Autor:Kinga Tobała
Specjalistka ds. Copywritingu
jak sprzedawać koszulki w internecie

Jak zacząć sprzedawać koszulki z własnym nadrukiem?

Sprzedaż koszulek z własnym nadrukiem stanowi jeden ze sposobów na przekucie kreatywności w biznes. Oryginalne T-shirty są nie tylko doskonałym pomysłem na prezent, ale także szansą na wyróżnienie się z tłumu i wyrażenie siebie. Choć konsumenci mogą już wybierać z szerokiej gamy asortymentu, nisza rynkowa wciąż nie została zapełniona. Zobacz, jak sprzedawać koszulki w Internecie i przejdź przez proces przygotowania ich do produkcji krok po kroku!

Kiedy warto założyć własny sklep internetowy z koszulkami?

Podstawą sukcesu jest przede wszystkim oryginalny, nieszablonowy wzór. To on przyciągnie uwagę klientów i wzbudzi potrzebę zakupową – szczególnie jeśli zbliżonego towaru nie można dostać nigdzie indziej. Ciekawostkę stanowi fakt, że do założenia własnego sklepu z koszulkami nie jest potrzebna ani wiedza informatyczna, ani umiejętności graficzne. W końcu wiele powszechnie znanych w sieci bestsellerów to basicowe koszulki w jednolitych kolorach, które zostały wzbogacone o zabawny cytat.

Popularność wielu wzorów każe wnioskować, że sprzedaż koszulek może być naprawdę dochodowym biznesem. Nie powinno nas więc dziwić, że pytanie o to, kiedy warto założyć własny sklep z koszulkami pojawia się tuż po pierwszym zainteresowaniu tematem sprzedaży autorskich wzorów. Pierwszą przesłanką do założenia działalności jest niewątpliwie niepowtarzalny pomysł. Drugim, nie tak oczywistym, posiadanie społeczności, czyli droga od kanału na YouTube lub bloga do sklepu internetowego.

Jak zacząć sprzedawać koszulki z nadrukiem?

Nim zaczniesz sprzedawać koszulki z nadrukiem, będziesz musiał przejść drogę od wyboru metody ich produkcji, aż po dobór odpowiadającego Twoim potrzebom oprogramowania. W usystematyzowaniu zebranych informacji, a także podliczeniu szacowanych kosztów pomoże Ci biznesplan sklepu internetowego. Co więcej, to na jego podstawie będziesz mógł skorzystać z dofinansowania z Urzędu Pracy.

 

Obmyśl koncepcję firmy

Jeśli jesteś właścicielem portalu tematycznego, droga zdaje się być prosta. Niejednokrotnie to Twoje typowe teksty i pojawiające się wśród czytelników rozważania staną się podstawą do dalszej działalności. Pozostała część pomysłów na oryginalne koszulki będzie pojawiała się w nawiązaniu do tematyki, wokół której się poruszasz. Jeśli wzory dopiero powstały w głowie, postaraj się o ubranie ich w historię, sklasyfikowanie, by lepiej docierać do grupy docelowej. Tu zaczyna się dalsza część opracowywania koncepcji.

Jaką chcesz być firmą? Do jakich odbiorców trafiać? Nie bój się wejść w rolę członka grupy docelowej, i pomyśl, co mogłoby do Ciebie przemówić. Prezentowany content nie musi być typowy. Postaw na social media, luźny język i ciekawy przekaz, który wzbudzi pozytywne emocje.

 

Jaką metodę nadruku wybrać?

Wielokrotnie zwracano uwagę na to, że najkorzystniejszym rozwiązaniem jest zakup uszytych już koszulek od podwykonawcy, toteż pozostaniemy przy tym rozwiązaniu. Prawdziwym wyzwaniem jest jednak wybór odpowiedniej metody nadruku. Każda z technik ma zarówno wady, jak i zalety, toteż decyzja powinna zostać poprzedzona analizą wszystkich wariantów i doborem najbardziej odpowiedniego dla przygotowanych projektów.

Sitodruk

  • Oparty o stworzenie matrycy wykorzystywanej wielokrotnie.
  • Ograniczona ilość kolorów w jednym drukowaniu. Często jest to 10 różnych barw.
  • Każdy z dodatkowych kolorów to dodatkowe sito do przygotowania, a więc większy koszt produkcji.
  • Koszt produkcji każdej z koszulek maleje wraz z ilością wyprodukowanych sztuk.
  • Rekomendowany dla koszulek o prostych, jednokolorowych wzorach.

 

Flex

  • Wzór koszulki zostaje przygotowany na bardzo cienkiej folii, która odciskana jest na każdej ze sztuk.
  • Druk flex umożliwia stosowanie wielokolorowych wzorów.
  • Możliwość tworzenia małych serii, a nawet tych na zamówienie.
  • Brak zmniejszania kosztów produkcji wraz ze wzrostem ilości sztuk.
  • Rekomendowany dla kolekcji o niewielkim nakładzie produkcyjnym.

 

Druk cyfrowy DTG

  • Opiera się o tworzenie nadruków z fotograficzną dokładnością.
  • Każda ze sztuk (pierwsza, dziesiąta i setna) będą kosztowały tyle samo. Cena nie zmaleje wraz z ilością zamawianych sztuk.
  • Rekomendowany dla szczegółowych projektów o wielu kolorach.

 

Choć tematyka druku jest bardziej skomplikowana, a technologii znacznie więcej, przywołaliśmy najważniejsze kwestie, które powinny wystarczyć Ci na początku myślenia o otworzeniu sklepu z autorskimi koszulkami. W razie wątpliwości warto skontaktować się z firmą usługową i zapytać o rekomendację specjalisty.

