Szeroko pojęty e-mail marketing na dobre wpisał się do gamy narzędzi wykorzystywanych w e-commerce. Firmy wykorzystują newslettery chętnie i często, co sprawia, że tylko niektóre z e-maile mają szansę zostać otwarte przez klientów. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę podczas tworzenia dobrego newslettera dla sklepu internetowego, obok którego klienci nie przejdą obojętnie.
Newsletter a mailing
Marketing treści jest nie tylko popularny, ale i niezwykle rozbudowany. I choć terminologia nie jest w nim najważniejsza, by wykorzystywać go jak najlepiej, warto poznać charakterystyki każdej z form i przykłady wykorzystania technik. Dowiedz się, jak stworzyć mailing, który sprzedaje i zacznij stosować newslettery do regularnej komunikacji i budowania społeczności klientów!
Co to jest newsletter?
Newsletter jest sposobem stałej komunikacji z Twoim klientami. Może docierać zarówno do osób, które złożyły już zamówienie, jak i tych, które jedynie zostawiły Ci dane umożliwiające przekazywanie informacji. Standardowym sposobem wykorzystania newslettera jest informowanie o nowych kolekcjach, wyprzedażach oraz przesyłanie ofert dla uczestników programu lojalnościowego.
Świeżym podejściem do newslettera jest regularna wysyłka informacji branżowych do klienta.
Wizja otrzymywania merytorycznych treści jest w stanie zwiększyć ilość osób zostawiających swoje maile. Co więcej, regularne czytanie o aktualnych trendach, narzędziach przydatnych w pracy, a nawet prosta prasówka może zmienić czytanie rozsyłanego przez Ciebie newslettera w poranny bądź popołudniowy zwyczaj klienta.
Co to jest mailing?
Choć pojęcie mailingu niejednokrotnie używane jest zamiennie z newsletterem, nie oznaczają tego samego. Co więcej, stwierdzenie, że mailing z newsletterem łączy jedynie funkcja marketingowa nie jest przesadą.
Mailing to jednorazowe rozesłanie reklamy do klientów wyrażających chęć otrzymywania informacji np. o promocjach.
Każda z kampanii będzie stanowiła indywidualny projekt, który nie musi korespondować z poprzednimi. Pomysłem na wykorzystanie mailingu w swoich działaniach marketingowych jest np. ogłoszenie wprowadzenia nowego produktu do sklepu internetowego, na który klienci otrzymają rabat w pierwszym tygodniu sprzedaży, promocji świątecznej, a także innych akcji sezonowych.
Jako że mailing nie może umknąć uwadze osób przeglądających pocztę, musi posiadać elementy takie jak:
- przykuwająca uwagę, wyrazista grafika z niewielką ilością tekstu,
- komunikacja skupiona na jednym temacie np. promocji,
- obecność przycisku call to action (CTA).
Pamiętaj, że nieszablonowe CTA bardziej zwrócą na siebie uwagę. Kreatywne podejście do tematu zgodne z przekazem Twojej marki może stać się kluczem do zwiększenia konwersji.
4 cechy dobrego newslettera
Dobry newsletter w sklepie internetowym to ten, który dotrze do odbiorcy. Choć zadanie wydaje się być banalnie proste, do wysyłki newslettera nie wystarczy posiadanie bazy pełnej e-maili. Zanim treść zachęci do zakupu, musisz zadbać o dwa elementy:
- Zrób wszystko, żeby newsletter nie trafił do spamu.
Kluczowym elementem jest tu korzystanie ze skrzynki pocztowej z adresem Twojego sklepu. Dzięki poczcie Sky-Shop każdy z Twoich klientów od razu zidentyfikuje nadawcę wiadomości. Co więcej, filtry antyspamowe nie przekierują jej do nieodwiedzanego folderu, czego nie można powiedzieć o newsletterach masowo rozsyłanych z prywatnych adresów na popularnych domenach. - Zachęć do otwarcia wiadomości.
Nie ulega wątpliwości, że nawet najlepsza treść nie poprawi wyników sprzedażowych, jeśli nie zostanie odebrana. Duża ilość ofert pojawiających się u każdego z nas sprawia, że jedynie nieliczne zostają faktycznie odebrane. To odpowiedni tytuł wiadomości przyciągnie uwagę klienta.
„Szukasz pomysłu na prezent? Biżuteria -50%! Sprawdź!” z pewnością wygeneruje więcej kliknięć niż „Świąteczne promocje”.
1. Dopasowany do odbiorcy
Personalizacja oferty jest jedną ze skuteczniejszych technik sprzedażowych. Wzrost ilości zebranych przez Ciebie danych daje możliwość segmentacji klientów. Podział ze względu na kupowane towary, wiek lub zainteresowania pozwoli na stworzenie kilku newsletterów wędrujących do konkretnych grup odbiorców. W końcu nastolatkowie, w przeciwieństwie do młodych rodziców, nie będą żywo zainteresowani podstawowymi akcesoriami dla niemowląt, ale w okresie świątecznym ich uwagę mogą przykuć zabawki, będące jednym z pomysłów na prezent.
2. Newsletter, który da coś więcej
Jedną z kluczowych wartości newslettera jest to, że daje Twojemu klientowi profity, których nie może uzyskać gdzie indziej. To specjalnie przygotowane rabaty, możliwość zakupu w pre-orderze, a także szansa na uzyskanie gratisów sprawia, że widzi on sens w przeglądaniu korespondencji pochodzącej ze sklepu.
3. Atrakcyjny wizualnie
Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami. Newsletter powinien zostać przygotowany w zgodzie z zasadami identyfikacji wizualnej sklepu. Warto przygotować nie tylko elementy charakterystyczne dla Twojej marki, ale także ujednolicony szablon i format przedstawiania informacji, do którego przywykną klienci. Powinieneś dołożyć wszelkich starań, by wszelkie istotne wiadomości zostały przedstawione w formie graficznej, a ilość tekstu została ograniczona do minimum.
4. Regularny
Newslettery powinny być wysyłane w sposób regularny. Rekomenduje się nie tylko ustalenie konkretnej pory dnia, ale i odstępów pomiędzy dostarczanymi wiadomościami np. co tydzień lub co dwa tygodnie. Regularność jest szczególnie istotna w przypadku wysyłania do klientów treści o charakterze merytorycznym.
Newsletter Sky-Shop
W panelu administracyjnym, w zakładce marketing możesz skonfigurować swój newsletter. Sposób jego tworzenia jest intuicyjny i prosty, ponieważ został oparty o popularne edytory. W newsletterze bez trudu zamieścisz nie tylko tekst, ale i zdjęcia.
W nazwie nadawcy warto zawrzeć imię konkretnego pracownika. Zabieg nieco zmniejszy dystans tworzący się pomiędzy Tobą a klientem. Podobne rozwiązanie możesz zastosować podczas przygotowania paczek, do których dołączysz niewielkie karteczki „Twoją paczkę przygotowała Ania”.
Jeśli uznasz, że newsletter dostępny z poziomu panelu administracyjnego jest już niewystarczający, skorzystaj z rozbudowanego narzędzia do e-mail marketingu, jakim jest FreshMail. Integracja z Twoim sklepem pozwoli na szybki import zbudowanej bazy adresów i obsługę rozsyłanych wiadomości wprost ze strony naszego partnera. Co więcej, rabat do wykorzystania we FreshMail przygotowany dla naszych klientów to szansa na obniżenie kosztów kampanii.
Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!