej wybranych przez Ciebie produktów, bez użycia wskaźnika, jakim jest trafność.

Zobacz, jak otworzyć sklep internetowy!

Przechodząc z Allegro do własnego sklepu internetowego musisz pamiętać o konieczności ściągnięcia ruchu na stronę. Dotychczas zdecydowana większość osób trafiała do Ciebie dzięki wyszukiwarce Allegro. Teraz o pozyskanie potencjalnych klientów musisz zadbać sam.

Skuteczne działania marketingowe zaważą na Twoim sukcesie. W promocji sklepu internetowego warto wykorzystać:

Prowadzenie sklepu internetowego szczególnie rekomendowane jest osobom, które specjalizują się w wybranej branży. Specjalistyczny asortyment wraz z profesjonalną obsługą klienta są cenione przez klientów stawiających na wysokiej jakości rozwiązania.

Warto zaznaczyć, że sprzedaż we własnym sklepie internetowym możesz (zwłaszcza na początku) prowadzić równolegle ze sprzedażą na Allegro. W aktualizacji danych i automatyzacji procesów pomoże Ci dwukierunkowa integracja z Allegro.

Pamiętaj, że dzięki oprogramowaniu Sky-Shop.pl obsłużysz wszystkie zamówienia (z Allegro, sklepu internetowego i innych kanałów sprzedaży) z poziomu jednego panelu administracyjnego!

Posłuchaj także 👇

Platformy sprzedażowe (marketplace) jako alternatywa dla Allegro

Najbardziej zbliżonymi do Allegro alternatywnymi kanałami sprzedaży są platformy sprzedażowe. Ściągają klientów na swoje strony internetowe, prezentują oferty sprzedawców i pobierają prowizję za zrealizowane transakcje. To na nie w pierwszej kolejności zwracają uwagę e-przedsiębiorcy chętnie wykorzystujący możliwość działania na bazie zasięgów innych firm.

Poznaj 5 dobrych miejsc do sprzedaży w Internecie!

Pamiętaj, że jeśli klient trafi na Twoją ofertę na Allegro to sprzedaż poza Allegro będzie niezgodna z regulaminem serwisu. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie do dywersyfikacji kanałów sprzedaży i budowania własnej widoczności w sieci i innych portalach – także przy równoczesnej sprzedaży na Allegro.

Empik Place

Empik otworzył się na oferty innych sprzedawców i uruchomił marketplace – EmpikPlace. Jak wskazują sami przedsiębiorcy, charakterystyka klientów korzystających z tej witryny sprawia, że stanowi ona ciekawą alternatywę dla Allegro w przypadku sprzedaży produktów premium.

Działanie serwisu oparte jest o prezentację produktów wraz z informacjami o sprzedawcach, którzy posiadają je w swojej ofercie. Sprzedaż w tym kanale umożliwia Ci oferowanie swoich produktów w różnych kategoriach – to nie tylko książki i multimedia. Jak w przypadku większości platform handlowych, koszt sprzedaży w Empik ogranicza się do prowizji za sprzedaż.

platforma empik marketplace

Wykorzystaj integrację z Empik Marketplace i zwiększ swoją sprzedaż!

Amazon

Amazon to ikona światowego rynku e-commerce, która wkrótce wkroczy na polski rynek. Gigantyczna platforma sprzedażowa ściąga do prezentowanych na niej ofert miliony klientów (300 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie). Wyniki uzyskiwane przez Amazon od lat wzmagają apetyt e-sprzedawców chcących wznieść wyniki sprzedażowe na nowy poziom.

Sprawdź, co musisz wiedzieć o sprzedaży na Amazonie!

  1. Na platformie od lat stosowane są rozwiązania, które znasz już z Allegro np. produktyzacja z uwaglęznieniem EAN.
  2. Wszystkie rozliczenia pomiędzy sprzedającym a Amazonem odbywają się z wykorzystaniem podpiętej do konta karty.
  3. Do dyspozycji masz dwa rodzaje kont: indywidualne (dla osób prywatnych) oraz profesjonalne (dla firm).
  4. Koszty sprzedaży na Amazonie, podobnie jak w przypadku Allegro, są wieloskładnikowe. Zapłacisz: abonament, prowizję od sprzedaży oraz stawki odpowiadające usługom dodatkowym.
  5. Gigant e-commerce udostępnia możliwość skorzystania z szeregu ofert dodatkowych np. Fulfillment Amazon (FBA).

👉 Zobacz, jak sprzedawać na Amazon!

A jeżeli interesuje Cię prowadzenie sprzedaży zagranicznej, możesz rozważyć także wystawianie swoich ofert na eBay.

Facebook i Instagram

Trend social commerce, czyli zakupów w mediach społecznościowych przybiera na sile. Szanse na najlepsze wykorzystanie potencjału Facebooka i Instagrama mają branże atrakcyjne wizualnie np.:

  • meble i akcesoria do domu;
  • odzież i obuwie;
  • biżuteria i dodatki.

