Sky-Shop Blog Inspiracje E-commerce Content marketing, czyli skuteczna promocja e-sklepu

Content marketing, czyli skuteczna promocja e-sklepu

E-commerce
8 min

Duża konkurencja na rynku e-commerce sprawiła, że wysokiej jakości content w sklepie internetowym jest niezbędny by zyskać zaufanie i sympatię klientów. To materiały przygotowane z uwzględnieniem potrzeb kupujących pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż. Dopracowując swoje treści jesteś w stanie zminimalizować koszty reklamy, bowiem materiały odpowiadające na nurtujące konsumentów pytania mają szansę zyskać dużą ilość udostępnień i docierać do szerokiego grona odbiorców.

Content – marketing i pozycjonowanie sklepu internetowego w jednym

Tworzenie contentu sklepu internetowego jest działaniem przynoszącym szerokie korzyści, z którego każdy z nas powinien skorzystać. Stanowi podstawę skutecznego marketingu, bowiem bez angażujących treści nawet duży budżet przeznaczony na płatną reklamę nie przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Przekazywanie cennych dla klientów informacji w przystępnych formach przyczynia się do zwiększenia ich zadowolenia i budowania przywiązania do marki. Co więcej, publikowane materiały są doskonałym miejscem do zamieszczania fraz kluczowych, dzięki którym Google podsunie Twój sklep osobom poszukującym nie tylko konkretnych artykułów, ale i wiadomości na ich temat.

Przemyślany content łączy działania marketingowe i pozycjonowanie w spójną całość. W końcu pisząc dla klientów możesz przypodobać się także algorytmowi odpowiadającemu za pozycje, jakie sklep internetowy przyjmuje w wyszukiwarce. I choć praca nad contentem przyniesie niezaprzeczalne korzyści, należy pamiętać, że jest to długotrwały proces obejmujący działania prowadzone w witrynie i poza nią np. przy współpracy sklepu internetowego z blogerami w formie gościnnych artykułów eksperckich.

Jak tworzyć content w sklepie internetowym?

Mogłoby się zdawać, że dla specjalistów w swoim fachu stworzenie opisów produktów oraz rozmaitych poradników bądź infografik nie będzie stanowiło trudności. Tymczasem content tworzony w sklepie internetowym powinien trafiać do określonej grupy docelowej. W końcu oferta dla nastolatków różni się od tej, która kierowana jest do młodych rodziców. Skoro artykuły zostały dopasowane do potrzeb, to samo musi stać się z przekazem, jaki został zawarty w contencie. Podczas gdy jedni szczególną uwagę zwrócą na modę, inni postawią na bezpieczeństwo i użyteczność, spychając wygląd na drugi plan.

By tworzyć content, który sprzedaje, musisz poznać swoich potencjalnych klientów. Buyer persona w sklepie internetowym będzie stanowiła uśrednioną postać Twojego odbiorcy. To ona wskaże Ci wartości, które powinieneś podkreślać, oczekiwaną narrację oraz motywację zakupową przyszłego konsumenta. Pojawiając się w różnych miejscach nie możesz zapominać o spójności przekazu.

Jeśli w akcjach marketingowych wykorzystałeś dbałość o środowisko bądź akcje na rzecz zwierząt, nie możesz pakować swoich produktów w duże ilości folii, a także rekomendować produktów testowanych na zwierzętach, bowiem konsumenci szybko to wychwycą i stracą do Ciebie zaufanie. Będąc sklepem posiadającym luźne i zabawne opisy produktów, nie powinieneś mieszać ich z bardzo formalnym przekazem pojawiającym się w innych miejscach.

Tworzenie contentu w sklepie internetowym będzie obejmowało:

Opisy produktów i kategorii

Kategorie produktów w sklepie internetowym są miejscem wykorzystywanym do zamieszczenia fraz kluczowych. Nie sposób ukryć, że ich większa ilość, jak najlepsze opisanie produktów znajdujących się w danym miejscu oraz użycie synonimów pozwoli uzyskać wyższą pozycję podstrony w Google. Należy jednak pamiętać, że sklep internetowy jest miejscem tworzonym dla klienta, który nie chce poprzedzić oglądania zdjęć kilkustronicowym wywodem o historii marki lub wyborze butów sportowych.

Doskonałym sposobem na pogodzenie wartości SEO i wygody klienta jest podzielenie opisu kategorii na dwie części. W pierwszej, znajdującej się na górze strony powinny znaleźć się odpowiedzi na ewentualne pytania oraz intrygujące fragmenty zachęcające do zakupu. Trzy do czterech linijek tekstu nie przytłoczą odwiedzających i pozwolą im przejść do przeglądania oferty. Druga część opisu kategorii powinna znaleźć się pod wszystkimi produktami. To tu możesz pokusić się o zamieszczenie większej ilości fraz kluczowych takich jak: buty damskie, obuwie sportowe, zegarki wielofunkcyjne czy inne dotyczące Twoich produktów.

