Jak i gdzie sprzedawać biżuterię? Poradnik

Magdalena Wilk
Sklep internetowy

Chcesz zacząć sprzedawać biżuterię i zastanawiasz się, jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Obecnie rynek daje Ci wiele możliwości, żeby przekuć pasję w dochodowy biznes. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jak sprzedawać biżuterię.

Spis treści artykułu

  1. Dlaczego warto sprzedawać biżuterię online?
  2. Gdzie sprzedawać biżuterię?
  3. Skąd wziąć biżuterię do sprzedaży?
  4. Jak sprzedawać i promować biżuterię w internecie?
  5. Sprzedaż biżuterii w internecie a kwestie podatkowe
  6. Podsumowanie

Dlaczego warto sprzedawać biżuterię online?


Z roku na rok zwiększa się odsetek Polaków kupujących w internecie. Według raportu
E-commerce w Polsce w 2021 roku 30% osób przynajmniej raz dokonało zakupu biżuterii online. Była to także jedna z najczęściej wybieranych kategorii produktów wśród kobiet.

gdzie sprzedawać biżuterię

Raport E-commerce w Polsce 2021

Konsumenci coraz częściej decydują się na zakup biżuterii przez internet, ponieważ wiąże się to z wieloma korzyściami. Dzięki takiemu rozwiązaniu mogą:

  • zaoszczędzić czas,
  • w wygodny sposób porównać ofertę,
  • znaleźć oryginalne produkty,
  • liczyć na wygodną dostawę.

Wykorzystaj to i zdecyduj się na biznes online. Dlaczego jeszcze warto rozważyć sprzedaż biżuterii w internecie?

  • Biżuteria jest jednym z częściej wybieranych produktów w sklepach online, szczególnie przez kobiety.
  • Jeśli masz już swój sklep stacjonarny, sprzedaż online to dla Ciebie szansa, żeby dotrzeć do większej liczby odbiorców.
  • Jeśli nie masz sklepu stacjonarnego, sprzedaż internetowa będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem, ponieważ nie wymaga ponoszenia wysokich kosztów związanych np. z wynajęciem lokalu.
  • Sprzedając online, możesz różnicować kanały sprzedaży, dzięki czemu dotrzesz do większej grupy klientów.
  • Biżuteria jest łatwa do wysyłki, a przy tym trudno ją uszkodzić.
  • Masz możliwość ustalenia wysokiej marży na produktach.

Ponadto, dzięki gotowym rozwiązaniom, takim jak oprogramowanie Sky-Shop, szybko uruchomisz swój e-biznes. Platforma pozwala na automatyzację wielu czasochłonnych procesów, dzięki czemu Ty możesz skupić się na sprzedaży i rozwijaniu Twojego sklepu.

Przeczytaj koniecznie: Czy sklep internetowy się opłaca?

Gdzie sprzedawać biżuterię?


Tak jak wspomnieliśmy, internet to świetne miejsce, aby rozpocząć swój biznes. Nawet jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, warto pomyśleć o sprzedaży online, aby dotrzeć do większej liczby klientów. Gdzie sprzedawać biżuterię w internecie?

Sklep internetowy

Sklep internetowy to biznes, którym możesz zarządzać z dowolnego miejsca o każdej porze. Jego obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na gotowe rozwiązania, jak oprogramowanie dla sklepów internetowych Sky-Shop.

Własny sklep internetowy pomoże Ci także wykreować markę i pozwoli na prezentację produktów w sposób estetyczny oraz zgodny z Twoją wizją. W tym przypadku nie musisz martwić się dodatkowymi opłatami i prowizjami za pośrednictwo sprzedaży.

Założenie sklepu internetowego z biżuterią nie wymaga od Ciebie specjalistycznej wiedzy, umiejętności graficznych czy dużej ilości wolnego czasu. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnych narzędzi, takich jak Sky-Shop. W ramach usługi możesz liczyć na wiele rozwiązań, które sprawdzą się w sklepie z biżuterią, takich jak:

  • dostęp do aplikacji mobilnej, dzięki której szybko i łatwo dodasz produkty bezpośrednio z telefonu
  • integracja z narzędziami e-commerce, która pozwala na natychmiastowe uruchomienie i prostą konfigurację,
  • możliwość wgrania pliku jako kolor buttona na karcie produktu,
  • wiązanie parametru ze zdjęciem, dzięki czemu klient może w wygodny sposób przejrzeć dostępne warianty produktu,
  • możliwość dodania produktów do ulubionych,
  • darmowa pomoc techniczna.

