Jak sprzedawać ubrania na Facebooku?


Rynek E-commerce

Media społecznościowe dają dzisiaj ogromne możliwości nie tylko w zakresie promocji produktów, ale także ich sprzedaży. To świetny kanał, aby zwiększyć swoje zasięgi i dotrzeć do nowych klientów. Oferuje przy tym wiele nowych możliwości – szczególnie w branży odzieżowej. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak sprzedawać ubrania na Facebooku.

Spis treści artykułu

  1. Jak docierać do klientów?
  2. Jak sprzedawać ubrania przez Facebooka?
  3. Jak założyć sklep z ubraniami poza Facebookiem?
  4. 3 sposoby na sprzedaż ubrań na Facebooku
  5. Podsumowanie

Jak docierać do klientów?


W przypadku branży fashion social media są jednym z niezbędnych kanałów komunikacji z klientami. Facebook oraz inne media społecznościowe zwykle kojarzą się z idealną platformą do promocji produktów, jednak warto także wykorzystać ich możliwości sprzedażowe.

Jednym z podstawowych kanałów dla sprzedaży w branży odzieżowej jest Facebook, który należy do najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce. W jaki sposób dotrzeć do klientów za pomocą tego kanału?

  • Załóż fanpage swojej firmy odzieżowej, na którym będziesz pokazywać dostępne kolekcje. Najlepiej, aby były to zdjęcia z sesji, w ciekawy sposób prezentujące stylizacje.
  • Korzystaj z różnych formatów – postów tekstowych, grafik, relacji i video – dzięki temu przyciągniesz uwagę odbiorców.
  • Dziel się wiedzą – poza promowaniem produktów, przekazuj także przydatne z dla odbiorców informacje, możesz np. udzielać porad w zakresie stylizacji albo dbania o tkaniny.
  • Wchodź w interakcje z fanami, aby zbudować z nimi bezpośrednie relacje: organizuj konkursy, zapraszaj do dyskusji pod postami, odpowiadaj na komentarze i daj możliwość wystawienia opinii.
  • Zainwestuj w płatne reklamy – możesz tutaj wykorzystać własną grafikę, reklamę statyczną, karuzelę produktową czy np. krótkie video.
  • Wykorzystaj Messengera do obsługi klienta – pozwól Twoim odbiorcom na szybki kontakt i uzyskanie odpowiedzi poprzez popularny komunikator. Dzięki temu nie będą musieli szukać danych kontaktowych w innym miejscu i chętniej nawiążą z Tobą relację.

Działania promocyjne to nie jedyny sposób na zwiększenie zysków. Media społecznościowe stale się rozwijają i oferują nowe możliwości dla użytkowników biznesowych. Jedną z takich platform jest właśnie Facebook. Sprzedaż ubrań na tym kanale umożliwiają dedykowane rozwiązania, które opisujemy poniżej.

👉 Zobacz, jak otworzyć sklep internetowy z odzieżą.

Jak sprzedawać ubrania przez sklep na Facebooku?


Jeszcze do niedawna sprzedaż ubrań w mediach społecznościowych była możliwa poprzez sklep na Facebooku. Dzięki specjalnej zakładce na fanpage’u użytkownicy mogli przeglądać ofertę sklepu bezpośrednio na portalu. Po kliknięciu w zdjęcie artykułu klienci byli kierowani bezpośrednio na kartę produktu. Funkcja ta została jednak wycofana przez Meta.

👉 Dowiedz się więcej o zmianach na Facebooku.

Jeżeli wcześniej prowadziłeś sklep z ubraniami na Facebooku, możesz zdecydować się na otworzenie własnego sklepu internetowego. Dzięki temu nie musisz zdawać się na platformę, która może w każdym momencie zmienić swoją politykę. Facebook może oczywiście nadal być dla Ciebie kanałem pozyskiwania klientów.

Dlaczego własny sklep internetowy to dobry pomysł?

