Jak sprzedawać ubrania na Facebooku?

Magdalena Wilk
Rynek E-commerce

Media społecznościowe dają dzisiaj ogromne możliwości nie tylko w zakresie promocji produktów, ale także ich sprzedaży. To świetny kanał, aby zwiększyć swoje zasięgi i dotrzeć do nowych klientów. Oferuje przy tym wiele nowych możliwości – szczególnie w branży odzieżowej. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak sprzedawać ubrania na Facebooku.

Spis treści artykułu

  1. Jak docierać do klientów?
  2. Jak sprzedawać ubrania przez Facebooka?
  3. Jak założyć sklep z ubraniami na Facebooku?
  4. 5 sposób na sprzedaż ubrań
  5. Podsumowanie

Jak docierać do klientów?


W przypadku branży fashion social media są jednym z niezbędnych kanałów komunikacji z klientami. Facebook oraz inne media społecznościowe zwykle kojarzą się z idealną platformą do promocji produktów, jednak warto także wykorzystać ich możliwości sprzedażowe.

Jednym z podstawowych kanałów dla sprzedaży w branży odzieżowej jest Facebook, który należy do najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce. W jaki sposób dotrzeć do klientów za pomocą tego kanału?

  • Załóż fanpage swojej firmy odzieżowej, na którym będziesz pokazywać dostępne kolekcje. Najlepiej, aby były to zdjęcia z sesji, w ciekawy sposób prezentujące stylizacje.
  • Korzystaj z różnych formatów – postów tekstowych, grafik, relacji i video – dzięki temu przyciągniesz uwagę odbiorców.
  • Dziel się wiedzą – poza promowaniem produktów, przekazuj także przydatne z dla odbiorców informacje, możesz np. udzielać porad w zakresie stylizacji albo dbania o tkaniny.
  • Wchodź w interakcje z fanami, aby zbudować z nimi bezpośrednie relacje: organizuj konkursy, zapraszaj do dyskusji pod postami, odpowiadaj na komentarze i daj możliwość wystawienia opinii.
  • Zainwestuj w płatne reklamy – możesz tutaj wykorzystać własną grafikę, reklamę statyczną, karuzelę produktową czy np. krótkie video.
  • Wykorzystaj Messengera do obsługi klienta – pozwól Twoim odbiorcom na szybki kontakt i uzyskanie odpowiedzi poprzez popularny komunikator. Dzięki temu nie będą musieli szukać danych kontaktowych w innym miejscu i chętniej nawiążą z Tobą relację.

Działania promocyjne to nie jedyny sposób na zwiększenie zysków. Media społecznościowe stale się rozwijają i oferują nowe możliwości dla użytkowników biznesowych. Jedną z takich platform jest właśnie Facebook. Sprzedaż ubrań na tym kanale umożliwiają dedykowane rozwiązania, które opisujemy poniżej.

👉 Zobacz, jak otworzyć sklep internetowy z odzieżą.

Jak sprzedawać ubrania przez sklep na Facebooku?


Jeśli chcesz zacząć sprzedaż ubrań w mediach społecznościowych, najlepszym sposobem będzie założenie sklepu na Facebooku. To osobna zakładka, którą możesz skonfigurować na fanpage’u umożliwiająca użytkownikom przeglądanie oferty Twojego sklepu.

Pamiętaj, że do tej pory w Polsce nie ma możliwości bezpośredniej sprzedaży na Facebooku, dlatego po kliknięciu zdjęcia produktu, klient zostanie przekierowany do Twojego sklepu lub do wiadomości na Messengerze. Minusem tego drugiego rozwiązania jest fakt, że ta metoda nie jest powiązana z żadną metodą płatności. Warto zatem zintegrować sprzedaż na Facebooku z Twoim sklepem online.

Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro, Facebooku i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj przez 14 dni za darmo - bez zobowiązań!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku z odzieżą?

  • Dodatkowy kanał sprzedaży pozwala zmaksymalizować zyski.
  • Zwiększa zasięg i rozpoznawalność marki.
  • To forma sprzedaży bardzo atrakcyjna dla użytkowników mobilnych.
  • W łatwy sposób oznaczysz produkty w postach na Facebooku, dzięki czemu możesz zdobyć większą uwagę użytkowników.
  • Możesz kierować bezpośrednio do karty produktu.
  • Twoi klienci od razu dowiedzą się o aktualizacji asortymentu w sklepie.
  • Zmniejszysz dystans z klientem i zbudujesz zaufanie poprzez opinie oraz komentarze.
  • Możesz analizować wyniki za pomocą dostępnych statystyk.
  • Samodzielne prowadzenie sklepu na Facebooku nic nie kosztuje.

Jak założyć sklep z ubraniami na Facebooku?