Obejrzyj filmik i dowiedz się, jak krok po kroku założyć sklep internetowy.

Allegro

Allegro cieszy się największą popularnością wśród polskich platform sprzedażowych, dlatego możesz mieć pewność, że znajdziesz tam wielu potencjalnych klientów. To dobry kanał do sprzedaży biżuterii, ponieważ pozwala na łatwe porównanie ofert. Świetnie sprawdzi się również na początku prowadzenia działalności – platforma jest łatwa w obsłudze, a do rozpoczęcia sprzedaży wystarczy założenie konta.

👉 Dowiedz się, jak otworzyć sklep internetowy na Allegro.

eBay

Dzięki tej platformie dotrzesz nie tylko do polskich, ale także zagranicznych klientów, co znacznie poszerza Twoją grupę odbiorców. Warto więc wybrać ten portal, jeśli myślisz o sprzedaży poza granicami kraju. Zakładanie konta i rozpoczęcie sprzedaży są stosunkowo proste, zwłaszcza jeśli masz już własny sklep internetowy. Zobacz nasz poradnik, w którym podpowiadamy, jak sprzedawać na eBay.

Skąd wziąć biżuterię do sprzedaży?


Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż biżuterii, musisz oczywiście pomyśleć o zaopatrzeniu Twojego sklepu. Do wyboru masz kilka opcji.

Zakup biżuterii od producenta

To rozwiązanie korzystne cenowo, jednak zazwyczaj wymaga zamówienia dużej liczby produktów na raz, co niesie ze sobą spore ryzyko. Nie masz bowiem pewności, że uda Ci się sprzedać taką ilość towaru. Takie rozwiązanie wiąże się zatem ze sporą inwestycją, dlatego nie sprawdzi się w przypadku początkujących przedsiębiorców.

Pozyskanie biżuterii z hurtowni

Korzystanie z hurtowni daje Ci dostęp do szerokiej gamy produktów. Ceny mogą być ustalane indywidualnie, dlatego w wielu przypadkach masz możliwość negocjacji najkorzystniejszych dla Ciebie warunków. Wygodnym rozwiązaniem dla Twojego sklepu internetowego będzie też integracja z hurtownią biżuterii, dzięki czemu zaoszczędzisz czas na ręcznym dodawaniu produktów.

Dropshipping biżuterii

Dropshipping to dobry pomysł, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz sprzedaż. Proces wysyłki jest w tym modelu przeniesiony na dostawcę, dzięki czemu zaoszczędzisz znaczną kwotę na wynajem magazynu i ograniczysz ryzyko związane z inwestycją w towary, które mogą się nie sprzedać. W tym przypadku konieczne jest podjęcie współpracy z hurtownią.

Skorzystaj z integracji z hurtowaniami dropshippingowymi! 

Biżuteria handmade

Jeśli dotychczas rękodzieło było Twoim hobby, możesz spróbować zamienić je w biznes. Oferowanie produktów handmade to jeden ze sposobów na wyróżnienie się wśród konkurencji oraz zbudowanie niepowtarzalnej marki. Wielu kupujących jest już znużonych powtarzającą się ofertę sklepów, dlatego warto zaproponować im coś nowego i oryginalnego.

Gdzie sprzedawać biżuterię handmade? Najlepszym wyborem będą:

  • sklep internetowy,
  • portale aukcyjne i marketplace’y,
  • serwisy ogłoszeniowe,
  • media społecznościowe.

👉 Dowiedz się więcej o tym, gdzie i jak sprzedawać rękodzieło.

Jak sprzedawać i promować biżuterię w internecie?


Wybór asortymentu oraz odpowiedniej platformy do sprzedaży to tylko wstęp do sukcesu w branży e-commerce. Aby Twój sklep dobrze prosperował, musisz nastawić się na konsekwentną pracę oraz zadbać o kilka kluczowych elementów. Zobacz, jak sprzedawać biżuterię online.

