Ze względu na zmieniający i dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce w Polsce, Internet stał się głównym kanałem wymiany handlowej. Również w branży B2B sprzedawcy musieli dopasować swoje procesy do nawyków zakupowych klientów.
Spis treści artykułu
Trendy e-commerce w B2B
Jeszcze kilka lat temu, jednym z kluczowych elementów w procesie zakupowym klienta biznesowego był kontakt z handlowcem. Realia rynkowe, konieczność zwiększenia skali sprzedaży i eliminacja oczywistych barier, np. geograficznych, wywarły presję na sprzedawcach, aby zunifikować swoje oferty i dopasować je do systemów platform e-commerce. Nowe, różne możliwości przedstawienia oferty, rozszerzenie zasięgów firmy – i co za tym idzie – zwiększenie skali sprzedaży, sprawiły, że rynek sprzedaży B2B stał się dużo bardziej konkurencyjny.
Jednym z nielicznych elementów, który nie uległ diametralnej zmianie, jest podejście do terminu płatności.
- Z jednej strony, mamy kupującego, który robiąc zakupy na firmę chciałby już od pierwszej transakcji otrzymać fakturę z kilkudniowym terminem płatności, ponieważ tak mu wygodniej zarządzać księgowością.
- Z drugiej strony mamy sprzedającego, który nie zawsze chce lub może kredytować swoich kontrahentów zamrażając w ten sposób środki firmowe, które mógłby zainwestować w kolejne zakupy stockowe lub inne wydatki.
- Dopełnieniem tego jest kanał sprzedaży online, który nie sprzyja zautomatyzowaniu transakcji opartych na odroczonych terminach płatności.
Budowanie doświadczenia klienta
Podczas zakupów internetowych klient nie odczuwa presji czasu, może zastanowić się spokojnie na wyborem danego produktu, porównać ceny u różnych dostawców i wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję zakupu. Może również w każdym momencie przerwać proces zakupowy i wrócić do niego w dogodnym dla siebie czasie.
W ostatnich latach, w trendach zakupowych bardziej widoczny staje się model Bay now, pay later, który coraz mocniej wpływa na decyzje zakupowe klienta. Jak pokazuje Raport Cashless Płatności odroczone w Polsce 2021, klienci szukają bardziej elastycznych sposobów, aby kupować to, czego chcą i kiedy chcą, bez większego uszczerbku w swoim budżecie.
Chcą rozwinąć swój biznes tu i teraz, a płatnością zająć się w późniejszym okresie, często dopiero, gdy zakupiony produkt będzie już na siebie zarabiał.
Z przyjemnym, prostym i bezpiecznym rozwiązaniem, które zaspokoi wszystkie potrzeby przedsiębiorcy przychodzi PragmaGO. Kupujący korzystający z rat dla biznesu, ma do wyboru odroczenie płatności o 30 dni lub rozłożenie jej na nawet 36 miesięcy. Sprzedający otrzyma zapłatę za zakupy od razu, a proces zarządzania spłatą rat zostanie przeniesiony całkowicie do środowiska PragmaGO.
Kto może skorzystać i jak działa usługa „Raty dla biznesu z PragmaGO”?
Możliwość aktywacji wtyczki w sklepie ma każdy sprzedający na platformie Sky-Shop.pl – można ją włączyć już od 1. dnia działania sklepu.
Aplikacja jest w pełni przygotowana i dostępna dla każdego w systemie Sky-Shop.pl – aby udostępnić Twoim klientom nową metodę płatności, wystarczy ją aktywować i odpowiednio skonfigurować:
- Włączasz usługę w swoim sklepie i poprawnie ją konfigurujesz.
- Nowa metoda płatności pojawia się w koszyku Twojego sklepu.
- Klient dodaje produkty do koszyka i wybiera metodę płatności „Raty dla biznesu z PragmaGO” – podaje swoje dane do zamówienia i wysyłki (jak przy innych metodach płatności) i finalizuje transakcje w systemie Sky-Shop.pl.
- Po kliknięciu w ostatni przycisk przy składaniu zamówienia „Zamów i zapłać”, zostaje przekierowany do wniosku PragmaGO.
- Dane, które wprowadził już w sklepie, zostaną uzupełnione automatycznie.
- Po wysłaniu wniosku, klient otrzyma dokładną ofertę cenową, którą zaakceptuje w środowisku PragmaGO kodem SMS.
- Zaraz po tym środki zostaną wysłane do sprzedawcy przelewem ekspresowym.
Funkcjonalność aplikacji to nie tylko metoda płatności w koszyku. Włączenie jej umożliwia dodanie na kartach Twoich produktów przycisku umożliwiającego obliczenie wysokości raty według dowolnych wartości zakupów. Klient już przed podjęciem decyzji zakupowej będzie miał możliwość zapoznania się z kosztem usługi.
Płatność w ratach darmowa dla sprzedającego
Koszt skorzystania z usługi PragmaGO jest po stronie klienta – zostanie mu on przedstawiony przed akceptacją przez niego warunków – co do grosza. Ty zapłacisz jedynie standardową opłatę miesięczną za utrzymanie integracji w sklepie – niezależnie od liczby transakcji, koszt ten nie wzrośnie.
Wraz z gotową integracją otrzymujesz wsparcie marketingowe od PragmaGO – możesz zareklamować nową metodę płatności na swojej stronie internetowej oraz w social mediach. PragmaGO udostępniła dedykowane dla sprzedających na platformie Sky-Shop materiały do pobrania: https://pragma.link/MateriałyMarketingoweDlaSklepowSkyShop
Kim jest PragmaGO?
PragmaGO dostarcza metody płatności w formie odroczonych oraz ratalnych płatności dla B2B oraz oferuje inne usługi wspierające finansowo przedsiębiorców MŚP.
25 lat doświadczenia firmy pozwoliło jej wypracować oczekiwaną przez rynek elastyczność i doświadczenie oparte na eksperckiej wiedzy. Główną grupą docelową PragmaGO są mali i średni przedsiębiorcy, a także jednoosobowe działalności gospodarcze.
Współpraca PragmaGO i Sky-Shop ma na celu udostępnienie sprzedającym metod płatności dla B2B, dzięki którym ich klienci będą mogli skorzystać z płatności odroczonych oraz w ratach bez obciążania budżetu przedsiębiorców.
Obie usługi nie wiążą się z przesunięciem spłaty za zakupy – sprzedający otrzymuje środki od razu na swoje konto, a jednocześnie pozbywa się ryzyka niewypłacalności klienta (po transakcji, spłata zostaje przeniesiona do środowiska PragmaGO i odbywa się pomiędzy PragmaGO a klientem).
Nie czekaj i aktywuj płatności odroczone PragmaGo już teraz!
Materiał powstał we współpracy z PragmaGO.