Konfiguracja sklepu na Facebooku nie należy do trudnych zadań. Co więcej, jest ona całkowicie darmowa. Aby móc założyć sklep na Facebooku, musisz jednak spełnić kilka określonych wymagań. Na początku powinieneś:

  • być administratorem Menadżera firmy,
  • być właścicielem strony firmy na Facebooku,
  • mieć uprawnienia do zarządzania stroną oraz do zarządzania katalogiem w Menadżerze firmy,
  • prowadzić sklep z ubraniami, z którym zsynchronizujesz sprzedaż na Facebooku.

Jeśli spełniasz powyższe warunki, możesz skonfigurować Twój sklep. Zrobisz to na stronie Menadżera Sprzedaży. Facebook przeprowadzi Cię przez cały proces za pomocą komunikatów wyświetlanych w formularzu.

  1. Zaznacz metodę finalizacji zakupu – wybierz Twoją witrynę, aby kierować klientów do sklepu internetowego.
  2. Zaakceptuj umowę handlową i utwórz sklep.
  3. Dodaj produkty do sklepu.

👉 Dowiedz się więcej o tym, jak założyć sklep na Facebooku.

Wgrywanie produktów do sklepu może okazać się najbardziej uciążliwym zadaniem przy tworzeniu Twojego sklepu na Facebooku. Jeśli dysponujesz szerokim asortymentem, ręczne wprowadzenie nazw produktów, zdjęć i opisów z pewnością zajmie Ci bardzo dużo czasu.

Skorzystaj z gotowej integracji ze sklepem, którą możesz wykonać w Sky-Shop

5 sposób na sprzedaż ubrań


Skonfigurowałeś już swój sklep na Facebooku? Świetnie! Teraz możesz uruchomić sprzedaż ubrań przez ten kanał. Wykorzystaj dostępne opcje, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.

1. Oznaczanie produktów w postach

Produkty ze sklepu łatwo oznaczysz bezpośrednio na zdjęciach lub filmach – możesz to zrobić w trakcie tworzenia posta lub edytować już istniejący wpis. Wystarczy, że klikniesz ikonkę „Oznacz produkt”, a następnie wpiszesz jego nazwę. Dzięki temu zaprezentujesz asortyment w atrakcyjny sposób, zachęcisz klientów do przechodzenia do Twojego sklepu i zwiększysz współczynnik konwersji.

Sklep na Facebooku_oznaczanie produktów

2. Dodanie przycisku CTA

Zadbaj o to, aby umieścić na Twoim fanpage’u przycisk CTA, który będzie zachęcał do wykonania określonych akcji na stronie – może to być na przykład „Kup teraz”. Dzięki temu przekierujesz użytkowników bezpośrednio do Twojego sklepu. Przycisk wyświetli się pod zdjęciem w tle na Twojej stornie. Funkcją możesz zarządzać w Menadżerze firmy.

cta-sklep-na-facebooku

3. Płatne reklamy

Facebook umożliwia wykorzystanie płatnych reklam, aby dotrzeć do obecnych i przyszłych klientów. Możesz je targetować pod kątem wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań czy zachowań. Świetnie sprawdzą się tutaj tzw. Product Ads, dzięki którym zaprezentujesz użytkownikom kilka artykułów w jednej reklamie. Warto promować także posty z linkami do sklepu oraz cały fanpage.

Z kolei w działaniach remarketingowych możesz skorzystać z Piksela Facebooka. W ten sposób przeanalizujesz działania użytkowników na Twoje stronie i dotrzesz do tych, którzy są bardziej skłonni do dokonania zakupu.

reklama-sklepu-odziezowego-fb

4. Recenzje na Facebooku

Na stronie firmowej możesz włączyć opcję rekomendacji, dzięki której użytkownicy będą mogli ocenić Twój sklep oraz zostawić swoją opinię. Dzięki temu wzbudzisz zaufanie do Twojego e-biznesu. Rekomendacje nie tylko pozytywnie wpływają na decyzje zakupowe użytkowników, ale także mogą ułatwić odnajdowanie strony w wyszukiwarce na Facebooku. Pozytywne opinie i polecenia będą także skuteczną formą promocji.

Zobacz, jak promować sklep internetowy na Facebooku.

5. Sprzedaż ubrań na Facebooku w formie transmisji live

Coraz bardziej popularną formą sprzedaży, która rozwinęła się zwłaszcza przez ograniczenia wynikające z pandemii, jest transmisja na żywo. Daje ona wrażenie wizyty w eleganckim butiku, gdzie sprzedawca urządza profesjonalną prezentację produktów. A to wszystko bez wychodzenia z domu!

Jakie możliwości daje sprzedaż ubrań live na Facebooku?