Opisy produktów

Warto postawić na wyczerpujące oraz angażujące opisy, które przekażą Twoim odbiorcom niezbędne informacje o produkcie. Ważne, aby były one również unikalne i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO – dzięki temu zwiększysz szansę, że użytkownicy dotrą do sprzedawanych przez Ciebie artykułów z poziomu wyszukiwarki.

Zadbaj również, żeby wyróżnić specyfikację techniczną. Najważniejsze informacje, które powinny być dobrze widoczne dla klienta to:

  • wymiary,
  • materiał, z którego została wykonana biżuteria,
  • instrukcja pielęgnacji.

Prezentacja wizualna

W branży jubilerskiej efekt wizualny jest szczególnie ważny, dlatego zadbaj o odpowiednią ekspozycję produktów. Postaw na przejrzysty szablon sklepu oraz duże, wysokiej jakości zdjęcia. Dobrze, aby produkty były fotografowane na jasnym tle i prezentowane z różnych perspektyw, dzięki czemu odbiorca będzie mógł dokładnie się im przyjrzeć.

👉 Zobacz, skąd brać zdjęcia do sklepu internetowego.

Nawigacja na stronie

Stwórz funkcjonalne kategorie, aby pomóc Twoim klientom odnaleźć interesujące ich produkty. Zadbaj przy tym o dodanie zoptymalizowanych pod kątem SEO opisów, które pomogą lepiej wypozycjonować Twój sklep. W wyborze produktu pomogą także odpowiednie filtry. Dobrym pomysłem będzie również umieszczenie na stronie wyszukiwarki z podpowiedziami.

👉 Sprawdź, jak zbudować drzewo kategorii w sklepie internetowym.

Internetowy sklep z biżuterią

Sklep wisise.pl korzystający z oprogramowania Sky-Shop.pl

Produkty powiązane i komplementarne

Wykorzystaj sekcję z rekomendacjami, aby zaoferować klientom podobne lub uzupełniające produkty do wyświetlonego artykułu. Użytkownik przegląda złotą bransoletkę? Zaproponuj mu naszyjnik w zestawie! Sprawdza minimalistyczne kolczyki? Pokaż mu inne elementy w podobnym stylu! Dzięki temu zachęcisz go do dalszych zakupów lub pomożesz znaleźć produkt, który będzie chciał dodać do koszyka.

Sprzedaż biżuterii przez internet

Sklep shelbi.pl korzystający z oprogramowania Sky-Shop.pl

Korzyści z kupowania w Twoim sklepie

Jeśli chcesz przekonać klientów do zakupów w Twoim sklepie, musisz im zaoferować dodatkowe korzyści, jakie płyną z wyboru Twojej oferty. Może to być darmowa dostawa przy zakupach za określoną kwotę, możliwość zapakowania na prezent lub personalizacji (np. wykonanie graweru). Ważne, aby odpowiednio wyeksponować korzyści na stronie, żeby zachęcić klienta do składania zamówień.

👉 Zobacz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Sklep z biżuterią online

Sklep goldendreams.pl korzystający w oprogramowania Sky-Shop.pl.

Kompleksowa obsługa klienta

Jednym z najlepszych sposobów na zdobycie lojalnych klientów jest oferowanie profesjonalnej obsługi na każdym etapie sprzedaży. Dodaj zakładkę kontakt i stwórz czat dla klientów. Dobrą praktyką jest także oferowanie konsultacji przy zakupie oraz zamieszczanie treści (np. w formie poradników na blogu), które pomogą w wyborze oraz późniejszym dbaniu o produkty.

👉 Sprawdź, jakie są najważniejsze zasady obsługi klienta w e-commerce.

Sklep z biżuterią internetowy

Sklep shelbi.pl korzystający z oprogramowania Sky-Shop.pl

Zróżnicowanie kanałów sprzedaży

Jeśli chcesz zmaksymalizować zyski ze sprzedaży, wykorzystaj różne kanały. Poza sklepem internetowym warto zdecydować się na dystrybucję za pomocą portali aukcyjnych oraz marketplace’ów. Dzięki temu zyskasz dostęp do dużej bazy klientów, którzy poszukują najlepszych dla siebie ofert. Sky-Shop daje możliwość integracji Twojego sklepu z takimi platformami jak:

  • Allegro,
  • Empik,
  • eBay,
  • Morele,
  • OLX,
  • Kup Teraz na Ceneo,
  • Sklep na Facebooku.

