Autor:maciek

#4: Jak dodawać produkty i tworzyć opisy produktów które generują sprzedaż?

Konfigurujesz swój sklep internetowy, a może chcesz zwiększyć w nim sprzedaż? Nieważne na jakim etapie jesteś, bo i tak powinieneś zadbać o prezentacje produktów. Dobrze stworzone unikalne opisy towarów wpływają na decyzje zakupowe Klientów i zwiększają sprzedaż oraz wspomagają pozycjonowanie sklepu. Przedstawiamy receptę na stworzenie efektywnych prezentacji produktów od A do Z!

1. Dodaj produkt do sklepu

Pozornie dodanie produktu do sklepu jest najprostsze i najbardziej oczywiste, jednak teoria różni się nieco od praktyki. Zanim dodasz towar do sklepu musisz poprawnie skonstruować drzewo kategorii. Powinno być ono intuicyjne w nawigacji i logiczne, tak aby Klienci mogli łatwo się w nim poruszać. Spróbuj podzielić asortyment metodą: Główna kategoria → podkategoria → kategoria docelowa.

Produkty możesz dodać w panelu administracyjnym Produkty -> Dodaj produkt. Pomoc znajduje się TUTAJ

2. Nazwij produkt – Stwórz optymalny tytuł produktu który będzie sprzedawać

Tytuł produktu w witrynie sklepu jest podstawowym narzędziem jego identyfikacji. Tytuł asortymentu powinien zawierać słowa kluczowe i jednocześnie nieść najważniejsze informacje na temat tego produktu, takie jak: nazwa producenta, model, typ produktu i wyróżniające właściwości.

Poprawnie skonstruowana nazwa asortymentu z branży fashion to np. Męska Bluza z kapturem Adidas – Zielona roz. M

 

MC6ksbHCI

Poprawnie skonstruowane opisy w sklepie z branży Fashion

Tak stworzony tytuł ułatwia odbiorcom wyszukiwanie, a Tobie pozycjonowanie sklepu. Warto również zawrzeć w tytule produktu informacje o gratisowych dodatkach. Jeżeli masz sklep z kosmetykami, a do szamponu dokładasz odżywkę gratis, to napisz o tym, np. MACROVITA ARGAN & OLIVE regenerujący szampon z olejkiem arganowym 200ml + odżywka gratis.

3. Skonstruuj unikalny opis produktu – Wpłynie pozytywnie na sprzedaż oraz pozycjonowanie SEO

Kolejnym ważnym elementem wpływającym na decyzje zakupowe Klientów jest opis produktu. Możesz podzielić tekst na dwie części, co umożliwi to Twoim Klientom łatwiejsze poruszanie się po sklepie.

W pierwszej umieść ogólną charakterystykę towaru ważne aby przestawiała ona zalety produktu, pokazywała go w atrakcyjny sposób, jego zastosowania, ewentualne nagrody jakie zdobył lub recenzje i opinie ale również informacje na temat gwarancji – słowem wszystko to co jest wartościowe aby przekonać klienta do zakupu. Opis powinien wyczerpać wątpliwości klienta odnośnie produktu.

W drugiej części bardziej szczegółowe informacje, np. parametry techniczne. Tabelka ze specyfikacją towaru powinna być wyczerpująca. Przyda się ona zwłaszcza w sklepach z branży technicznej czy elektronicznej.

Jednak możesz wykorzystać ją również na rynku odzieżowym, zamieszczając w niej na przykład warianty kolorów butów czy ubrań. Jeżeli masz sklep fashion, to koniecznie udostępnij tabelkę rozmiarów, tak aby Twój Klient był pewien, że produkt będzie na niego pasował – dotyczy do de facto każdej branży gdzie występują rozmiary i dopasowania – rozmiarówka lub tabelka która informuje jak można zastosować produkt np: Z jakim oprogramowaniem współpracuje drukarka etc – Takie informacje są niezbędne klientowi aby podjął decyzję zakupu.

mc2

Możliwość zapoznania się z tabelą rozmiarów na karcie produktu.