  • Transmisje video są promowane przez algorytmy Facebook jako atrakcyjne treści, dlatego wpływają na zwiększenie zasięgów oraz umożliwiają dotarcie do nowych klientów.
  • To interaktywny sposób sprzedaży, który pozwala na bezpośrednią komunikację z odbiorcą, szybkie odpowiadanie na jego pytania oraz budowanie bliskiej relacji, dzięki czemu klienci chętniej wracają do sklepu.
  • Klienci sklepów odzieżowych chcą mieć możliwość dokładnego obejrzenia interesujących ich artykułów, a transmisja live daje im wrażenie zobaczenia ubrań „na żywo”.
  • Taka forma sprzedaży pozwala na ciekawe zaprezentowanie asortymentu i przedstawienie szczegółowych informacji o marce oraz produktach. Daje też możliwość zaprezentowania i wypromowania tych produktów, na których Ci zależy.

Jak sprzedawać na Facebooku za pomocą transmisji na żywo? Aby zacząć nadawać relację, musisz być administratorem strony oraz mieć skonfigurowany sklep na Facebooku. Transmisję możesz prowadzić na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Jeśli chcesz przeprowadzić profesjonalną relację na żywo, skorzystaj z naszych wskazówek.

Przygotowanie do transmisji

Przed rozpoczęciem nadawania przygotuj ubrania wraz z numerami katalogowymi i stwórz listę linków przekierowujących do sklepu. Dobrym pomysłem będzie również stworzenie krótkiego scenariusza, w którym krótko opiszesz następujące po sobie elementy. Sprawdź także sprzęt do nagrywania oraz pozostałe kwestie techniczne. Możesz także przeprowadzić próbną transmisję, zmieniając ustawienia prywatności.

👉 Dowiedz się więcej o live commerce z naszego artykułu!

Prezentowanie asortymentu sklepu

Wykaż się pomysłowością i zaprezentuj produkty w sposób interesujący dla odbiorców. Możesz np. przeprowadzić transmisję z pomocą drugiej osoby, która będzie prezentowała na sobie konkretne modele ubrań lub stworzyć wirtualny pokaz mody. Mów do klientów językiem korzyści, wskazuj na zalety produktów i zachęcaj do składania zamówień. Pamiętaj, żeby powtarzać najważniejsze informacje w trakcie nagrania, ponieważ część widzów dołącza w trakcie.

Nawiązanie kontaktu z klientami

Ważnym elementem podczas prowadzenia transmisji jest interakcja z widzami, która pozwoli Ci utrzymać ich uwagę i zachęcić do zakupów. Na bieżąco sprawdzaj zatem sekcję komentarzy i odpowiadaj na pojawiające się tam pytania. Możesz także poprosić drugą osobę, żeby w czasie transmisji czuwała nad czatem. Na koniec warto zorganizować krótką sesję Q&A i zachęcić klientów do podzielenia się swoimi uwagami.

Zwiększanie zasięgu

Transmisje live są premiowane przez Facebooka, jednak powinieneś także samodzielnie zadbać o to, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów. Poinformuj swoich odbiorców na fanpage’u o planowanej transmisji i zachęć ich do wzięcia udziału (np. oferując niespodziankę lub przygotowując konkurs). Możesz także udostępnić transmisję w grupach tematycznych na Facebooku. W czasie nadawania zachęcaj również do komentowania i zostawiania reakcji pod video.

Regulamin

Jeżeli planujesz sprzedaż ubrań na Facebooku za pomocą transmisji live, powinieneś dostosować regulamin swojego sklepu do takiej formy składania zamówień. Dobrze jest również umieścić go w opisie transmisji lub w przypiętym komentarzu, aby widzowie mogli go łatwo znaleźć. Taki regulamin powinien zawierać m.in. informacje o formie składania zamówień, cenę i sposób wysyłki oraz czas realizacji.

Skorzystaj z rabatu na dokumenty prawne dla sklepu internetowego

Podsumowanie


Jak widzisz, Facebook daje bardzo duże możliwości rozwijania biznesu w branży fashion. Dzięki działaniom promocyjnym na fanpagu firmowym możesz zbudować lojalną i zaangażowaną społeczność, z kolei funkcje sprzedażowe pozwolą Ci łatwiej zamienić zasięgi na zyski ze sprzedaży. Pamiętaj, że jeśli masz już swój sklep na Sky-Shop, bez problemu zintegrujesz go ze sklepem na Facebooku.

Masz jakieś pytania lub wątpliwości? Napisz do nas na info@sky-shop.pl lub zostaw komentarz. Zapraszamy do kontaktu!

5.00 avg. rating (98% score) - 5 votes 5
Magdalena Wilk
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.

// user.com