Każdy z opisów produktów musi być unikalny. W przeciwnym razie sklep będzie borykał się z problemem duplicate content, który sprawia, że wyszukiwarka potraktuje go po macoszemu i znacznie utrudni wybicie się spośród konkurencyjnych ofert. Zanim przejdziesz do opisów, warto zobaczyć, jak powinna wyglądać idealna karta produktu. To ona pozwoli zwrócić uwagę na stworzony przez Ciebie content. Autorskie opisy powinny obejmować:

  • Tytuł, który zawiera model produktu bądź jego cechy charakterystyczne, po których klienci będą go poszukiwać.
  • Opis jasno wskazujący na zalety produktu, jego wykorzystanie oraz wyróżniające go spośród innych elementy.
  • Schludnie i czytelnie przedstawione dane techniczne np. w formie tabeli bądź buttonów dostępnych w karcie produktu Sky-Shop.
  • Długość w okolicy 1000 – 1500 zzs (znaków ze spacją).

Dowiedz się, jak stworzyć opis produktu w sklepie internetowym i wyróżnij się spośród innych!

Zdjęcia i animacje

Pierwszym, co rzuca się w oczy każdej osobie odwiedzającej sklep internetowy są zdjęcia produktów. To one decydują o tym, czy dana pozycja zainteresuje nas na tyle, by w nią kliknąć. Jeśli nie zyskasz uwagi klienta, nie będzie miał szansy zapoznać się z żadną dalszą informacją. Właśnie z tego względu warto postawić na przejrzyste i czytelne fotografie, które wyróżnią się spośród innych ofert. Tu niezbędne okażą się autorskie zdjęcia produktów, bowiem te, którymi dysponuje hurtownia pojawiają się w większości ofert, na które trafił wcześniej klient.

Wartą przemyślenia możliwością jest wykonanie zdjęć produktowych na modelach, w sytuacjach ich użytkowania, a także animacji. To one pozwolą nam przedstawić produkt z wielu stron, a także jednoznacznie wskazać ich przeznaczenie i korzyści wynikające z ich wyboru. W końcu wodoodporny zegarek zachlapany wodą wygląda bardziej przekonująco niż ten sam model przedstawiony na białym tle.

Zakładka „o nas”

Sztuka opowiadania historii jest ważną częścią tworzenia wizerunku marki. Zakładka „o nas” jest miejscem, w którym pochwalisz się swoją działalnością. Opowiedz o tym, co wyróżnia Cię spośród konkurencji. Jako pierwszy wprowadziłeś dane rozwiązania? Działasz na rynku od wielu lat i cieszysz się zaufaniem klientów? Pochwal się wszystkim, co może zainteresować odbiorcę. Pomyśl, czego chciałbyś się dowiedzieć jako klient sklepu internetowego!

Poradniki i filmiki

Jednym z najlepszych sposobów zaskarbienia sobie sympatii klienta jest przekazanie mu wiedzy. Odpowiadając na nurtujące go pytania, doradzając i analizując własne produkty masz szansę na zwiększenie sprzedaży. Osoby zadowolone z doradztwa najczęściej zostaną u Ciebie na dłużej. Do tworzenia poradników najlepiej użyć bloga sklepu internetowego, na którym będą pojawiać się:

  • instrukcje,
  • zestawienia produktów,
  • propozycje ich używania,
  • wypowiedzi eksperta np. na temat odpowiedniego doboru farb, opon czy kosmetyków.

Do zwiększenia rozpoznawalności swojej marki warto wykorzystać filmiki zamieszczane w serwisie YouTube. To one mogą wygenerować większy ruch i sprawić, że duże grupy osób dowiedzą się o Twojej ofercie.

Wartościowy content zamieszczany w różnych mediach pozwoli Ci reklamować produkty sezonowe. Walentynki, Święta Bożego Narodzenia, a także Nowy Rok są świetną okazją do podsunięcia klientom prezentowych propozycji!

Content w social media dla e-sklepu

Social media sklepu internetowego stanowią naturalny kanał komunikacji z klientami. Nic dziwnego, że wykorzystujemy je także w marketingu. Choć założenie fanpage’a lub grupy na Facebooku nie stanowi wyzwania, zamieszczenie na nich odpowiedniego contentu już tak. Przy tworzeniu treści trafiających do różnych mediów społecznościowych należy pamiętać o kilku zasadach:

  • Przekaz musi być spójny! Używaj tego samego stylu komunikacji i kolorów stosowanych do wizualnej prezentacji marki.
  • Nie duplikuj treści! Jeśli prowadzisz bloga, na fanpage’u nie mogą pojawiać się identyczne informacje.
  • Postaw na przeplatanie się przekazu w różnych miejscach.

Ostatni z punktów stanowi podstawę do większego zaangażowania użytkowników. Na fanpage’u podaj im kilka ciekawych informacji i odeślij po więcej na bloga. Opowiedz o swoich produktach, a rabat zamieść na Instagramie.

Content marketing zwiększa sprzedaż

Promocja sklepu internetowego musi być prowadzona wielopłaszczyznowo. I choć content marketing często stawiany jest w opozycji do płatnych narzędzi promocyjnych, w rzeczywistości działania te idą w parze i doskonale się uzupełniają. Pamiętaj, że w przypadku bardzo konkurencyjnych branż, sam content nie zwiększy sprzedaży. Co więcej, nawet ogromny budżet reklamowy bez odpowiedniego contentu też jej nie podniesie. Content w sklepie internetowym pokaże Twój profesjonalizm i holistyczne podejście do obsługi klienta, który chętnie do Ciebie wróci.

Pozostałe części Alfabetu e-commerce czekają na Ciebie!

5.00 avg. rating (99% score) - 9 votes 5

Powiązane posty

Wypróbuj platformę Sky-Shop bezpłatnie.

Przez 14 dni bez zobowiązań z pełną funkcjonalnością platformy.