  • Masz wpływ na wygląd i funkcje dostępne w Twoim sklepie.
  • Sprzedajesz pod własną domeną, dzięki czemu budujesz świadomość swojej marki.
  • Nie jesteś uzależniony od zmian zachodzących na platformie sprzedażowej.
  • Nie płacisz prowizji od sprzedaży.
  • Masz większe możliwości promocji.
Na skróty

Załóż własny sklep internetowy - szybko i wygodnie!

  • Postaw na sklep internetowy z supportem w Sky-Shop.pl.
  • Sprzedawaj na Allegro i w innych kanałach sprzedaży.
  • Obsługuj całą sprzedaż z jednego, wygodnego panelu administracyjnego.
  • Testuj przez 14 dni za darmo - bez zobowiązań!
Załóż sklep testowy już teraz tak jak ponad 35 000 innych osób!

Jak założyć sklep z ubraniami poza Facebookiem?


Założenie własnego sklepu internetowego nie jest trudnym zadaniem. Nie potrzebujesz do tego umiejętności graficznych czy pomocy programisty. Decydując się na platformę Sky-Shop, otrzymasz dostęp do niemal gotowego sklepu internetowego. Jedyne co musisz zrobić, to:

  • stworzyć wygląd w kreatorze sklepu,
  • skonfigurować metody płatności i dostawy,
  • wgrać produkty,
  • załączyć regulamin i politykę prywatności sklepu. 

👉 Przeczytaj szczegółową instrukcję, jak założyć sklep internetowy.

Jak założyć sklep internetowy?

3 sposoby na sprzedaż ubrań na Facebooku


Żaden sklep internetowy nie odniesie sukcesu bez skutecznych działań promocyjnych. Wykorzystaj zatem profil na Facebooku, aby dotrzeć do nowych klientów, stworzyć grupę lojalnych odbiorców i stale przypominać im o swojej marce. Sprawdź skuteczne sposoby na sprzedaż ubrań na Facebooku.

1. Płatne reklamy

Facebook umożliwia wykorzystanie płatnych reklam, aby dotrzeć do obecnych i przyszłych klientów. Możesz je targetować pod kątem wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań czy zachowań. Świetnie sprawdzą się tutaj tzw. Product Ads, dzięki którym zaprezentujesz użytkownikom kilka artykułów w jednej reklamie. Warto promować także posty z linkami do sklepu oraz cały fanpage.

Z kolei w działaniach remarketingowych możesz skorzystać z Piksela Facebooka. W ten sposób przeanalizujesz działania użytkowników na Twoje stronie i dotrzesz do tych, którzy są bardziej skłonni do dokonania zakupu.

reklama-sklepu-odziezowego-fb

2. Recenzje na Facebooku

Na stronie firmowej możesz włączyć opcję rekomendacji, dzięki której użytkownicy będą mogli ocenić Twój sklep oraz zostawić swoją opinię. Dzięki temu wzbudzisz zaufanie do Twojego e-biznesu. Rekomendacje nie tylko pozytywnie wpływają na decyzje zakupowe użytkowników, ale także mogą ułatwić odnajdowanie strony w wyszukiwarce na Facebooku. Pozytywne opinie i polecenia będą także skuteczną formą promocji.

👉 Zobacz, jak promować sklep internetowy na Facebooku.

3. Sprzedaż ubrań na Facebooku w formie transmisji live

Coraz bardziej popularną formą sprzedaży, która rozwinęła się zwłaszcza przez ograniczenia wynikające z pandemii, jest transmisja na żywo. Daje ona wrażenie wizyty w eleganckim butiku, gdzie sprzedawca urządza profesjonalną prezentację produktów. A to wszystko bez wychodzenia z domu!

Jakie możliwości daje sprzedaż ubrań live na Facebooku?