 

Stwórz wysokiej jakości produkt

Produkt wysokiej jakości może stać się jednym z asów w rękawie. Jednak unikalna propozycja sprzedaży to nie tylko wyśmienite wykonanie koszulek, w których będzie chciało się chodzić za każdym razem, gdy tylko wyschnie pranie. To przede wszystkim działania wokół Twoich produktów. Doskonale spiszą się:

  • ładne pudełka, będące propozycją prezentową,
  • firmowe metki naszywane na dole koszulek,
  • możliwości personalizacji któregoś wzoru.

 

Każdy z miłych drobiazgów sprawi, że Twoi klienci odczują większe przywiązanie do marki, z którą będą chcieli się utożsamić. Co więcej, to ładne wykończenie będzie jednym z impulsów do tego, by sprzedawane koszulki stanowiły pomysł na prezent. A wtedy… zamówienia urodzinowe i świąteczne masz już w garści!

 

Postaw na własny sklep z koszulkami

W internecie roi się od gotowych stron, które oferują natychmiastowe tworzenie koszulek z własnymi wzorami. Zdecydowana większość z nich jest w stanie rozpocząć realizację zamówienia już po kilku chwilach od wgrania pliku z przygotowaną grafiką. Co więcej, zazwyczaj możliwe jest jego zamieszczenie także na innych artykułach takich jak: kubki, torby, bluzy. I choć zdawać by się mogło, że prosta obsługa oraz dostępne od ręki półprodukty są strzałem w dziesiątkę i rozpędzą Twoją sprzedaż, mają szereg wad, z którymi warto się zapoznać:

  • Kroje i kolory, z których korzysta już Twoja konkurencja.
  • Niższa jakość koszulek niż ta, której byś sobie życzył.
  • Nazwa, w której została zawarta nazwa serwisu.
  • Niczym niewyróżniające się zdjęcia.
  • Ograniczony obszar przeznaczony na grafikę. Zazwyczaj jest to jedynie wyznaczony kwadrat.

 

Niejednokrotnie są to aspekty stanowiące znaczne ograniczenie dla pomysłów, które chciałbyś wykorzystać. Co więcej, nawet najlepszy wzór nie zachęci klienta do zakupu jeśli będzie szedł w parze z niską jakością wykonania. Postawienie na własny sklep z koszulkami da Ci pełną swobodę rozpoczynającą się od procesu produkcyjnego, a kończącą na wizualnym wyglądzie strony i dodatkach dorzucanych do każdego zamówienia.

Jak założyć sklep internetowy z koszulkami?

Założenie sklepu internetowego z koszulkami jest niezwykle proste. Kiedy prace koncepcyjne zostaną zakończone, a Ty będziesz miał gotowe produkty w ręku, niemalże natychmiastowo rozpoczniesz sprzedaż. Z uwagi na możliwość rozliczenia kosztów produkcji rekomendujemy założenie działalności gospodarczej, jednak warto pamiętać, że pierwsze kroki w sprzedaży można stawiać także pod skrzydłami działalności nierejestrowanej. Posiadanie unikatowego produktu w ręku jest najlepszym momentem do wyboru oprogramowania dla sklepu internetowego.

Sklep internetowy z koszulkami musi być intuicyjny, nie wymagać od Ciebie dużych nakładów pracy przy obsłudze zamówień oraz umożliwiać dalszy rozwój biznesu i poszerzanie asortymentu. Przekonaj się, dlaczego warto postawić na Sky-Shop, czyli oprogramowanie w pakiecie abonamentowym!

1. Comiesięczna opłata przypominająca abonament telefoniczny sprawia, że nie musisz martwić się o żadne aspekty techniczne i skupiasz się na sprzedaży. Przy odrobinie szczęścia skorzystasz z promocji, których należy szukać w cenniku i zainwestujesz zaoszczędzoną gotówkę w dalszy rozwój swoich projektów.

2. Kreator Szablonu pozwoli Ci ułożyć swój sklep z elementów przypominających klocki.

3. Szybko i sprawnie wprowadzisz produkty, zamieścisz ich zdjęcia oraz opisy – zgodnie z wymaganiami SEO.

4. Marketpalce’y i porównywarki cen staną się Twoim dodatkowym kanałem sprzedaży, a strategia omnichannel przestanie być dla Ciebie obcym zagadnieniem.

5. Sklep na Facebooku pozwoli na dystrybucję produktów wprost do fanów w mediach społecznościowych, a na zintegrowanym ze Sky-Shop Allegro klienci poszukujący zbliżonych produktów będą mogli trafić na Twoją propozycję.

6. Każde z zamówień zrealizujesz z poziomu prostego w obsłudze panelu administracyjnego.

7. Integracja z bramkami płatniczymi oraz kurierami zapewni szeroki wybór każdemu z konsumentów, a Tobie zagwarantuje sprawną obsługę zamówień we współpracy z firmami, które wybrałeś.

8. Dzięki technologii RWD tworzonej z myślą o klientach mobilnych, dostosujesz się do wymagań kupujących z poziomu smartfonów i tabletów.

9. W razie chęci rozszerzenia działalności o produkty standardowe, będziesz mógł zintegrować się z jedną z hurtowni i rozpocząć sprzedaż dostępnego asortymentu.

 

Jeśli nie chcesz korzystać z usług drukarni, Sky-Shop umożliwi Ci prowadzenie sklepu z koszulkami handmade. Niewielka ilość produktów, którymi będziesz dysponować pozwoli Ci skorzystać z najtańszego pakietu i ograniczyć koszty stałe. A jeśli nie wiesz, czy sklep internetowy z koszulkami to dobry pomysł, kliknij w banner i testuj oprogramowanie za darmo!

 

sklep internetowy sky shop

5.00 avg. rating (99% score) - 10 votes 5

Kinga Tobała

Specjalistka ds. Copywritingu