Ciekawym rozwiązaniem jest też tworzenie opisu wraz z zamieszczaniem w nim zdjęć opisywanego produktu.

MCQaimQYO

Przykład części opisu w którym znajduje się zdjęcie.

Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę w opisie towaru? Przede wszystkim postaw na unikalność opisu! Nie przeklejaj treści ze strony hurtowni lub konkurencji tylko wykreuj własne opisy. Kopiowanie opisów źle wpływa na pozycjonowanie sklepu przez zjawisko: Double Content którego trzeba unikać oraz taki opis nie jest atrakcyjny no i jest często plagiatem.

Pisz prostym i zrozumiałym językiem, tak by odbiorca czerpał przyjemność z czytania Twojego tekstu. Pamiętaj również o zawarciu w opisie słów kluczowych, najlepiej w natężeniu od 5 do 15 % całego tekstu. W karcie produktów zamieść także unikalne tagi zgodne z cechami produktu. Takie działania zapewnią Ci większą widoczność w wyszukiwarkach.

Zobacz jak robią to największe sklepy w Twojej branży abyś miał porównanie jak tworzyć dobre prezentacje produktu.

4. Zrób profesjonalne zdjęcia produktów – Klienci kupują oczami

W sklepach internetowych tak naprawdę to zdjęcia sprzedają towary. Skoro Klient nie może dotknąć produktu, to powinien mu się spodobać wizualnie na zdjęciach. Dlatego zdjęcia towaru powinny być atrakcyjne i przyjazne dla oka odbiorcy. Pamiętaj, aby zamieścić wiele zdjęć produktu, tak aby konsument mógł go poznać z każdej strony i wiedział, co kupuje. Przecież nie chcesz mieć zwrotu, prawda?

Koniecznie zadbaj o profesjonalne wykonanie fotografii, na przykład w namiocie bezcieniowym. Wysoka jakość zdjęć wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojego sklepu, ponieważ „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Jeżeli prowadzisz sklep w branży lifestylowej, to możesz zaprezentować swoje produkty podczas użytkowania. Takie rozwiązanie stosowane jest też w branżach gdzie liczy się design np: aranżacja wnętrz. Fotografie możesz również wykorzystać do promocji na Instagramie, co z kolei poszerzy grono Twoich odbiorców.

Pamiętaj że zdjęcia powinny być wysokiej jakości i w rozdzielczości pozwalającej oglądać zdjęcia na dużym ekranie oraz ich ilość powinna być wystarczająca do zapoznania się z towarem w 100%.

ram

Galeria zawierająca wiele profesjonalnych zdjęć produktów wysokiej jakości przedstawiających produktów z każdej strony,

5. Zainwestuj w Zdjęcia 3 D / Wideo

Jeżeli chcesz się wyróżnić na rynku i nowatorsko zaprezentować swoje produkty, to wykorzystaj nowe technologie. Zdjęcia 3D i wideo są sposobami na zaprezentowanie konsumentom produktu w całej okazałości. W takich materiałach można podkreślić parametry techniczne towaru czy jego specjalne właściwości oraz przedstawić produkt bardzo szczegółowo jednocześnie go testując i pokazując jego możliwości.

Gdy Klient zapozna się z ze zdjęciami 3D i wideo będzie miał wrażenie namacalnego „kontaktu” z towarem. Inwestycja w nową technologię z pewnością uatrakcyjni przekaz i może zdecydowanie przyczynić się do wzrostu sprzedaży.