Wszystkimi zamówieniami możesz zarządzać w wygodny sposób z poziomu panelu administracyjnego Twojego sklepu. Integracja z portalami aukcyjnymi i marketpalce’ami pozwoli Ci zatem zaoszczędzić mnóstwo czasu.

👉 Zobacz, jak i gdzie najlepiej sprzedawać w internecie.

Atrakcyjne promocje

W okresie największego popytu na biżuterię przyciągnij klientów do Twojego sklepu przy pomocy atrakcyjnych promocji i zniżek. Dzięki temu dasz im powód, aby wybrali właśnie Twoją ofertę. Warto stosować promocje w okresie świątecznym, na Black Friday, a także z okazji Dnia Kobiet, Dnia Matki czy Walentynek.

Marketing

Nawet najlepiej wyposażony i prowadzony sklep nie poradzi sobie bez działań promocyjnych. W jaki sposób reklamować internetowy sklep z biżuterią?

  • Media społecznościowe – załóż fanpage na Facebooku, który stanie się wizytówką Twojego sklepu. Mogą pojawiać się tam informacje o promocjach, nowych produktach oraz praktyczne wskazówki, np. jak dobrać lub pielęgnować biżuterię. Z kolei Instagram świetnie sprawdzi się jako narzędzie do prezentowania zdjęć produktów i inspirujących stylizacji.
  • Influencer marketing – nawiąż współpracę z influencerami, którzy będą promować Twoje produkty w swoich mediach społecznościowych. W tym przypadku najlepiej postawić na twórców materiałów wizualnych, takich jak vlogerzy, tiktokerzy czy instagramerzy. Takie osoby mają zazwyczaj silną więź ze swoją społecznością, dlatego ich działania są skuteczne. Zobacz, jak wykorzystać influencer marketing w Twoim sklepie.
  • E-mail marketing – w wiadomościach do Twoich klientów możesz informować o promocjach, nowych kolekcjach czy dostępności produktów. Zachęć odbiorców do zapisania się do newslettera, np. oferując im dodatkowy rabat. Takie działania pozytywnie wpływają na lojalizację klientów, którzy chętniej wracają do Twojego sklepu.

Sprzedaż biżuterii w internecie a kwestie podatkowe


Przy sprzedaży biżuterii w sklepie internetowym w niektórych przypadkach unikniesz konieczności posiadania kasy fiskalnej. Musisz jednak spełnić określone wymagania:

  • prowadzić sprzedaż wysyłkową,
  • otrzymywać całą należność za produkty na konto bankowe,
  • sprzedawać artykuły, które nie wymagają ewidencjonowania za pomocą kasy – jeżeli zatem sprzedajesz wyroby z metali szlachetnych, musisz mieć w swoim sklepie kasę fiskalną.

W przypadku spełnienia tych wymagań dowodem sprzedaży może być faktura imienna. Jeśli nie wystawiasz paragonów, masz także obowiązek udostępnienia rachunku bankowego do dyspozycji Urzędu Skarbowego w celu weryfikacji prowadzonych przez Ciebie działań.

Pamiętaj również, że w przy sprzedaży biżuterii z metali szlachetnych nie możesz skorzystać ze zwolnienia z VAT. W innych przypadkach warto jednak rozważyć tę opcję – zwłaszcza jeśli prowadzisz mały biznes czy sprzedajesz biżuterię handmade. Więcej dowiesz się z naszego artykułu Sprzedaż internetowa a VAT.

Podsumowanie


Internet daje Ci wiele możliwości zarówno w zakresie dystrybucji, jak i promocji biżuterii. Oprogramowanie Sky-Shop odpowiada na potrzeby osób sprzedających biżuterię. Dzięki funkcjom dostosowanym do branży wspiera rozwój Twojego biznesu, dlatego warto zdecydować się na to rozwiązanie.

Masz jakieś pytania? Podziel się nimi w komentarzu lub skontaktuj się z nami bezpośrednio na info@sky-shop.pl.

5.00 avg. rating (98% score) - 4 votes 5
Magdalena Wilk
Content Marketing Specialist

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.

// user.com