Obecnie serwisy społecznościowe w wersji na rynek polski nie udostępniają możliwości zakupu bezpośrednio w witrynie. Działają w oparciu o przekierowanie użytkownika prosto do karty produktu w sklepie. Skrócenie drogi zakupowej i podanie bezpośredniego odnośnika do produktu korzystnie wpływa na współczynnik konwersji.

👉 Przeczytaj poradnik: Jak sprzedawać na Facebooku?

OLX i inne portale ogłoszeniowe

OLX jest polskim portalem ogłoszeniowym, na którym do niedawna pojawiały się głównie przedmioty używane, sprzedawane przez osoby prywatne. Obecnie na OLX dostępnych jest coraz więcej ofert zamieszczanych przez przedsiębiorców. Serwis wyszedł naprzeciw sprzedawcom i storzył sekcję biznes.olx.pl, a wraz z nim:

  • możliwość stworzenia strony firmowej w domenie .olx;
  • personalizowanie strony ogłoszenia;
  • zarządzanie ogłoszeniami;
  • podgląd skuteczności sprzedaży;
  • opieka doradcy i szkolenia;
  • możliwość reklamy i promowania ogłoszeń.

Co ważne, od niedawna OLX organizuje także przesyłki do klientów. Opcja może, ale nie musi pojawić się w dodawanych ogłoszeniach.

Porównywarki cen

Porównywarki cen nie powinny być traktowane jako główny kanał sprzedaży, a uzupełnienie pozostałych działań. Agregują oferty i dają szybki dostęp do infomracji o cenie, dostępności oraz dodatkowych cechy oferty (sposoby płatności, bonusy, czas dostawy itp.). Szczególną uwagę warto zwrócić na wiodące prym Ceneo wraz z opcją Kup Teraz na Ceneo.

co_daje_kup_teraz_na_ceneo

Dowiedz się więcej o sprzedaży w porównywarach cen!

Co zamiast Allegro?

Obecnie wskazanie jednego portalu, który warto wybrać zamiast Allegro nie jest możliwe. Żaden z dostępnych serwisów nie jest w stanie zaoferować sprzedawcom dostępu do tak dużej grupy klientów zainteresowanych zakupem produktów z niemal każdej branży. W podobnej sytuacji znaleźli się także klienci, którzy wybierają Allegro ze względu na:

  • rozpoznawalność,
  • przejrzystość i łatwość poruszania się wśród ofert,
  • bezpieczeństwo transakcji,
  • szybkość realizacji zamówień,
  • liczne udogodnienia np. Allegro Smart, raty, płatności odroczone.

Pomimo tego, że przewaga Allegro na polskim rynku ecommerce jest naprawdę pokaźna, konkurencyjne platformy rozwijają się i z roku na rok zyskują większe grono odbiorców. Oznacza to, że w ramach dywersyfikacji kanałów sprzedaży warto pojawiać się w kilku miejscach, zwłaszcza jeśli Twoja konkurencja jeszcze tego nie robi.

Co brać pod uwagę szukając alternatywy dla Allegro?

Pamiętaj, że przenoszenie klientów z Allegro do swojego sklepu internetowego lub budowanie wysokiej pozycji na wybranej platformie jest procesem stopniowym. Systematyczne działania będą prowadziły do zmniejszenia procentowego udziału Allegro w zyskach sklepu. Dopiero wtedy, gdy Twoje interesy będą zabezpieczone, rezygnacja ze sprzedaży na Allegro stanie się rozsądnym krokiem.

Na co zwrócić uwagę, wybierając nową platformę do sprzedaży?

  1. Liczba klientów, do których możesz dotrzeć.
  2. Dostępność konkurencyjnych ofert z Twojej branży i ich jakość.
  3. Prowizje – od kosztów wysyłki, od sprzedaży, od ofert promowanych.
  4. Swoboda działania np. w zakresie sposobu prezentacji ofert i zakresu podawanych informacji.
  5. Obowiązki sprzedawcy np. związane z czasem udzielenia odpowiedzi klientowi.
  6. Kontakt z supportem.
  7. Częstotliwość wprowadzania zmian w regulaminie i sposób informowania o nich.

Informacje o opłacalności w poszczególnych kanałach sprzedaży będących alternatywą dla Allegro znajdziesz m.in. w e-commercowych grupach na Facebooku, gdzie sprzedawcy chętnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

Wahasz się? Sprzedaż wielokanałowa nie musi być trudna! Skorzystaj z kompleksowego oprogramowania Sky-Shop.pl i ciesz się automatyzacją i obsługą wszystkich zamówień z jednego panelu.

4.36 avg. rating (87% score) - 14 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.