6. Zadbaj o odpowiednią prezentację ceny

Pewnie teraz się zastanawiasz, co rozumiemy pod sformułowaniem „odpowiednia cena”? Nie chcemy Cię pouczać w kwestiach zasad handlu, ponieważ ceny zależą od wielu indywidualnych czynników. Zastanów się jednak co sprzedajesz – produkty w przystępnych cenach czy luksusowe? Jeżeli te pierwsze, to cena towarów powinna kończyć się na 0,99 lub 0,90. Dlaczego? Ponieważ z psychologicznego punktu widzenia na Klienta lepiej działa koszt 39,99 zł niż 40,00 zł.

r3

Przykład cen zaokrąglonych do „9”.

Natomiast gdy kreujesz się na markę luksusową i sprzedajesz drogie produkty, koniecznie zaokrąglaj ceny. Twój potencjalny Klient będzie wolał zapłacić pełną kwotę 100 zł niż 99,99 zł. Natomiast niezależnie w jakiej branży działasz, od czasu do czasu warto zrobić promocję. Podkreśl okazję, przekreślając starą cenę lub wstawiając zegar odmierzający czas do końca promocji.

produkt8

Przykład cen produktów drogich gdzie nie stosuje się zabiegu z „9” na końcu.

Pamiętaj także że lepszą wizualnie i psychologicznie ceną będzie np: 590 zamiast 605 zł – niby 15 zł różnicy ale została przekroczona psychologiczna bariera z 5 na 6 na początku.

7. Sprecyzuj warunki zakupu – wysyłki, zwrotów i reklamacji

Chcesz być rzetelny? Wierzymy, że tak! Dlatego obok ceny w karcie produktu zamieść informacje o dostawie: koszcie przesyłki oraz długość oczekiwania na produkt.

123

Karta produktu z niezbędnymi informacjami na temat dostawy i dostępności.

Natomiast w widocznym miejscu, najlepiej w stopce sklepu, powinna znaleźć się zakładka dotycząca zwrotów i reklamacji.

stop

Przykład poprawnej stopki w skórce Universal Sky-Shop

8. Uruchom sprzedaż wiązaną – Cross Selling

Skoro Klient już wszedł na Twoją stronę, zainteresował się produktami, to warto zachęcić go do dalszej konsumpcji i zwiększyć swoją sprzedaż. Jak to zrobić? Pokaż odbiorcy powiązane akcesoria – najlepiej tańsze, ale przydatne. Wykreuj zestawy promocyjne, np. przy zakupie butów, torebka o 20 % taniej. Możesz założyć również specjalną zakładkę, która będzie pokazywać produkty kupione przez innych Klientów. Pamiętaj, że konsumenci sugerują się opiniami innych.

W Sky-Shop istnieją trzy Cross Sellingowe zakładki: Ostatnio Oglądane, Produkty Podobne oraz Inni Klienci Kupili Również

xy2

Zakładki Cross Sellingowe.

9. Niech Klienci wypowiedzą się za Ciebie – Zadbaj o pozytywne opinie

Faktem jest, że nic nie działa tak na Twoją wiarygodność jak opinie zadowolonych Klientów. Dlatego daj możliwość wypowiadania się użytkownikom w zakładce: „Opinie o produkcie”. Pozytywne oceny mogą wygenerować większe zyski, dlatego zachęcaj Twoich Klientów do ich pisania.

Pamiętaj także że prócz samych opinii klientów bardzo silnym i opinio twórczym narzędziem są recenzje produktów które bardzo często przedstawiają je w pozytywnym świetle. Tutaj warto także przedstawiać te recenzje w opisie produktu.

Możesz włączyć opcje oceniania produktu w sklepie. Możesz również w opisie produktu linkować strony z pozytywnymi opiniami i recenzjami produktu. Dodatkowo jako działania marketingowe możesz zlecać napisanie recenzji portalom na temat Twoich produktów, zyskają one wiarygodność i wzmocni to sprzedaż.

Tym sposobem dowiedziałeś się jak tworzyć unikalne prezentacje produktów które generują sprzedaż. Zapraszamy do kolejnych artykułów.


Spis treści Poradnika:

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes 5