  • Transmisje video są promowane przez algorytmy Facebook jako atrakcyjne treści, dlatego wpływają na zwiększenie zasięgów oraz umożliwiają dotarcie do nowych klientów.
  • To interaktywny sposób sprzedaży, który pozwala na bezpośrednią komunikację z odbiorcą, szybkie odpowiadanie na jego pytania oraz budowanie bliskiej relacji, dzięki czemu klienci chętniej wracają do sklepu.
  • Klienci sklepów odzieżowych chcą mieć możliwość dokładnego obejrzenia interesujących ich artykułów, a transmisja live daje im wrażenie zobaczenia ubrań „na żywo”.
  • Taka forma sprzedaży pozwala na ciekawe zaprezentowanie asortymentu i przedstawienie szczegółowych informacji o marce oraz produktach. Daje też możliwość zaprezentowania i wypromowania tych produktów, na których Ci zależy.

Jak sprzedawać na Facebooku za pomocą transmisji na żywo? Transmisję możesz prowadzić na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Jeśli chcesz przeprowadzić profesjonalną relację na żywo, skorzystaj z naszych wskazówek.

Przygotowanie do transmisji

Przed rozpoczęciem nadawania przygotuj ubrania wraz z numerami katalogowymi i stwórz listę linków przekierowujących do sklepu. Dobrym pomysłem będzie również stworzenie krótkiego scenariusza, w którym krótko opiszesz następujące po sobie elementy. Sprawdź także sprzęt do nagrywania oraz pozostałe kwestie techniczne. Możesz także przeprowadzić próbną transmisję, zmieniając ustawienia prywatności.

👉 Dowiedz się więcej o live commerce z naszego artykułu!

Prezentowanie asortymentu sklepu

Wykaż się pomysłowością i zaprezentuj produkty w sposób interesujący dla odbiorców. Możesz np. przeprowadzić transmisję z pomocą drugiej osoby, która będzie prezentowała na sobie konkretne modele ubrań lub stworzyć wirtualny pokaz mody. Mów do klientów językiem korzyści, wskazuj na zalety produktów i zachęcaj do składania zamówień. Pamiętaj, żeby powtarzać najważniejsze informacje w trakcie nagrania, ponieważ część widzów dołącza w trakcie.

Nawiązanie kontaktu z klientami

Ważnym elementem podczas prowadzenia transmisji jest interakcja z widzami, która pozwoli Ci utrzymać ich uwagę i zachęcić do zakupów. Na bieżąco sprawdzaj zatem sekcję komentarzy i odpowiadaj na pojawiające się tam pytania. Możesz także poprosić drugą osobę, żeby w czasie transmisji czuwała nad czatem. Na koniec warto zorganizować krótką sesję Q&A i zachęcić klientów do podzielenia się swoimi uwagami.

Zwiększanie zasięgu

Transmisje live są premiowane przez Facebooka, jednak powinieneś także samodzielnie zadbać o to, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów. Poinformuj swoich odbiorców na fanpage’u o planowanej transmisji i zachęć ich do wzięcia udziału (np. oferując niespodziankę lub przygotowując konkurs). Możesz także udostępnić transmisję w grupach tematycznych na Facebooku. W czasie nadawania zachęcaj również do komentowania i zostawiania reakcji pod video.

Regulamin

Jeżeli planujesz sprzedaż ubrań na Facebooku za pomocą transmisji live, powinieneś dostosować regulamin swojego sklepu do takiej formy składania zamówień. Dobrze jest również umieścić go w opisie transmisji lub w przypiętym komentarzu, aby widzowie mogli go łatwo znaleźć. Taki regulamin powinien zawierać m.in. informacje o formie składania zamówień, cenę i sposób wysyłki oraz czas realizacji.

👉 Sprawdź, jak sprzedawać na Facebooku.

Podsumowanie


Jak widzisz, Facebook daje bardzo duże możliwości rozwijania biznesu w branży fashion. Dzięki działaniom promocyjnym na fanpagu firmowym możesz zbudować lojalną i zaangażowaną społeczność. Z kolei funkcje sprzedażowe pozwolą Ci łatwiej zamienić zasięgi na zyski ze sprzedaży.

Masz jakieś pytania lub wątpliwości? Napisz do nas na info@sky-shop.pl lub zostaw komentarz. Zapraszamy do kontaktu!

4.69 avg. rating (93% score) - 13 votes 5

Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.